Wolne obroty silnik 2.6i - problem

Isuzu Trooper

Wolne obroty silnik 2.6i - problem

Postprzez akademia » 30 lis 2014, 10:30

Nie mogę poradzić sobie w moim troopku z wolnymi obrotami.
Mianowicie podczas jazdy z obrotami >2000obr/min po zdjęciu nogi z gazu i wysprzęgleniu silnik utrzymuje mi 1500obr/min do czasu aż zrobię "przygazówkę". Dzieje się tak zarówno na benzynie jak i na LPG. Denerwujący objaw szczegulnie przy jeździe w mieście.

LPG (aktualnie :) ) sekwencja (na zwykłej instalacji lpg objaw był ten sam).
Przy silniku brak ERG. Pozostałe zawory i przewody podciśnieniowe są podłączone zgodnie ze schematem.

Ma ktoś jakiś pomysł jak usunąć ten denerwujący objaw?
ISUZU TROOPER 2,6i + LPG (sekwencja agis) 1989r.
OPEL FRONTERA 2,3 TDI 1994r.
akademia
 
Posty: 75
Dołączył(a): 08 paź 2014, 00:03
Lokalizacja: Żary

Re: Wolne obroty silnik 2.6i - problem

Postprzez menajev » 30 lis 2014, 22:30

Zobacz, czy ci się po prostu przepustnica nie zacina.
Krótki 2,6 '91
menajev
 
Posty: 24
Dołączył(a): 21 wrz 2012, 13:43
Lokalizacja: Lublin / Inowrocław

Re: Wolne obroty silnik 2.6i - problem

Postprzez akademia » 30 lis 2014, 23:10

menajev napisał(a):Zobacz, czy ci się po prostu przepustnica nie zacina.



Pierwsze co sprawdziłem to właśnie przepustnica. Jest ok.
ISUZU TROOPER 2,6i + LPG (sekwencja agis) 1989r.
OPEL FRONTERA 2,3 TDI 1994r.
akademia
 
Posty: 75
Dołączył(a): 08 paź 2014, 00:03
Lokalizacja: Żary

Re: Wolne obroty silnik 2.6i - problem

Postprzez Nikodem » 01 gru 2014, 17:22

Dołączam do pytania, mam ten sam problem :(
Są:
Trooper Long 1988 2,6 benzyna+gaz
Trooper Long 1988 2,8 tdi
Były:
Trooper Long 1990 2.8 tdi
Polonez Caro 1.4 Rover
Avatar użytkownika
Nikodem
 
Posty: 96
Dołączył(a): 29 lip 2014, 16:42
Lokalizacja: Gniezno

Re: Wolne obroty silnik 2.6i - problem

Postprzez akademia » 01 gru 2014, 17:54

Dziś założyłem drugą przepustnicę i żadnych zmian. :evil:
ISUZU TROOPER 2,6i + LPG (sekwencja agis) 1989r.
OPEL FRONTERA 2,3 TDI 1994r.
akademia
 
Posty: 75
Dołączył(a): 08 paź 2014, 00:03
Lokalizacja: Żary

Re: Wolne obroty silnik 2.6i - problem

Postprzez szrapnel » 04 gru 2014, 23:28

Może padł zawór powietrza dodatkowego. jest gdzieś pod spodem kolektora dolotowego i odpowiedzialny jest za wolne obr.
U mnie to samo.
szrapnel
 

Re: Wolne obroty silnik 2.6i - problem

Postprzez akademia » 05 gru 2014, 00:19

szrapnel napisał(a):Może padł zawór powietrza dodatkowego. jest gdzieś pod spodem kolektora dolotowego i odpowiedzialny jest za wolne obr.
U mnie to samo.


Jeśli by był problem z zaworem powietrza dodatkowego, to moim zdaniem trzymał by stale za wysokie lub za niskie obroty.

