Strona 1 z 1

2.8 TDI nie kręci i kopci

PostNapisane: 31 gru 2009, 01:58
przez clyde
Witam wszystkich użytkowników trooperków.
Od razu zaznacze, że nie znam się na mechanice samochodowej. Potrzebuje porady/ sugestii bo mam dosyć mechaników nabijających mnie w butelkę. Wizyta u mechanika na pewno bedzie potrzebna a ja chciałbym iść do niego z pewną wiedzą.
Ewentualnie porsze o polecenie mi uczciwego znającego temat mechanika diesli we Wrocławiu
Problem:
Autko odpalało ale coraz częsciej nie chciało wchodzić z początku na obroty powyżej 1400 i strasznie kopciło (wrażenie jakby chodziło na 3 cylindrach; kopcenie było dla mnie potwierdzeniem). Po kilku sekundach i przegazowaniach wszystko wracało do normy.
Problem się powtarzał aż do momentu kiedy nie przechodził na tryb pracy normalnej (tzn ciągłe maksymalne obroty do 1400 przy strasznym kopceniu na niebiesko/biało.). Po wciśnięciu gazu dochodził do 1400 a potem jakby się dławił i spadał do ok 700. Po chwili znowu mogłem go wkręcić na 1400 ale znowu się dławił. Trwało do z 3 minuty i postanowiłem dalej go nie męczyć. Na drugi dzień byłem umówiony z mechanikiem. Następnego dnia już nie chciał odpalić.
Pomijając moje spotkania i wyjaśnienia z mechanikiem autko mi zreanimował i stwierdził, że problem jest z wtryskiwaczami i trzeba je 'przeczyścić'. Jak zasugerował zakupiłem specjalny środek do diesla co uszlachetnia paliwko i niby czyści wtryskiwacze.
Jakiś czas było ok i przejeździłem może 3/4 baku z tym specyfikiem.
Niestety nie pomógł i ostatnio znowu gdy odpaliłem autko nie wchodzi powyżej 1400rpm.

Znalazłem sobie jakiś zakład który zajmuje się tylko dieslami (dokładniej regenerują wtryskiwacze i pompy, diesel land we wrocławiu; czytałem o nich kiedyś wcześniej na forach i ludzie byli zadowoleni).
Jestem umówiony z nimi na srode po nowym roku.
To co mam aktualnie na myśli to:
1. Faktycznie wtryskiwacz jakis popsuty leje
2. Pompa się zaciera
3. Nie ma ciśnienia na którymś tłoku.

Prosze o wszelkie ogólne sugestie bo nie chce iść do niego kompletnie zielony a jak już pisałem na samochodach się nie znam.

Acha i pytanie.
Czy moge do mechanika jechać w trybie żółwim ok 4km czy jest to niebezpieczne dla silnika w takim stanie(zakładając, że odpali) i lepiej go zaholować.

Re: 2.8 TDI nie kręci i kopci

PostNapisane: 31 gru 2009, 13:27
przez marcin75m1
Witam ,nalej paliwo do banki 5l dwa wezyki podlacz do pompy zasilanie i powrót ,odpal na bance ,calkiem mozliwe ze sie zapowietrza ,lub zapchany filtr paliwa ?

Re: 2.8 TDI nie kręci i kopci

PostNapisane: 31 gru 2009, 17:08
przez MAVV
w mrozy mam tak samo . czajnik goracej wody na filt paliwa i jest ok . problem to złe paliwo ( u mnie ,ale objawy takie same ) zalałem ścierwa i różne specyfiki nie pomagają :(

Re: 2.8 TDI nie kręci i kopci

PostNapisane: 31 gru 2009, 18:10
przez Wieża30
ja w 3.1D leje na 60L ropy 5 Bęzyny i nie ma problemu w największe mrozy pali ,jezdzi nic śię nie dzieje to jest taka norma kierowcuw PKSu

Re: 2.8 TDI nie kręci i kopci

PostNapisane: 02 sty 2010, 17:06
przez clyde
Nie wiem czy problemem jest temperatura. Aktualnie samochod stoi w garażu. Może nie jest tam szczególnie ciepło, ale na pewno ciągle powyżej zera.
A to zapowietrzanie to jak mozna zweryfikowac ? W ktorym miejscu sie zapowietrza ? Jezeli w baku to moze da sie to inaczej zdjagnozowac niz rozbierajac uklad paliwowy ?
Co do zaistnialego problemu w zeszlym roku w ziemie go nie bylo. Zaczelo sie jakos wczesnej jesieni. Fakt, ze jak bylo ciepło to jedno przegazowanie rozwiązywalo problem. Teraz jak juz pisalem nie da sie wkrecici powyzej 1400rpm, bardzo kopci.

To zapowietrzanie by w sumie pasowalo. Zwazywszy, ze mechanik, ktorego nie chce mi sie tu wspominac jakos go zreanimowal i jakis czas chodzil bez zarzutu.