Strona 1 z 1

SWAP TROOPER I 1983-1992

PostNapisane: 17 lis 2011, 22:07
przez Harry
Cześć

Zakładam ten temat bo ostatnio zaczęły mnie ciekawić metamorfozy w trooperze a dokładniej jego sercu :twisted: :D .Uważam że w trooperze nie było dużego wyboru silników a przecież trooper to autko z dużym potencjałem a co ważniejsze z duszą i polotem.Więc jak by do troopka wstawić jakiś ciekawszy, mniej awaryjny, dużo mocniejszy czy ...jaki kto sobie zechce, po prostu inny silnik, jak by to wyglądało :idea: :?: jakie są wady i zalety :?: I wy jakie macie pomysły i doświadczenia? co o tym uważacie :?: :?: :?:

Chciałbym żeby w tym temacie opisać które silniki pasują pod oryginalną skrzynię?Jak wygląda zmiana silnika+ inna skrzynia? Co trzeba zrobić oprócz zmiany samego silnika-przygotowanie, elektryka,itp?

Wiem, że kilka wątków ocierały się o ten temat ale uważam że to stanowczo za mało.

Na początek powiem że wyciągnąłem silnik ze swojego troopa i nie wiem czy tam wróci ;) I nie trwa to 3h :)21 Trooooszkę więcej mi to zajęło.
Niebawem dodam zdjęcia komory bez silnika i samego 2.6.

To tyle ...jeżeli coś mi umknęło w prologu to dodajcie...

Pozdrawiam wszystkich miłośników troopera i czekam na burze 8-)

Re: SWAP TROOPER I 1983-1992

PostNapisane: 17 lis 2011, 23:17
przez skiczu
Może od Poloneza podejdzie? :)21 A tak na serio to silnik 2.6 chyba nie jest aż tak awaryjny. Wiem z doświadczenia, że chodzi prawie bez kompresji ( mogłem kręcić rękoma kołem zamachowym bez żadnego problemu ). Jedyną bolączką tych silników a z resztą wszystkich silników ISUZU jest wrażliwość na przegrzanie. Jeśli pozbawić je możliwości przegrzania to będą chodzić bez bólu. Pytanie brzmi "co będzie mniej awaryjne od silnika bazowego?". Z doświadczenia w plaskaczach wiem, że chciałbym do terenówki silnik od francuskiego (Peugeot, Citroen - nie Renault) diesla z lat 1996-2001. Francuzi mają jakieś terenówki?

Re: SWAP TROOPER I 1983-1992

PostNapisane: 18 lis 2011, 00:48
przez pocieszny
na skrzynie od 2,2 pasuje V6 z omegi, 2,5V6 2,6V6 i 3,0V6 najlepiej wziąść 2,5 ;)
do zmiany miska i pare innych pierdół,
zaleta silnika 2,5 jest to że komp i immo są na silniku więc nie trzeba kupować całego auta :)21

Re: SWAP TROOPER I 1983-1992

PostNapisane: 18 lis 2011, 10:16
przez Hezuz
myślałem o tym samym czyli cos innego mocniejszego niz 2,6 orginał , silnik od omegi odpada slabe korby i trzeba na nowo rozwiazac problem smarowania , pompa oleju ,chłodnica,miska etc :)2 te silniki nie potrafia pracowac bez oleju - zjazdy podjazdy trawersy - w planach mam zaszczepienie 3,2 lub 3,5 v6 isuzu z automatem te okolo 180km powinno starczyc :D znaczy zaszczepie tylko szukam silnika bo skrzynia juz jest :)2

Re: SWAP TROOPER I 1983-1992

PostNapisane: 18 lis 2011, 21:03
przez matee
ten od omegi dają radę ja sam chce taki teraz wsadzić całe auto kupisz jeśli trafi się okazja za 1500 zł proglem przerobienia miski to naprawdę żaden problem a przy jej przerabianiu zawsze można się pokusić o przerobienie także smoka tak żeby brał olej jak najniżej dodatkowo można także przegrody w misce wspawać

Re: SWAP TROOPER I 1983-1992

PostNapisane: 18 lis 2011, 21:58
przez BUNNY_PL
W stanach bardzo popularna jest zamiana na silnik 3.4l z GM. Były używanie min w Pontiacach. Pasuje do skrzyni bez przeróbek !

