Strona 1 z 2

most i zasilanie

PostNapisane: 05 cze 2009, 09:23
przez Art_moto
Witam
Jeśli można chciałbym prosić o poradę. Wszedłem w posiadanie Troopera rok 1988 2.8 TD 4-drzwi.
Mam 2 problemy:
1. To jak postoi przez noc żeby nim pojechać muszę 2 razy go zassać ręczną pomką, bo inaczej ja mu gaz a on gaśnie, a odpala bez problemu tylkoże na wolnych pracuje.
2. To mam wyciech na tylnim moście w miejscu gdzie jest napęd na wał i nie wiem gdzie można znaleść informacje na temat jakie tam idą uszczelniacze i jakiego oleju mu dolać aby nie stracić mostu.
Pozdrawiam Serdecznie Artur

Re: most i zasilanie

PostNapisane: 05 cze 2009, 17:24
przez MAVV
witam na 2 pytanie to simering srednica zew 78, wew 45 , grubosc 12. ja w olsztynie miałem problem z dostaniem , znalazłem 78,1 . 44 . 15 (wymiary w mm. ) i jest super . trzeba uważać zeby wałek w miejscu styku z simeringiem nie był wyrobiony, u mnie srednica 45 nie docisła i leciał olej. olej w moscie mam elf 80w-90 , sprzedawca sprawdził w katalogu i taki mi dał . (moj trop jest z 91 2.8tdi long) . pozdro

Re: most i zasilanie

PostNapisane: 08 cze 2009, 11:13
przez Art_moto
Dzięki za podpowiedź.

Re: most i zasilanie

PostNapisane: 09 cze 2009, 12:33
przez Art_moto
MAVV napisał(a):witam na 2 pytanie to simering srednica zew 78, wew 45 , grubosc 12. ja w olsztynie miałem problem z dostaniem , znalazłem 78,1 . 44 . 15 (wymiary w mm. ) i jest super . trzeba uważać zeby wałek w miejscu styku z simeringiem nie był wyrobiony, u mnie srednica 45 nie docisła i leciał olej. olej w moscie mam elf 80w-90 , sprzedawca sprawdził w katalogu i taki mi dał . (moj trop jest z 91 2.8tdi long) . pozdro


Witam

Jeśli możesz to napisz mi jeszcze ile oleju wchodzi do tego mostu i w jaki sposób wymieniłeś simering?
Czy da się to zrobić bez rozbierania mostu?
Pozdrawiam Artur

Re: most i zasilanie

PostNapisane: 20 maja 2011, 14:27
przez dominik502
Odświeżę kotleta.
Czeka mnie wymiana uszczelniacza tylnego mostu w krótkim Troopku 2.6. Czy wymiary są takie same jak w dieslu?
Dzięki za pomoc.

Re: most i zasilanie

PostNapisane: 20 maja 2011, 20:42
przez Nahen/thor_
W dieslach są inne mosty niż w benzyniakach, ale mam na myśłi przełożenia, nie wiem czy to przenosi się na ich obudowy i otwory...

Re: most i zasilanie

PostNapisane: 20 maja 2011, 21:45
przez skiczu

Re: most i zasilanie

PostNapisane: 23 maja 2011, 22:31
przez mariojura
Ad 1. Kup sobie zaworek zwrotny do paliwa. Do dostania prawie w każdym sklepie motoryzacyjnym. Zamontuj na dojściu do filtra (między zbiornik a filtr). Z tego co opisujesz to nie trzyma oryginalny zaworek. No chyba, że są jeszcze jakieś inne objawy.

Re: most i zasilanie

PostNapisane: 24 maja 2011, 01:30
przez skiczu
:o :)21

Re: most i zasilanie

PostNapisane: 25 maja 2011, 08:49
przez mariojura
Fajna metoda nabijania postów. Też tak chcę. :D :D :D

Re: most i zasilanie

PostNapisane: 25 maja 2011, 13:52
przez dominik502
skiczu napisał(a):http://trooper4x4.pl/forum/viewtopic.php?f=2&t=921

Dzięki. Kiedyś przeglądałem ten post, ale nie mogłem go ponownie odnaleźć.

Re: most i zasilanie

PostNapisane: 28 maja 2011, 22:31
przez skiczu
mariojura napisał(a):Fajna metoda nabijania postów. Też tak chcę. :D :D :D

Nie wiem o co Ci chodzi? Napisałem tak :o :)21 , bo temat był o uszczelniaczach mostu a Ty mi tu o jakichś zaworkach na zasilaniu :?: :?: :?:

Re: most i zasilanie

PostNapisane: 30 maja 2011, 22:41
przez mariojura
Nie no nie obrażaj się. Chodziło mi o to, że temat brzmiał "most i zasilanie"
1. To jak postoi przez noc żeby nim pojechać muszę 2 razy go zassać ręczną pomką, bo inaczej ja mu gaz a on gaśnie, a odpala bez problemu tylkoże na wolnych pracuje.

