Strona 1 z 1

dziwne prawda???

PostNapisane: 31 gru 2011, 15:06
przez harleyjunior97
to kolejna dziwnoś jaką odkryłem w swoim troopku ponieważ gdy sprawdzamy stan oleju bagnetem to na samym dole bagnetu są dwie dziurki określające minimum i maximum stanu oleju chodzi oto ż e jest na tej dziurce oznaczającej maximum albo nawet wyżej a tak czy inaczej raz na jakiś czas zapala się lampka wskazująca niski stan/ciśnienie oleju jest to aż zadziwiające. Tak dla ścisłości olej nie był wymieniany już bardzo dlugo

Re: dziwne prawda???

PostNapisane: 24 mar 2012, 19:46
przez Nahen/thor_
Znaczy czas na wymianę ;)

Sorki że odświeżam ale nadrabiam roczne zaległości i czasem tak pewnie wyjdzie ;)

Re: dziwne prawda???

PostNapisane: 09 lip 2013, 20:53
przez Hinek
krysztian napisał(a):Odświeżę kotleta.
Mianowicie też mi się tak dzieje ostatnio. Na zimnym ciśnienie oleju na wskaźniku ok 4 a po jeździe (tak z 5-10 km) na wolnych obr spada do ok <1 i czasami zapala się lampka od ciśnienia oleju. Po dodaniu lekko gazu gaśnie. Co może być przyczyną?

To silnik wydaje ostatnie tchnienie. Ewentualnie zaworek przelewowy w podstawie filtra mógł się zawiesić. Warto sprawdzić ciśnienie normalnym manometrem.

Re: dziwne prawda???

PostNapisane: 10 lip 2013, 07:52
przez MagurMan
Nie miałem nigdy tego silnika, ale zapalająca sie lampka może też świadczyć o padającej pompie oleju albo paskach do wymiany/naciagu. Zepsuta pompa to taki syf który raz działa a raz nie :p

Re: dziwne prawda???

PostNapisane: 10 lip 2013, 08:32
przez Hinek
krysztian napisał(a):Sprecyzuj pierwsze zdanie jak możesz. Masz na myśli panewki?

Tak. Silnik ma swoje lata. W miarę ich zużycia ciśnienie spada. Chodzi przede wszystkim o łożyska głowne.

Re: dziwne prawda???

PostNapisane: 10 lip 2013, 10:26
przez Hinek
MagurMan napisał(a): paskach do wymiany/naciagu. Zepsuta pompa to taki syf który raz działa a raz nie :p

Nie znam silnika w którym pompa oleju jest napędzana paskami.

Re: dziwne prawda???

PostNapisane: 10 lip 2013, 19:17
przez Hinek
Słuchaj, naprawdę sądzisz że 25 letni samochód ma 180tys km??? Realny przebieg to gdzieś 0,5miliona km, a wtedy nawet w dieslu ze starej dobrej szkoły mogą już być problemy z ciśnieniem oleju. Generalnie trzeba sprawdzić manometrem te ciśnienie i wszystko będzie jasne. Lepiej pojedź do jakiegoś warsztatu. Manometr trzeba wkręcić tam gdzie jet czujnik ciśnienia.

Re: dziwne prawda???

PostNapisane: 11 lip 2013, 11:15
przez Nahen/thor_
Ten silnik ma jeszcze jedna dość powszechną przypadłość ;) Można przyjąć za regułę że zimny trzyma ciśnienie w okolicy 4 a kiedy się rozgrzeje ciśnienie o połowę na wskaźniku spada. Tak długo jak nie jest to powiązane z zapalającą się kontrolką braku ciśnienia to jest OK. Jak dochodzi kontrolka czas zacząć się martwić.

Re: dziwne prawda???

PostNapisane: 12 lip 2013, 00:34
przez skiczu
Zgadzam się z przedmówcą.
P.S. Dawno Cię nie było...

Re: dziwne prawda???

PostNapisane: 12 lip 2013, 00:47
przez Nahen/thor_
Wpadam jak mam problem ;) Stary poszedł do ludzi , a nowy z tęsknoty za starym znów ma "okres" i nikt nie wie co mu jest... :(

Re: dziwne prawda???

PostNapisane: 13 lip 2013, 09:16
przez Nahen/thor_
Czyli jest jak powinno być ;)

Re: dziwne prawda???

PostNapisane: 14 lip 2013, 10:42
przez gołąb stanisław
na obudowie termostatu

Re: dziwne prawda???

PostNapisane: 14 lip 2013, 20:36
przez skiczu
Jeśli chodzi o temperaturę silnika to czujnik znajduje się w cholernie niedostepnym miejscu pod kolektorem ssącym( okolice drugiego cylindra)...