Strona 1 z 1

Witam i pytam. Trooper 2.3 87r.

PostNapisane: 31 lip 2011, 21:49
przez qdlacz007
Witam nabyłem niedawno utrapienie (jak narazie). Trooper 2.3 87r. biały był na allegro woj. Lubelskie (może ktoś kojarzy).

JAk to się stało że go kupiłem niewiem i nie mogę jakoś się po tym pozbierać , sprzedawca wydawał się być bardzo wiarygodny ;/, a okazał się frajerem, ja zaś jego wybawicielem :D

Na sam początek prosił bym o wszelkiego rodzaju materiały schematy do tego wynalazka,

układ paliwowy w zasadzie najbardziej mnie interesuje,


Pojawił mi się problem z pracą na Pb początkowo było ok teraz , podczas jazdy nie chce załapać na benzynie (jak zrzucam go z gazu), tylko na postoju jak go trochę pokręce to łapie , pochodzi dłuzszą chwilę i gaśnie , tak jak by opróżnił tylko gaźnik i koniec. stawiam na pompę ale może to jeszcze coś ,

tu pytanie pompa jest w zbiorniku?? ile zabawy z wykręceniem zbiornika i czy warto go kleić bo poci mi się na zgrzewie.

Co mieści się pod kolektorem ssącym?? regulator ciśnienia paliwa ?? a może tam jest jakaś mechaniczna pompka, mam tam trochę syfu , olej itp.

schemat podciśnienia tez by się przydał, w zasadzie przyjme każdą pomoc i sugestję.

Zaznaczam odrazu że stan auta wymusza na mnie przynajmniej narazie zastosowanie szczególnej ostrożności przy wkłądaniu w niego kasy, niewiem poprostu co z tego wyjdzie i nie chcę topić niepotrzebnie gotówki,



Z góry dziękuję i pozdawiam.

Re: Witam i pytam. Trooper 2.3 87r.

PostNapisane: 31 lip 2011, 22:35
przez maxmil
wymieniłeś filtr paliwa? może jest tak zaje... że już nic przez niego nie przelatuje

Re: Witam i pytam. Trooper 2.3 87r.

PostNapisane: 31 lip 2011, 22:48
przez matee
Polecam wsadzenie 2,6 akurat :) mam taki silniczek :D dorzucę Ci całą instalacje elektryczną z 2,6 osprzęt chyba jest ten sam wiec zostanie Ci twój silnik wsadzę w ramę i odpalę na gotowo i po problemie pompka jest w baku zgadza się jeśli jestes zainteresowany mam także bak mogę porobić Ci foty jak wycinać pokrywę w bagażniku żeby dostać się do niej bez demontażu baku przydatna sprawa !!

Re: Witam i pytam. Trooper 2.3 87r.

PostNapisane: 31 lip 2011, 22:53
przez Nahen/thor_
Na początek filtr i pompa. To żadne wielkie koszta (pompę nową robioną w chinach da się kupić za jakieś 200 PLNów. ) Filtr wszystko jedno jaki byle sprawny w miejsce starego i próbuj. Jak filtr i pompa nie dadzą rady to zaczyna się kalkulacja co chcesz z tym autkiem dalej robić i ile wsadzić. Wersja z wymianą silnika na sprawny 2.6 wydaje się sensowna.

Re: Witam i pytam. Trooper 2.3 87r.

PostNapisane: 31 lip 2011, 23:00
przez matee
Za silnik gwarantuje głową jest jeszcze w aucie ciśnienie lekko ponad 4 zaraz po odpaleniu jeśli masz zdrową ramę i karoserię w miarę bo na cuda nie liczę to przekalkuluj sobie ile dałeś za auto ile trzeba wsadzić bo pamiętaj jak raz się coś porządnie zrobi to będzie śmigać długi czas :) A ceny na usługę Zrobię Ci dobre :D

Re: Witam i pytam. Trooper 2.3 87r.

PostNapisane: 01 sie 2011, 10:29
przez qdlacz007
przekładka silnika odpada , bo skoro ten jest dobry nie widzę potrzeby, w którym miejscu jest filtr paliwa, wyjęcie zbiornika to taki duży problem ??

Co jest pod ssącym ??

Sprzedający coś mówił żeby pilnowac poziomu paliwa w zbiorniku bo "jakaś rurka tam jest " i potem coś się dzieje ale niewiem o co mu mogło chodzić , poziom nie spadł poniżej 1/3 zbiornika.

Re: Witam i pytam. Trooper 2.3 87r.

PostNapisane: 01 sie 2011, 10:36
przez matee
Filtr jest lub powinien być nad tylnym prawym kołem wyjęcia baku jest kłopotliwe

Re: Witam i pytam. Trooper 2.3 87r.

PostNapisane: 01 sie 2011, 10:41
przez qdlacz007
to widziałem w takim razie już ten filtr, nie przypominał filtra :d czarny i oblepiony hehe :D jeszcze jeden mam pod maską też ale wygląda OK,

Zbiornik oglądałem to są po trzy kłopotliwe śruby na stronę odkręcane od góry, jakiś sposób jest na to ?? jeszcze jakieś komplikacje poza tym ??

Re: Witam i pytam. Trooper 2.3 87r.

