Co może powodować uszkodzone Sprzęgło Wiskotyczne?

Isuzu Trooper

Co może powodować uszkodzone Sprzęgło Wiskotyczne?

Postprzez Wujek » 06 sie 2009, 00:00

j.w, czytałem ze przez to mogą być problemy z chłodzeniem i lataniem obrotów. Dotyczy to równiez samochodów 4x4 ?
"Nie sztuką zabić muchę na przedniej szybie, sztuka jest zabić ją na bocznej."
Avatar użytkownika
Wujek
 
Posty: 61
Dołączył(a): 19 lip 2009, 18:11
Lokalizacja: Bytom

Re: Co może powodować uszkodzone Sprzęgło Wiskotyczne?

Postprzez Nahen/thor_ » 06 sie 2009, 22:43

Generalnei nie mam pojecia ale chyba w Trupach do 1992 nie było takiego wynalazku montowanego?
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Co może powodować uszkodzone Sprzęgło Wiskotyczne?

Postprzez Wujek » 07 sie 2009, 15:36

Uff... gdzieś na zdjęciu widziałem że niby ono steruje wentylatorem chłodnicy. Ile w tym prawdy nie wiem :D
"Nie sztuką zabić muchę na przedniej szybie, sztuka jest zabić ją na bocznej."
Avatar użytkownika
Wujek
 
Posty: 61
Dołączył(a): 19 lip 2009, 18:11
Lokalizacja: Bytom

Re: Co może powodować uszkodzone Sprzęgło Wiskotyczne?

Postprzez wojogor » 07 sie 2009, 22:33

witam!

uszkodzone wisko powoduje przegrzanie sinika!!!!!!


tzn .chodzenie chkodnicy zajmuje sie wiatrak z silnikiem elektrycznym lub z wiskiem,elektryk zalacza sie np; przy 90 stopniach ale wczesniej nie chodzi, a wisko kreci sie ciagle jak tylko odpalimy silnik ale mozna je przetrzymac palcem,jak dojdzie do odpowiedniej temp. czyli np 90 stopni to juz tego nie zrobimy chyba ze jest walniete.

pozdrawiam
ISUZU TROOPER 2.6 i
Avatar użytkownika
wojogor
 
Posty: 67
Dołączył(a): 11 gru 2008, 22:48

Re: Co może powodować uszkodzone Sprzęgło Wiskotyczne?

Postprzez Wujek » 09 sie 2009, 19:35

A czyli jak chodzi cały czas to znaczy, ze nie jest źle ;-)
"Nie sztuką zabić muchę na przedniej szybie, sztuka jest zabić ją na bocznej."
Avatar użytkownika
Wujek
 
Posty: 61
Dołączył(a): 19 lip 2009, 18:11
Lokalizacja: Bytom

Re: Co może powodować uszkodzone Sprzęgło Wiskotyczne?

Postprzez loony-toons » 09 sie 2009, 22:43

tak na oko to śmigło Ci lata cały czas.... ale to wcale nie znaczy że wiskoza działa. Ja mam ją po prostu zablokowaną na sztywno (blachowkręt "dachowiec" i tyle). Swoją drogą polecam kupno większego wiatraka na szrocie .... np ja mam taki o średnicy 45 cm, z Hyundai H100. No i dobrze mu też wpakować elektryka przed chłodnicę, odpalanego na hebelku (z fiata doblo pasuje jak ulał). W tych 2.6 nie ma czegoś takiego jak za dużo chłodzenia :)
loony-toons
 
Posty: 70
Dołączył(a): 16 gru 2008, 00:52
Lokalizacja: Kraków

Re: Co może powodować uszkodzone Sprzęgło Wiskotyczne?

Postprzez Nahen/thor_ » 11 sie 2009, 21:16

AAaaaa fajnie że o t"to" sprzęgło chodzi bo ja myślałem że o duże sprzęgło między silnikiem a skrzynią biegów ;)
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Co może powodować uszkodzone Sprzęgło Wiskotyczne?

Postprzez Wujek » 12 sie 2009, 23:58

Hehe tamto nie za bardzo chodzi :D
Jutro jedzie na wymiane :D
Ale z tym wiatrakiem pomyślę.
"Nie sztuką zabić muchę na przedniej szybie, sztuka jest zabić ją na bocznej."
Avatar użytkownika
Wujek
 
Posty: 61
Dołączył(a): 19 lip 2009, 18:11
Lokalizacja: Bytom

Re: Co może powodować uszkodzone Sprzęgło Wiskotyczne?

Postprzez dominik502 » 05 lis 2009, 13:41

Witam wszystkich Troopowiczów :)
W moim trupku miałem uszkodzoną wiskozę. W trasie, a nawet w mieście nie było z tym większych problemów, do czasu aż ciągnąłem tonową przyczepę w 35 stopniowym upale :)
Zamiast wydawać dużo biletów na nową wiskozę - zamontowałem przed chłodnicą elektryka. Aby nie bawić się w ręczne włączanie/wyłączanie - w górny przewód chłodnicy wpiąłem włącznik wentylatora od FSO/PN ( oczywiście zrobiłem odpowiednie gniazdo do włącznika).

Aby łatwo i bezpiecznie sprawdzić czy wiskoza jest sprawna należy:
- uruchomić silnik i pojeździć aż silnik się rozgrzeje
- wyłączyć silnik i przekręcić wiatrakiem
Jeśli wiatrak kręci się lekko - możesz szukać nowej wiskozy lub myśleć o założeniu elektryka
Żeby było tanio musi być drogo.
Obrazek Troopek 2.6 90r
dominik502
 
Posty: 158
Dołączył(a): 05 lis 2009, 11:39
Lokalizacja: Płońsk

Re: Co może powodować uszkodzone Sprzęgło Wiskotyczne?

Postprzez Jozef » 01 kwi 2010, 11:57

Trzeba tez pamietac aby sprawdzic tez nowa wiskoze i jesli nie dziala prawidlowo reklamowac ja, bo zdarza sie ze sa one przechowywane w nieprawidlowej pozycji co uszkadza je jeszcze zanim zostana zamontowane.
Kolega mechanik zmienial nowe 3 sztuki zanim dostal dzialajaca prawidlowo.
Isuzu Trooper jedynka 89 r. Nissan Patrol 2.8 tdi 2000r
Jozef
 
Posty: 72
Dołączył(a): 04 lip 2009, 14:21

Re: Co może powodować uszkodzone Sprzęgło Wiskotyczne?

Postprzez dominik502 » 01 kwi 2010, 14:06

Z tym przechowywaniem pionowo, to trochę bajki. Ja co prawda układam je pionowo, ale tego jak są ułożone w hurtowni, jak są transportowane od producenta nie jestem w stanie sprawdzić. Sprzedaję sporo wiskoz do różnych aut i reklamacji mam mniej niż 1%. Co prawda jeśli już trafi się wadliwa wiskoza, to usterka jest od razu po montażu.
Żeby było tanio musi być drogo.
Obrazek Troopek 2.6 90r
dominik502
 
Posty: 158
Dołączył(a): 05 lis 2009, 11:39
Lokalizacja: Płońsk

Re: Co może powodować uszkodzone Sprzęgło Wiskotyczne?

Postprzez Jozef » 01 kwi 2010, 14:29

dominik502 napisał(a):Z tym przechowywaniem pionowo, to trochę bajki. Ja co prawda układam je pionowo, ale tego jak są ułożone w hurtowni, jak są transportowane od producenta nie jestem w stanie sprawdzić. Sprzedaję sporo wiskoz do różnych aut i reklamacji mam mniej niż 1%. Co prawda jeśli już trafi się wadliwa wiskoza, to usterka jest od razu po montażu.

Niektorzy po prostu montuja nowa wiskoze i nawet im do glowy nie przychodzi aby sprawdzic czy dziala, a po kilku miesiacach to reklamacji nie uwzgledni zaden sklep.
Moze masz dobrego dostawce ktory prawidlowo przechowuje czesci.:-) A propo przechowywania, to nie sama pozycja przechowywania jest istotna tylko zmiany temperatury podczas nieprawidlowego przechowywania.
Np.wiskoza do Patrola GR ma ciagnac gdy silnik jest zimny zaraz po odpaleniu, ale po 2-3 min. musi sie wylaczyc i dopiero przy osiagnieciu odpowiedniej temp wlacza sie ponownie.
Nie trzeba tego sprawdzac recznie bo przy wlaczonej wiskozie ciag powietrza jest tak duzy ze trudno sie pomylic.
Isuzu Trooper jedynka 89 r. Nissan Patrol 2.8 tdi 2000r
Jozef
 
Posty: 72
Dołączył(a): 04 lip 2009, 14:21

Re: Co może powodować uszkodzone Sprzęgło Wiskotyczne?

Postprzez loony-toons » 01 kwi 2010, 22:50

osobiście nie napotkałem się jeszcze na działającą używaną wiskozę. Zalecam zablokowanie dziada na sztywno.
loony-toons
 
Posty: 70
Dołączył(a): 16 gru 2008, 00:52
Lokalizacja: Kraków

Re: Co może powodować uszkodzone Sprzęgło Wiskotyczne?

Postprzez Jozef » 01 kwi 2010, 23:31

Ja do swojego Troopka zalozylem orginalna isuzu prosto z japoni, ale kosztowala mnie wiecej niz cala reszta autka.
Isuzu Trooper jedynka 89 r. Nissan Patrol 2.8 tdi 2000r
Jozef
 
Posty: 72
Dołączył(a): 04 lip 2009, 14:21

Re: Co może powodować uszkodzone Sprzęgło Wiskotyczne?

Postprzez qmulus » 09 kwi 2010, 00:16

nasze wiskozy dzialaja na zasadzie przetloczenia oleju wiec tak naprawde olej ktory jest w srodku wraz ze wzrostem temp staje sie bardziej ciekly. mitem jest rowniez ze jak postawisz pionowo to juz nie bedzie dzialac :)
qmulus
 
Posty: 89
Dołączył(a): 08 lut 2009, 22:54
Lokalizacja: Niepołomice/Kraków

Re: Co może powodować uszkodzone Sprzęgło Wiskotyczne?

Postprzez mariojura » 09 kwi 2010, 08:59

Coś mi się wydaje, że z tym pionowym ułożeniem wiskozy to faktycznie mit. W końcu jak jest zamontowane w samochodzie? W moim pionowo. Chyba, że coś im nie wyszło. :)21 :)21
Trooper 2.8TDI
mariojura
 
Posty: 208
Dołączył(a): 16 paź 2008, 08:43
Lokalizacja: Ogrodzieniec, Jura Krakowsko Częstochowska

Re: Co może powodować uszkodzone Sprzęgło Wiskotyczne?

Postprzez qmulus » 09 kwi 2010, 12:47

sie mi pomylilo :) poziomo mialo byc :)
qmulus
 
Posty: 89
Dołączył(a): 08 lut 2009, 22:54
Lokalizacja: Niepołomice/Kraków

Re: Co może powodować uszkodzone Sprzęgło Wiskotyczne?

Postprzez skiczu » 03 maja 2010, 23:22

Ostatnio miałem problem z wiskiem bo kręciło się kiedy chciało i w korku lub terenie silnik szybko się grzał. Poradziłem sobie dzięki blachowkrętowi. Teraz jest na stałe. Zastanawia mnie dlaczego producenci nie robią ich na stałe, przecież temperaturą pracy silnika steruje termostat...?
"Dobrze zrobione jest lepsze niż dobrze powiedziane" - Benjamin Franklin
2.6
Ból fizyczny jest niczym w porównaniu z cierpieniem duszy - Skiczu
skiczu
 
Posty: 1351
Dołączył(a): 03 maja 2010, 22:12
Lokalizacja: Piła

Re: Co może powodować uszkodzone Sprzęgło Wiskotyczne?

Postprzez Nahen/thor_ » 04 maja 2010, 22:20

Termostat raczej steruje przepływem płynu w układzie chłodzenia a nie pracą silnika ;) W ekstremalnych mrozach mając na stałe wentylator może się okazac że silnik nie rozgrzeje się do nominalnej temperatury. W VW T4 przerabiałem taką jazdę kilka lat temu że przy -15 stopniach w czasie jazdy z prędkościami do 70-80 km/h silnik był niedogrzany i przez to ogrzewanie tez nie potrafiło nagrzac wnętrza wózka. Trzeba było albo stać i trzymac noge na około 2,5-3 tysiach obrotów albo zasuwać powyżej 90 km/h żeby było ciepło...
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Co może powodować uszkodzone Sprzęgło Wiskotyczne?

Postprzez gumirek » 05 maja 2010, 13:58

skiczu napisał(a):Zastanawia mnie dlaczego producenci nie robią ich na stałe

A mnie zastanawia, po co to cholerne wisko, jak nawet w radzieckim pojeździe Łada 2107 wentylator był elektryczny włączany przekaźnikiem z czujnika umieszczonego w chłodnicy. Paradoksalnie dla Montków to "luksusowe" rozwiązanie jest dostępne tylko w postaci akcesoryjnych "kitów" dla fanatyków "tuningu".

Odpowiadając na pytanie - sprzężenie wentylatora na stałe powoduje dodatkowe obciążenie silnika, zwiększone zużycie paliwa, a przede wszystkim zwiększa hałas. Dlatego wentylator chłodnicy powinien pracować niezależnie od jednostki napędowej - tylko wtedy, gdy jest potrzebny.

