Strona 1 z 2

zmiana oleju w tylnym dyferencjale

PostNapisane: 16 lut 2015, 21:07
przez dzit21
Witam, temat może i stary ale nie wiele mogę znaleźć na forum o zmianie oleju w tylnym dyferencjale.
Mianowiecie , jakiś diabeł mnie podkusił i poprosiłem mechanika o zmianę oleju w tylnym dyfrze, pech chciał że to dyfer z LSD, chłop chciał dobrze i skoro go poprosiłem to zmienił mi olej .
zalał Castrola 80W90 przekładniowego...i się q...zaczęło...przy ruszaniu i skręcie kołami tył chce jakby <no i tu właśnie nie wiem co napisać>przeskoczyć spina się i dziwnie zachowuje...
Już wiem że winny jest olej,i moja nadgorliwość ale pytanie moje jest takie:
-czy zalać 75W140
-czy zalać 80W140
-czy szukać nowego mostu...
Trooper 2.6 krótki 88rok
Wymieniłem w nim już pół zawieszenia , krzyżaki na wale,sworznie, skrzynie biegów ,łożyska w kołach,i mam nadzieję że ten dyfer da się uratować w jakiś sposób, bo jestem na skraju załamania nerwowego...
Proszę pomóżcie koledzy dobrym słowem....

Re: zmiana oleju w tylnym dyferencjale

PostNapisane: 16 lut 2015, 22:16
przez Quentil
Lepkość dobra, dolej dodatku do mostów z LSD, albo zmień olej na taki z dodatkiem.

Re: zmiana oleju w tylnym dyferencjale

PostNapisane: 16 lut 2015, 22:51
przez pablos
Differential lubricant SAE 80/90W GL-4 gear lubricant

to info z manuala Troopera, chyba ze dla LSD jakiś inny jest przeznaczony

Re: zmiana oleju w tylnym dyferencjale

PostNapisane: 16 lut 2015, 23:29
przez Quentil
W nowszych trzeba olej z dodatkiem do LSD, więc założyłem, że tu też. Inaczej LSD będzie cały czas spięte, a potem się rozepnie na amen...

Re: zmiana oleju w tylnym dyferencjale

PostNapisane: 17 lut 2015, 08:53
przez dzit21
To już wiem, tylko mojw pytanie jest który zalać, bo że z dodatkiem to wiem tylko mam problem czy minerał czy syntetyk? Bo te co podałem obydwa są do LSD tyle że się różnią pytanie czym?

Re: zmiana oleju w tylnym dyferencjale

PostNapisane: 17 lut 2015, 13:17
przez Quentil
Ja do mojego Troopera z 1998r. zalecany olej mam 80W90, a gdy ma się w moście LSD to 80W90 LS lub 80W90 + dodatek do LSD. Minerał czy syntetyk według mnie lepszy syntetyk - wolniej się starzeje niż mineralny chyba, że często topisz Tropka wtedy lepiej mineralny z racji ceny.
Z tego co napisał pablos to do Tropera z 88r. do zwykłego dyfra idzie olej 80W90, zakładam że do LSD też... Na Twoim miejscu spróbował bym dolać dodatek do tego oleju co masz jeśli jest czysty i świeży. Najlepiej poczekaj, aż inni się wypowiedzą, bo jak coś się stanie to potem będzie na mnie Obrazek Obrazek

Re: zmiana oleju w tylnym dyferencjale

PostNapisane: 17 lut 2015, 18:00
przez piotrck
zalej 80W90 z dodatkiem LS , sprawdź odpowietrznik mostu czy drożny i będzie OK

Re: zmiana oleju w tylnym dyferencjale

PostNapisane: 17 lut 2015, 19:37
przez dzit21
Czyli co nie kupować tych cudownych 75w140 lub 85w140, , wszędzie gdzie szukam tylko takie są dostępne znalazłem jeszcze Shell spirax 90 LS który to polecił mi znajomy ale majà go tylko w bańkach po 20 litrów, nie wiem sam co z tym robić. ..fura stoi, ja siedzę przed kompem i im więcej czytam tym wydaje mi się że mniej wiem... masakra jakaś

Re: zmiana oleju w tylnym dyferencjale

PostNapisane: 17 lut 2015, 19:54
przez pablos
http://allegro.pl/carlube-lsd-80w90-1l- ... 40422.html z dodatkiem LS (Limited Slip).

shell z tego co syszałem w małych ilościach ciężko dostać. Pamiętam jak kupiłem swojego pierwszego Troopa właśnie z LSD, to jakoś też był po wymianie oliwy. Objaw był podobny, podczas ruszania myślałem że mi budę rozerwie, potem był spokój - blokada dalej działała. Szwagier u siebie zalewał wspomnianego shella i też z początku buda podskakiwała, później też miał spokój do tej pory.

