Strona 1 z 1
zbieżność
Napisane:
11 lut 2015, 21:10
przez Ralfi 4
Wie ktoś może gdzie ustawie zbieżność w troopku, jak był rozbierany do kapitalki to z jednej strony było naćkane klika jakichś blaszek a z drugiej nic , nie wiem o co w tym chodzi. W trooperach zbieżność ustawia się blaszkami (podkładkami ) ?. gdzie mogę to dobrze zrobić ?
Re: zbieżność
Napisane:
11 lut 2015, 21:29
przez PiotrR
Te blaszki to ważna sprawa, pozbieraj to co ci zostało żeby mieć na wzór, jak trzeba będzie dorobić.
Zbieżność i kąty ustawisz u każdego diagnosty któremu będzie się chciało pokręcić śrubkami. W Troopku jest z tym trochę zabawy, nic trudnego ale trochę więcej kręcenia w nie wygodnych miejscach. Jadąc na ustawienie zadbaj by wszystkie śruby dały się odkręcić, zaoszczędzi ci to sporo pieniędzy i da szansę na dokładne wyregulowanie podwozia.
Re: zbieżność
Napisane:
11 lut 2015, 22:07
przez Ralfi 4
blaszki trzymam w razie czego. Wielkie dzięki Piotrze za info .
Re: zbieżność
Napisane:
11 lut 2015, 23:35
przez MAVV
blaszki są od kąta pochylenia koła
Re: zbieżność
Napisane:
12 lut 2015, 21:54
przez mack007
chyba że założysz opony Terenowe to Kąta nie będziesz potrzebował gdyż one i tak są nie do ustawienia
,(podobno) i podobno nie da się na nich smigać komfortowo
Re: zbieżność
Napisane:
12 lut 2015, 22:08
przez Ralfi 4
Opony to AT BFG 31/10/5/16 wiec takie srednio terenowe ... liczę ze jednak jakoś ustawię. nie chciałbym mieć po mc zjechanego do połowy bieżnika od środka
Re: zbieżność
Napisane:
12 lut 2015, 23:12
przez miras7
Podkładki są bardzo ważne. Prócz kąta pochylenia koła (który trzeba ustawić już po ewentualnym lifcie) ustawia się nimi tzw kąt pochylenia sworznia zwrotnicy, który wpływa ogólnie mówiąc na "kierowalność" pojazdu oraz jego pod.. lub nadsterowność w zakrętach!
Re: zbieżność
Napisane:
13 lut 2015, 18:03
przez wojtekkk
mack007 napisał(a):chyba że założysz opony Terenowe to Kąta nie będziesz potrzebował gdyż one i tak są nie do ustawienia
,(podobno) i podobno nie da się na nich smigać komfortowo
bzdura
Re: zbieżność
Napisane:
13 lut 2015, 20:20
przez Ralfi 4
No to kilka tych blaszek mam . Co dziwne były tylko z jednej, lewej strony a w prawej nie było żadnej ale w tym samochodzie ( konkretnie w moim) jest tak wiele dziwnych rzeczy że przestałem się już dziwić
. Ponawiam.... gdyby ktoś umiał wskazać i polecić kogoś sensownego, kto by się podjął i dobrze ustawił tą zbieżność i kąty nachylenia w okolicach wawy to będę wdzięczny. nie chciałbym oddawać auto do pierwszego lepszego partacza od zbieżności który tego typu blaszki będzie widział pierwszy raz w życiu na oczy.
Re: zbieżność
Napisane:
13 lut 2015, 20:44
przez FFK
Powinien Ci to ustawić każdy serwis zajmujący się geometrią. U mnie w Krośnie Odrzańskim ustawiali w serwisie na jakimś sprzęcie 3D i żadnych problemów nie było. Czasowo było dwa razy dłużej niż zwykła osobówka.
Re: zbieżność
Napisane:
13 lut 2015, 22:10
przez PiotrR
U mnie wszystkie blaszki są po lewej i tak ściąga,
.Rama jest walnięta
więc nawet 5D nie pomoże.
Re: zbieżność
Napisane:
14 lut 2015, 00:31
przez MAVV
wiecej blaszek.
.
Re: zbieżność
Napisane:
14 lut 2015, 00:35
przez MAVV
miras7 napisał(a):Podkładki są bardzo ważne. Prócz kąta pochylenia koła (który trzeba ustawić już po ewentualnym lifcie) ustawia się nimi tzw kąt pochylenia sworznia zwrotnicy, który wpływa ogólnie mówiąc na "kierowalność" pojazdu oraz jego pod.. lub nadsterowność w zakrętach!
i wszystko w temacie blaszek
Re: zbieżność
Napisane:
16 lut 2015, 22:07
przez mack007
Niestety ja już 9 razy byłem na zbieżności kół i nikt do tej pory nie zrobił mi kątów mam tylko ustawioną zbieżność osi dodam iż każdy brał za próbę ustawienia kąta od 50 do 100zł ,zakłady 2 w Pabianicach,5 w Łodzi ,2 w Andrespolu , i gdzieś po wiochach , autem mi rzuca po całej drodze jak by był luz w maglownicy, co może być przyczyną ??Rama jak dzwon porządnie pospawana, szarpaki na stacjach diagnostycznych też nic nie wykazały zero luzu...
Re: zbieżność
Napisane:
17 lut 2015, 01:35
przez FFK
Nie wiem co Ci polecić, podchodzą do tego nieprofesjonalnie i olewatorsko. Byłeś na geometrii 3D? Mi na takiej ustawiali i problemu nie było.
Re: zbieżność
Napisane:
17 lut 2015, 11:14
przez pocieszny
miras7 napisał(a):Podkładki są bardzo ważne. Prócz kąta pochylenia koła (który trzeba ustawić już po ewentualnym lifcie) ustawia się nimi tzw kąt pochylenia sworznia zwrotnicy, który wpływa ogólnie mówiąc na "kierowalność" pojazdu oraz jego pod.. lub nadsterowność w zakrętach!
kąt pochylenia koła zależy od kąta pochylenia sworznia zwrotnicy
to jest jedno i to samo
w SASie koryguje się także ką wyprzedzenia zwrotnicy (prawdopodobnie z tym Ci się skojarzyło) ale w trooperze most po lifcie pozostaje w tym samym miejscu i nie trzeba korygować obrotu mostu względem osi
Re: zbieżność
Napisane:
17 lut 2015, 19:03
przez miras7
Tak, przepraszam, mój błąd. Chodziło oczywiście o kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy. A po lifcie trzeba regulować kąt pochylenia koła. Minimalnie, ale się zmienia (oczywiście zależy ile liftu).
Re: zbieżność
Napisane:
17 lut 2015, 20:31
przez pocieszny
na 90% stacji podejdą olewacko, raz że dużo roboty za małą kase dwa że nie mają podkładek, to samo ze zbieżnością
nie da cię na chama odkręcić śruby? to nie da się ustawić zbieżności
ogólnie jak znajdziesz jakiś stary zakład który będzie miał zwykłą wage (poziomice laserową) ale też myślącego chłopa i palnik acetylenowy to broń boże nie zmieniaj zakładu
lepszego nie znajdziesz