Strona 1 z 1

2.6 89r. - problem z benzyną

PostNapisane: 22 wrz 2010, 10:13
przez yogz
Witam wszystkich forumowiczów,

wraz z kolegami jestem posiadaczem troopka 2.6 / LPG z 1989 r. Troopek ma problem z jazdą na benzynie. Poprzedni właściciel jeździł głównie na gazie. Na gazie odpala i jedzie ok, po przełączeniu na benzynę traci moc, dławi się i nie wchodzi na obroty. Proszę o pomoc odnośnie kolejności sprawdzeń ( po przeszukaniu forum wiem, że może to wynikać z wielu rzeczy - przepływomierz, lewe powietrzem wtryskiwacze, pompa paliwowa itd. ) tak aby mechanik nie zrobił z nas baloona ;). Mamy niewielką wiedzę nt. samochodów, ten ma być użytkowany okazjonalnie w lesie. Czy możecie polecić sprawdzonego i kumatego mechanika w Warszawie lub okolicach?

Z góry dziękuję,

yogz

Re: 2.6 89r. - problem z benzyną

PostNapisane: 22 wrz 2010, 11:12
przez Nahen/thor_
Stawiam na pompę do wymiany.

Re: 2.6 89r. - problem z benzyną

PostNapisane: 22 wrz 2010, 19:10
przez MAVV
pompa jak pada to raz a dobrze i koniec . :)3 . ja obstawiam wtryski na 100%

Re: 2.6 89r. - problem z benzyną

PostNapisane: 22 wrz 2010, 20:04
przez Nahen/thor_
MAVV niestety pompa w 2.6 nie pada z reguły raz a dobrze. Bardzo często spada ciśnienie paliwa podawanego przez pompę i objawy są najczęściej takie, że autko odpala na paliwie i chodzi na wolnych, przy jakiejkolwiek próbie depniecia gazu dławi się i zdycha. Wszystko zależy od "wiekości" spadku ciśnienia, u kumpla Truup chodził tak do 2,5 tys obrotów a każda próba wejścia wyżej kończyła się dławieniem.

Nie pamiętam ile bar pompa powinna dawać ale chyba coś koło 6 a potrafi podawać 4, 3, 2. Jeżeli autko jeźdizło wyłącznie na gazie i nie miało wyłącznika pompy dorobionego, to bardzo prawdopodobnie jest przytarta i sprawia problemy nie pracując "nominalnie".

Oczywiście problemem mogą być także np węże podciśnień, elektryka, wtrysk i wiele innych.

Aaa i jeszcze jedno mi się przypomniało, sprawdźcie filtr paliwa który jest mniej wiecej pod tylną kanapą przykręcony do ramy, takie metalowe walcowe coś, czasem się rozszczelniają i część paliwa zamiast do silnika spieprza pod auto. Objawy też takie jak opisaliście w efekcie.

Re: 2.6 89r. - problem z benzyną

PostNapisane: 22 wrz 2010, 20:55
przez kugel
:)2 . Pompa paliwa to podstawowy problem wszystkich benzyniaków jeżdżonych TYLKO na gazie. Problemów nie było w tylko w silnikach z mechaniczną pompą paliwa ( napędzaną od wałka rozrządu ) . W pompach elektrycznych to standard. Tak jak pisze Nahen , zacznij od niej i filtra paliwa bo pewnie dają za małe ciśnienie na silnik.

Re: 2.6 89r. - problem z benzyną

PostNapisane: 23 wrz 2010, 06:47
przez yogz
Dzięki Koledzy,

zaczniemy od sprawdzenia pompy i czyszczenia wtrysków. Czekam na dalsze uwagi.

Pozdrawiam,

yogz

Re: 2.6 89r. - problem z benzyną

PostNapisane: 23 wrz 2010, 06:58
przez yogz
w uzupełnieniu objawów: podejrzewałem przepływomierz - efekt jest taki, że jak odpinam kabel sterujący to samochód chodzi na benzynie ( bieg jałowy ), na wpiętym kablu zdycha.

yogz

Re: 2.6 89r. - problem z benzyną

PostNapisane: 28 wrz 2010, 09:37
przez yogz
Czy możecie polecić dobrego, sprawdzonego mechanika w Warszawie i okolicach? Wolę nie zostawiać troopka u kogoś to takie isuzu widzi pierwszy raz na oczy. I pytanie dodatkowe - skąd najlepiej zamówić krzyżaki wału?

Pozdrawiam,

yogz

Re: 2.6 89r. - problem z benzyną

PostNapisane: 28 wrz 2010, 14:09
przez Nahen/thor_
Krzyżaki wału z każdego sklepu który zajmuje się częsciami do japońców różnica w cenie między sklepami nie powinna być znacząca.

Re: 2.6 89r. - problem z benzyną

PostNapisane: 28 wrz 2010, 16:33
przez max667
Ja dzisiaj zamówiłem z :
http://www.azjaparts.pl/7736,krzyzak-walu.html
jedne z tańszych ( przy okazji filtr paliwa i powietrza);)

Re: 2.6 89r. - problem z benzyną

PostNapisane: 28 wrz 2010, 16:38
przez dominik502
max667 napisał(a):Ja dzisiaj zamówiłem z :
http://www.azjaparts.pl/7736,krzyzak-walu.html
jedne z tańszych ( przy okazji filtr paliwa i powietrza);)

To faktycznie jedne z tańszych, u siebie w sklepie mam po 35zł/szt