habanero napisał(a):Witam wszystkich forumowiczów.
Mam Trooper ostatnio nie często używany, ale postanowiłem się trochę nauczyć co w nim piszczy i dlaczego - takie hobby, skarbonka może z tego wyjdzie.
Jestem amatorem więc w zakresie terminów fachowych proszę o wyrozumiałość.
Na początek mam problem, bo Trooper rzucił palenie na benzynie, w zasadzie to od dawna jeździ tylko na gazie.
Zasilanie gazem jest do kolektora dolotowego powietrza więc robi się inny obieg dla gazu i inny dla benzyny.
Dziś postanowiłem sprawdzić co sam dam radę przeglądnąć - do odpiętych końcówek przy silniku podpiąłem zasilanie benzyną z pompą na krótko (przy okazji test pompy był bo to pierwsze podejrzenie). Kolektor zalany, zawór regulacji ciśnienia zadziałał i oddał nadwyżki paliwa. Taka operacja jednak nic nie dała, dalej na benzynie nawet nie burknie.
Nie bardzo wiem co dalej sprawdzać i jak.
Po głowie chodżą mi wtryskiwacze (kiedyś w innym wozie z gazem były kłopoty z jazdą na benzynie właśnie przez wtryskiwacze), czy może jakieś przewody, sterowanie czy jeszcze coś innego.
Proszę o rady.
- czujnik Hallahabanero napisał(a): a sygnał ten z czujnika ukrytego w rozdzielaczu
habanero napisał(a):Doczytałem też że pompa nie pracuje gdy brak sygnału prędkości obrotowej silnika, który podaje sygnał do przekaźnika (według schematu elektrycznego za pośrednictwem komputera chyba), a sygnał ten z czujnika ukrytego w rozdzielaczu jest podawany ale nie na pewno.
bongy napisał(a):Wniosek Brak Podania Dawki rozruchowej i tu pytanie co odpowiada za podanie tej dawki
habanero napisał(a):Szukam dalej, kierunek sterowanie wtryskami,
habanero napisał(a): Przy okazji odnalazłem kilka wężyków podciśnienia pękniętych i kilka (2) niepodłączonych
akademia napisał(a):Sprawdź również czystość silnika krokowego .
habanero napisał(a):akademia napisał(a):Sprawdź również czystość silnika krokowego .
Gdzie jest on umiejscowiony? Oglądałem wszystko co przyczepione do silnika i nie wiem.
Tym samym zaczynam "trudniejsze" pytania .
habanero napisał(a):Dzięki. Czyli to jest to urządzenie o którym pisałem post wcześniej.
1) Czy można go jakoś wyczyścić w środku?
2) czyli że to zawór powietrza pełni role silniczka krokowego w tym trooperowym silniku i łącznie z komputerem sterującym wtryskami (z sygnałem temperatury silnika) odpowiada za start silnika.
habanero napisał(a):Witam,
Pytam bo u mnie nie ma.
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 55 gości