EGR - czy warto go wymontować i co to daje?

"Dziadek" / "Kanciak"

Re: EGR - czy warto go wymontować i co to daje?

Postprzez Silvestr » 14 lis 2009, 21:24

mariojura napisał(a):
Mod.98 6,5X57 napisał(a):w 3,1td tez to mam?

Masz. Taka metalowa rura. Idzie od kolektora wydechowego do ssącego poprzez dwa zawory sterowane podciśnieniem.

Bunny dobrze to opisał:
viewtopic.php?f=4&t=111
Silvestr: Opel Monterey 3.2 LTD, 265/70 R16
Skot 8x8
Wcześniej:
Isuzu Trooper 2.6i
Nissan Pickup D-22 Double Cab 2.7 TDI
Silvestr
Administrator
 
Posty: 732
Dołączył(a): 04 paź 2008, 12:11
Lokalizacja: Widawa

Re: EGR - czy warto go wymontować i co to daje?

Postprzez Mod.98 6,5X57 » 15 lis 2009, 13:17

i wszystko jasne! dzieki, czas sie tym zajac...
"Nowoczesna linia nadwozia z gładko przebiegającymi krawędziami, bogato wyposażone wnętrze, nowoczesność zastosowanej techniki i dobra jakość wykonania pozwalają Oplowi Monterey z powodzeniem stawić czoła konkurencji..."
Mod.98 6,5X57
 
Posty: 94
Dołączył(a): 28 sty 2009, 20:15
Lokalizacja: Widawa

Re: EGR - czy warto go wymontować i co to daje?

Postprzez Jacek » 16 lis 2009, 11:57

Po regulacji instalacji na bardziej ekonomiczne dawkowanie, spalanie spadło z 18l do 15l (prosta instalacja gazowa).
Trochę spadła moc (jednak przed regulacją jechał na gazie lepiej niż na benzynie).
Po zasłonięciu wlotu do EGR moc została odzyskana i spalanie jeszcze spadło. Teraz przy mieszanym cyklu spalił mi 12,7l/100km.
Bardzo jestem z tego zadowolony :) ( Trooper 2,6i 3 drzwiowy ) .
Jacek
 
Posty: 29
Dołączył(a): 16 wrz 2009, 22:52
Lokalizacja: GDYNIA

Re: EGR - czy warto go wymontować i co to daje?

Postprzez Atomek » 16 lis 2009, 18:10

Ej no nie przesadzaj :shock: 12,7 to mi na trasie pali a w cyklu mieszanym to pewnie z 18 albo wiecej. mam nadzieje, ze masz dobrze wyregulowaną instalke, bo za uboga mieszanka daje w kość silnikowi.
Trooper 2,6 krótki z lpg
Atomek
 
Posty: 180
Dołączył(a): 24 lis 2008, 11:30

Re: EGR - czy warto go wymontować i co to daje?

Postprzez Nahen/thor_ » 16 lis 2009, 20:31

Jakoś nie wierzę w silnik 2.6 z EGR czy bez który jest w staie zejs poniżej 15 litrów LPG w mieszanym...
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: EGR - czy warto go wymontować i co to daje?

Postprzez Jacek » 16 lis 2009, 21:28

Nie musisz!
Jacek
 
Posty: 29
Dołączył(a): 16 wrz 2009, 22:52
Lokalizacja: GDYNIA

Re: EGR - czy warto go wymontować i co to daje?

Postprzez swiebod » 16 lis 2009, 22:38

Nahen/thor_ napisał(a):Jakoś nie wierzę w silnik 2.6 z EGR czy bez który jest w staie zejs poniżej 15 litrów LPG w mieszanym...



ja w cyklu miejskim mam 14,5L/100km po regulacji gazu i wywaleniu egr, ale za to jak pojadę w teren to się robi 20-25L :)
Pozdr,
Swiebod

Trooper 2,6i 1990r.
swiebod
 
Posty: 28
Dołączył(a): 11 sie 2009, 23:04
Lokalizacja: Gliwice

Re: EGR - czy warto go wymontować i co to daje?

Postprzez Atomek » 17 lis 2009, 02:04

Swiebod, po Gliwicach jezdzisz i masz spalanie 14,5 lpg? :shock: Panowie, a moze macie dziurawe wtryski i spalacie rownolegle benzynkę?
Trooper 2,6 krótki z lpg
Atomek
 
Posty: 180
Dołączył(a): 24 lis 2008, 11:30

Re: EGR - czy warto go wymontować i co to daje?

Postprzez swiebod » 17 lis 2009, 08:34

Atomek napisał(a):Swiebod, po Gliwicach jezdzisz i masz spalanie 14,5 lpg? :shock: Panowie, a moze macie dziurawe wtryski i spalacie rownolegle benzynkę?




440 km robię na baku a do baku wchodzi 65L gazu,


14,5L /100 KM to jest najmniej ile mi się udało :)
Pozdr,
Swiebod

Trooper 2,6i 1990r.
swiebod
 
Posty: 28
Dołączył(a): 11 sie 2009, 23:04
Lokalizacja: Gliwice

Re: EGR - czy warto go wymontować i co to daje?

Postprzez sonic » 17 lis 2009, 10:50

Ja po Gliwicach wypalam ok 16l/100km ;)
Jeszcze dzis analiza spalin i zobaczymy czy uda sie zejsc nizej :D
Trooper 2.6i 1989r
Avatar użytkownika
sonic
 
Posty: 16
Dołączył(a): 26 paź 2009, 13:19
Lokalizacja: Gliwice

Re: EGR - czy warto go wymontować i co to daje?

Postprzez Nahen/thor_ » 17 lis 2009, 16:27

Brzmi to prawie jak opowieści o jeepach które z silnikami 4.o na LPG palą po 15-17 litrów gazu...
Coż cieszę sie ża tak Wam palą ale nijak nie zmienia to mojego podejścia do takich informacji ;) W latach świetności ten silnik palił 14-15 litrów PALIWA na 100km więć jakoś nie widzę opcji żeby zaczął spalać gazu mniej niż paliwa ;) Zwlaszcza mając około 20 lat ;)
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: EGR - czy warto go wymontować i co to daje?

Postprzez swiebod » 17 lis 2009, 17:43

Nahen/thor_ napisał(a):Brzmi to prawie jak opowieści o jeepach które z silnikami 4.o na LPG palą po 15-17 litrów gazu...
Coż cieszę sie ża tak Wam palą ale nijak nie zmienia to mojego podejścia do takich informacji ;) W latach świetności ten silnik palił 14-15 litrów PALIWA na 100km więć jakoś nie widzę opcji żeby zaczął spalać gazu mniej niż paliwa ;) Zwlaszcza mając około 20 lat ;)



pewnie zaraz zrobi się zimno i będzie palił 18L gazu więc nie ma się czym przejmować :P
Pozdr,
Swiebod

Trooper 2,6i 1990r.
swiebod
 
Posty: 28
Dołączył(a): 11 sie 2009, 23:04
Lokalizacja: Gliwice

Re: EGR - czy warto go wymontować i co to daje?

Postprzez loony-toons » 19 lis 2009, 20:03

na oponach 29" mój palił średnio około 16 /100 . Ciekawe o ile więcej pali mi na 33". Przy większych oponach masz przekłamanie na przebiegu i trudno się połapać.
loony-toons
 
Posty: 70
Dołączył(a): 16 gru 2008, 00:52
Lokalizacja: Kraków

Re: EGR - czy warto go wymontować i co to daje?

Postprzez asia » 26 lis 2009, 22:50

Silvestr napisał(a):Jak czytam posty w tym temacie, to chyba też zabiorę się za to ustrojstwo u siebie - mam podobne objawy z falowaniem obrotów...
Jeśli chodzi o spalanie - to może Asia coś się wypowie?



No wiec tak. Troszke czasu upłyneło i sporos sie zmieniło- po zaślepieniu EGR-ERG obroty sie uspokoiły, siłnik ładnie pracował. Podjechałam wiec wykasować Check Engin i wowczas mechanik powiedział, że to i tak za chwile wyskoczy ponieważ mam elektronikę na EGR- miał rację. Oddałam auto do wyczyszczenia tego ustrojstwa i kolejnego skasowania Checka - 120zł. Odrazu po odebraniu od fachowca- EGR czynny i czysty- obroty falowały. Mechanik kazał jeżdzić do zapalenia kontrolki- po zapaleniu zczytał błąd i wyszło, że jest kłopot z odparowaniem paliwa i jakimś elektro zaworem. Odechciało mi sie już tego słuchać i postanowiłam do świąt nic nie robić- jeżdże z CHECK ENGINE i jakoś sobie radze z obrotami. CO do spalania- nan stop 18 L/100km (3,2l 205KM- LPG). Nie umiem jeżdzić po mału!!! Pozdrawiam
asia
 

Re: EGR - czy warto go wymontować i co to daje?

Postprzez mariojura » 29 lis 2009, 13:26

Jeśli zaślepisz wlot z zaworu EGR do kolektora ssącego (po prostu wstawisz jakąś blaszkę pomiędzy) to nie ma bata, komputer tego nie odkryje. Dla niego EGR działa nadal. Komp wysyła sygnał do zaworu, ten się otwiera sygnał wraca, że zawór otwarty i jest git z tym, że spaliny nie trafiają do cylindrów. Zaślepiłem nie jeden EGR i działało bez problemów.
Trooper 2.8TDI
mariojura
 
Posty: 208
Dołączył(a): 16 paź 2008, 08:43
Lokalizacja: Ogrodzieniec, Jura Krakowsko Częstochowska

Re: EGR - czy warto go wymontować i co to daje?

Postprzez Wieża30 » 07 gru 2009, 20:57

koledzy ja to jusz odciełem raz latem ,moc praktycznie zadnej różnicy w 3.1 d ale zima kopci dymi dłurzej sie rozgrzewa nie warto poprawiac fabryki
Wieża30
 
Posty: 380
Dołączył(a): 07 gru 2009, 18:42

Re: EGR - czy warto go wymontować i co to daje?

Postprzez Silvestr » 23 gru 2009, 22:33

Ja dzisiaj w końcu zaślepiłem to ustrojstwo. Na chwilę obecną mogę powiedzieć, że falowanie obrotów ustało - po przygazówce obroty schodzą do odpowiedniego poziomu i tam się zatrzymują :)2
W wolnej chwili napiszę coś więcej.
Silvestr: Opel Monterey 3.2 LTD, 265/70 R16
Skot 8x8
Wcześniej:
Isuzu Trooper 2.6i
Nissan Pickup D-22 Double Cab 2.7 TDI
Silvestr
Administrator
 
Posty: 732
Dołączył(a): 04 paź 2008, 12:11
Lokalizacja: Widawa

Re: EGR - czy warto go wymontować i co to daje?

Postprzez Wieża30 » 02 sty 2010, 08:58

EGR działa i tak tylko kiedy silnik jest jeszcze zimny pózniej sie i tak i tak sam zamknie jak silnik się rozgrzeje.
Wieża30
 
Posty: 380
Dołączył(a): 07 gru 2009, 18:42

Re: EGR - czy warto go wymontować i co to daje?

Postprzez SUPER TROOPER » 02 sty 2010, 12:03

A moze przyczyna Waszych klopotów jest przede wszystkim jazda z uzyciem gazu zamiast paliwa odpowiedniego do sinika Troopera ?
MINIMUM - 35 cali
ISUZU TROOPER 3,0 DOHC - rocznik 2000
SUPER TROOPER
 
Posty: 248
Dołączył(a): 06 lis 2009, 00:08

Re: EGR - czy warto go wymontować i co to daje?

Postprzez Silvestr » 02 sty 2010, 22:11

Od ponad roku jeżdżę tylko na benzynie, nie posiadam gazu. Tankuję tylko na Shellu i nieraz na Orlenie...
Silvestr: Opel Monterey 3.2 LTD, 265/70 R16
Skot 8x8
Wcześniej:
Isuzu Trooper 2.6i
Nissan Pickup D-22 Double Cab 2.7 TDI
Silvestr
Administrator
 
Posty: 732
Dołączył(a): 04 paź 2008, 12:11
Lokalizacja: Widawa

Re: EGR - czy warto go wymontować i co to daje?

Postprzez dominik502 » 02 paź 2010, 13:29

Odświeżę temat.
Wymontowałem EGR, zaślepiłem dolny przewód podciśnienia w kolektorze ssącym (połączenie zaznaczone kolorem żółtym). ObrazekObrazek
Po uruchomieniu silnika wszystko jest OK, a po paru minutach silnik traci wolne obroty ( spadają do ok. 200/min lub silnik gaśnie).
Sprawdzałem przewody podciśnienia i wszystko wygląda w porządku. Jeśli wyjmę górny przewód podciśnienia z kolektora ssącego to silnik pracuje normalnie ( tzn. wolne obroty są na poziomie ok 800/min. )
Nie ma znaczenia, czy silnik chodzi na Pb, czy LPG - objawy są takie same.
Druga sprawa.
Ze zdjęcia z połączeniami wężyków podciśnienia wywnioskowałem, że od urządzenia opisanego jako Thermal Valve powinien iść przewód do urządzenia o nazwie Fast Idle Solenoid, a następnie do kolektora ssącego (połączenie zaznaczone kolorem różowym). U mnie jedno z wyjść z urządzenia Thermal Valve jest zaślepione ( zdjęcie poniżej,
Obrazek
zaślepione jest jedno z wyjść w kolektorze ssącym Obrazek
Będę wdzięczny za pomoc. Jeśli ktoś ma całą instalację podciśnienia połączoną właściwie to niech wrzuci kilka fotek, napewno się przydadzą.
Żeby było tanio musi być drogo.
Obrazek Troopek 2.6 90r
dominik502
 
Posty: 158
Dołączył(a): 05 lis 2009, 11:39
Lokalizacja: Płońsk

Re: EGR - czy warto go wymontować i co to daje?

Postprzez urwis1981 » 11 paź 2010, 22:43

Mod.98 6,5X57 napisał(a):w 3,1td tez to mam?

W 3,1 spokojnie mozna pozbyc sie rurki ERG ja wywalilem rurke zaslepilem otwory blaszkami i jest spoko zero jakichkolwiek minusow tej opercji wlasciwie troche bardziej elastyczne sie wozidelko zrobilo.
urwis1981
 
Posty: 104
Dołączył(a): 21 paź 2009, 00:33

Poprzednia strona

Powrót do Isuzu Trooper I (1983-1991)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości