Uszczelka Pod Głowicą 2.6

Isuzu Trooper

Uszczelka Pod Głowicą 2.6

Postprzez Nikos151 » 28 mar 2010, 19:20

Witam. Otóż na tym forum jestem nowy.
Trooper to fajny, poręczny, prosty i tani wóz terenowy, który radzi sobie idealnie w terenie. Aktualnie mam 2-giego troopera. pierwszego miałem 89 rok w wersji long z silnikiem 2.4 benzyna. Oczywiście standard na początku musiałem wyspawać ramę, bo nie miałem do czego haka zamontować. Dopiąłem go na ostatni guzik, ale brakowało mi mocy 87 koni to troszkę za mało jak na moje potrzeby, wiec postanowiłem drugiego kupić troopera, krótkiego w silniku 2.6 benzyna. No i zaczęły się hocki klocki. Otóż starego sprzedałem. Wracając z Garwolina bo tam kupiłem nowego troopera od dziadka, strzeliła mi uszczelka pod głowicą (szczęście że pod samym domem). Z zawodu jestem mechanikiem wiec się tym nie przejąłem. kupiłem w sklepie nowa uszczelkę pod głowice. Klawiaturę oddałem do plantowania. Dokręciłem jak należy, dociągnąłem po 300 km i jeździłem. zrobiłem może z 1.tys kilometrów. Ni z gruszki ni z pietruszki znowu jadę, nagle chmura białego dymu, i wywalone borygo pod maską, trochę się wściekłem bo 2 raz w ciągu dosłownie miesiąca. Znowu kupiłem uszczelkę i ją wymieniłem, co mnie zaciekawiło uszczelka przepaliła się w tym samym miejscu co poprzednia, ale mniejsza o to naprawiłem i znowu jeździłem. Było lato, ja troopcia dociągałem picowałem i pucowałem. Ramę wyspawałem, Hamulce klocki oleje wszystko elegancko zrobiłem. Zakonserwowałem go i było wyśmienicie. Aż do czasu. znowu ta sama bajka jadę, nagle biały dym i dziękuję. Zrobiłem może z 10 tys. na tej uszczelce i przepaliła się pomiędzy kanałami chłodzącymi a tłokami. Co tym razem zauważyłem, że na 3 cylindrze zrobił mi się taki wżer od pierścienia. Ale przymrużyłem na to oko. Znowu zrobiłem wszystko jak należy. Było dobrze, aż do dziś. Jechałem sobie spokojnie i znowu nagle biały dym z rury i wywalone borygo. Wściekłem się jak nigdy, bo to 4 raz. w przeciągu około 20 tys. Zholowałem pod dom i stoi. Ręce mi opadają jak mam to robić znowu. Dodam że za każdym razem, wymieniałem tą uszczelkę tak samo jak w innych autach. Włącznie z dociąganiem kluczem dynamometrycznym.
Generalnie nie wiem co robić, czy to te uszczelki made in china takie są beznadziejne, czy co. Głowica i blok są równe, bynajmniej były, bo sprawdzałem to przy ostatniej wymianie uszczelki. Kiedyś pamiętam w warsztacie jak miałem praktyki była taka pasta którą smarowało się nowe uszczelki, ale nie pamiętam jak ona się nazywała, i od dość dawna nie widzę jej w użytku w warsztatach. Słyszałem też o dorobieniu uszczelki z kawałku miedzi, wiem że coś takiego jest robione w Gdańsku. W każdym razie jestem załamany tym silnikiem, bo całą reszta jest Idealna. Szkoda mi znowu siedzieć 4 miesiące i robić innego, jak ten jest dobry.
Panowie co proponujecie:
1. Czy szukać nowego silnika, jeśli tak to jakiego, i gdzie.
2. Naprawiać to po raz kolejny, używając jakiś waszych tajnych metod?
3. Porąbać i sprzedać troopera?
Kiedy pierwszym razem przepaliła mi się uszczelka zasięgnąłem informacji w internecie, i wiele osób pisze, wypowiada się że silnik 2.6 jest silnikiem wadliwym. Czekam na wasze rady i propozycje. Z góry dziękuję i przepraszam że tak się rozpisałem, ale musiałem ;)
Nikos151
 

Re: Uszczelka Pod Głowicą 2.6

Postprzez Nahen/thor_ » 28 mar 2010, 20:37

Wymienić uszczelkę ale OBOWIĄZKOWO przeszlifować/"planować" głowice i dobrze byłoby blok. Dokręcić i po jakimś 1000km jeszcze delikatnie dociągnąć. Powinno działać. No i potem nie doprowadzać do przegrzewania silnika.
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Uszczelka Pod Głowicą 2.6

Postprzez kugel » 28 mar 2010, 21:02

Tak jak napisał Nahen-T. , a jak wżer jest głęboki , to tylko tulejowanie.Miałem tak kiedyś w Mercedesie, walił uszczelki między kanałem wodnyn , a cylindrem , powodem był wżer na krawędzi tuleji. Nowa tuleja i planowanie załatwiło wszystko. Patentów z pastami itp. nie polecam zwłaszcza, w kapryśnym 2.6 , lepiej zrobić to tak jak należy.
Isuzu Trooper 3.0DTI 2000 automat LSD
Acura MDX 3.7 Sport 2009
https://mco-mijago.pl/
Avatar użytkownika
kugel
 
Posty: 384
Dołączył(a): 28 mar 2009, 00:11
Lokalizacja: PL, zach-pom.

