Zwarcie elektryczne

"Dziadek" / "Kanciak"

Zwarcie elektryczne

Postprzez trooper89 » 16 lip 2009, 12:25

Trooper 89 2,6 MPi - Problem polega na tym ze nagle spaliły sie bezpieczniki od kierunku, stopu i świateł z tyłu. Wymieniłem bezpieczniki i narazie jest ok ale musiałem odłączyć kabelek w bezpiecznikach który daje prąd na światła z tyłu ( w puszcze bezpieczników taki kabelek, zworka) Jak tylko podłącze tą zworkę to pali się bezpiecznik stopu a tylne światła na jednej jest 9v a na drugiej 2 v i zworka się grzej.
Wnioskuje że może być zwarcie między stopem a światłami z tyłu ale nie mam pojęcia jak zlokalizować miesce. Pomocy
trooper89
 

Re: Zwarcie elektryczne

Postprzez gumirek » 16 lip 2009, 14:07

Jeśli ta zworka zasilała obwód tych wszystkich świateł, a Ty ją odłączyłeś, to jakim cudem jest OK? Coś mi nie pasuje z tą zworką - wątpię, żeby w fabrycznej instalacji występowały takie rozwiązania. Chyba to jakaś cepelia i przyczyny szukałbym właśnie w okolicy skrzynki bezpieczników.
Opel Monterey LTD '95/96 3.2 - 6VD1
Avatar użytkownika
gumirek
 
Posty: 409
Dołączył(a): 29 paź 2008, 17:42
Lokalizacja: Lublin / Biała Podl.

Re: Zwarcie elektryczne

Postprzez trooper89 » 16 lip 2009, 21:47

Zworka odpowiada tylko za światła z tyłu. Stop działa poprawnie, kierunki i światło cofania jest ok- do momentu zapięcia zworki, wtedy pali się bezpiecznik stopu a zworka jest tak garąca że nawet dotknąc jej nie można. Jak kupiłem auto to zworka już była a nawet dwie ale ta druga jest ok i nawet nie wiem od czego jest.
trooper89
 

Re: Zwarcie elektryczne

Postprzez Atomek » 17 lip 2009, 00:35

Ja zauwazylem, ze klosze tylnych swiatel są nieszczelne, moze tu przyczyna?
Trooper 2,6 krótki z lpg
Atomek
 
Posty: 180
Dołączył(a): 24 lis 2008, 11:30

Re: Zwarcie elektryczne

Postprzez gumirek » 17 lip 2009, 09:52

Rozumiem zatem, że obecnie brak jest świateł tylnych pozycyjnych, ponieważ odłączyłeś tą zworkę? Światła pozycyjne nie mogą być zasilane szeregowo po bezpieczniku kierunków lub świateł stopu. Mają swój własny bezpiecznik - podłączony bezpośrednio do zasilania lub do głównego bezpiecznika (o którym nawet nie musisz wiedzieć). Dlatego nie powinno tam być żadnej zworki! Dla Tropka z tego rocznika znajdziesz kompletny schemat instalacji w dziale "Pliki do pobrania". Radzę zlokalizować obwód tylnych świateł i sprawdzić go odłączając w pierwszej kolejności za włącznikiem świateł, a jak tu będzie OK, to szukać między skrzynką bezpieczników a włącznikiem.
Opel Monterey LTD '95/96 3.2 - 6VD1
Avatar użytkownika
gumirek
 
Posty: 409
Dołączył(a): 29 paź 2008, 17:42
Lokalizacja: Lublin / Biała Podl.

Re: Zwarcie elektryczne

Postprzez Nahen/thor_ » 17 lip 2009, 23:24

Jeżdżę od jakiegoś czasu z podobną przypadłością: zdechły światła z tyłu, szukałem przyczyny tak długo az zauważyłem przy prawej tylnej dym. Okazało sięże wiązka kabli przy tej lampie była kompletnie zgnita, zdechła i poobrywana. Po wyleczeniu przewodów wszystko jest OK poza prawa tylna pozycją której ni ma ;) awaryjne, kierunki, stop, cofanie w obu lampach OK + w lewej pozycja a w prawej brak pozycji. Kiedyś się wezmę i zrobię ;)
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Zwarcie elektryczne

Postprzez trooper89 » 19 lip 2009, 22:46

Dzieki za wskazówki. Po 2 dniach zlokalizowałem przyczynę. Okazało się że przewody które prowadziły do tylnej lampy prawej również się grzały po założeniu zworki. Co się okazało to były tam podłączone przewody które prowadziły do przyłącza haka. Odłączyłem przewody ponieważ na razie nie mam w planach ciągać przyczepek ani lawet i awaria ustąpiła. Czyli wystąpiło zwarcie, prawdopodobnie dlatego że gniazdo było nie uzywane, na dodatkowym gnieżdzie do oświetlenia przyczeki.
trooper89
 

Re: Zwarcie elektryczne

Postprzez gumirek » 20 lip 2009, 17:32

Dziwne to wszystko. Kiedy grzeją się przewody, do pożaru brakuje już tylko odrobinę. Do takiej sytuacji nigdy nie powinno dojść, bo od tego są bezpieczniki. Przyczyna jest znana i już wiadomo, że przy tej konkretnej usterce powinno wywalić bezpiecznik od pozycji i tyle. Gratuluję zlokalizowania i usunięcia usterki, ale uważam, że tej instalacji trzeba się jeszcze bliżej przyjrzeć.
Opel Monterey LTD '95/96 3.2 - 6VD1
Avatar użytkownika
gumirek
 
Posty: 409
Dołączył(a): 29 paź 2008, 17:42
Lokalizacja: Lublin / Biała Podl.

