Wymiana wiskozy na bardziej dostępną w silniku 2.6

"Dziadek" / "Kanciak"

Wymiana wiskozy na bardziej dostępną w silniku 2.6

Postprzez dominik502 » 26 sie 2010, 14:59

Witam
Z pewnością wielu użytkowników silników 2.6 ma podobny problem. Mianowicie oryginalna wiskoza nie działa, dostępność raczej zerowa, a jeśli już, to cena wzięta z kosmosu. Z uwagi na fakt, że mam sklep motoryzacyjny mam możliwość bliższego obejrzenia wielu typów wiskoz. Mój wybór padł na wiskozę od BMW.
No to zaczynamy.
Pierwsza czynność to oczywiście odkręcenie starej wiskozy ( przykręcona na 4 nakrętki - klucz 12mm)
Zdjęta wiskoza wygląda tak:
Obrazek
Następnie należy odciąć wałek od wiskozy przy samej wiskozie ( nie mam zdjęcia odciętego wałka, bo zleciłem to ślusarzowi)
Odcięty wałek należy nagwintować, wymagany jest LEWY gwint 24x1,5.
Po nagwintowaniu wystarczy nakręcić nową wiskozę ( klucz 32mm ):
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Płaszczyzna przykręcania wiatraka w nowej wiskozie będzie w takiej samej odległości od silnika jak w starej wiskozie.
Następnie przykręcamy wiatrak wentylatora.
Obrazek
Mój Troopek jest podniesiony na budzie o 4cm, więc automatycznie chłodnica "podniosła się" o 4cm względem silnika. W takim przypadku należy skrócić śmigła wiatraka o około 2cm aby wiatrak nie ocierał o kierownicę powietrza. Skracanie jest banalnie proste, wystarczy odmierzyć 2 cm i zeszlifować na szlifierce.
Skręcamy wiatrak z wiskozą:
Obrazek
Wiatrak możemy przykręcić na dwa sposoby:
- wiatrak bliżej chłodnicy
Obrazek
- lub wiatrak bliżej silnika
Obrazek
Ja zastosowałem drugie rozwiązanie, ponieważ jak napisałem wcześniej podniosłem Troopka na budzie i przy rozwiązaniu z wiatrakiem bliżej chłodnicy musiałbym bardziej skrócić śmigła ( ocierały o kierownicę powietrza).
Przy Troopkach, które nie są podniesione na budzie wiatrak pasuje bez skracania śmigieł !!!
Pozostaje jedynie przykręcić nową wiskozę do silnika i w błotko :)
Poniesione koszty:
- Obcięcie i nagwintowanie mocowania wiskozy - po znajomości, ale myślę, że nie powinno kosztować więcej niż 30zł.
- Wiskoza - u mnie w sklepie 114zł, ale jeśli ktoś woli kupić gdzie indziej do podpowiem, że pasuje od BMW BMW E30 E36 E34 E39 Z1 Z3
1.6 1.8 2.0 2.5 2.7 2.8
- Wiatrak - u mnie kosztuje 36zł, pasuje od E36 z silnikami benzynowymi.
Co zyskujemy?
Działający wentylator o średnicy 410mm (jeśli buda nie jest podniesiona)
Zwiększone chłodzenie ( w tych silnikach to chyba spory problem)
Mama nadzieję, że trochę pomogłem :)
Żeby było tanio musi być drogo.
Obrazek Troopek 2.6 90r
dominik502
 
Posty: 158
Dołączył(a): 05 lis 2009, 11:39
Lokalizacja: Płońsk

Re: Wymiana wiskozy na bardziej dostępną w silniku 2.6

Postprzez croochy » 26 sie 2010, 20:27

dobry patent :)2
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin

Re: Wymiana wiskozy na bardziej dostępną w silniku 2.6

Postprzez Nahen/thor_ » 26 sie 2010, 21:11

Jakoś mi nie chce zdechnać w staruszku ale jak zdechnie to skorzystam z patentu ;) :)2
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Wymiana wiskozy na bardziej dostępną w silniku 2.6

Postprzez korf » 20 wrz 2010, 13:08

Dominik502:

Dzięki za informacje i części.

Wszystko poskładałem i działa świetnie. Proponuje jednak montować większy wiatrak bliżej chłodnicy, układ łopatek jest wtedy zgodny z oryginałem.

Auto mam nieliftowane, a wiatrak obcierał o dolną część kierownicy powietrza, pewnie dlatego, że nie zachowała oryginalnego kształtu.
Wiatraka nie zmniejszałem, podciąłem tylko kierownice powietrza.

Efekty super, choć nie wiem ile w tym zasługi nowej wiskozy, bo równolegle wymieniłem chłodnice. Niemniej przeciąg jest niezły.

Pozdrawiam
2.6 LWB, 2.6 RS, 3.1 RS, 3.1 LWB, 3.5 LWB, 3.2 RS, 2.8 LWB, 3.5 RS | Trooper 4WD
Avatar użytkownika
korf
 
Posty: 554
Dołączył(a): 31 mar 2009, 11:29
Lokalizacja: Katowice | SBL


Powrót do Isuzu Trooper I (1983-1991)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości