Strona 1 z 3

MONTEREY 3.1 RS na PATROLU

PostNapisane: 19 sty 2013, 17:23
przez gsxr1100_1980
Witam. Jestem tu nowy, ale od jakiś trzech-czterech lat śledzę forum, i korzystam z porad innych użytkowników.
Posiada Montka RS z 92.roku z silnikiem 3.1.Autko w moim posiadaniu od ośmiu lat. W roku 2012 zdecydowałem się na wymianę ramy, gdyż moja po ostatniej konserwacji dostała parę dziur, a belek poprzecznych prawie wcale nie było. Rozglądałem się za ramami do mojego modelu, ale większośc ram była w takim samym stanie co moja. Przez przypadek trafiłem do znajomego, który miał się podjąc reanimacji mojej starej ramy, ale na jego warsztacie akurat rozbierali Patrola krótkiego GR-a, w którym rama była w stanie no idealnym to nie, bo idealna to w nowym, ale śmiało mogę powiedziec że w stanie bardzo dobrym.
No i się zaczeło budowanie małego monstera.
Sorry, ale jestem cienki w kompie, i jak rozgryzę dodawanie zdjęc, to zapodam parę fotek. Powiem tylko że auto było budowane według moich pomysłów, i wszystkie części potrzebne do przebudowy były nowe, lub też jakieś duże podzespoły były regenerowane. Budowa zajęła sześc miesięcy, przez warsztat zajmujący się autami terenowymi. Dla mnie efekt końcowy był zaskakujący.

Re: MONTEREY 3.1 RS na PATROLU

PostNapisane: 19 sty 2013, 19:49
przez miras7
Jestem bardzo ciekaw tej konstrukcji. Napisz coś więcej co z czego pochodzi. Co z Patrola, a co z Troopa. Jak możesz to napisz też skąd jesteś.

Re: MONTEREY 3.1 RS na PATROLU

PostNapisane: 20 sty 2013, 02:07
przez uff
Fajna koncepcja czekamy na zdjęcia :)2 :)

Re: MONTEREY 3.1 RS na PATROLU

PostNapisane: 20 sty 2013, 14:19
przez gsxr1100_1980
Cały dół, czyli rama, mosty, zawieszenie, układ kierowniczy pochodzi z Patrola, buda, silnik, skrzynia pochodzą z Montereya. Przy tej przeróbce, pojawiło się sporo problemów przede wszystkim z bardzo dużymi kątami wałów napędowych, gdyż kupiłem nowe zawieszenie IRON MEN-a +4", ale i to dało radę się opanowac. Auto z bagażnikiem dachowym ma wysokośc 2,30cm. Co do zdjęc to muszę poprosic kumpla od kompów, on mi powstawia te zdjęcia, chyba że ktoś z Was mi podpowie w prostym języku jak to zrobic.

Re: MONTEREY 3.1 RS na PATROLU

PostNapisane: 20 sty 2013, 18:41
przez gsxr1100_1980
Spróbuję dodac zdjęcia.

Re: MONTEREY 3.1 RS na PATROLU

PostNapisane: 20 sty 2013, 18:44
przez gsxr1100_1980
Kolejne zdjęcia:

Re: MONTEREY 3.1 RS na PATROLU

PostNapisane: 20 sty 2013, 19:40
przez wojtekkk
robi wrażenie :)2

Re: MONTEREY 3.1 RS na PATROLU

PostNapisane: 20 sty 2013, 19:43
przez uff
Monster :)2

Re: MONTEREY 3.1 RS na PATROLU

PostNapisane: 20 sty 2013, 19:54
przez gsxr1100_1980
Teraz jeszcze planuję włożyc opony 37", bo te 35" wydają się troszkę zamałe do tych gabarytów auta. Niestety wiąże się to z wymianą przełożeń w mostach z oryginalnych Patrolowych 4,65 na 5,44 bo Montek już na tych przełożeniach miał sporo problemu z rozbujaniem się. Ale pomogła mała ingerencja mojego mechanika w pompę i turbo.