Re: Zwarcie elektryczne

Postprzez Nahen/thor_ » 21 lip 2009, 11:03

Wiesz Gumirek wszystko OK do czasu kiedy jest instalacja seryjna ;) Ja w swoim mam resztki seryjnej, sporą część motaną prowizorycznie przez poprzedniego właściciela (swoją drogą że też się "helmutowi" chciało ;) ) no i doraźnie motaną przeze mnie ;) Więc wszystko się może zdarzyć ;)
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Zwarcie elektryczne

Postprzez gumirek » 21 lip 2009, 14:45

Trudno się nie zgodzić... Jednak przy mniejszym wymiarze ingerencji najlepiej przywrócić oryginalne połączenia i spać spokojnie.
Opel Monterey LTD '95/96 3.2 - 6VD1
Avatar użytkownika
gumirek
 
Posty: 409
Dołączył(a): 29 paź 2008, 17:42
Lokalizacja: Lublin / Biała Podl.

Re: Zwarcie elektryczne

Postprzez Nahen/thor_ » 21 lip 2009, 20:11

Jestem przed ruchem który po przeprowadzeniu spowoduje wymianę 100% instalacji na "nową" wg moich przemyśleń i wreszcie będę wiedział który kolor jakiego kabelka do czego lezie ;)
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Zwarcie elektryczne

Postprzez gumirek » 21 lip 2009, 22:35

Nahen/thor_ napisał(a):spowoduje wymianę 100% instalacji na "nową" wg moich przemyśleń i wreszcie będę wiedział który kolor jakiego kabelka do czego lezie ;)

To na taką dużą budę będziesz potrzebował dużo kabli... Masz pomysł skąd je wziąć, w dodatku w różnych kolorach? W elektronicznym wychodzi bardzo drogo, no i wybór kolorków jest dość ograniczony. Na moje potrzeby (autoalarm, światła do jazdy dziennej, halogeny dalekosiężne i parę innych wynalazków) kupiłem dwie nowe wiązki do Poloneza Atu tył na Allegro. Gościu sprzedaje do różnych aut produkowanych w Polsce po bardzo korzystnych cenach. W sumie masa kabli, a zapłaciłem chyba 15 zł/szt. No i wszelkie oprawki konektorów, wtyczki, peszel do ponownego wykorzystania :)
Opel Monterey LTD '95/96 3.2 - 6VD1
Avatar użytkownika
gumirek
 
Posty: 409
Dołączył(a): 29 paź 2008, 17:42
Lokalizacja: Lublin / Biała Podl.

Re: Zwarcie elektryczne

Postprzez Nahen/thor_ » 22 lip 2009, 01:59

Jak zacznę będę się martwił ;) Ale zakładam, że raczej sam będę "budował" wiązki, a co do kolorów to przesadziłem pisząc, że każdy będzie inny ;) Kwestia kilku kolorów bodaj 8-10 różnych kolorów plus kilka "kodowanych" (paski róznokolorowe na przemian) i można się bawić, grunt żeby we wiązce były różne a w różnych wiązkach mogą się powtarzać. Grunt oznaczyć jeszcze wiązki i po kłopocie ;) Zdaję sobie sprawę że trochę tego będzie trzeba kupić ;) Ale co tam gra warta świeczki jak chce się dać Trupowi kolejne 10-15 lat życia ;)
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Zwarcie elektryczne

Postprzez dominik502 » 02 sie 2010, 12:41

Odświeżę temat.
Od kilku dni mam podobny problem.
Nie działają prawe pozycje oraz podświetlenie deski. Przepala się bezpiecznik ( stojąc przy puszce bezpieczników jest to 10A pierwszy od lewej). Domyślam się, że mam gdzieś zwarcie, ale nie wiem jak odkręcić tylna prawą lamę ( po odkręceniu wkrętów zdejmuje się tylko klosz). Możecie coś poradzić ? Będę wdzięczny za pomoc.
Jeśli chodzi o te zworki to są one fabryczne.
Żeby było tanio musi być drogo.
Obrazek Troopek 2.6 90r
dominik502
 
Posty: 158
Dołączył(a): 05 lis 2009, 11:39
Lokalizacja: Płońsk

Re: Zwarcie elektryczne

Postprzez Nahen/thor_ » 02 sie 2010, 19:18

Zdejmujesz tapicerkę po stronie lampy, i masz tam 3 śruby "10" do odkręcenia coby lampa wyjszła ;)

Ja załatwiłem cały tył elektryki w końcu ;) Wziłąem szczypce, położylem się pod autkiem i opitoliłem calą oryginalną wiązkę (taka gruuuba) zaraz przy końcu zbiornika paliwa. Potem multimetr i kartka papieru, no i wiem który przewód do czego. Potem zakup wiązki 7 żyłowej i nówka wiżaki od lamp do miejsca odcięcia starych, zostalo mi jeszcze podłączyć hak i mam caly tył zdrowiutki i działający jak nigdy dotąd. To dość drastyczna metoda ale dająca 100% pewność, że wszystko jest OK.

Lampy z tyłu świecą jak nigdy ;)
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Zwarcie elektryczne

Postprzez dominik502 » 27 sie 2010, 11:58

Okazało się, że w gnieździe przyczepy powstało akwarium, co prawda bez rybek, ale woda już była. :D
Nowe gniazdo, wyczyszczone przewody i oświetlenie działa jak należy.
Żeby było tanio musi być drogo.
Obrazek Troopek 2.6 90r
dominik502
 
Posty: 158
Dołączył(a): 05 lis 2009, 11:39
Lokalizacja: Płońsk

Re: Zwarcie elektryczne

Postprzez KIKAN » 08 paź 2010, 21:21

ja mam sprzedac wiazke do troopera:)
KIKAN
 


Powrót do Isuzu Trooper I (1983-1991)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości