Strona 1 z 1

Zmiana (wymiana) silnika

PostNapisane: 15 cze 2011, 17:47
przez Rolly
Witam,
mam takie pytanko. Padła mi turbina, silnik (2,2TD '87) ledwo chodzi, kopci strasznie, ciśnienie oleju na granicy 0 (kontrolka się jeszcze nie pali, ale wskaźnik pokazuje zero). W związku z tymi okolicznościami zastanawiam się nad wymianą na 2,8TD lub 3,3TD od patrola. Co ewenualnie trzeba przeszczepić żeby to działało? Z góry dzięki za info. 3,3 leży w garażu (goły), a 2,8 musiałbym kupić - która wersja będzie wymagała mniej kombinacji? Dodam od razu, że o 2,2 na 2,8 czytałem w drugim naszym dziale, ale tam więcej informacji było o poprawnym pisaniu :D, więc proszę nie komentować w stylu: "przeszukaj forum zanim napiszesz".

Inna wersja: sprzedam Troopera 2,2TD '87 z silnikiem do remontu. Wymienione oleje, płyny (wszystkie), AVM, porobione zaprawki i progi (blacha 1,2mm), opony BFG AllTerrain 225/75/16, ubezpieczenie i przegląd 4 i 5/2012 Cena do negocjacji.

Re: Zmiana (wymiana) silnika

PostNapisane: 15 cze 2011, 18:46
przez croochy
ani 2.8 ani 3.3 CI nie wejdzie bez ciecia grodzi. To sa rzędowe 6 cylindrowe silniki komora silnika jest prawie o połowe mniejsza niż w patrolu

Re: Zmiana (wymiana) silnika

PostNapisane: 15 cze 2011, 21:14
przez Nahen/thor_
A to ciśnienie to sprawdzałeś czymś innym niż manometrem zabudowanym w aucie? Bo jak nie, to może sprawdź sam czujnik i okablowanie? Jeżeli dobrze z rozumiałem to piszesz, że "padła turbina i skończyło się ciśnienie". Wg mnie może wystarczy dojść do ładu z turbiną? To na pewno tańsza opcja niż przekładanie jakiegokolwiek silnika.

Re: Zmiana (wymiana) silnika

PostNapisane: 16 cze 2011, 14:24
przez mariusz_nasz
Koszt turbiny niewielki, ja mam przeszczepioną od innego auta i wyniosło mnie to 150 zł :D
A co do silnika i słabego ciśnienia to może kolega właśnie przez turbine olej gubi, dlatego kopci i nie ma mocy.

Re: Zmiana (wymiana) silnika

PostNapisane: 17 cze 2011, 11:51
przez matee
Jeśli swap to tylko na 3,1 tdi prosta sprawa i silnik pasuje jak ulał :D

Re: Zmiana (wymiana) silnika

PostNapisane: 17 cze 2011, 13:30
przez Rolly
Panowie silnik kopci na czarno więc jak mniemam to nie przez olej (powinie wtedy chyba być taki siwy/szary lekko w niebieski wpadający). Poza tym jak jest zimny to dochodzi do ok. 2,5tys obrotów i zaczyna przerywać - czego to może być objaw? Ewentualne 2,8TD to od troopera, tylko 3,3 patrolowskie leży w garażu, jaka inna turbina pasuje do 2,2TD?

Re: Zmiana (wymiana) silnika

PostNapisane: 17 cze 2011, 14:06
przez pocieszny
jak na czarno to dawka jest z kosmosu albo mało powietrza (vide padnięte turbo)
jak zaczyna przerywać to dawka jest jeszcze bardziej z kosmosu i mało powietrza (vide padnięte turbo, lejące wtryski)

sprawdź kompresje silnika, jeśli jest dobra, wymień olej sprzwdź odme czy nie wali olejem do dolotu, zaślep EGR zregeneruj turbinę i ciesz się autem ;)
wyjdzie taniej i łatwiej niż nowy silnik, który nie koniecznie będzie lepszy od tego co masz

do SD33 lub SD33T (nie wiem który masz) parcha masz do wymiany, skrzynie, reduktor, cały osprzęt (nic nie pasuje od twojego silnika) całą instalację (K160 lata na 24V) do tego całe zawieszenie, bo zespół napędowy do 160 waży 550kg, no i prawdopodobnie przełożenie w mostach będzie sugerowało założenie opon 35 cali bo nie rozpędzisz się ponad 80km/h :)21 a tego dziadkowe mosty nie wytrzymają :)21
ogólnie gra nie warta świeczki

Re: Zmiana (wymiana) silnika

PostNapisane: 17 cze 2011, 17:42
przez danti
pocieszny napisał(a):ogólnie gra nie warta świeczki


Będzie o niebo ładniejszy od oryginalnego parcha :)21

Re: Zmiana (wymiana) silnika

PostNapisane: 17 cze 2011, 21:00
przez pocieszny
kwestia gustu K160 to chyba jedno z najładniejszych autek terenowych, oczywiście po założeniu odpowiedniego rodzaju kapci :)21
troopek jest ładny, ale inaczej, wygląda lekko i delikatnie stojąc koło patrola :)2
po prostu to 2 inne pomysły na auto terenowe, jedyne czego brakuje w Parchu to jakaś znośna V6 typu 3,5V6 z Troopera :)2 :)21
ogólnie obciążać troopka silnikiem SD33 to zbrodnia :roll: zresztą nie zmieści się pod maskę bez cięcia

Re: Zmiana (wymiana) silnika

PostNapisane: 17 cze 2011, 21:58
przez croochy
pocieszny napisał(a):jedyne czego brakuje w Parchu to jakaś znośna V6 typu 3,5V6 z Troopera


z bólem serca ale muszę się z Tobą zgodzić Łukaszu :)21

Re: Zmiana (wymiana) silnika

PostNapisane: 17 cze 2011, 22:07
przez pocieszny
aczkolwiek takiego GU3 z silniczkiem 4,8 w benie bym przygarnął do stadka :)21 :)2