Re: zmiana oleju w tylnym dyferencjale

PostNapisane: 17 lut 2015, 20:41
przez pocieszny
shell sphirax dostaniesz w litrówkach iaj i repsol jak i valvoline jak i każdą markę co produkuje oleje :)21
w trooperach d wszystkich generacji leje się to samo :)2 jak ma lsd to z oznaczeniem LS lub dodatkiem ;) nie ma sensu kombinować z olejami do dużych przeciążeń (140) po 1 nie ma dużych przeciążeń po 2 jak jest zimno potrafi zespawać dyfer :)21 :)2

Re: zmiana oleju w tylnym dyferencjale

PostNapisane: 17 lut 2015, 20:43
przez Quentil
Czyli sprawa z olejami wyjaśniona Obrazek
Jeśli Ci pomoże w wyborze to ja u siebie taki planuje zalać: Valvoline HP GL-5 80W90 LS ok.35zł.

Re: zmiana oleju w tylnym dyferencjale

PostNapisane: 17 lut 2015, 21:00
przez dzit21
shell spirax jest dostępny w moim rejonie jedynie w 20 litrowych i w 209 litowych tak że trochę lipa,ale znalazłem jeszcze Motul 90 pa ls ale czy sie nada?

Re: zmiana oleju w tylnym dyferencjale

PostNapisane: 17 lut 2015, 21:34
przez pocieszny

Re: zmiana oleju w tylnym dyferencjale

PostNapisane: 17 lut 2015, 21:46
przez dzit21
Pocieszny,dzięki wielkie ale potrzebuje to załatwić na biegu bo nie mam alternatywnego auta na co dzień i muszę je jutro zrobić czyli zmienić ten j... olej ale niestety nigdzie w mojej okolicy -OLSZTYN nie mogę znaleźć 80W90 LS, wszędzie tylko 75W140, albo 85 W 140 normalnie mnie zaraz coś trafi....

Re: zmiana oleju w tylnym dyferencjale

PostNapisane: 18 lut 2015, 10:05
przez pocieszny
a masz mało oleju czy spracowany?
jeśli oleum jest a problem tylko w kilometrach to jeden czy 2 dni dłużej nie robi różnicy ;)

Re: zmiana oleju w tylnym dyferencjale

PostNapisane: 18 lut 2015, 10:27
przez dzit21
Problem jest taki jak pisałem na początku postu, spina się most na zakrętach i dziwnie zachowuje, olwj mam zalany świeży Castrol 80W90 ale nie LS, i nie chcę czegoś pomielić jak on się tak zachowuje...szukam dalej właściwego oleju w okolicy jak nie znajdę dzisiaj to kupuje z allegro i tyle...dziwne to miasto. ...

Re: zmiana oleju w tylnym dyferencjale

PostNapisane: 18 lut 2015, 21:36
przez pablos
Miasto jak miasto, przecież każdy sklep ciągnie towar z hurtowni. Powinni Ci zamówić taki olej, tym bardziej że go kupisz.

Re: zmiana oleju w tylnym dyferencjale

PostNapisane: 19 lut 2015, 13:59
przez dzit21
olej zmieniony,dostałem Motula PA90 Limited Slip w dwu litrowej butelce za 60 pln jak by to kogoś interesowało
Muszę pojeździć i poczekać na poprawę sytuacji , od razu jest trochę lepiej ale szału nie ma jeszcze puki co, najwyżej będzie mnie czekał remont mostu...ale spuściłem olej który miałem zalany i był czysty, nie było opiłków ani zanieczyszczeń tak że jest szansa...że się uda bez remontu mostu...

Re: zmiana oleju w tylnym dyferencjale

PostNapisane: 19 lut 2015, 17:41
przez piotrck
bedzie OK

Re: zmiana oleju w tylnym dyferencjale

PostNapisane: 20 lut 2015, 08:50
przez pocieszny
można było przepłukać most zwykłym ATFem (z dodatkiem LS, kupujesz w małej buteleczce i dodajesz do zwykłego oleju) portem zalać normalny :)2

ja tam zawsze leje olej odpowiedniej klasy fabrycznie przystosowany do LSD, ale w razie W mam w aucie buteleczkę z dodatkiem właśnie na wypadek awarii i potrzeby zalania nowym oleum :)2

Re: zmiana oleju w tylnym dyferencjale

PostNapisane: 20 lut 2015, 12:44
przez dzit21
Wszystkiego nie przewidzisz, ale wczoraj polatałem i jest dużo lepiej więc chyba powinno być dobrze...
:)2 :D

Re: zmiana oleju w tylnym dyferencjale

PostNapisane: 20 lut 2015, 16:01
przez pocieszny
dyfrowi się nic nie stanie, miałem kiedyś olej co spinał moje LSD prawie na 100% więc jak puszczało to było pierdolnięcie jak by się dyfer rozpadał i dupa latała na zakrętach pięknie :)21 najgorzej było w lecie ;) piszczał kółkami non stop a jeżdże na 33 calach :)21

Re: zmiana oleju w tylnym dyferencjale

PostNapisane: 20 lut 2015, 21:50
przez PiotrR
Co to był za olej :?:

Re: zmiana oleju w tylnym dyferencjale

PostNapisane: 20 lut 2015, 23:36
przez Quentil
Do driftu Obrazek

Re: zmiana oleju w tylnym dyferencjale

PostNapisane: 21 lut 2015, 12:02
przez pocieszny
olej był eksperymentalny :)21
do dużych przeciążeń ;)