Strona 1 z 1

2 pytanie

PostNapisane: 18 sty 2011, 18:46
przez manniken
witam, czy ktos moglby odqowiedziec na 2 pytania?
1, co mogloby byc powodem , ze wskaznik poboru oleju nagle qrzestaje dzialac
2, czy jest mozliwosc zrobic regulacje hamulca recznego

Re: 2 pytanie

PostNapisane: 18 sty 2011, 19:16
przez mariojura
Witamy również.
Po pierwsze - kiedy było to pierwsze pytanie?
Po drugie - byłoby fajniej i łatwiej gdybyś uzupełnił profil bo. Nie zadawałoby się w kółko durnych pytań typu o jaki samochód chodzi lub skąd jesteś, gdyby chciał Ci ktoś kiedyś podać namiary na jakiegoś fachowca lub sklep o który prędzej czy później będziesz pytał. A może okazałoby się, że masz tu jakichś ziomali z Trooperami o których nie wiesz.
A teraz do rzeczy.
ad.1 Wskaźnik poboru oleju :shock: ?
ad. 2 Jest jak najbardziej. Wejdź pod samochód i od razu się zorientujesz o co chodzi. Po lewej stronie koło ramy jest regulacja. Dwa klucze 12 i po robocie.

Re: 2 pytanie

PostNapisane: 19 sty 2011, 11:38
przez manniken
Witam, soorry za zamieszanie ,ale jestem dunczykiem i nie znam dobrze jezyka
mam pytanie, wskaznik co pokazuje cisnienie oleju nagle przestal pracowac, sprawdzilem jest w silniku olej, co moze byc przyczyna?
znalazlem regulacje na hamulec reczny, ale okazalo sie ze ten mechanizm na oba kola jest skorodowany, jak najlepiej to odblokowac
dziekuje za szybka odpowiedz, wieczorem uzupelnie profil.
Tommy L.

Re: 2 pytanie

PostNapisane: 19 sty 2011, 14:03
przez skiczu
Wskaźnik ciśnienia oleju jest urządzeniem elektrycznym więc najprawdopodobniej masz zanieczyszczony styk na przetworniku. Nie wiem jaki masz silnik i model więc nie powiem gdzie się on znajduje.

Re: 2 pytanie

PostNapisane: 19 sty 2011, 15:23
przez manniken
samochod jest z roku 88 a silnik z 91 r benzyna 2,6 samochod jest rowniez na gaz.

Dziekuje

Tommy

Re: 2 pytanie

PostNapisane: 19 sty 2011, 16:16
przez mariojura
No to nam się międzynarodowo zrobiło.
Co do wskaźnika to tak jak skiczu pisze. Szukaj uszkodzonej wiązki, styku lub sam czujnik. To taka duża gruszka przy silniku. Może też sam wskaźnik.
Mechanizm regulacji zalej jakimś WD 40 czy czymś podobnym. Dwa porządne klucze i coś musi pójść. Ja często używam płynu hamulcowego (żrący jak cholera :D )
No widzisz mieszkasz 70 km ode mnie.
Powodzenia w naprawie.

Re: 2 pytanie

PostNapisane: 20 sty 2011, 00:10
przez skiczu
Patrząc od przodu na silnik masz przetwornik ciśnienia jakieś 70 cm od dołu akumulatora (obok filtra oleju). Wielkości piłki golfowej z przytwierdzonym od czoła przewodem. Prawdopodobnie tam tkwi problem...

Re: 2 pytanie

PostNapisane: 20 sty 2011, 21:05
przez manniken
Witam, patrzylem kolo filtra olejowego, jest tam kabel, jak widac na fotce, nizej link do foto
nie widze gdzie ten przewod ma byc wlaczony, tez nie jestem pewny czy to wskaznik cisnienia oleju, ale tak wyglada.
dziekuje z gory za pomoc


http://picasaweb.google.com/tommy.manniken/Trooper#

rowniez dziekuje za rade w sprawie hamulcow, wycisnalem duzo wd 40 i czekam do jutra

Dziekuje

Tommy

ps tu czeka jakies browar

Re: 2 pytanie

PostNapisane: 20 sty 2011, 21:55
przez Nahen/thor_
Jeżeli masz z tyłu tarczowe hmaulce to regulacja ręcznego wcale nie musi byc taka prosta.... Może sięokazać że masz zdechły/padnięty/zepsuty mechanizm w jednym albo w obu kołach. Jeżeli jest jak piszę to niestety tylko wymiana. Jeżeli d a sie uratować to trochę dłubania i cierpliwości się przyda. Ja jeżdzę 4 rok bez ręcznego i jakos nie moge się zmotywować żeby wymienić to całe ustrojstwo. Jedno koło próbowałem naprawic i wyregulowac to skońćzyło się totalną porażką ;)

Re: 2 pytanie

PostNapisane: 21 sty 2011, 00:07
przez skiczu
Tu gdzie czerwone kółko powinien być przewód od wskaźnika ciśnienia.

Re: 2 pytanie

PostNapisane: 21 sty 2011, 20:19
przez manniken
Dziekuje, dziekuje bardzo!

Jak nie bedzie tak zimno jutro sprobuje cos kombinowac.
Mam troche pytanie, i mam tu pytac z lepiej robic nowe temat? Chialam robic maly film, dac na youtube bo jak widac ja pisze slabo po polsko
Kupilam Trooper do prace w lasu (jehac po drewno) ale ja kompletne sie zakochalam sie i juz jest moje codzienne auto.
Tego auta ma ducha :D

Tommy

Re: 2 pytanie

PostNapisane: 21 sty 2011, 21:39
przez skiczu
Piszesz po Polsku lepiej niż niektórzy Polacy :)2 :lol:

Re: 2 pytanie

PostNapisane: 21 sty 2011, 21:58
przez mariojura
skiczu napisał(a):Piszesz po Polsku lepiej niż niektórzy Polacy :)2 :lol:

Święte słowa. Właśnie to samo pomyślałem zanim doszedłem do twojego posta :)21
Niestety to co pisze Nahen o tych zaciskach to też może się zdarzyć. Było już na forum poruszane.

