Strona 1 z 1

Ciepła dźwignia zmiany biegów

PostNapisane: 11 wrz 2011, 19:50
przez Stefan
Witam!

W moim aucie przy przebiegu 220 tys. km (3,2 benzyna z gazem) wymieniłem sprzęgło. Po wymianie zauważyłem, że lewarek zmiany biegów dość mocno nagrzewa się. Nie pamiętam (nie zwróciłem na to uwagi), czy wcześniej też tak było.
Czy przy okazji wymiany sprzęgła mogli mi coś w tym temacie zepsuć? Na co zwrócić uwagę? Czy może tak po prostu ma być i nie przejmować się :-).

Pozdrawiam
Stefan

Re: Ciepła dźwignia zmiany biegów

PostNapisane: 11 wrz 2011, 21:02
przez Nahen/thor_
Jak oleum w skrzyni?

Re: Ciepła dźwignia zmiany biegów

PostNapisane: 11 wrz 2011, 21:15
przez Stefan
No właśnie już się umówiłem na jutro na sprawdzenie. Dzięki za sugestię.

Re: Ciepła dźwignia zmiany biegów

PostNapisane: 12 wrz 2011, 09:31
przez pocieszny
nie ma co sprawdzać trzeba wymieniać :)2 :)21

Re: Ciepła dźwignia zmiany biegów

PostNapisane: 12 wrz 2011, 09:56
przez Nahen/thor_
Jak się grzeje wajcha to raczej trza zalać bo wymienic to już chyba nie będzie co ;) Przy okazji sie okaże które uszczelnienia trzeba wymienić ;) Stawiam na wejście wału ;)

Re: Ciepła dźwignia zmiany biegów

PostNapisane: 12 wrz 2011, 17:49
przez Stefan
Niestety (a może stety - sam nie wiem, czy cieszyć się, czy nie). Otóż olej był i w reduktorze i w skrzyni. W reduktorze było pod korek i był czysty. W skrzyni było troszkę mniej, ale po wylaniu okazało się, że było prawie trzy litry, tyle że widać było, że jest troszkę sfatygowany. Zalałem nowym. Zobaczymy, ale coś nie chce mi się wierzyć, żeby to była przyczyna tego grzania. Fachowcy (tam gdzie wymieniałem) twierdzą, że tak ma być (tzn., że dźwignia może być ciepła), ale ja jakoś wcześniej tego nie zauważyłem. A jak jest w Waszych samochodach? Prz dobrze nagrzanym silniku wajcha jest zupełnie zimna?

Re: Ciepła dźwignia zmiany biegów

PostNapisane: 12 wrz 2011, 17:54
przez Nahen/thor_
Szczerze nie wiem ;) trzeba sprawdzić ;) Jak kiedyś jeździłem przez miech bez oleju to była gorąca przy samej podłodze ;)

Re: Ciepła dźwignia zmiany biegów

PostNapisane: 13 wrz 2011, 00:30
przez pocieszny
nie chodzi o nagrzanie silnika, bo ten może być czerowny a skrzynia dalej zimna, chodzi o prace skrzyni, to jest normalne że delikatnie się nagrzewa, wajcha może być ciepła, w niektórych autach nawet tunel jest gorący id pracujących podzespołów i wydechu ;)

Re: Ciepła dźwignia zmiany biegów

PostNapisane: 13 wrz 2011, 19:07
przez gumirek
Nie wiem jak jest w tych samochodach, ale spotkałem się z taką sytuacją, kiedy wymieniałem sprzęgło w Ładzie 2107. Oryginalny docisk miał kołnierz termoizolacyjny w miejscu gdzie przylega do niego mechanizm wyciskowy. Natomiast zamiennik już był pozbawiony tego elementu. Skutek dokładnie taki jak opisujesz. Od strony technicznej to raczej nie szkodzi, ale pewien dyskomfort może być.

Re: Ciepła dźwignia zmiany biegów

PostNapisane: 14 wrz 2011, 00:43
przez Stefan
gumirek napisał(a):Oryginalny docisk miał kołnierz termoizolacyjny w miejscu gdzie przylega do niego mechanizm wyciskowy. Natomiast zamiennik już był pozbawiony tego elementu. ...

Może tak być. Jutro obejrzę stary docisk. Dzięki za sugestię.

Re: Ciepła dźwignia zmiany biegów

PostNapisane: 28 wrz 2011, 14:55
przez croochy
nic takiego nie ma w tym sprzegle