Osobiście nie szarpałbym się z wiskiem. Tańsze i lepsze rozwiązanie to poszukać sobie wentylatora elektrycznego, a czujnik i przekaźnik zaadoptować z Poloneza lub Łady, bądź też dorobić termostat elektroniczny, który można zakupić nawet w postaci zestawów do samodzielnego montażu i przystosować tylko zasilanie na 14V.
Opel Monterey LTD '95/96 3.2 - 6VD1
Avatar użytkownika
gumirek
 
Posty: 409
Dołączył(a): 29 paź 2008, 17:42
Lokalizacja: Lublin / Biała Podl.

Re: Co może powodować uszkodzone Sprzęgło Wiskotyczne?

Postprzez wojtek1981 » 05 maja 2010, 14:14

już pisałem ale nie w tym dziale , czytałem na angielskim forum że od Forda mondeo pasuje ( ten podwójny ) , paru ludzi tam tak zrobiło i jest dobrze ,
właśnie będę wymieniał chłodnice i myślę czy nie wywalić wisko i dać ten elektryczny , można zrobić tak że np od 90 włącza się pierwszy wentylator a od 95 drugi wentylator , jeszcze całą sprawę przemyślę i jak coś to dam znać
wojtek1981
 
Posty: 217
Dołączył(a): 23 gru 2008, 23:21
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Co może powodować uszkodzone Sprzęgło Wiskotyczne?

Postprzez wojtek1981 » 05 maja 2010, 14:29

jak macie pomysł od jakich temperatur powinny się załączać to dajcie znać
wojtek1981
 
Posty: 217
Dołączył(a): 23 gru 2008, 23:21
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Co może powodować uszkodzone Sprzęgło Wiskotyczne?

Postprzez Nahen/thor_ » 05 maja 2010, 22:31

Co do temperatur optymalna to okolice 85-90 stopni, od jakichś 95 już powinien się załaczac "pomocnik" żeby nie doprowadzać do gotowania wody.
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Co może powodować uszkodzone Sprzęgło Wiskotyczne?

Postprzez wojtek1981 » 05 maja 2010, 22:50

czujnik myślę dać ten
http://www.allegro.pl/item991481615_czu ... _opel.html

jak maci jakieś pomysły sugestie to zapraszam do innego wątku w dziale " jak to zrobić "
wojtek1981
 
Posty: 217
Dołączył(a): 23 gru 2008, 23:21
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Co może powodować uszkodzone Sprzęgło Wiskotyczne?

Postprzez skiczu » 06 maja 2010, 21:40

Nahen/thor_ napisał(a):Termostat raczej steruje przepływem płynu w układzie chłodzenia a nie pracą silnika ;) W ekstremalnych mrozach mając na stałe wentylator może się okazac że silnik nie rozgrzeje się do nominalnej temperatury. W VW T4 przerabiałem taką jazdę kilka lat temu że przy -15 stopniach w czasie jazdy z prędkościami do 70-80 km/h silnik był niedogrzany i przez to ogrzewanie tez nie potrafiło nagrzac wnętrza wózka. Trzeba było albo stać i trzymac noge na około 2,5-3 tysiach obrotów albo zasuwać powyżej 90 km/h żeby było ciepło...

Nie napisałem pracą silnika tylko temperaturą pracy silnika. Jestem hydraulikiem więc sprawy grzania i chłodzenia nie są mi obce... :) Jeśli chodzi o termostat to (jego nazwa wskazuje) utrzymuje stałą temperaturę silnika, tzw. małego obiegu tj. silnik - nagrzewnica wnętrza, Po przekroczeniu temperatury termostatu ( w troopku 2.6 wynosi 82 lub 88 st. C) otwiera się on i puszcza płyn na duży obieg (silnik - nagrzewnicę - chłodnicę). Poza tym nie mówię tu o ekstremalnych mrozach tylko o temperaturach dzisiejszych. W chwili obecnej temp. silnika na wskaźniku utrzymuje mi się na 1/5 skali czyli stanowczo za nisko. Dlatego zamówiłem termostat bo podejrzewam, że mój albo jest zje.. zepsuty :) lub go nie ma.
"Dobrze zrobione jest lepsze niż dobrze powiedziane" - Benjamin Franklin
2.6
Ból fizyczny jest niczym w porównaniu z cierpieniem duszy - Skiczu
skiczu
 
Posty: 1351
Dołączył(a): 03 maja 2010, 22:12
Lokalizacja: Piła

Następna strona

Powrót do 1983-1991

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości