kłopot z napędem

Isuzu Trooper

kłopot z napędem

Postprzez marcin » 06 lis 2008, 08:30

niedawno kupiłem isuzu troopera i przy włączeniu napędu na 4 koła okazało sieże na przednim wale napedowym trzeba wymienić krzyżaka. po wymianie i prubach okazuje się że przy maksymalnie skreconych kołach coś szarpie sprzodu i chamuje autko dzieje siętak tylko przy napędzie na 4 koła i skręconej kierownicy na maksa co to może być????
marcin
 
Posty: 32
Dołączył(a): 06 lis 2008, 08:12

Re: kłopot z napędem

Postprzez mariojura » 06 lis 2008, 10:05

Może przeguby jak dobrze wywalone to na maks skręcie potrafią się tak blokować. Miałem kilka takich przypadków łącznie z moim Trooperem. U mnie pomogła rozbiórka, mycie no i obrócenie o 180 stopni. Pół roku jak narazie cisza :D
Trooper 2.8TDI
mariojura
 
Posty: 208
Dołączył(a): 16 paź 2008, 08:43
Lokalizacja: Ogrodzieniec, Jura Krakowsko Częstochowska

Re: kłopot z napędem

Postprzez marcin » 06 lis 2008, 11:20

to autko stało prawie 5 lat, przeguby ogladałem ściągnołem gumy i wyglądają ok. czy jest możliwe że przedni most od długiego stania sięzastał ????
marcin
 
Posty: 32
Dołączył(a): 06 lis 2008, 08:12

Re: kłopot z napędem

Postprzez cziter » 06 lis 2008, 16:42

Jesli Ci długo stał to proponuje wymienić oleje w mostach , na jakieś do przekładni , bo olej też się stażeje. ja u siebie to zrobiłem i nic nie słychać mechanizmów :)
Trooper 2.6 Zagazowany:) Po "kosmetycznych" zmianach
Alfa Romeo 166 V6 :)
Avatar użytkownika
cziter
 
Posty: 84
Dołączył(a): 03 lis 2008, 15:04
Lokalizacja: Chrzanów/Jaworzno

Re: kłopot z napędem

Postprzez Silvestr » 06 lis 2008, 20:08

W jakich warunkach testowałeś przedni napęd? Jeśli na twardym terenie to nie ma się co dziwić, zawsze będzie hamować... Jeśli tak właśnie robiłeś to sprawdź gdzieś w piasku/błotku itp.
Silvestr: Opel Monterey 3.2 LTD, 265/70 R16
Skot 8x8
Wcześniej:
Isuzu Trooper 2.6i
Nissan Pickup D-22 Double Cab 2.7 TDI
Silvestr
Administrator
 
Posty: 732
Dołączył(a): 04 paź 2008, 12:11
Lokalizacja: Widawa

Re: kłopot z napędem

Postprzez marcin » 07 lis 2008, 08:14

tak jak muwisz testowałem na asfalcie na piasku jest ok nic nie słychać, dzięki za podpowiedz
marcin
 
Posty: 32
Dołączył(a): 06 lis 2008, 08:12

Re: kłopot z napędem

Postprzez Silvestr » 08 lis 2008, 15:41

Musisz pamiętać aby przedni napęd załączać tylko w takich warunkach jak śnieg, błoto, piasek... W przeciwnym razie w skrzyni rozdzielczej dochodzić może do sporych przeciążeń - w końcu w Trooperze masz blokadę międzymostową - napęd idzie równo na przód i na tył 50% / 50%. Na asfalcie tylko przy jeździe na wprost będzie OK (przy takich samych oponach), ale przy skręcie koła przednie i tylnie jadą po różnych torach - stąd właśnie hamowanie.
Silvestr: Opel Monterey 3.2 LTD, 265/70 R16
Skot 8x8
Wcześniej:
Isuzu Trooper 2.6i
Nissan Pickup D-22 Double Cab 2.7 TDI
Silvestr
Administrator
 
Posty: 732
Dołączył(a): 04 paź 2008, 12:11
Lokalizacja: Widawa

Re: kłopot z napędem

Postprzez wichura 75. » 09 lis 2008, 02:52

Silvestr napisał(a):Musisz pamiętać aby przedni napęd załączać tylko w takich warunkach jak śnieg, błoto, piasek... W przeciwnym razie w skrzyni rozdzielczej dochodzić może do sporych przeciążeń - w końcu w Trooperze masz blokadę międzymostową - napęd idzie równo na przód i na tył 50% / 50%. Na asfalcie tylko przy jeździe na wprost będzie OK (przy takich samych oponach), ale przy skręcie koła przednie i tylnie jadą po różnych torach - stąd właśnie hamowanie.

