Strona 1 z 1

SPRZEGIELKO. Pytanie

PostNapisane: 07 gru 2011, 21:12
przez maciek212121
Witojcie. Nie jestem mechanikiem i bede mial problem z opisaniem mego problemu ale postaram sie opisac. Mam automatyczne sprzegielko i ostatnio kumpel mi wymienial jedno z lewej strony, chwilo.
o usterki zniknely ale po jakims czasie znowu zaczelo przeskakiwac i pojawily sie problemy z rozlaczeniem napendow a wiec ostatnio odkrecilem te srubki od sprzegielka i cale bebechy mozna bylo normalnie wyjac wiec podejrzewam ze nie ma zadnego zabezpieczenia i tu pojawia sie problem. Jaki rozmiar tego zabezpieczenia tam jest. Moze ktos sie orientuje? Czy sprzegielko ma cos do rozlaczania napendow?

Re: SPRZEGIELKO. Pytanie

PostNapisane: 08 gru 2011, 00:27
przez skiczu
Bo po odkręceniu tych śrubek, całe bebechy można normalnie wyjąć...

Re: SPRZEGIELKO. Pytanie

PostNapisane: 08 gru 2011, 17:21
przez maciek212121
Mowile ze nie jestem mechanikiem...

Re: SPRZEGIELKO. Pytanie

PostNapisane: 08 gru 2011, 17:22
przez maciek212121
skiczu napisał(a):Bo po odkręceniu tych śrubek, całe bebechy można normalnie wyjąć...

A jak nie kumasz to komentarze nie potrzebne.

Re: SPRZEGIELKO. Pytanie

PostNapisane: 08 gru 2011, 22:13
przez BUNNY_PL
Witaj

NA początku doradzę wymianę automatów na sprzęgiełka manualne. Automaty maja to do siebie, że nie są zbyt solidne i po jakimś czasie zawsze się rozpadną. Malnualne, przy zwyczajnym użytkowaniu są praktycznie wieczne.

Co do Twojego pytania. Na półosi są 2 podtoczenia, były rożne wersje - blokowane na 2 średnicach.

Obrazek

1. fi 19 mm - ta pierwsza
2. fi 26 - druga
Półosie blokowane są pierścieniami segera o takich wymiarach

Re: SPRZEGIELKO. Pytanie

PostNapisane: 08 gru 2011, 22:37
przez maciek212121
Stawiam na ten mniejszy rozmiar. Nawet dzis rozebralem i pomiary robilem tylko mi wychodzilo 20mm. Czyli jak pojde do sklepu to jaki pelny wymiar mam podac? Jestem okropnie ciemny w te klocki i moge sie nie dogadac :)

Re: SPRZEGIELKO. Pytanie

PostNapisane: 08 gru 2011, 22:46
przez BUNNY_PL
Weź 19 powinno pasować. Dokładnie wychodzi 18.7 czyli -19 Pierścień SEGERA

Re: SPRZEGIELKO. Pytanie

PostNapisane: 08 gru 2011, 23:39
przez maciek212121
BUNNY_PL napisał(a):Weź 19 powinno pasować. Dokładnie wychodzi 18.7 czyli -19 Pierścień SEGERA

Wielkie dzieki za pomoc. Znajomy maila pisal do serwisu i nie znali odpowiedzi na to pytanie ;) jeszcze mam maly prob z zalozeniem tego sprzegielka na pol oske tak jak by byla troszke za duzo i ale jakos moze podszlifuje sie inaczej to zabezpiecznia nie bedzie dalo sie zalozyc. dlugo jezdzil bez zabezpieczenia i moze cos sie tam rozprasowalo czy cos... pzdr!!!

Re: SPRZEGIELKO. Pytanie

PostNapisane: 08 gru 2011, 23:55
przez skiczu
I tak będą strzelać...

Re: SPRZEGIELKO. Pytanie

PostNapisane: 09 gru 2011, 00:24
przez BUNNY_PL
Powiedz jak wyszło. Naprawdę radzę wymianę na manuale. Automat może się zblokować w pozycji załączonej i wtedy będzie problem :shock:

Re: SPRZEGIELKO. Pytanie

PostNapisane: 09 gru 2011, 01:52
przez Hezuz
popieram , tylko manual - avm - 8-)

Re: SPRZEGIELKO. Pytanie

PostNapisane: 09 gru 2011, 08:39
przez BUNNY_PL
superwinch :)21, tak na serio wszystko byle nie automat

Re: SPRZEGIELKO. Pytanie

PostNapisane: 09 gru 2011, 21:47
przez gumirek
maciek212121 napisał(a):ale jakos moze podszlifuje sie inaczej to zabezpiecznia nie bedzie dalo sie zalozyc

Bez podkładki regulacyjnej (tej pod pierścieniem osadczym) też nie wejdzie? Oprócz tej podkładki nic tam nie szlifuj!

Upewnij się raczej, że oś jest dociągnięta na zewnątrz. Do tego celu należy użyć śruby M8 wkręcanej w gwintowany otwór osi. Przy użyciu tej śruby można zrobić sobie prowizoryczny "naciągacz", gdy przewleczesz ją najpierw przez przewiercony kawałek jakiegoś płaskownika. Podkładkę regulacyjną pod pierścieniem osadczym należy tak dobrać (albo doszlifować), aby luz osiowy wynosił 0-0,3mm.

U mnie po tulejowaniu pierścieni w sprzęgiełkach tak skasowałem sobie luz, że na musiałem całkiem wyrzucić te podkładki. Założę je jak luz znowu się powiększy wskutek zużycia.

Re: SPRZEGIELKO. Pytanie

PostNapisane: 08 lis 2012, 21:12
przez mikusien
Witam!
Mam pytanie... Jak rozpoznac ze manualne sprzegi sa juz zuzyte?

Re: SPRZEGIELKO. Pytanie

PostNapisane: 08 lis 2012, 21:50
przez skiczu
Jak nie trzymają...

Re: SPRZEGIELKO. Pytanie

PostNapisane: 08 lis 2012, 21:53
przez mikusien
Ktos mi mowil ze manuale sa wieczne... :shock: , poprostu frezy sie wycieraja? :?

Re: SPRZEGIELKO. Pytanie

PostNapisane: 09 lis 2012, 01:49
przez skiczu
W gwarancji AVM jest zapis: "Nie stosować do aut użytkowanych do jazdy terenowej"... :)21

Re: SPRZEGIELKO. Pytanie

PostNapisane: 09 lis 2012, 08:08
przez mikusien
:shock: :o :shock: :o :shock: :o .......... czyli nie ma co kupowac uzywek?

Re: SPRZEGIELKO. Pytanie

PostNapisane: 09 lis 2012, 10:34
przez Pablo3.1d
No nie wiem, mam manualne sprzęgiełka i jakoś nie narzekam. Wszystko zależy na jakie trafisz

Re: SPRZEGIELKO. Pytanie

PostNapisane: 15 mar 2013, 20:24
przez mikusien
Witam!
Zalozylem manualne sprzegi avm. Bylo troche rzeźby... :? Trzeba bylo zalozyc nowy seger na przgob, ale dodatkowy rowek na seger na manuale byl za waski. Musialem boszem delikatnie poszerzyc i poglebic. Z tego co wywnioskowalem przegoby niby sa przystosowane do 2 rodzajow sprzegielek.