Re: SWAP TROOPER I 1983-1992

PostNapisane: 18 lis 2011, 23:18
przez Nahen/thor_
A tak na początek powiedzcie mi w czym jest "zły" silnik 2.6 zakładając oczywiście, że jest sprawny?

Nie jest wysilony co przekłada się na zabójczą żywotność, dla tych silników przebiegi rzędu 500 i więcej km to żaden problem pod warunkiem zadbania o chłodzenie i smarowanie. Jak silnik jest w dobrym stanie i się o niego dba to myślę, że i 1 mln km da radę spoko wykręcić do czego mój powoli dąży mimo nienajtroskliwszego właściciela ;)

Jest względnie lekki w porównaniu do silników diesla czy większych benzynowych ;)

Jest bardzo trwały w ekstremalnych sytuacjach i warunkach pracy takich jak praca bez oleju np ;)

Jak miałbym za dużo niepotrzebnej kasy to wolałbym zrobić kapitalkę 2.6 niż ładować do niego coś innego. Co do francuskich silników w terenie... Znajomy przerabiał kilka w rurakach startujących w RMPST i generalnie zawsze były z nimi problemy. Podobnie z silnikami V6 z Alfy.

Uważam, że do tego auta, jego masy i wymiarów oryginał 2.6 jest idealnym rozwiązaniem. Ale jak ktoś chce się ścigać to niech wkłada co tam mu do głowy przyjdzie, może jakiś odrzutowy silnik? ;)

Re: SWAP TROOPER I 1983-1992

PostNapisane: 18 lis 2011, 23:35
przez skiczu
A co ja napisałem?

Re: SWAP TROOPER I 1983-1992

PostNapisane: 18 lis 2011, 23:41
przez Nahen/thor_
A widzisz ;) Jakoś skleroza ujawnia się u mnie dwa posty po tym o który chodzi ;) Ciesze się, że mamy podobne zdanie ;)

Re: SWAP TROOPER I 1983-1992

PostNapisane: 19 lis 2011, 00:20
przez skiczu
:)

Re: SWAP TROOPER I 1983-1992

PostNapisane: 20 lis 2011, 12:09
przez wojtekkk
2,6 to dość żywotna jednostka - maksymalna moc czy moment obrotowy (choć nie są imponujące) osiagane są przy stosunkowo niskich obrotach a to zdecydowanie wpływa na ich zywotność. Osobiście też bym sie bardziej skłaniał do doprowadzenia jednostki do stanu pełnej sprawności niz pakował sie w przeszczepy. No chyba ze komuś koni za mało.

Re: SWAP TROOPER I 1983-1992

PostNapisane: 20 lis 2011, 19:00
przez goofy
Jak ktoś chce rajdówkę to niech sobie kupi ale z troopka jej sie nie zrobi

Re: SWAP TROOPER I 1983-1992

PostNapisane: 06 gru 2011, 18:30
przez Harry
Zdjęcie komory silnika
Obrazek

Re: SWAP TROOPER I 1983-1992

PostNapisane: 06 gru 2011, 18:52
przez pocieszny
goofy napisał(a):Jak ktoś chce rajdówkę to niech sobie kupi ale z troopka jej sie nie zrobi

cóż kilku kolegów się z Tobą nie zgodzi :)21

Re: SWAP TROOPER I 1983-1992

PostNapisane: 06 gru 2011, 19:42
przez uff
Dla następnych wrzucam linka swapu 4l BMW do campo:
http://forum.opel4x4.de/phpBB/viewtopic ... &start=660

Re: SWAP TROOPER I 1983-1992

PostNapisane: 06 gru 2011, 20:51
przez BUNNY_PL
Wszystko zrobione na włos. Teraz pomyśl jak to serwisować :) Musiał wyciąć przedni pas aby włożyć silnik :shock: Spróbuj wyciągnąć przekładnie :)21 .

To raczej fajnie jak będziesz robił 300 km rocznie ...

Jak ktoś myśli o swapie to radze się zainteresować setką innych diesli ISUZU np -> 4HE1

Obrazek

Re: SWAP TROOPER I 1983-1992

PostNapisane: 18 gru 2011, 23:53
przez croochy
uff napisał(a):Dla następnych wrzucam linka swapu 4l BMW do campo:
http://forum.opel4x4.de/phpBB/viewtopic ... &start=660



Żebym ja to widział zanim opla sprzedałem to już bym taki silnik miał w garażu