Strona 1 z 1

opuszczenie drazka kierowniczego srodkowego

PostNapisane: 22 sty 2014, 22:31
przez 0goly
przerabiam własnie tamat swapa merca2.5 do troopka 2.2td i problemem jest to ze silnik wyjchodzi wyzej niz od oryginału i zeby go opuscic mam dwie opcje, przerabiac miske olejowa albo opuscic nizej drazek kierowniczy i wolałbym ta druga opcje,
przerabiał ktoś podobny temat?

Re: opuszczenie drazka kierowniczego srodkowego

PostNapisane: 23 sty 2014, 01:48
przez swistak
kolego ciekawy projekt, powiedz coś więcej na ten tema [ z jakiego auta silnik- miska i z której strony ma garba i czy elektroniczna pompa czy mechaniczna] postaram się coś pomóc

Re: opuszczenie drazka kierowniczego srodkowego

PostNapisane: 23 sty 2014, 19:43
przez 0goly
silnik z merca 124 2.5 5cyl na zwykłej rzędowej pompie,a miska niestety ma garba z przodu, skrzynia ori merc a reduktor najprawdopodobniej gaz69,
Panowie a z czego by chłodnice podpasowac z elektrycznymi wentylatorami, bo wiskoza sie chyba juz nie zmiesci po pierwszych przymiarkach

Re: opuszczenie drazka kierowniczego srodkowego

PostNapisane: 24 sty 2014, 00:52
przez swistak
Wisko wywal od razu i daj tuningowe wentylatory, jak chodzi o chłodnicę to dopasuj sobie taką jak będzie ci odpowiadać[ nie wiem jak wychodzą rurki z silnika na którą stronę]
Teraz jak chodzi o miskę to z tego co się rozejrzałem to żadna inna nie podejdzie i musisz spawać swoją.
Ile ci brakuje do posadzenia silnika teak żeby nie opierał się o miskę
Ja u siebie myślałem o przemodelowaniu ściany grodziowej żeby silnik był pod innym kontem [mi przeszkadza przedni most z trupka]

Re: opuszczenie drazka kierowniczego srodkowego

PostNapisane: 24 sty 2014, 01:02
przez pocieszny
przedni most da się kawałek przesunąć do przodu i w dół (ma to sens jeśli przy okazji kręcisz drążki :)2

Re: opuszczenie drazka kierowniczego srodkowego

PostNapisane: 24 sty 2014, 01:33
przez swistak
ale nie z 15 cm

Re: opuszczenie drazka kierowniczego srodkowego

PostNapisane: 24 sty 2014, 20:01
przez pablos
Ile kucyków ma Twoja motorownia 84 czy 92 KM i bez turbo ??. Silniki 2.5D były montowane w G-klasie modele W460 oznaczenie silników OM602.938 lub OM602.939. Pytanie czy miska w G-klasie jest identyczna czy może jakaś inna??

Re: opuszczenie drazka kierowniczego srodkowego

PostNapisane: 24 sty 2014, 21:51
przez 0goly
dzieki pablos, ale niestety ta sama a silnik bez turba ale ile koni to nie wiem. rok 89
temat drazka ogarniety, został zamontowany do gory nogami i odwrócony o 180 stopni,silnik poszedł duzo nizej,
Panowie od czego szukac zgrabnej chłodnicy i najlepiej z dwoma wentylatorami elektycznymi,rurki wychodza podobnie jak w troopku

Re: opuszczenie drazka kierowniczego srodkowego

PostNapisane: 24 sty 2014, 23:25
przez pablos
No to git że robota idzie do przodu, a powiedz jakie wymiary wymiary tej chłodnicy potrzebujesz dł/wys/gr i jak ma wyglądać podłączenie?? W wolnej chwili zerknę w katalogi i myślę że coś się znajdzie.

Re: opuszczenie drazka kierowniczego srodkowego

PostNapisane: 25 sty 2014, 00:01
przez FFK
2 wentylatory masz w VW T4. Ja mam w swoim 1.9 TD własnie z dwoma wentylatorami, ale nie powiem jak rurki idą bo nie wyciągałem.

Re: opuszczenie drazka kierowniczego srodkowego

PostNapisane: 30 sty 2014, 19:52
przez 0goly
wymiary jakie zmiesci sie chłodnica to 65-70cm długosci i 45cm wysokosci, gr obojetne chyba byle by w miare płaski wentylator był a najlepiej dwa,
Panowie a jaka wydajności na pompa wspomagania z troopka 2.2td, bo nie wiem czy kombinowac z orginalna z tropka czy załozyc z merca, ta z merca ma 110bar,a jak załoze ta z tropka to potrzebuje srednice szajby na wale zeby nowa szajbe dorobic na pompe bo w tropku pasek jest klinowy a w mercu wielorowkowy

Re: opuszczenie drazka kierowniczego srodkowego

PostNapisane: 30 sty 2014, 21:47
przez pocieszny
jak potrzebujesz wysokociśnieniową to popatrz na VW, tanie łątwo dostępne, albo jeep tam masz chyba nawet 130 bar

Re: opuszczenie drazka kierowniczego srodkowego

PostNapisane: 31 sty 2014, 00:22
przez pablos
tu masz przykład http://allegro.pl/chlodnica-wody-wentyl ... 62440.html
a tu przydatny katalog http://webshop.nissens.com/Product , na fotkach masz wymiary ;)
u ciebie króćce do wody mają mieć chyba fi 36 mm

Re: opuszczenie drazka kierowniczego srodkowego

PostNapisane: 31 sty 2014, 09:49
przez 0goly
o takie cos mi chodziło własnie pablos, dzieki
panowie ale wysokocisnieniowa mam z merca tylko czy bedzie odpowiednia do wspomagania z troopka?

Re: opuszczenie drazka kierowniczego srodkowego

PostNapisane: 31 sty 2014, 11:10
przez pocieszny
najwyżej lżej będzie chodzić ;) i po jakimś czasie może wypchać uszczelniacze (nie prędko)

Re: opuszczenie drazka kierowniczego srodkowego

PostNapisane: 01 lut 2014, 20:55
przez 0goly
Panowie zmierzył by ktoś średnice zewnętrzna koła pasowego na wale w troopku 2.2td