PostNapisane: 01 sie 2011, 14:15
przez matee
4 śruby osłona baku jeśli jest gwint jest w ramie więc pewnie śruby się ukręcą następnie jest 6 śrub do baku albo 4 już nie pamiętam które też mogą stawiać opór bo na nakrętce na 100 % zalega błoto chyba że ktoś jeździł do kościoła powoli trzeba opuszczać bak jeśli już Ci się uda ściągnąć wtyczkę od pompy od wskaźnika poziomu paliwa przewody paliwowe oczywiście nie zapomnieć o rurce odpowietrzenia baku oraz rurze wlewu benzyny jak na moje oko to ze 3 godziny roboty jak dobrze pójdzie a jak nie to 1 h śruby strzelą i później nie będzie wiadomo jak to poskładać czy wiercić czy co bo już widziałem parę razy jak na blachowkręty mocowali to ludzie

Re: Witam i pytam. Trooper 2.3 87r.

PostNapisane: 01 sie 2011, 19:22
przez maxmil
najlepiej to zrobić dziurę w podłodze najszybsze rozwiązanie, po wszystkim zaspawać .

Re: Witam i pytam. Trooper 2.3 87r.

PostNapisane: 01 sie 2011, 23:22
przez qdlacz007
osłone zdejmowałem bez problemów , ale chyba faktycznie wytnę podłogę będzie prościej,

jakies informacje na temat resorów , od czego podpasują ?? u mnie jakieś podniesione zawieszenie jest . z frontery podejdą??

żAdnych schemtaów nikt nie ma ??

Re: Witam i pytam. Trooper 2.3 87r.

PostNapisane: 02 sie 2011, 00:18
przez matee
napisz jaki konkratnie masz silnik było go 3 wersje 83 88 i 110 koni o ile się nie mylę bo troche wypiłem :P

Re: Witam i pytam. Trooper 2.3 87r.

PostNapisane: 02 sie 2011, 13:23
przez qdlacz007
nie mam pojęcia, co to za silnik, żadnych dokumentów nie mam żeby rozpoznać.

Re: Witam i pytam. Trooper 2.3 87r.

PostNapisane: 02 sie 2011, 15:23
przez matee
a w dowodzie co jest napisane ile Kw lub podaj jakiś symbol z gaźnika o ile jest ten 110 to chyba końcówka była i był na wtrysku już

Re: Witam i pytam. Trooper 2.3 87r.

PostNapisane: 02 sie 2011, 20:42
przez skiczu
matee napisał(a):a w dowodzie co jest napisane ile Kw lub podaj jakiś symbol z gaźnika o ile jest ten 110 to chyba końcówka była i był na wtrysku już

Przecież napisał, że nie ma żadnych dokumentów :D ;)

Re: Witam i pytam. Trooper 2.3 87r.

PostNapisane: 02 sie 2011, 22:28
przez qdlacz007
to co w dowodzie raczej nei będzie prawdąbo silnik był zmieniany. najprościej jak by ktoś miał serwisówkę do isuzu z tych lat .

Re: Witam i pytam. Trooper 2.3 87r.

PostNapisane: 02 sie 2011, 23:24
przez maxmil
skiczu napisał(a):
matee napisał(a):a w dowodzie co jest napisane ile Kw lub podaj jakiś symbol z gaźnika o ile jest ten 110 to chyba końcówka była i był na wtrysku już

Przecież napisał, że nie ma żadnych dokumentów :D ;)



znaczy jumany :D ;)

Re: Witam i pytam. Trooper 2.3 87r.

PostNapisane: 03 sie 2011, 09:16
przez matee
gdzieś była ale w języku angielskim lub niemieckim

Re: Witam i pytam. Trooper 2.3 87r.

PostNapisane: 03 sie 2011, 13:00
przez Nahen/thor_
Nie gdzieś tylko na stronce głównej jest Haynes do modeli wszystkich ale niestety poza tymi 2.2 i 2.0 bodaj. Jest też niemiecki "manual" ale nie jest to nic związanego z serwisem a tylko książeczka obsługi.

W Haynesie wszystko będzie ok z wyjątkiem samego silnika więc i tak warto się z nim zapoznać i posiadać pod ręką. Choćby kwestie zbiornika, filtra paliwa, amorków itp Haynes załatwi.

Re: Witam i pytam. Trooper 2.3 87r.

PostNapisane: 06 sie 2011, 10:33
przez qdlacz007
rozrusznik zregenerowałem , parownik też , filtr paliwa wymieniłem i jest ok, przydał by się schemat gaźnika z podciśnieniami, jaieś wskazówki ktoś by miał jak podregulować gaźnik??

wymiana łozyska na atakującym w moście tylnym ile to zabawy ?? czy w trupie jest blokada mostu ??

Re: Witam i pytam. Trooper 2.3 87r.

PostNapisane: 06 sie 2011, 19:43
przez Nahen/thor_
Albo nie ma blokady albo jest LSD Jeżeli jest LSD to jak się zabierzesz za most pooglądaj go dokładnie czy nie ma jakiejś tabliczki znamionowej z reguły takowa była z informacją o LSD. Jeżeli a moście nie ma np oleju przez jakis wyciek to duża szansa, że nawet jak było LSD to już go nie ma ;)

Re: Witam i pytam. Trooper 2.3 87r.

PostNapisane: 06 sie 2011, 19:46
przez krystian83r
qdlacz007 napisał(a):...wymiana łozyska na atakującym w moście tylnym ile to zabawy ?? czy w trupie jest blokada mostu ??


Zdjęcie które może pomoże rozwikłać problem wymiany łożyska
Obrazek

Według mnie nie powinieneś mieć problemu z wymianą łożyska, wystarczą chęci i czas.Powodzenia

Pozdrawiam
Krystian

Re: Witam i pytam. Trooper 2.3 87r.

PostNapisane: 06 sie 2011, 20:56
przez Nahen/thor_
Raz jeszcze proponuję ściągnąć manual Haynesa ze strony głównej tam znajdziesz dokładny opis rozebrania mostu ze zdjęciami i opisem narzędzi ;)