Wasze opinie o wywaleniu EGR (Tak/Nie)
Napisane: 29 lip 2009, 23:52
Słyszałem od niektórych ludzi że EGR zmniejsza moc silnika. Również mowa jest, że po usunięciu moc wzrasta.
Tutaj kawałek artykułu który znalazłem. Nadmieniam, że sam musze się pozbyć tego badziewia może nie pozbyć ale myślę nad tym i teraz nie wiem co zrobić.
Oto cytat:
"Czy EGR zmniejsza moc silnika?
Wielu uważa że ten układ blokuje sztucznie moc silnika, a usunięcie tego “ekologicznego badziewia” da im przyrost mocy.
Jeśli razem z usunięciem EGRu przeprogramuje się ECM tak, żeby nigdy go nie włączał, wtedy taka operacja rzeczywiście ma jakiś sens i nie zalicza się do rzeźby Heńka®.
Wyłączenie EGR bez ingerencji w komputer spowoduje efekt całkiem odwrotny. Dlaczego? Ano dlatego że ECM włączając EGR przyśpiesza także zapłon (zmniejszona temperatura - wcześniejszy zapłon), a to jak wiadomo prowadzi do stuków. Knock sensor wykrywa te stuki więc ECM spowrotem cofnie zapłon, ale bardziej niż był przed zmianami.
Na przykład kiedy przed włączeniem EGR było 30 BTDC, po włączeniu ECM przyśpiesza zapłon do 31 BTDC i wykrywa stuki, wiec cofa zapłon, ale nie spowrotem do 30 tylko do 25 BTDC. Takie mieszanie zapłonem nie przynosi raczej nic dobrego.
Dodam jeszcze że EGR czasem jest mylony z systemem AIR, który można bez przeszkód wywalić i który obsługuje tylko katalizator.
EGR nie posiada żadnych rurek do kolektorów wydechowych - to są rurki AIR."
I teraz nie wiem co robić ??
Trooperki mają jakiś komputer zeby go przemapować ?
Tutaj kawałek artykułu który znalazłem. Nadmieniam, że sam musze się pozbyć tego badziewia może nie pozbyć ale myślę nad tym i teraz nie wiem co zrobić.
Oto cytat:
"Czy EGR zmniejsza moc silnika?
Wielu uważa że ten układ blokuje sztucznie moc silnika, a usunięcie tego “ekologicznego badziewia” da im przyrost mocy.
Jeśli razem z usunięciem EGRu przeprogramuje się ECM tak, żeby nigdy go nie włączał, wtedy taka operacja rzeczywiście ma jakiś sens i nie zalicza się do rzeźby Heńka®.
Wyłączenie EGR bez ingerencji w komputer spowoduje efekt całkiem odwrotny. Dlaczego? Ano dlatego że ECM włączając EGR przyśpiesza także zapłon (zmniejszona temperatura - wcześniejszy zapłon), a to jak wiadomo prowadzi do stuków. Knock sensor wykrywa te stuki więc ECM spowrotem cofnie zapłon, ale bardziej niż był przed zmianami.
Na przykład kiedy przed włączeniem EGR było 30 BTDC, po włączeniu ECM przyśpiesza zapłon do 31 BTDC i wykrywa stuki, wiec cofa zapłon, ale nie spowrotem do 30 tylko do 25 BTDC. Takie mieszanie zapłonem nie przynosi raczej nic dobrego.
Dodam jeszcze że EGR czasem jest mylony z systemem AIR, który można bez przeszkód wywalić i który obsługuje tylko katalizator.
EGR nie posiada żadnych rurek do kolektorów wydechowych - to są rurki AIR."
I teraz nie wiem co robić ??
Trooperki mają jakiś komputer zeby go przemapować ?