Odpowiedziałem na pierwsze pytanie. Ot i tyle.

Re: most i zasilanie

PostNapisane: 31 maja 2011, 07:11
przez skiczu
Aha... :) Tylko, że pierwsze pytanie było z czerwca 2009 a toczył się osobny wątek :)

Re: most i zasilanie

PostNapisane: 31 maja 2011, 10:13
przez mariojura
No faktycznie. Rzuciłem tylko okiem na temat postu ale nie zauważyłem, że to odświeżony temat :oops: . Mea culpa. Zwracam honor. :)2

Re: most i zasilanie

PostNapisane: 31 maja 2011, 20:18
przez skiczu
:)2 :)2 :)2 ;)

Re: most i zasilanie

PostNapisane: 01 cze 2011, 08:25
przez marcin
viewtopic.php?f=2&t=921
to link do tematu uszczelniacza tylnego mostu a w zasadzie wałka atakującego bo w tym miejścu pewnie ci cieknie. nie kupuj uszczelniacza w sklepach z cześciami samochodowymi tylko znajdz jakis sklep zajmujacy sie sprzedarza łożysk i uszczelniaczy , bedzie taniej . ostatnio kupowałem zapłaciłem 26 zł . 2.8 dizel i 26 benzyna maja ten sam uszczelniacz

Re: most i zasilanie

PostNapisane: 01 cze 2011, 22:18
przez skiczu
:D dobre :D

Re: most i zasilanie

PostNapisane: 02 cze 2011, 11:07
przez mariojura
skiczu napisał(a): :o :)21

Nie no teraz to Ci się nie dziwię kiedy zobaczyłeś mojego posta :lol: :lol:
marcin napisał(a):http://www.trooper4x4.pl/forum/viewtopic.php?f=2&t=921
to link do tematu uszczelniacza tylnego mostu a w zasadzie wałka atakującego bo w tym miejścu pewnie ci cieknie. nie kupuj uszczelniacza w sklepach z cześciami samochodowymi tylko znajdz jakis sklep zajmujacy sie sprzedarza łożysk i uszczelniaczy , bedzie taniej . ostatnio kupowałem zapłaciłem 26 zł . 2.8 dizel i 26 benzyna maja ten sam uszczelniacz

Re: most i zasilanie

PostNapisane: 02 cze 2011, 15:48
przez dominik502
marcin napisał(a):http://www.trooper4x4.pl/forum/viewtopic.php?f=2&t=921
to link do tematu uszczelniacza tylnego mostu a w zasadzie wałka atakującego bo w tym miejścu pewnie ci cieknie. nie kupuj uszczelniacza w sklepach z cześciami samochodowymi tylko znajdz jakis sklep zajmujacy sie sprzedarza łożysk i uszczelniaczy , bedzie taniej . ostatnio kupowałem zapłaciłem 26 zł . 2.8 dizel i 26 benzyna maja ten sam uszczelniacz

Tak się składa, że ja mam sklep motoryzacyjny :)
Uszczelniacz Corteco kosztuje u mnie 29zł, więc chyba nie ma tragedii.

Re: most i zasilanie

PostNapisane: 02 cze 2011, 20:44
przez skiczu
Z tego co pamiętam, mój kosztował chyba 22...

Re: most i zasilanie

PostNapisane: 26 cze 2011, 18:58
przez krystian83r
Panowie podłączę się pod temat.

Szukałem szukałem i doczytać się nie mogę.
Szykuję się do wymiany uszczelniacza tylnego mostu i mam pytanie - w innym poście brakło odpowiedzi.
Z jaką siłą dokręcić nakrętkę w kielichu? Czy zna ktoś jakieś cyfry?
Nie chciałbym skręcić za mocno bo skończy się to ponowną wymianą tylko bardziej kosztowniejszą bo dojdzie łożysko.

Pozdrawiam K

Re: most i zasilanie

PostNapisane: 26 cze 2011, 20:13
przez mariusz_nasz
Witam kolegę !!!

Zgodnie z tym co znalazłem w manualu :
Nakrętka kołnierza - 245-294Nm
Korek wlewu - 78Nm
Mechanizm - śruby 66Nm, nakrętki 44Nm

Akurat most z tarczami ale mechanizm ten sam

Obrazek

Pozdrawiam
Mariusz

Re: most i zasilanie

PostNapisane: 26 cze 2011, 22:01
przez krystian83r
Witam :)
Wielkie dzięki Mariusz

Pozdrawiam K.

Re: most i zasilanie

PostNapisane: 26 cze 2011, 23:13
przez skiczu
"Przypuszczam, że wątpię" - skręcenie takim momentem spowoduje, że mechanizm mostu będzie bardzo ciężko chodził. W moim dokręciłem do powstania oporu i cofnąłem o 30 stopni. Może się mylę ale bałbym się tak mocno dokręcić...