Strona 1 z 1

resory

PostNapisane: 23 lut 2014, 08:52
przez kadilak200
witam mam pytanko ? czy będą pasowały resory z uaza do troopka ? czy trzeba je będzie skracać ? bo swoich już mam dosyć bo co chwile pękają a mam okazje kupić z uaza za grosze .

Re: resory

PostNapisane: 24 lut 2014, 12:51
przez pablos
Witam. Szukałem ostatnio jakiegoś info na ten temat, w sumie poszlaki ale zawsze coś.
Wymiary:

szerokość pióra: 5,5cm
szerokość mocowania: 7cm
długość po prostej między mocowaniami: 120cm
ilość piór: 10

od Uaza 452-ogórka, blaszanki nie wiem czy to wymiar dla przodu czy tyłu, czy może wszędzie jest tak samo :roll:

W Trooposzu szerokość pióra chyba 6cm, długość coś 105-110cm, i wiadomo inna liczba piór 4 w tym główne.
Nie wiem jakie wymiary ma mocowanie, śruby, tuleje itd.

resorak tył 7 lub 9 piór

Технические данные
Масса рессоры в сборе, кг 19,4
Полная длина рессоры L, мм 1315
Расчетная длина рессоры L', мм 1250
Длина переднего конца l, мм 625
Высота пакета H, мм 49
Количество листов 7
Внутренний диаметр втулки ушка, мм 42
Лист 1:
сечение, мм 55х7
длина, мм 1250
масса, кг 4,5
Лист 2:
сечение, мм 55х7
длина, мм 1250
масса, кг 4,4
Марка стали 50ХГА
Применяемость
Грузопассажирский УАЗ-31512 2
Грузопассажирский УАЗ-31514 2
Грузопассажирский УАЗ-31519 2

Re: resory

PostNapisane: 25 lut 2014, 10:10
przez pocieszny
w UAZie masz resor zupełnie inny, przystosowany do SPOA a nie SPUA ;) ale jak nie będzei Ci przeszkadzać że nie będzie działać to spoko ;)

Re: resory

PostNapisane: 26 lut 2014, 13:45
przez pablos
Tak to prawda w Uazie fabrycznie resory są nad mostami, ale z jakiego powodu ma to nie działać to sorry, nie potrafię tego wytłumaczyć :roll:
Patrząc na to z drugiej strony powiedz jak się sprawdza SPOA w Samuraiu, starym Patrolu czy w poczciwych Land Cruiser'ach. Całe mnóstwo takich wynalazków porusza się po naszych drogach i bezdrożach. ;)

Re: resory

PostNapisane: 26 lut 2014, 14:58
przez pocieszny
jeździłeś kiedyś autem z przełożonymi resorami? nie daj Boże jeszcze przeklepanymi?
nie robi, jeździ się jak taczką a spowodowane to jest tym że resor zupełnie inaczej pracuje,
po prostu nie robi,
z drugiej strony czy resory do dziadka są aż tak niedostępne?

Re: resory

PostNapisane: 26 lut 2014, 20:18
przez pablos
Tak jeździłem, tak jest inaczej, resory robią tylko trzeba zmontować sobie wieszaki rewolwerowe. Paka idzie w kosnos, a wykrzyż w takim wypadku ogranicza tylko dlugość i skok amortyzatora. W hAmeryce co drugi sprzęt przygotowany na skały ma takie rozwiązanie, mowa o Crawler'ach. Także pozdrawiam i przepraszam kolegę za mały off top. Prosił kolega o jakieś info, więc je dostał. Zawsze chętnie służę pomocą, bo po to m.in. jest to forum. ;)

Re: resory

PostNapisane: 26 lut 2014, 23:04
przez pocieszny
na wieszaku rewolwerowym główna paca (wykrzyż) realizuje się właśnie na wieszaku nie a resorze, resor ma tylko tłumić graniczne ustawienia, a tu mamy jednak do wykorzystania (przynajmniej w teorii) cały zakres pracy resoru, zresztą z rewolwerami więcej problemów niż pożytku (w normalnym użytkowaniu auta)
bawiłem się dużo resorami jeszcze w GAZ/UAZie od oryginałów przez różne wynalazki łącznie parabolami a nawet z eliptycznymi :)21 wszytko się da zrobić tylko czasem pytanie po co i do czego i w jakich kosztach ;)

Re: resory

PostNapisane: 27 lut 2014, 20:32
przez pablos

Re: resory

PostNapisane: 28 lut 2014, 09:03
przez pocieszny
owszem,
tylko u nas bez zastosowania zupełnie ;)

Re: resory

PostNapisane: 28 lut 2014, 13:42
przez pablos
Nie do końca ;) w tym przypadku dotyczy I generacji :D Nie zapominajmy, o użytkownikach Amigo, Campo, Rodeo, Frontera :)
Ci co mają autko do plebanka na niedziele to z pewnością bez zastosowania :lol: Wiadomo II generacja Troopa i Monciaki są z tyłu na sprężynie, więc z patentu nie skorzystają (chyba że pomotają sobie sztywny most z przodu na resoraku) 8-)

Re: resory

PostNapisane: 28 lut 2014, 14:29
przez pocieszny
jak już dywagujemy o zaletach i wadach rewolwerów to nie zapominajmy że w polskim prawie niestety auto traci DR przy kontroli :evil: pomijając ten jakże nieprzyjemny fakt, oprócz zalety zwiększonego wykrzyżu (i to bardzo dużo) mamy też niestety wady,
non stop jeździmy na luźnym zawiasie (czyli tak jak z maskrycznie wybitymi tulejami), istnieje możliwość blokowania wieszaka i wtedy teoretycznie jeździmy prawie jak na normalnym zawiasie tylko trochę bardziej pływająćym, no i nie zapominajmy o najważniejszym, naprężenia ramy i punktów montażu wieszaka są x4 :)21 więc w starym troopku jeśli nei mamy pewności że "rama jak dzwon" to istnieje możliwość wyrwania mocowania (widziałem już takie przypadki, i to wcale w niezakatowanych wozach)
w naszych syfkach i tak nie ma to sensu dlatego że elementem ograniczającym możliwości wykrzyżu (we wsztkich generacjach) jest IFS

Re: resory

PostNapisane: 01 mar 2014, 12:00
przez pablos
Czy jest sens motania czy nie go nie ma to zależy wyłącznie od użytkownika. Każdy robi auto indywidualnie do swoich potrzeb i na swoją odpowiedzialność. Nigdy nie słyszałem żeby ktoś stracił dowód przez rewolwery. Jeśli zastosujesz rewolwery jak na załączonym obrazku, to śmiem wątpić żeby chciało coś wyrywać czy blokować. Zwróć uwagę na konstrukcję tego wieszaka, przy dużym wykrzyżu delikatnie się skręca. Poza tym ma ogranicznik (dystans), zapobiegający przekręceniu (wywinięciu) resora - na pewno wiesz co mam na myśli.

Re: resory

PostNapisane: 01 mar 2014, 13:29
przez pocieszny
wiem wiem przerabiałem :)2
większość użytkowników da prosty rewolwer bez minośrodu i tulei, kończy się to czasem tym o czym piszesz Ty i ja ;)
rewolwery w zasadzie mają racje bytu w autach które wymagają bardzo dużego wykrzyżu (raczej nie do błota) i posiadają resory na obydwu osiach, bo w zasadzie nie ma sensu poprawianie tyłu kiedy przód i tak nie wyrabia tego co fabryka nawet zamontowała ;)
oczywiście krzyżowanie się tylnej osi to bardzo fajna i przydatna sprawa, niestety pogarsza masakrycznie prowadzenie na asfalcie, a wątpie żeby komuś się chciało rozpinać stabilizatory i rewolwery w momencie wjazdu w teren :)21
dla niektórych przepięcie sprzęgów to już za duży wysiłek :)21

Re: resory

PostNapisane: 01 mar 2014, 14:30
przez pablos
O to chodzi, w końcu jakieś porozumienie :D W błocie to nie ma zbyt dużego znaczenia, będziesz miał się wkleić to się wkleisz - nawet na oponie 35", z blokadami, i co tam jeszcze ludzie mają (przykład Patrole - w dobrym błotku toną jak Titanic) :D Na twardym podłożu dobrze krzyżujący zawias to podstawa - bo jedziesz naprzód i pięknie wybiera nierówności. :)2