Strona 1 z 1

Zgrzytanie

PostNapisane: 04 wrz 2011, 10:28
przez SiD
Przede wszystkim witam wszystkich:)
Wczoraj nabyłem swojego troopka 2.8 TD 5d long z 1988 roku:). Idzie jak zły:)
Nie jest to samochód w stanie igła garażowany itp, tylko Troop, który jeździł w terenie,i ciągnął wiśnie z sadu kupiony za to za bardzo ale to bardzo rozsądne pieniądze, po remoncie silnika, z nowymi tarczami, klockami i paroma innymi pierdołami.
O dziwo ma praktycznie zdrową ramę ( w jednym miejscu tylko mi wpadł śrubokręt w małą dziurkę).
I Mały problem. Ogólnie napędy działają. Sprzęgiełka manualne. I tu ten problem. Z jednej strony (prawej) sprzęgiełko jest zablokowane na stałe i zaklejone silikonem, z drugiej zaś działa bez zarzutu. Przy zapięciu czterech kół, i skręcie w prawo, z prawej strony słychać chrobotanie. Przy jeździe na wprost nie. Co obstawiacie? Felerne sprzęgiełko, przegub, czy coś jeszcze gorszego?

Re: Zgrzytanie

PostNapisane: 04 wrz 2011, 12:18
przez Nahen/thor_
Sprzęg albo przegub ;) Niestety potrzebna sekcja obu elementów na żywym organizmie żeby stwierdzić co faktycznie zdechło. I jeżeli masz sprzęgi "manualne" to albo wymienić oba na automaty albo ten jeden doprowadzić do normalnego stanu działania choćby ze względu na kwestie oszczędności paliwa i mechanizmów przedniego mostu.

Re: Zgrzytanie

PostNapisane: 04 wrz 2011, 13:14
przez SiD
Zostane przy manualnych;) nie ufam jakoś automatom. Auto jest moim trzecim samochodem, oprócz służbowego i trasowego, więc kwestia paliwa mało istotna;) A jakby to była wina sprzęgiełek, to nie chryboliłyby też na prostej? P.S., przed chwilą wróciłem z lekkiego terenu i jak się da ostro w lewo to niestety też zgrzyta ale troche mniej jak w prawo.

Re: Zgrzytanie

PostNapisane: 04 wrz 2011, 21:43
przez Nahen/thor_
Sprzęgi tez potrafią zgrzytolić tylko przy skręconych kołach. Tak czy inaczej sprawdzić i sprzęgi i przeguby.

Re: Zgrzytanie

PostNapisane: 04 wrz 2011, 22:08
przez SiD
Dzięki za info. zabiorę się w wolnej chwili za sprzęgi i za ten.... zalepiony silikonem ;)Potem dam znać co z tego wyszło;)

Re: Zgrzytanie

PostNapisane: 04 wrz 2011, 23:40
przez matee
Obstawiam zajebane sprzęgiełko może nikt go nigdy nie smarował i czyścił i nie dopina lub spadł seger i półośka lata w środku częste to zjawisko w automatach przeczyścić sprzęgiełko nasmarować i badać dalej

Re: Zgrzytanie

PostNapisane: 05 wrz 2011, 11:37
przez SiD
Smarować smarem zwyklym, czy grafitowym?

Re: Zgrzytanie

PostNapisane: 05 wrz 2011, 15:42
przez wojtekkk
po pierwsze jak na silikon-ktos pewnie pourywał te małe śrubunki i temu wkleił co powoduje brakiem docisku i temu chroboli na skręcie bo przegub troche ucieka do środka-moze coś innego ale raczej zwiazanego z manualem.
Druga sprawa to manual powinien być "suchy"-to w kwestii smarowania- jedynie można delikatnie spręzyne palcem pojechać by sie nie zastała lub rudej zbyt szybko nabrała-smarknij zwykłym tawotem lub grafitem bo ten bardziej na wilgoć odporny

Re: Zgrzytanie

PostNapisane: 05 wrz 2011, 20:42
przez matee
Ja tam sprzęgiełka smaruję fakt że nie grubo ale smar tam jest jak kto woli