Strona 1 z 1

Problem z zapłonem 2,6i benzyna 1988r.

PostNapisane: 05 paź 2009, 20:45
przez Jacek
Witam, Może od początku.
Jechałem moim Trooperkiem przez miasto dojechałem do skrzyżowania gdzie zatrzymałem się na światłach.
Samochód zgasł i już nie odpalił. Silnik kręci bez problemu a paliwo dochodzi.
Od tygodnia mechanicy grzebią i sprawdzają po kolei wszystko.
Bez rezultatu. Ostatnio na chwilę odpalił i dalej nic.

Z tego co wiem to są sprawne:
- czujnik położenia wału.
- cewka
- alarm nie robi problemu. Było robione obejście.
- paluch
- kopułka
- nawet została odpięta instalacja gazowa.
- na sterowniku ani grama jakiejś spalenizny czy spuchniętych kondensatorów.
- czujnik temp podobno był podłączony i dalej nic się nie zmieniało.
- czujnik ciśnienia oleju podobno też nie robi problemu bo kabelek się urwał i przyłapali go prowizorycznie lutem.

Tego samego dnia zobaczyłem, że położyła się wskazówka od ciśnienia oleju.
Podobno prąd przechodzi ale nie ma sygnału do wyzwolenia iskry.

Ma ktoś może jakieś propozycje?
Będę wdzięczny za każdą informację...

Re: Problem z zapłonem 2,6i benzyna 1988r.

PostNapisane: 05 paź 2009, 21:13
przez Nahen/thor_
Wszystkie "węże" od podciśnień i innych takich są na miejscu?

Re: Problem z zapłonem 2,6i benzyna 1988r.

PostNapisane: 05 paź 2009, 23:14
przez Jacek
Jeszcze nie wiem. Jutro się dowiem, ale czy węże mogą spowodować brak iskry?

Czy silnik 4ze1 ze sterownikiem I-tec EPC-U610 ma gniazdo diagnostyczne, żeby podłączyć do komputera? Czy posiada jedynie sygnalizacje kodów przez zwarcie dwóch przewodów?

Re: Problem z zapłonem 2,6i benzyna 1988r.

PostNapisane: 06 paź 2009, 15:06
przez Silvestr
Tylko kody błyskowe...

Re: Problem z zapłonem 2,6i benzyna 1988r.

PostNapisane: 06 paź 2009, 18:41
przez MAVV
moze rozrząd ?

Re: Problem z zapłonem 2,6i benzyna 1988r.

PostNapisane: 06 paź 2009, 19:06
przez Jacek
Głównym problemem jest brak iskry.
Pod względem mechanicznym wszystko jest ok.
Kolejny podejrzany to Tranzystor mocy.
Tylko gdzie on się znajduje?

Re: Problem z zapłonem 2,6i benzyna 1988r.

PostNapisane: 07 paź 2009, 10:46
przez Nahen/thor_
Nie doczytałem o tej iskrze więć węże podciśnienia olej w związku z tym ;)

Nie ma iskry, coś ze świecami, z przewodami, z kopułką, z cewką. I to chyba jedyne miejsca/droga gdzie coś jest nie tak. Oczywiście plus wszystkie dodatki jak przekaźniki bezpieczniki itp.

Re: Problem z zapłonem 2,6i benzyna 1988r.

PostNapisane: 08 paź 2009, 18:05
przez Wujek
Kopułka najczęstszy problem. Ciężko kupić ;(

Re: Problem z zapłonem 2,6i benzyna 1988r.

PostNapisane: 12 paź 2009, 14:21
przez Jacek
Dalej mój trooper nie odpala :/
Sprawdzone jest prawie wszystko i podobno nie wychodzi, sygnał na komputera.
Za parę dni podmienię sterownik może pomoże.
Podejrzany jest też tranzystor mocy ale nie mogę go znaleźć.
Czy wie ktoś może gdzie jest zamontowany?

Re: Problem z zapłonem 2,6i benzyna 1988r.

PostNapisane: 15 paź 2009, 21:57
przez Jacek
Po ponad dwóch tygodniach w końcu odpalił!!! :)
Rozebrana była cała instalacja a jak zawsze bywa najwięcej bałaganu robi pierdoła.
Kabelek łączący aparat zapłonowy lub cewkę (nie jestem pewien) ze sterownikiem był przetarty i nie stykał.
Bardzo ciężko wykryć usterkę bo przewodzi prąd jednak nie wyzwala iskry ( jakoś tak mi tłumaczył elektryk).
Najważniejsze, że już działa.
Dziękuje wszystkim za pomoc i poradę :)

Re: Problem z zapłonem 2,6i benzyna 1988r.

PostNapisane: 13 gru 2009, 17:43
przez Jacek
Znowu mam problem z brakiem iskry. :(
Wtyczka która wchodzi w cewkę na jednym pinie ma 12V a na drugim 0V.
Czy ten który pokazuje 0V powinien mieć połączenie z masą?
Wie ktoś może jak można sprawdzić działanie tranzystora mocy ?

Będę bardzo wdzięczny za pomoc.