Strona 1 z 1

turbodoładowanie a temperatura 2,8TDi

PostNapisane: 10 gru 2009, 08:07
przez szluwa
Witam. Rozebrałem ostatnio chłodnice powietrza, zdemontowałem turbinę,powymieniałem wężyki podciśnieniowe i ciśnieniowe( musiałem zobaczyć jak jest zbudowane i jak ma działać)nie ruszałem EGR bo z innych postów wyczytałem że w dieslu lepiej niech będzie bo silnik szybciej się nagrzewa a przyrost mocy jest nieznaczny. Turbina jest ok, skrzydełka całe, lekko chodzi, szczelna, smarowanie i chłodzenie działa .Nie znam się na turbo i stąd moje pytanie, czy turbina będzie działać na prawie zimnym silniku, zaraz po uruchomieniu czy dopiero jak się nagrzeje do swojej normalnej temperatury jakie jest ciśnienie otwarcia zaworu w turbinie którego siłownik jest podłączony zaraz za turbiną i jakie ciśnienie daje turbina( u mnie jak sprawdzałem to przy około 1atm zaczyna się otwierać) następny jakiś zawór czy przysłona jest troszkę niżej w stronę wylotu w kolektorze, sterowana dość dużym siłownikiem podciśnieniowym.To tyle,z góry dziękuję za poradę.

Re: turbodoładowanie a temperatura 2,8TDi

PostNapisane: 10 gru 2009, 09:52
przez mariojura
Witam również.
ad1. Turbina działa zawsze kiedy pracuje silnik. Zależnie od obrotów dmucha mocniej lub słabiej. Czy silnik jest zimny czy nie, nie ma znaczenia.(chociaż starego diesla lepiej nie wprowadzać na wysokie obroty zaraz po odpaleniu).
ad2. Nad turbiną jest podłączony zawór upustowy (dość gruby, krótki wężyk schodzi na dół do siłownika) ciśnienie otwarcia około 1.2 atm(u mnie). Automatycznie odpowiedź na następne Twoje pytanie - turbina daje tyle ciśnienia na ile ustawiony jest zawór upustowy. Albo mniej, jeśli padaczka :)21
ad3. Opisz dokładniej bo na wydechu są dwa siłowniki. Jeden jak wyżej(sterowany nadciśnieniem, zaraz za turbiną) a drugi, sterowany podciśnieniem(troche dalej) to element szybkiego grzania silnika.

Re: turbodoładowanie a temperatura 2,8TDi

PostNapisane: 11 gru 2009, 01:20
przez szluwa
Dzięki za informacje bardzo mi się przydadzą, wiem już że u mnie siłownik jest sprawny bo też otwiera się przy około 1,2 atm a ten drugi to tak jak mówisz jest poniżej na rurze wydechowej i działa na podciśnienie.Jak rozumiem jeżeli silnik się nagrzeje to ten zawór się otworzy żeby więcej spalin szło przez tłumik a nie zawracało przez EGR. A jaki układ elektroniczny steruje tym elektrozaworem który jak się otwiera to puszcza podciśnienie na ten siłownik, gdzie ten układ elektroniczny jest umiejscowiony w samochodzie, bo muszę chyba posprawdzać czujniki temperatury i wszystkie przejścia. Jeszcze raz dzięki za pomoc.

Re: turbodoładowanie a temperatura 2,8TDi

PostNapisane: 12 gru 2009, 20:29
przez mariojura
Z tą elektroniką to bym się tak nie rozpędzał. Ten zawór jest uruchamiany z kabiny przyciskiem który to współpracuje z elektrozaworem i czujnikiem temperatury. Cały układ wyłącza się automatycznie po osiągnięciu odpowiedniej temperatury silnika (chyba 80 stopni). Dawkowanie spalin przez EGR jest regulowane innymi zaworami.