Strona 1 z 1

Dołączanie przedniego napędu

PostNapisane: 25 paź 2011, 11:27
przez qmano
Witam, jestem szczęśliwym użytkownikiem Troopka 2.8D. Jestem raczej zielony w temacie dlatego prośba o pomoc.
W momencie dołączenia przodu bez reduktora napęd działa. Testowałem sprawdzając czy wszystkie koła zrywają przy szybkim starcie.
Problem pojawia się przy próbie skręcania. Obracając kierownicę maksymalnie w lewo lub prawo, z napędów dochodzą niepokojące dźwięki terkotania. Im ciaśniej skręcam tym bardziej niepokojące. Czy wiecie co to może być? Napędy są automatyczne.

Re: Dołączanie przedniego napędu

PostNapisane: 25 paź 2011, 11:32
przez mikusien
Spokojnie:) Nie jestem mechanikiem ale to napewno przeguby, rzecz do zrobienia w kazdym warsztacie. Kwestia jeszcze sprzegielek. Z tego co wiem jezeli masz automaty to przy okazji musialbys albo ktos je rozebrac pzreczyscic i zasmarowac. Tego sie dowiedzialem niedawno, u mnie tez strzela ale przy stromych podjazdach na wprost. Ponoc sprzegielka...

Re: Dołączanie przedniego napędu

PostNapisane: 25 paź 2011, 11:46
przez Nahen/thor_
Przeguby maja prawo "strzelać" nawet jak są OK przy kołach skręconych do oporu, choć nie powinny. Sprzęgi też wypadałoby sprawdzić bo to mogą być dźwięki z nich. Nowy przegub to około 800 PLNów jak coś ;)

Re: Dołączanie przedniego napędu

PostNapisane: 25 paź 2011, 11:49
przez mikusien
Nahen/thor_ napisał(a): Nowy przegub to około 800 PLNów jak coś ;)

Tiaaaaa a ja zamowilem zwykły normalny za 150 ? ;)

Re: Dołączanie przedniego napędu

PostNapisane: 25 paź 2011, 12:33
przez pocieszny
wszystko zależy od jakości :)21
sensowne zaczynają się od 300-350PLN
800 kosztuje orydżinal :)2 i nie ma lepszych

Re: Dołączanie przedniego napędu

PostNapisane: 25 paź 2011, 12:36
przez Nahen/thor_
mikusien napisał(a):
Nahen/thor_ napisał(a): Nowy przegub to około 800 PLNów jak coś ;)

Tiaaaaa a ja zamowilem zwykły normalny za 150 ? ;)

Te zwykłe "normalne" dość szybko się kończą ;)

Re: Dołączanie przedniego napędu

PostNapisane: 25 paź 2011, 14:10
przez mikusien
[/quote]
Te zwykłe "normalne" dość szybko się kończą ;)[/quote]
Zalezry jak kto jezdzi :P jezeli 70% czarne a reszta lekki teren tak jak ja to powinny wystarczyc ;)

Re: Dołączanie przedniego napędu

PostNapisane: 25 paź 2011, 14:17
przez pocieszny
zależy od opon i trakcji, czasem 1 depnięcie urwie ;)

Re: Dołączanie przedniego napędu

PostNapisane: 25 paź 2011, 14:59
przez Nahen/thor_
mikusien napisał(a):
Zalezry jak kto jezdzi :P jezeli 70% czarne a reszta lekki teren tak jak ja to powinny wystarczyc ;)


No właśnie na ancfalcie możesz je zabić trzy razy szybciej niż w terenie ;)

Re: Dołączanie przedniego napędu

PostNapisane: 25 paź 2011, 15:12
przez mikusien
Powiedz mi o jakich oponach mowisz? Jaki rozmiar np. masz na mysli :?:

Re: Dołączanie przedniego napędu

PostNapisane: 25 paź 2011, 16:18
przez pocieszny
w tym wypadku nawet nie o rozmiar chodzi tylko o przyczepność, im trudniej oponie zerwać przyczepność( bardziej agresywna) tym łatwiej zmielić cokolwiek w napędzie,
wpływ na to mają, rzeźba bieżnika, pośrednio szerokość opony, masa pojazdu, moment obrotowy przekazywany na koło ;)
czyli im szersza i bardziej agresywna opona przy większej masie pojazdu tym łatwiej o zmielenie czegokolwiek, dodatkowo w największych wychyleniach, przegub jest najsłąbszy, czyli prze skręcie najłatwiej urwać

Re: Dołączanie przedniego napędu

PostNapisane: 25 paź 2011, 16:20
przez mikusien
acha :) co fachwiec to fachowiec ;)

Re: Dołączanie przedniego napędu

PostNapisane: 25 paź 2011, 18:15
przez matee
Wątpię że to przegub obstawiam sprzęgiełka automaty i to że seger spadł półośka pracuje w piaście i sprzęgiełko zapina ale na końcówce półośki i obcina ząbki jak Ci strzela to nie skręcaj tylko rozbierz bo później będzie za późno . natomiast jeśli przepuszczają na stromych podjazdach to automaty kaput jak znajdziesz przyczyne to odezwij się mam 2 komplety automatów :) oddam tanio

Re: Dołączanie przedniego napędu

PostNapisane: 25 paź 2011, 23:19
przez qmano
Dzięki za porady. Szczerze mówiąc miałem nadzieję, że chodzi o to żeby nie skręcać max jak się ma zapięty przód...;) Skoro to coś grubszego, to raczej będę brał tańsze przeguby, a jeśli to automaty, to zgłaszam się do kolegi matee z prośbą o dobrą cenę;)

Re: Dołączanie przedniego napędu

PostNapisane: 26 paź 2011, 10:37
przez pocieszny
na początek sprawdź czy masz całe maszety na przegubach, jak są porozwalane to wypłukało smar i dlatego strzela, można kupić gumy nawalić smaru i pojeździć jescze :)2
jeśli to nie to to rozkręć sprzęgi i popatrz co i jak, jeśli to nie one sprawdź łożyska czy luzu nie mają,
jeśli wyjdzie że przeguby to po prawdzie jeździć można do puki się nie upierdzielą :)21 i szkoda wydawać kase na najtańsze, i robic robote 2 razy