Re: Uszczelka Pod Głowicą 2.6

Postprzez Nikos151 » 29 mar 2010, 08:23

Tyle że moja klawiatura już do planowania się nie nadaje i za każdym razem po 500 km tak jak w instrukcji napisane dokręcałem + oczywiście nowy olej i filtr. Wyżej napisałem że blok i klawiatura na krawędziach łączenia są idealne, nie wypaczone ani nic, a wżer nadal jest w bloku na 3-cim cylindrze. bo przed chwilą zdjąłem klawiaturę i uszczelka przepaliła się w tym samym miejscu co ostatnio, czyli na łączeniu kanały chłodzącego a cylindrami. Przepalone uszczelki są niemal Idealnie w tym samym miejscu przepalone. ;|
Nikos151
 

Re: Uszczelka Pod Głowicą 2.6

Postprzez k1erwin » 29 mar 2010, 10:21

Może problem tkwi w maszynie użytej do planowania (zapewne frezarka).Jeżeli jest rysa w bloku ,to musi być usunięta.Obowiązkowo nowe śruby.Układ zalać dorym płynen (nie wodą czy jakimś borygiem)i nie powinno być problemu
k1erwin
 
Posty: 2
Dołączył(a): 19 lut 2009, 15:29

Re: Uszczelka Pod Głowicą 2.6

Postprzez Nahen/thor_ » 29 mar 2010, 13:54

Czy planowałeś kiedykolwiek blok? Może uda się załatwić ten "wżer" właśnie przy okazji planowania bloku? Jeżeli się uda to mimo wszystko głowicę tez bym pojechał albo przynajmniej przeszlifował na porządnej szlifierce do powierzchni i wtedy dopiero skręcił wszystko do kupy. Wymiana całej głowicy nic nie da skoro twierdzisz że w bloku jest problem.
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Uszczelka Pod Głowicą 2.6

Postprzez Nikos151 » 29 mar 2010, 15:45

na chwile obecną jadę po uszczelkę z miedzi do Gdańska. Co do wżera, po prostu go oleje. byle do lipca/sierpnia dojeździł. i będę szukał troopera na części z podobnym silnikiem. Bo innego wyjścia nie widzę. a co do plantowania bloku to słyszę pierwszy raz, i w Elblągu na pewno tego nie robią ;|
Nikos151
 

Re: Uszczelka Pod Głowicą 2.6

Postprzez Atomek » 08 kwi 2010, 08:48

Planowanie bloku - normalnie, nic dziwnego, przecież to druga odpowiedzialna za szczelność powierzchnia. Problem tylko w tym, zeby go wytargać z komory. Ja nie planowalem z tego powodu bloku, zaryzykowałem, ale solidnie przeszlifowalem bardzo drobnym papierkiem i przepolerowałem. Słyszałem uwagę, żeby nie oszczedzac na uszczelce - najlepiej oryginał (niestety drogi).
generalna uwaga - pilnuj poziomu plynu chlodniczego! Moze byc oczywiscie borygo, byle byl zalany pod korek (sorry za truizmy). Po mojemu Japońce źle zaprojektowali kanały chlodzące.
Trooper 2,6 krótki z lpg
Atomek
 
Posty: 180
Dołączył(a): 24 lis 2008, 11:30

Re: Uszczelka Pod Głowicą 2.6

Postprzez robin_2 » 26 kwi 2010, 15:37

Jestem tu nowy, ale właśnie rozebrałem swojego tropka po raz szósty.
Mam ten sam problem też uszczelka pod głowicą pomiędzy cylindrami a kanałami wodnymi, wcześniej bywało różnie.
Dwa razy wywaliło pomiędzy 3 a 4 cylindrem,teraz pomiędzy 1a2. mogę dać wskazówkę że uszczelce brakuje dziurek chłodzących
pomiędzy cylindrami od strony kolektora ssącego. już stałem nad nim z siekierą ale się zlitowałem i wiozę blok do planowania.
robin_2
 

Re: Uszczelka Pod Głowicą 2.6

Postprzez Nikos151 » 27 kwi 2010, 14:06

wiem że brakuje kanałów w uszczelce. Za każdym razem je dorabiałem. teraz się wściekłem i kupiłem Nissana terrano II w 2.7 Tdi. Na razie mi się podoba. zobaczymy co dalej. Troopka odpuściłem sobie.
Nikos151
 

Re: Uszczelka Pod Głowicą 2.6

Postprzez robin_2 » 28 kwi 2010, 22:34

Nikos151 czy masz może oryginalną uszczelkę,tą którą wyciągnąłeś pierwszy raz? Byłbym wdzięczny gdybyś przesłał mi jej zdjęcie. I dlaczego ci ją wywaliło z powodu braku płynu, czy z jakiegoś innego? Pozdrawiam.
robin_2
 

Re: Uszczelka Pod Głowicą 2.6

Postprzez Nikos151 » 03 maja 2010, 16:40

podaj e-maila, to ci wyślę zdjęcie 3 uszczelek ;) Czemu przepalają się? nie wiem. Płynu chłodzącego mam zawsze zalane do pełna. Mówią że to wada silnika.
Nikos151
 

Re: Uszczelka Pod Głowicą 2.6

Postprzez robin_2 » 04 maja 2010, 12:21

robert89@go2pl
robin_2
 


Powrót do 1983-1991

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości