Strona 3 z 4

Re: Jak sprawdzić czy auto ma blokadę LSD

PostNapisane: 10 gru 2014, 23:23
przez Hinek
piotrck napisał(a):łozyska sprawdzane w kilku mostach i wszedzie obracają się w pochwie po zewnętrznej stronie bieżni , u mnie po jednej i drugiej stronie mostu się ruszaja w pochwie

Tym miejscem bym się nie przejmował - to nie jest problem i pewnie może tak być przez następne dwadzieścia lat. Ale jak się rozlatuje łożysko to jest problem ze zdjęciem go z półosi - bo trzeba solidnej prasy i nowego pierścienia. Łożysko można znaleźć ale pierścienia niema..

Re: Jak sprawdzić czy auto ma blokadę LSD

PostNapisane: 10 gru 2014, 23:29
przez piotrck
Hinek napisał(a):
piotrck napisał(a):łozyska sprawdzane w kilku mostach i wszedzie obracają się w pochwie po zewnętrznej stronie bieżni , u mnie po jednej i drugiej stronie mostu się ruszaja w pochwie

Tym miejscem bym się nie przejmował - to nie jest problem i pewnie może tak być przez następne dwadzieścia lat. Ale jak się rozlatuje łożysko to jest problem ze zdjęciem go z półosi - bo trzeba solidnej prasy i nowego pierścienia. Łożysko można znaleźć ale pierścienia niema..


mam komplet z pierscieniem , łozyska według mechanika są Ok
optimal sprzedaje kompletne z pierscieniem , problem w tym że nie mozna dokupić koronki od ABS

Re: Jak sprawdzić czy auto ma blokadę LSD

PostNapisane: 11 gru 2014, 09:04
przez danti
http://belniakoffroad.pl/

komlpety łożysk są, same uszczelnienia też można kupić, ale tak jak Piotrek mówi, problem z koronkami ABS.

Re: Jak sprawdzić czy auto ma blokadę LSD

PostNapisane: 11 gru 2014, 10:00
przez pocieszny
a po ciula Wam ten ABS? tylko problemy w terenie przez niego :)21

ogólnie kupienie łożyska z tuleją to nie problem, oryginał najlepszy choć drogi ale w zasadzie posłuży następne 20 lat :)2

Re: Jak sprawdzić czy auto ma blokadę LSD

PostNapisane: 11 gru 2014, 10:45
przez danti
pocieszny napisał(a):a po ciula Wam ten ABS? tylko problemy w terenie przez niego :)21


Nikt nie mówił, że potrzebny, tylko że koronkę ciężko dostać...

Re: Jak sprawdzić czy auto ma blokadę LSD

PostNapisane: 11 gru 2014, 11:22
przez pocieszny
to jak nie potrzebny to po ciul koronka??
nie mam żyje, jestem szczęśliwy :)21

Re: Jak sprawdzić czy auto ma blokadę LSD

PostNapisane: 11 gru 2014, 11:43
przez danti
pocieszny napisał(a):to jak nie potrzebny to po ciul koronka??
nie mam żyje, jestem szczęśliwy :)21


mi już w sumie nawet na ciul nie potrzebna... :?

Re: Jak sprawdzić czy auto ma blokadę LSD

PostNapisane: 11 gru 2014, 12:33
przez pocieszny
se do moto zamontujesz ;p akurat tam potrzebna :)21 :)2

Re: Jak sprawdzić czy auto ma blokadę LSD

PostNapisane: 11 gru 2014, 12:50
przez piotrck
pocieszny napisał(a):a po ciula Wam ten ABS? tylko problemy w terenie przez niego :)21

ogólnie kupienie łożyska z tuleją to nie problem, oryginał najlepszy choć drogi ale w zasadzie posłuży następne 20 lat :)2


zakładając że nie potrzebny nam ABS to i tak potrzebna koronka zastępująca koronkę ABS

Re: Jak sprawdzić czy auto ma blokadę LSD

PostNapisane: 11 gru 2014, 13:27
przez pocieszny
a niby do czego?

Re: Jak sprawdzić czy auto ma blokadę LSD

PostNapisane: 11 gru 2014, 13:53
przez danti
pocieszny napisał(a):se do moto zamontujesz ;p akurat tam potrzebna :)21 :)2


Nie mam ABS :)

Re: Jak sprawdzić czy auto ma blokadę LSD

PostNapisane: 11 gru 2014, 14:17
przez pocieszny
motur masz też zepsuty ;)
http://otomoto.pl/bmw-f-650-gs-f800gs-i ... 67874.html
taki se kup ;) bedzie Pan zadowolony
:)21

Re: Jak sprawdzić czy auto ma blokadę LSD

PostNapisane: 11 gru 2014, 16:58
przez danti
Shadow mi starczy :) ...na razie... :D

