Strona 1 z 1

Remont 2.6 b ktoś ostatnio robil?

PostNapisane: 14 gru 2019, 18:30
przez tomasedin
Może ktoś robił generalne silnika 2.6 interesują mnie koszty i jak z częściami

Re: Remont 2.6 b ktoś ostatnio robil?

PostNapisane: 14 gru 2019, 18:54
przez Jake
Coraz mniej tu ludzi z kanciastymi Trooperami, wiec moze Ci byc ciezko sie czegos dowiedziec :/

Re: Remont 2.6 b ktoś ostatnio robil?

PostNapisane: 14 gru 2019, 19:29
przez tomasedin
Jake napisał(a):Coraz mniej tu ludzi z kanciastymi Trooperami, wiec moze Ci byc ciezko sie czegos dowiedziec :/

Właśnie zauważyłem i jest problem bo będę potrzebował części , chyba uszczelka poszła, jak to w tym silniku i nw co to robić. Ajajajaj wpieprzylem się jak sliwka w kompot. Juz 6tys. Wpieprzylem i teraz uszczelka

Re: Remont 2.6 b ktoś ostatnio robil?

PostNapisane: 14 gru 2019, 21:57
przez Daniel76
Hej skąd jesteś. Uszczelka ogólnie dostępna.

Re: Remont 2.6 b ktoś ostatnio robil?

PostNapisane: 16 gru 2019, 09:22
przez korf
Uszczelkę pod głowicą w 2.6 robiłem w 2017 i razem z planowaniem zapłaciłem 900zł.
Co ważne:
Głowice miałem oryginalna i wcześniej nie ruszaną (chińskie nowe zamienniki to loteria, bywała przypadki, że wystarczały na 1000km)
Po przejechaniu ok. 1000km należy dokręcić.

Re: Remont 2.6 b ktoś ostatnio robil?

PostNapisane: 19 gru 2019, 16:57
przez tomasedin
Daniel76 napisał(a):Hej skąd jesteś. Uszczelka ogólnie dostępna.

Jestem z zamoscia. Gdzie dostane uszczelne i jaki to koszt? Ogólnie silnik na wykończeniu jest chyba raczej. Podejrzewam że jak go rozbiore to tam będzie istna sieczka, olej rzlopie. ze hoho
Wstawia ktoś może jakiś inny silnik zamiast tego Isuzu 2.6

Re: Remont 2.6 b ktoś ostatnio robil?

PostNapisane: 19 gru 2019, 17:05
przez tomasedin
korf napisał(a):Uszczelkę pod głowicą w 2.6 robiłem w 2017 i razem z planowaniem zapłaciłem 900zł.
Co ważne:
Głowice miałem oryginalna i wcześniej nie ruszaną (chińskie nowe zamienniki to loteria, bywała przypadki, że wystarczały na 1000km)
Po przejechaniu ok. 1000km należy dokręcić.

A ze tak zapytam jezdzi trooper po tej wymianie jeszcze? Czytałem wątki ze czasami niektórym wypiepsza ponownie uszczelke

Re: Remont 2.6 b ktoś ostatnio robil?

PostNapisane: 19 gru 2019, 18:37
przez pocieszny
tomasedin napisał(a):
Daniel76 napisał(a):Hej skąd jesteś. Uszczelka ogólnie dostępna.

Wstawia ktoś może jakiś inny silnik zamiast tego Isuzu 2.6

znam 2 z 2,5v6 z opla omegi
jest kilka problemów ale ogólnie wszytko się da w aucie z ramą

Re: Remont 2.6 b ktoś ostatnio robil?

PostNapisane: 20 gru 2019, 13:31
przez tomasedin
pocieszny napisał(a):
tomasedin napisał(a):
Daniel76 napisał(a):Hej skąd jesteś. Uszczelka ogólnie dostępna.

