turbodoładowanie a temperatura 2,8TDi

Isuzu Trooper

turbodoładowanie a temperatura 2,8TDi

Postprzez szluwa » 10 gru 2009, 08:07

Witam. Rozebrałem ostatnio chłodnice powietrza, zdemontowałem turbinę,powymieniałem wężyki podciśnieniowe i ciśnieniowe( musiałem zobaczyć jak jest zbudowane i jak ma działać)nie ruszałem EGR bo z innych postów wyczytałem że w dieslu lepiej niech będzie bo silnik szybciej się nagrzewa a przyrost mocy jest nieznaczny. Turbina jest ok, skrzydełka całe, lekko chodzi, szczelna, smarowanie i chłodzenie działa .Nie znam się na turbo i stąd moje pytanie, czy turbina będzie działać na prawie zimnym silniku, zaraz po uruchomieniu czy dopiero jak się nagrzeje do swojej normalnej temperatury jakie jest ciśnienie otwarcia zaworu w turbinie którego siłownik jest podłączony zaraz za turbiną i jakie ciśnienie daje turbina( u mnie jak sprawdzałem to przy około 1atm zaczyna się otwierać) następny jakiś zawór czy przysłona jest troszkę niżej w stronę wylotu w kolektorze, sterowana dość dużym siłownikiem podciśnieniowym.To tyle,z góry dziękuję za poradę.
szluwa

Re: turbodoładowanie a temperatura 2,8TDi

Postprzez mariojura » 10 gru 2009, 09:52

Witam również.
ad1. Turbina działa zawsze kiedy pracuje silnik. Zależnie od obrotów dmucha mocniej lub słabiej. Czy silnik jest zimny czy nie, nie ma znaczenia.(chociaż starego diesla lepiej nie wprowadzać na wysokie obroty zaraz po odpaleniu).
ad2. Nad turbiną jest podłączony zawór upustowy (dość gruby, krótki wężyk schodzi na dół do siłownika) ciśnienie otwarcia około 1.2 atm(u mnie). Automatycznie odpowiedź na następne Twoje pytanie - turbina daje tyle ciśnienia na ile ustawiony jest zawór upustowy. Albo mniej, jeśli padaczka :)21
ad3. Opisz dokładniej bo na wydechu są dwa siłowniki. Jeden jak wyżej(sterowany nadciśnieniem, zaraz za turbiną) a drugi, sterowany podciśnieniem(troche dalej) to element szybkiego grzania silnika.
Trooper 2.8TDI
mariojura

Postprzez szluwa » 11 gru 2009, 01:20