Strona 1 z 1

Wymiana pierścieni [2.8 TDI]

PostNapisane: 25 mar 2012, 15:08
przez max667
Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują że dość szybkimi krokami zbliża mi się wymiana pierścieni (silnik bierze olej, kopci dość mocno na ciemno-siwo, mocno gryzącym w oczy dymem,a jak go przegazować to i na czarno, problemy z odpaleniem na zimno - przy mrozie tylko "plak" pomagał, przy mocno zagrzanym silniku jest jeszcze gorzej - po 100 km trasy, dość żwawym tempem, po zgaszeniu na chwilę pod sklepem, musiałem z 40min odczekać żeby ostygł żeby w końcu odpalił)...
Teraz pytanie, jest szansa na zrobienie tego w garażowych warunkach czy szukać raczej mechanika? Druga sprawa to macie jakiś pewny sklep w sieci gdzie zdobędę potrzebne części (uszczelki góra/dół, pierścienie), bo na sklepy w mojej okolicy raczej nie mam co liczyć...

Re: Wymiana pierścieni [2.8 TDI]

PostNapisane: 25 mar 2012, 22:52
przez Ciplik
Jeśli można coś zasugerować, to na początek wykręć rozrusznik. Jeżeli przegląd powyższego nie pomoże to dopiero zacznij walkę z pierścieniami.

Re: Wymiana pierścieni [2.8 TDI]

PostNapisane: 25 mar 2012, 23:25
przez max667
Rozrusznik kręci jak wariat, bateria (roczna) 110Ah/1000A... świece przed zimą wymienione. Mój poprzednik (mimo iż osoba starsza, 1 właściciel po niemcu) chyba z racji tego, że posiadał jeszcze 2 inne pojazdy bardziej reprezentatywne, więc ten traktował nieco po macoszemu- trupek mu służył na polowania/ryby i z tego co teraz widzę to nie inwestował w niego nic.

Re: Wymiana pierścieni [2.8 TDI]

PostNapisane: 25 mar 2012, 23:39
przez boqdan
Tu: http://czesci.4cars.pl/samochodowe/ISUZ ... ,0,0,0.php
mają dosyć duży wybór i w miarę "przyjazny" ;) sklep.brałem uszczelniacze i przewody-blyskawiczna wysyłka.

Re: Wymiana pierścieni [2.8 TDI]

PostNapisane: 26 mar 2012, 13:35
przez max667
boqdan napisał(a):Tu: http://czesci.4cars.pl/samochodowe/ISUZ ... ,0,0,0.php
mają dosyć duży wybór i w miarę "przyjazny" ;) sklep.brałem uszczelniacze i przewody-blyskawiczna wysyłka.

Niestety brak i pierścieni i uszczelek (z uszczelek może pojedyńczo udało by się uskładać komplet, ale wtedy jaka by była cena :shock: )... na allegro wyczaiłem dolny komplet uszczelek w przyzwoitych pieniądzach, a tu:
http://www.czesci.autotrader.pl/wyszuki ... -4473.html
mają górny komplet + uszczelkę głowicy w sumie za 335zł... pierścienie też są (jak cenowo na razie nie wiem).
Teraz tylko pytanie jakie wziąć, bo mają chromowe i żeliwne... chciał bym staruszkiem pobujać się jeszcze ze 3-4 lata zanim sytuacja finansowa nie ustabilizuje mi się trochę bardziej :)
Edit:
I jedne i drugie kosztują ~240zł... i teraz dylemat jakie brać :roll: Wie może ktoś, jakie są tuleje cylindrów (żeliwne czy chromowe) ?

Re: Wymiana pierścieni [2.8 TDI]

PostNapisane: 27 mar 2012, 12:10
przez max667
Nikt nie wie jakie te pierścienie mają być?
Edit:
Znalazłem... dla potomnych, tuleje są ze stali nierdzewnej, chromowanej - więc pierścienie koniecznie żeliwne.

Re: Wymiana pierścieni [2.8 TDI]

PostNapisane: 31 mar 2012, 11:42
przez skiczu

Re: Wymiana pierścieni [2.8 TDI]

PostNapisane: 31 mar 2012, 13:06
przez max667
Zamówione już w :
http://www.czesci.autotrader.pl/wyszuki ... -4473.html
za 180zł - tylko się teraz zastanawiam czy to komplet na 4 tłoki, czy tylko na jeden... dzwoniłem do sklepu ale goście który przyjmował zamówienie dzisiaj nie ma, a facet który tel. odebrał nie był w stanie powiedzieć na 100%, choć twierdzi, że kolega by raczej takiego byka nie strzelił (zwłaszcza, że zamawiałem dodatkowo uszczelki, filtry, termostat i rozmawialiśmy ogólnie o remoncie).
Chmmm... zastanawiające na "alledrogo" 182zł na jeden gar w czesci.autotrader.pl 180zł za komplet - zastanawiające, no nic w poniedziałek będę wiedział :shock:

Jeszcze takie pytanie techniczne, luzując most przedni maksymalnie ile na to pozwolą śruby przy ramie i podnosząc silnik z poduszek na tyle ile pozwoli podłoga w trupku (bez odkręcania skrzyni) da radę zdjąć miskę olejową?
Przerabiał to może ktoś? Czy trzeba wyjechać całkiem z mostem z pod silnika?

Re: Wymiana pierścieni [2.8 TDI]

PostNapisane: 31 mar 2012, 18:12
przez mikusien
max667 napisał(a):Jeszcze takie pytanie techniczne, luzując most przedni maksymalnie ile na to pozwolą śruby przy ramie i podnosząc silnik z poduszek na tyle ile pozwoli podłoga w trupku (bez odkręcania skrzyni) da radę zdjąć miskę olejową?
Przerabiał to może ktoś? Czy trzeba wyjechać całkiem z mostem z pod silnika?

Ja jak wkladalem 3.1 na miejsce 2.8 to trza bylo wyjac miske, ale te malą. Nie miescilo sie pomiedzy most, poprostu byla wieksza :)