Wstawia ktoś może jakiś inny silnik zamiast tego Isuzu 2.6

znam 2 z 2,5v6 z opla omegi
jest kilka problemów ale ogólnie wszytko się da w aucie z ramą

Mógłbyś napisać jakie to problemy ? Ciężko go zmieścić czy jak? Może miałbyś jakiś namiar na kogoś. Może lepiej było wsadzić takie 2.5 z omega bo mój silnik to taczej śmietnik olej złopie jak cholera

Re: Remont 2.6 b ktoś ostatnio robil?

PostNapisane: 21 gru 2019, 02:45
przez Jake
Jak kazdy swap. Trzeba jakos ozenic silnik ze szkrzynia, tutaj prawdopodobnie najlatwiej byloby wsadzic skrzynie Frontery (chyba ze dzwon 2,6 pasuje do dzwonu Opla??)
Dopasować łapy (byc moze trzeba przespawac), przesunac belke skrzyni zeby dopasowac do dlugosci nowego silnika, dopasowac dlugosci wałów, przeszczepic ECU, gdzie go zamontowac, pomotac instalacje elektryczna silnika, zeby spasowac jedno z drugim, podlaczyc rozrusznik, alternator, czujniki z silnika, jakos ogarnac temat obrotomierza.
Zamiast ładowac X25XE, nie wiem czy nie warto pojsc w X30XE, to niemal idenyczny silniki, a mocy w 3.0V6 jednak wiecej.

Re: Remont 2.6 b ktoś ostatnio robil?

PostNapisane: 22 gru 2019, 01:56
przez pocieszny
silnik2,5 i skrzynia z froty
czy trudno to nie wiem nie moje były
w 2,5 immo i komp na silniku, w 3,0 są osobno i problemy elektryczne z wiązką

Re: Remont 2.6 b ktoś ostatnio robil?

PostNapisane: 22 gru 2019, 19:54
przez korf
Na pewno trzeba rzeźbić miskę olejową.
Na forum Frontery chłopaki przeszli od słów do czynów i kilka sportów ma silniki 2,5 jak i 3,0.

Re: Remont 2.6 b ktoś ostatnio robil?

PostNapisane: 23 gru 2019, 04:44
przez Jake
korf napisał(a):Na pewno trzeba rzeźbić miskę olejową.
Na forum Frontery chłopaki przeszli od słów do czynów i kilka sportów ma silniki 2,5 jak i 3,0.

Temat swap'a X22SE/X22XE na X25XE/X30XE jest dosc dobrze zgłebiony, przetestowany i opisany.
Polecam lekture:
http://forum.opelfrontera.pl/viewtopic. ... 30&t=12954
http://forum.opelfrontera.pl/viewtopic. ... 25&t=16794

Ja jak juz rozwazamy kosztowny i kłopotliwy swap to bym pomyslał nad wsadzeniem 6VD1 - jednak co Isuzu to Isuzu...

Re: Remont 2.6 b ktoś ostatnio robil?

PostNapisane: 08 sty 2020, 22:49
przez tomasedin
6VD1 co to za silnik? Diesla?

Re: Remont 2.6 b ktoś ostatnio robil?

PostNapisane: 08 sty 2020, 23:09
przez FFK
tomasedin napisał(a):6VD1 co to za silnik? Diesla?

Zasilany Pb, 6 cylindrów w układzie V
177 KM przy 5200 rpm
260 Nm przy 3750 rpm

Re: Remont 2.6 b ktoś ostatnio robil?

PostNapisane: 09 sty 2020, 03:12
przez Jake
tomasedin napisał(a):6VD1 co to za silnik? Diesla?

3.2V6 taki jak w Trooperze/Montereyu 92-98.

Re: Remont 2.6 b ktoś ostatnio robil?

PostNapisane: 31 sty 2020, 14:02
przez kadet15
Ja zacząłem remont silnika 2.6 części zamówiłem ze stanów wszystko przyszło ( uszczelki, pierścienie, panewki główne i korbowodowe)
Tylko jak głowica poszła do sprawdzenia to okazało się że pęknięta i nie nadaje się do naprawy. Teraz szukam głowicy (jakby ktoś miał to chętnie kupie).
A powodem remontu był płyn chłodniczy w oleju.