A u mnie objaw jest jak już pisałem, że po wysprzęgleniu (wrzuceniu na luz), utrzymuje podwyższone obroty. A po przygazowaniu (jeden raz depnięcie na pedał gazu i odrazu puszczenie go), to wolne obroty wracają do normy.
ISUZU TROOPER 2,6i + LPG (sekwencja agis) 1989r.
OPEL FRONTERA 2,3 TDI 1994r.
akademia
 
Posty: 75
Dołączył(a): 08 paź 2014, 00:03
Lokalizacja: Żary

Re: Wolne obroty silnik 2.6i - problem

Postprzez akademia » 05 gru 2014, 08:05

szrapnel napisał(a):jest gdzieś pod spodem kolektora dolotowego i odpowiedzialny jest za wolne obr.
U mnie to samo.

Umiejscowienie zaworu dodatkowego powietrza.
Ostatnie zdjęcie w poniższym temacie. Oznaczony na zdjęciu nr 1.
http://www.trooper4x4.pl/forum/viewtopic.php?f=2&t=722

To tak dla potomnych :)21
ISUZU TROOPER 2,6i + LPG (sekwencja agis) 1989r.
OPEL FRONTERA 2,3 TDI 1994r.
akademia
 
Posty: 75
Dołączył(a): 08 paź 2014, 00:03
Lokalizacja: Żary

Re: Wolne obroty silnik 2.6i - problem

Postprzez szrapnel » 07 gru 2014, 01:53

w przytoczonym powyżej linku można znaleźć:
czujnik oznaczony nr 2 - to czujnik temperatury od komputera - jeżeli wyskakuje wam błąd 15 lub14 to właśnie on powoduje.
to co oznaczyłem cyfrą 1 to zawór powietrza dodatkowego (AUXILIARY AIR VALVE) - sterowanie prędkością biegu jałowego z uwzględnieniem zmian obciążenia i warunków pracy silnika, praca jako "elektroniczny tłumik" w czasie opóźniania zapobiegający zgaśnięciu silnika i zabezpieczający przez zbyt małym ciśnieniem w kolektorze dolotowym powodującym nadmierną emisję substancji toksycznych, dostarczanie dodatkowego powietrza podczas rozruchu,

takie przygazowywanie, to właśnie zmiana obciążenia silnika wzgl. obrotów. Jeśli szwankuje coś na linii czujnik położenia przepustnicy - zawór powietrza dod. to to może być przyczyną. U mnie również była taka sama sytuacja ale z czasem usterka "ewoluowała" i praktycznie cały czas mam już za wysokie obr. Jak tylko znajdę chwilę to się za to zabieram i dam znać.
szrapnel
 

Re: Wolne obroty silnik 2.6i - problem

Postprzez tomasedin » 10 sty 2020, 15:07

Witam. Jesteś jeszcze może na forum?? Poradzileś Sb z tymi falujace mi obrotamii? Mam identyczny problem.

--------------------
Poprawiłem te "obróżki" na "obroty" xD - Jake
tomasedin
 
Posty: 30
Dołączył(a): 19 mar 2019, 22:28

Re: Wolne obroty silnik 2.6i - problem

Postprzez tomasedin » 10 sty 2020, 18:29

A co to takiego ? Jake
tomasedin
 
Posty: 30
Dołączył(a): 19 mar 2019, 22:28

Re: Wolne obroty silnik 2.6i - problem

Postprzez Jake » 11 sty 2020, 01:47

tomasedin napisał(a):A co to takiego ? Jake

Tak mówiąc wprost to... Ja. Kłaniam się w pas.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4307
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Wolne obroty silnik 2.6i - problem

Postprzez mochikanin » 24 cze 2020, 15:19

Mam tak samo ale jak cofne nogą pedał gazu wszystko wraca do normy ustale to z kolegą jak znaje czas poinformuje jak jeszcze chcecie wiedziec co i jak to napisze chyba ze juz ktos ustali co to za przyczyna to prosze o wpis
mochikanin
 
Posty: 14
Dołączył(a): 23 cze 2020, 21:05


Powrót do 1983-1991

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

cron