dokładnie tak jest ja mam to samo na aswalcie on ma blokade kół przy napędzie 4x4 z którego roku twój jest???? ja mam problemy przy przełączaniu strasznie długo to trwa :? a czasami nie chce rozłanczać wogóle jutro założe temat właśnie o to (ja mam elektroniczne przełączenia napędu a ty?)
isuzu D-MAX 3.0 TDI
Avatar użytkownika
wichura 75.
 
Posty: 48
Dołączył(a): 23 paź 2008, 21:24
Lokalizacja: Omagh

Re: kłopot z napędem

Postprzez wichura 75. » 09 lis 2008, 03:03

acha kumpel ma hamera i pourywał wszystko bo wjechał na aswalt z blokadą kół .Przy toyotach masz odzielny guzik no ale one mają dwa lewarki nie wiem czy to jest różnica ja mam jeden ,nie będe tematu nowego zakładał bo to prawie ten sam tytuł chyba że admin ma na ten temat inne zdanie?
isuzu D-MAX 3.0 TDI
Avatar użytkownika
wichura 75.
 
Posty: 48
Dołączył(a): 23 paź 2008, 21:24
Lokalizacja: Omagh

Re: kłopot z napędem

Postprzez Silvestr » 10 lis 2008, 19:44

wichura 75. napisał(a):dokładnie tak jest ja mam to samo na aswalcie on ma blokade kół przy napędzie 4x4 z którego roku twój jest???? ja mam problemy przy przełączaniu strasznie długo to trwa :? a czasami nie chce rozłanczać wogóle jutro założe temat właśnie o to (ja mam elektroniczne przełączenia napędu a ty?)

O rok Troopera się nie pyta ;) Pełnoletnia bestia jest i do Twojego nie ma co równać... :)21
Wichura - możesz mieć automatyczne sprzęgiełka przy piastach i załączają sie one same jeśli pójdzie napęd od półosi. Nie wiem jak jest przy D-Max'ie, ale przy starszych samochodach z automatami aby rozłączyć napęd przednich kół, trzeba było kolejno:
- wyłączyć napęd 4x4;
- cofnąć kawałek samochodem.
Dopiero wtedy sprzęgiełka się rozłączyły. Jednak jaki problem jest u Ciebie to nie powiem dokładnie...

Bynajmniej zawsze i wszędzie polecałem i będę polecał manuale - "FREE - LOCK" v "4x2 - 4x4" :)21
Silvestr: Opel Monterey 3.2 LTD, 265/70 R16
Skot 8x8
Wcześniej:
Isuzu Trooper 2.6i
Nissan Pickup D-22 Double Cab 2.7 TDI
Silvestr
Administrator
 
Posty: 732
Dołączył(a): 04 paź 2008, 12:11
Lokalizacja: Widawa

Re: kłopot z napędem

Postprzez Silvestr » 10 lis 2008, 19:53

wichura 75. napisał(a):acha kumpel ma hamera i pourywał wszystko bo wjechał na aswalt z blokadą kół .Przy toyotach masz odzielny guzik no ale one mają dwa lewarki nie wiem czy to jest różnica ja mam jeden ,nie będe tematu nowego zakładał bo to prawie ten sam tytuł chyba że admin ma na ten temat inne zdanie?

Hummer ma pełne blokady więc mógł co nieco pourywać. Troopery mają tylko blokadę między mostową, nie mają blokad w mostach... Jedynym półśrodkiem jest stosowanie na tyle mechanizmu różnicowego o zwiększonym tarciu (LSD). Przy naszych też są 2 lewarki :) Ten drugi służy do załączenia przedniego napędu oraz reduktora (zdjęcie poniżej). Guzik o którym wspomniałeś (przy Toyocie) to pewnie włączenie blokad w mostach.

Obrazek
Silvestr: Opel Monterey 3.2 LTD, 265/70 R16
Skot 8x8
Wcześniej:
Isuzu Trooper 2.6i
Nissan Pickup D-22 Double Cab 2.7 TDI
Silvestr
Administrator
 
Posty: 732
Dołączył(a): 04 paź 2008, 12:11
Lokalizacja: Widawa


Powrót do 1983-1991

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

cron