Strona 1 z 1

Jazda na 4x4 (zima)

PostNapisane: 28 gru 2009, 17:35
przez Wujek
Kurde mam pytanie które mnie nurtuje czy na napędzie 4x4 mogę się normalnie w zimie poruszać?
Wiem, ze troopki n stałe mają napęd na tył i napęd na 4x4 jest dołączany. Ja to wygląda w życiu ?
Dziś jechałem kumpla Fronterą i napęd 4x4 dołączany na był poprzez naciśnięcie przycisku, jest to równoważne w wrzuceniu 4H w mojej manualnej skrzyni ?
Czy można na tym jeździć po ulicach ? Ktoś mówił, że max 80 na godzinę jest to prawda ?

Re: Jazda na 4x4 (zima)

PostNapisane: 28 gru 2009, 18:31
przez Mod.98 6,5X57
TEMAT wraca jak bumerang! mozna jezdzic po ulicach.............. zasniezonych...... po blocie piachu i szutrze tez mozna....

Re: Jazda na 4x4 (zima)

PostNapisane: 28 gru 2009, 23:50
przez Wujek
Hehe dzięki ;-)
Właśnie znalazłem ale w dziale z 93-.
Tylko czy ta prędkość 80 jest naprawdę maksymalną ?

Re: Jazda na 4x4 (zima)

PostNapisane: 29 gru 2009, 01:53
przez Nahen/thor_
Maksymalną prędkością jest ta która wyznacza zdrowy rozsądek tak przy jeździe z napędem na jedna jak i na dwie osie... :cry:

Jeżeli z napędem na jedną oś jeździ się w normalnych warunkach, kiedy jest sucho i "stabilnie" to kiedy chcesz jeździć z napędem na dwie? Z reguły, jak wielokrotnie było pisane, wtedy kiedy jest mokor, ślisko, itp czyli śnieg, błoto, nawierzchnie luźne itp. Jeżeli uważasz ze 80km/h w takich warunkach to "mało" to może zmień syfa 4x4 na jakieś płaskie sportowe auto?? :shock: :shock:

Re: Jazda na 4x4 (zima)

PostNapisane: 29 gru 2009, 02:11
przez Wujek
Heh jak miałem Forestera(freelanderem też) jakoś można było ponad 80 km/h jeździć z napędem na 4x4
Nie chodzi mi o prędkość w obrębie zdrowego rozsądku tylko o taką zeby mi skrzyni i napędów nie rozwaliło (np. jak się zapomnę)
Jeżeli Cię większa prędkość przeraża to może zmień auta na skutery ? :)21

Re: Jazda na 4x4 (zima)

PostNapisane: 29 gru 2009, 02:42
przez Nahen/thor_
Nie rozumiem...

W jakich warunkach chcesz jeździć szybciej niż te 80 km/h?? Po suchym i czystym asfalcie? To po co napęd na 4? W wysokim samochodzie jakim jest np Trooper bez wzgledu na wersję jazda z napędem 4x4 po suchej nawierzchni w łuku może się skończyć nie wesoło. Zresztą przez to min. Isuzu przegrało kilka latek na rynku USA. Z jednej strony niby lepsza przyczepność z drugiej brak dyfra między osiowego powoduje "mikro" szarpnięcia układem napędowym co moze doprowadzić do przewrócenia auta. Więc po co? Już pomijam kwestię że na polskich drogach te 80 to prawie prędkość maksymalna z jaką można normalnie się poruszać...

Jeżeli producent zaleca taką a nie inna prędkość nikt Ci nie zabroni rozpędzać się powyżej tej prędkości bo pewnie się da...

Jeszcze raz powtórzę: jak chcesz sie ścigac samochodem z napedem 4x4 to proponuję Subaru Imprezę, Forestera i inn wynalzaki które nigdy nie był terenowymi samochodami i może dlatego umożliwiają jazdę 4x4 w dużo większym zakresie. Może dla Ciebie Troper jest takim samym autem jak Forester czy Freelander...

Co do tego czy sie boję czy nie większej prędkości to proponuję zapoznac się z przepisami regulującymi prędkości poruszania się po drogach większości państw Europy, Ameryki Północnej itp. Jakoś mnie ominął problem młodzieńczej frustracji okresu dojrzewania i nigdy nie czułem potrzeby ścigania się po publicznych drogach...

Re: Jazda na 4x4 (zima)

PostNapisane: 29 gru 2009, 18:39
przez MAVV
mam na tropku naklejke z predkosciami i rodzajem napedu . 2H i 4H sa opisane razem i prędkość max jest taka sama dla tych dwóch napedow strzałka pokazuje powyżej 120 km\h . 4L do 65 km\h . 4L i 4H tylko na podłożach luznych , sliskich.