Po przywitaniu czas założyć własny wątek
Przedstawiam swój nowy nabytek Opel Monterey 3.1 TD LTD z 1995 r.
Autko nabyte 2 tygodnie temu (moja pierwsza terenówka ), przebieg 265000 km, sądząc po wnętrzu jest to realne (zdjęcia wnętrza dodam jak zrobię).
Na tą chwilę autku w zasadzie nic nie dolega. Odpala ładnie, nawet na przekręconych na min. obrotach (pokrętko działa), po rozgrzaniu nie dymi, rozpędza się bez większego problemu do ponad 130 km/h na M/T 265/75/r16 (więcej już nie chciałem), odgłosów też nie słychać żadnych niepokojących. Dość bogata wersja tj. skórzana kierownica , elektrycznie składane i grzane lusterka (obie funkcje działają), fotel kierowcy regulowany na wysokość w dwóch płaszczyznach, halogeny w zderzaku (ale jeden już się popsuł), el. antena również działa. Nawet ręczny działa. Podobno ma też domontowane LSD z tyłu, ale to jeszcze nie potwierdzone.
Napędy działają ładnie zarówno 4h i 4l, sprzęgiełka manualne aisin. Opony to nalewki Pneus Ovada Extreme T3 czyli wzór BF Goodricha.
Myślałem, że jest zrobiony lekki lift budy, ale z tego co patrzyłem to wychodzi, że jest tylko podkręcony na drążkach z przodu i z tyłu ma dłuższe sprężyny.
Mamy też już pierwszą imprezę zaliczoną - Lajtowy Puchar Samochodów Terenowych (03.02.2018) w klasie Turystyk w Białobrzegach Mega fajna impreza!!!
Na moje niewprawione oko rama ma się dobrze, ma tylko powierzchowną rdzę, buda ma problem głównie przy tylnych nadkolach (na końcu wrzucę link z szczegółowymi zdjęciami podwozia, mile widziane wszelkie komentarze i obserwacje).
Bolączki:
- Z innych "problemów" to czasem strzelający pedał sprzęgła. Raz na kilka wciśnień coś w nim strzela, mechanicznie, że aż czuć pod nogą. Innym razem chodzi zupełnie normalnie. Nie ma to żadnego wpływu na zmianę biegów.
- Nie działa też spryskiwacz przedniej szyby, a nie mogę się dostać do tej pompki, przez kierunkowskaz się nie da, więc pozostaje chyba przed plastikowe -
- nadkole od dołu? Dobrze kombinuję.
- Nie działa to dogrzewanie silnika, ale to chyba dobrze
- Dogrzewanie powietrza z wentylacji też nie działa, o ile w ogóle jest, ale i tak się szybko grzeje.
- Nie działa ABS, ale to akurat żaden problem, bo pewnie i tak bym go chciał wyłączyć, przynajmniej w terenie.
Najbliższe plany:
- wymienić wszystkie oleje i filtry (na początek zakupiłem Motula 75w90 do dyfrów, do tylnego GEAR 300 LS, na przód samo GEAR 300);
- pełen przegląd;
- naprawa spyskiwacza;
- zakup jakieś szpejów - liny, hi-lift, trapy czy coś, bo raz już wkleiłem i była potrzebna pomoc z wklejka4x4
LINK DO ZDJĘĆ AUTKA (kilka zdjęć poprzedniego właściciela):
https://photos.app.goo.gl/oNQJbzKsEmWnQ8Tj1
DRUGI LINK ZE ZDJĘCIAMI PODWOZIA i SILNIKA:
https://photos.app.goo.gl/LpJBudpNifXPH2sn1
Wszelkie komentarze i uwagi mile widziane