Re: 2 pytanie

PostNapisane: 09 lut 2011, 18:34
przez Rolly
Witam, a skoro już jesteśmy przy czujniku ciśnienia oleju, to mam taki problem:
Po zakupie troopera 2,2 TD '87 wskaźnik pokazywał lekko ponad "2". Zaraz po przybyciu do domku wymieniłem oleje, filtry itd. I wtedy wskaźnik zgłupiał - na początku nic nie pokazywał - a po oczyszczeniu styku na czujniku brakło mu skali, teraz znów nic nie pokazuje. I teraz dwa pytania:
Czy i jak można sprawdzić:
1. działanie wskaźnika?
2. działanie czujnika?

Instalacja sprawdzona kawałek po kawałku i jest ciągłość więc to nie wina kabli i styków. Z góry dzięki za pomoc.

Re: 2 pytanie

PostNapisane: 10 lut 2011, 00:19
przez karol
wskaźnik to chyba łatwo sprawdzisz :arrow: zmasuj kabel od niego to powinien pokazywaź max, czujnik to już trudniejsza sprawa bo pewnie zmienia on rezystancję ze względu na ciśnienie oleju :arrow: większe ciśnienie = mniejszy opór, a żeby sprawdzić czy dobrze działa to musiałbyś go wykręcić, podłączyć pod sprężarkę, która dobrze pokazuje ciśnienie i wtedy pod wskaźnik z samochodu podłączyć i sprawdzac czy się zgadza ciśnienie na sprężarce i ciśnienie na wskaźniku na kokpicie... swoją drogą to wydaje mi się że nie ma co się kierować tym wskaźnikiem, jakoś nie mam zaufania do takich rzeczy. Najlepiej sprawdzić mechanicznym wskaźnikiem bo te elektroniczne bądź elektryczne to różne cuda pokazują... :)3 a to co napisałem o sprawdzaniu to tylko sugestia, nie jestem żadnym znawcą w tym temacie tylko tak biorę to na zdrowy rozsądek, jeżeli się mylę to proszę mnie poprawić... :roll:

Re: 2 pytanie

PostNapisane: 10 lut 2011, 15:26
przez Nahen/thor_
Najprosciej dorwac drugi i wkręcić ;) jak bedzie lepiej to masz sprawe z głowy, jak będzie tak samo to albo masz dwa walnięte czujniki albo dwa dobre a problem gdzies "po drodze" ;)

Re: 2 pytanie

PostNapisane: 10 lut 2011, 23:59
przez skiczu
karol napisał(a):wskaźnik to chyba łatwo sprawdzisz :arrow: zmasuj kabel od niego to powinien pokazywaź max, czujnik to już trudniejsza sprawa bo pewnie zmienia on rezystancję ze względu na ciśnienie oleju :arrow: większe ciśnienie = mniejszy opór, a żeby sprawdzić czy dobrze działa to musiałbyś go wykręcić, podłączyć pod sprężarkę, która dobrze pokazuje ciśnienie i wtedy pod wskaźnik z samochodu podłączyć i sprawdzac czy się zgadza ciśnienie na sprężarce i ciśnienie na wskaźniku na kokpicie... swoją drogą to wydaje mi się że nie ma co się kierować tym wskaźnikiem, jakoś nie mam zaufania do takich rzeczy. Najlepiej sprawdzić mechanicznym wskaźnikiem bo te elektroniczne bądź elektryczne to różne cuda pokazują... :)3 a to co napisałem o sprawdzaniu to tylko sugestia, nie jestem żadnym znawcą w tym temacie tylko tak biorę to na zdrowy rozsądek, jeżeli się mylę to proszę mnie poprawić... :roll:

Dobrze gadasz... :)2

Re: 2 pytanie

PostNapisane: 16 lut 2011, 13:40
przez Rolly
Po kilku (nastu) minutach latania z miernikiem sprawa wygląda tak:
- instalacja drożna (przewód do czujnika, masa czujnika itd.);
- rezystancja czujnika na wył. silniku brak skali miernika ;) (rozwarcie), a po odpaleniu 400 ohm'ów i w miarę upływu czasu (rozgrzewania się silnika) rośnie;
- napięcie na kostce (pod czujnikiem - silnik odpalony):
1) przy odłączonym wskaźniku ok. 14V
2) przy podłączonym wskaźniku ok. 2,5-3V.

Po podłączeniu zasilania (bat. 9V) bezpośrednio do zegara wskazówka wychyla się, ale po zmasowaniu przewodu dochodzącego do czujnika nic się nie dzieje (a wg podpowiedzi powinien się wychylić).

Jakieś pomysły Panowie? Nie chcę kupować w ciemno trójwskaźnika (ale na to się chyba zanosi) chyba że ma ktoś w ok. Tomaszowa Maz. żeby podpiąć i sprawdzić. W razie czego leży w garażu nówka Auto Gauage Smoke.

Re: 2 pytanie

PostNapisane: 16 lut 2011, 17:42
przez Ciplik
Daj namiary na PW. Jezdem z Piotrkowa Tryb. i z miłą chęcią podjadę do Tomaszowa. Tylko niech ktoś mądry napisze czy u mnie to wygląda tak samo. Może da się podmienić i sprawdzić. A zresztą jak nie zadziała to i tak podjadę :) pogadać.