Re: Jak sprawdzić czy auto ma blokadę LSD

PostNapisane: 22 mar 2016, 09:20
przez mcgiver
w poszukiwaniu info na temat dyfra lsd z montka znalazłem ten temat
widzę że niektórzy tutaj nie wiedzą jak działa szpera ;) .
dyfry lsd z reguły mają zawsze ten sam % spięcia , pomijajac oczywiscie zuzycie.
w bmw to było 25% spięcia ,
dyfer lsd można sprawdzić kluczem dynamometrycznym ,tylko że nie mogę znależć tabeli którą miałem dostępną kilka lat temu jak szperę hydrauliczną oryginalnie sterowaną przez komputer przerabiałem na szperę sterowaną manualnie z kabiny
mój filmik słabej jakosci z przed paru lat
https://www.youtube.com/watch?v=YlLaKawlazY
a tu trochę fotek z remontu mojej hydroszpery
zasada działania tego dyfra jest praktycznie taka sama jak w zwykłym moście lsd , z tym że zwykły most lsd ma cały czas ten sam % spiecia , natomiast w tym moście jest poduszka hydrauliczna którą reguluje się % spięcia przez zmianę ciśnienia czynnika w układzie, (od otwartego dyfra do max spięcia 50% 230Nm na kluczu dynamometrycznym ,a w zasadzie to nie miałem wiekszego klucza by to dokładnie zmierzyć , ale z manewrowaniem na parkingu był już problem przy max spięciu)
dyfer miałem załozony w mojej e34 , ale jak ją złomowałem to dyfer wymontowałem i leży w oczekiwaniu na aplikacje go do kabrio :D
http://www.fotosik.pl/zdjecie/da47f3c002d52359
Obrazek

Re: Jak sprawdzić czy auto ma blokadę LSD

PostNapisane: 22 mar 2016, 10:03
przez pawel126
Fajna sprawa hydrauliczna blokada.
Miałem w S-ce, ale się zużyła i do tego most zaczął huczeć. Wymieniłem potem na zwykły bo nieopłacalna naprawa.

Pamiętasz jaki koszt był do BMW?

Re: Jak sprawdzić czy auto ma blokadę LSD

PostNapisane: 22 mar 2016, 10:23
przez mcgiver
ja most kupiłem za kilkaset zł , a po rozebraniu okazało się że praktycznie nie ma śladów zuzycia , na tarczkach były jeszcze oryginalne rysy po frezarce więc został poskładany , pomalowany i założony do auta z tym nowym patentem sterującym.

dziwi mnie jeszcze jedna sprawa ; do naszych mostów lsd ma być olej ls 80w90 , natomiast do bmw był zalecany safxj70w140 gdzie xj to dodatek teflonu i nigdy żadnych strzałów w żadnej mojej szperze nie słyszałem, a miałem dwie zwykłe szpery i jedną tą hydro.
w zeszłe lato w montku dośc często słyszałem strzały w moście i wymieniłem na jesień olej w nim na zalecany ls 80w90 i widzę że to nie wiele pomogło. zastanawiam sie nad zalaniem go safxj'em.

Re: Jak sprawdzić czy auto ma blokadę LSD

PostNapisane: 22 mar 2016, 10:58
przez pocieszny
140 jest przeznaczona do niskich temp HD
jest dopuszczona do użytku ale dość mocno "skleja" tarczki, o ile w zimie nie jest to problem to w lecie potrafi przestawić dupe na asfalcie przy braniu zakrętu :)21

LSD tym bardziej łapie im wyższa jego temperatura, ot taka fizyka ;)

Re: Jak sprawdzić czy auto ma blokadę LSD

PostNapisane: 22 mar 2016, 13:46
przez mcgiver
pocieszny napisał(a):140 jest przeznaczona do niskich temp HD
jest dopuszczona do użytku ale dość mocno "skleja" tarczki, o ile w zimie nie jest to problem to w lecie potrafi przestawić dupe na asfalcie przy braniu zakrętu :)21

LSD tym bardziej łapie im wyższa jego temperatura, ot taka fizyka ;)
to chyba niewiesz jakie temperatury potrafia osiągać szpery bmw.
ktos kto ma szpęrę w becie to raczej nie na ozdobę tylko po to by mozna było chłostać kiedy tylko się da ;)
z tego co doczytałem to ten olej leją również do jeepów.

Re: Jak sprawdzić czy auto ma blokadę LSD

PostNapisane: 22 mar 2016, 13:56
przez FFK
Jaki koszt tego oleju?

Re: Jak sprawdzić czy auto ma blokadę LSD

PostNapisane: 22 mar 2016, 14:20
przez freefly
Ja zalałem Gulf Gear LS 80W90 i nie najmniejszych problemów.

Re: Jak sprawdzić czy auto ma blokadę LSD

PostNapisane: 22 mar 2016, 14:59
przez pocieszny
mcgiver napisał(a):
pocieszny napisał(a):140 jest przeznaczona do niskich temp HD
jest dopuszczona do użytku ale dość mocno "skleja" tarczki, o ile w zimie nie jest to problem to w lecie potrafi przestawić dupe na asfalcie przy braniu zakrętu :)21

LSD tym bardziej łapie im wyższa jego temperatura, ot taka fizyka ;)
to chyba niewiesz jakie temperatury potrafia osiągać szpery bmw.
ktos kto ma szpęrę w becie to raczej nie na ozdobę tylko po to by mozna było chłostać kiedy tylko się da ;)
z tego co doczytałem to ten olej leją również do jeepów.

to chyba nie wiesz jakie temperatury panują w LSD
plackowóz typu BMW nie ma połowy naprężeń które przenosi most z isuzu, nie ta masa, nie te koła... i żeby od razu uprzedzić moc tu nie ma nic do rzeczy

nie ma co porównywać jakiegokolwiek plackowozu do terenówki, nie te parametry

Re: Jak sprawdzić czy auto ma blokadę LSD

PostNapisane: 22 mar 2016, 19:11
przez mcgiver
pocieszny napisał(a):
mcgiver napisał(a):
pocieszny napisał(a):140 jest przeznaczona do niskich temp HD
jest dopuszczona do użytku ale dość mocno "skleja" tarczki, o ile w zimie nie jest to problem to w lecie potrafi przestawić dupe na asfalcie przy braniu zakrętu :)21

LSD tym bardziej łapie im wyższa jego temperatura, ot taka fizyka ;)
to chyba niewiesz jakie temperatury potrafia osiągać szpery bmw.
ktos kto ma szpęrę w becie to raczej nie na ozdobę tylko po to by mozna było chłostać kiedy tylko się da ;)
z tego co doczytałem to ten olej leją również do jeepów.

to chyba nie wiesz jakie temperatury panują w LSD
plackowóz typu BMW nie ma połowy naprężeń które przenosi most z isuzu, nie ta masa, nie te koła... i żeby od razu uprzedzić moc tu nie ma nic do rzeczy

nie ma co porównywać jakiegokolwiek plackowozu do terenówki, nie te parametry

już nie napiszę nic o plackach :)21 , zdaje sobie sprawę że troper jest cięższy , o jakieś 400kg i ma wieksze koła niż choćby taka cywilna e34 , abstrachujac już od dodatków teflonu 75w-140 jest ponad wszystkimi klasami i jest napewno lepszy niż 80-w90.
strzały w dyfrze zawsze zdarzały mi się w długich trasach , szczególnie latem gdy dyfer się mocno nagrzeje i trzeba pokonać rondo lub skrecić na skrzyzowaniu. założe się że przejście na 75w140 zlikwiduje ten problem bo w wyższych temperaturach ma lepsze parametry , ma stabbilniejszą lepkość i nie zrywa filmu olejowego w wiekszym zakresie temperatur.
zresztą nie bez kozery ten olej stosują w dyfrach w jeepach.
pozatym jesteś w błedzie że terenówka taplająca się w błocie gdzieś w górach łapie wyższą temperaturę dyfra niż driftowóz na pełnej pycie.

Re: Jak sprawdzić czy auto ma blokadę LSD

PostNapisane: 22 mar 2016, 19:23
przez mcgiver
pocieszny napisał(a):LSD tym bardziej łapie im wyższa jego temperatura, ot taka fizyka ;)
minimalne różnice.
jako taka zależnośc temperaturowa od spięcia istnieje tylko w dyfrach wiskotycznych, aczkolwiek w mojej hydro szperze ze względu na mały zbiornik czynnika w układzie i po zapodaniu np;30bar na zimnym dyfrze , samoczynnie od temperatury robiło się nawet okolice 40bar w tym układzie co powodowało wieksze spinanie tarczek ,a każde depniecie powodowało wzrost jeszcze o kilka barów , a ujecie gazu zmniejszało. tak że wyjeżdżając z domu miałem otwarty dyfer , i spięcie rosło w funkcji temperatury, nie krecąć wogóle pokretłem ciśnienia.
ale tego nie bierz pod uwage bo akurat w tym rozwiazaniu jestem protoplastą na naszym rynku , zresztą to nie pierwszy z moich przemyslanych pionierskich projektów , bo tylko w mojej pale takie pomysły kiełkują i nigdy nie brałem za to żadnych profitów.
FFK napisał(a):Jaki koszt tego oleju?

6 lat temu w salonie toyoty płaciłem ponad 50zł za litr castrola safxj 75w-140 z beczki, podczas gdy w salonie bmw kosztował 90zł za litr olej w bańkach litrowych firmowany znakiem bmw, ale to był chyba również castrol

Re: Jak sprawdzić czy auto ma blokadę LSD

PostNapisane: 23 mar 2016, 08:53
przez pocieszny
nie ma znaczenia producent byle by oleum było odpowiedniej klasy
140 w montku się leje jak LSD umiera bo wtedy jeszcze przez chwilę będzie łapać

Re: Jak sprawdzić czy auto ma blokadę LSD

PostNapisane: 23 mar 2016, 09:10
przez FFK
Ale jak LSD działa to lejąc klasę 140 wydłużę jego żywotność?