Re: MONTEREY 3.1 RS na PATROLU

PostNapisane: 20 sty 2013, 19:59
przez Maryś
:)2 wygląda super, teraz jeszcze zapodaj jakiś filmik jak Monster jeździ :)21

Re: MONTEREY 3.1 RS na PATROLU

PostNapisane: 20 sty 2013, 20:14
przez PiotrR
:shock: :o :)2

Re: MONTEREY 3.1 RS na PATROLU

PostNapisane: 20 sty 2013, 20:47
przez danti
silnik 3.1 został?

Re: MONTEREY 3.1 RS na PATROLU

PostNapisane: 20 sty 2013, 21:41
przez gsxr1100_1980
Tak silnik jest seryjny 3.1, zwolniony jest tylko reduktor, no i tak jak już pisałem podkręcona jest pompa, i przyśpieszone turbo. Co do filmików, to jeszcz nie byłem nim w ostrym terenie, jeżdżę bardziej turystycznie.

Re: MONTEREY 3.1 RS na PATROLU

PostNapisane: 20 sty 2013, 22:48
przez skiczu
Ładny :)2 ...

Re: MONTEREY 3.1 RS na PATROLU

PostNapisane: 21 sty 2013, 11:14
przez kura77
witam
Fajna maszyna :)2

Re: MONTEREY 3.1 RS na PATROLU

PostNapisane: 21 sty 2013, 14:48
przez miras7
Robi wrażenie. Nie widziałem jeszcze w Polsce Monterey'a, w którym koła 35" wyglądałyby na za małe :)21 Mam nadzieję, że kiedyś będę mógł obejrzeć na żywo :)2
Pisałeś, że silnik , skrzynia z Monterey'a. A reduktor? Jeśli także, to skąd pochodzą przełożenia?

Re: MONTEREY 3.1 RS na PATROLU

PostNapisane: 21 sty 2013, 14:57
przez mikusien
Jasny gwint :)21 Szacun :)2

Re: MONTEREY 3.1 RS na PATROLU

PostNapisane: 22 sty 2013, 20:52
przez gsxr1100_1980
Co do zwolnionego reduktora, to moja skrzynia nadawała się do małego remontu, a w zasadzie reduktor, kupiłem drugą uszkodzoną skrzynię z dobrym reduktorem, ale podczas przekładki okazało się że tryby są inne niż w moim starym, co w zasadzie mi bardziej odpowiadało bo go zwolniło. Ja miałem oryginalną skrzynię od 3.1 RS z 92r., a kupiłem od 3.1 z 95r. Może skrzynia od RS, a od LTD różni się przełożeniami reduktora.

Re: MONTEREY 3.1 RS na PATROLU

PostNapisane: 22 sty 2013, 21:28
przez gsxr1100_1980
Kilka fotek z warsztatu.

Re: MONTEREY 3.1 RS na PATROLU

PostNapisane: 22 sty 2013, 21:34
przez gsxr1100_1980
Fotki z warsztatu.

Re: MONTEREY 3.1 RS na PATROLU

PostNapisane: 22 sty 2013, 21:41
przez gsxr1100_1980
Fotki z warsztatu.

Re: MONTEREY 3.1 RS na PATROLU

PostNapisane: 22 sty 2013, 21:49
przez gsxr1100_1980
Fotki z warsztatu.

Re: MONTEREY 3.1 RS na PATROLU

PostNapisane: 22 sty 2013, 21:54
przez gsxr1100_1980
Fotki z warsztatu.

Re: MONTEREY 3.1 RS na PATROLU

PostNapisane: 22 sty 2013, 21:58
przez gsxr1100_1980
Fotki z warsztatu.

Re: MONTEREY 3.1 RS na PATROLU

PostNapisane: 22 sty 2013, 22:00
przez gsxr1100_1980
Fotki z warsztatu.