Strona 1 z 5

uff - Monterey 3,2 96r. Elbląg

PostNapisane: 15 lis 2008, 00:44
przez uff
Witam. Opel Monterey 3,2l LTD, samochód, który już zmotałem, nazywany ,,Off-Road''. Auto cały czas zostaje ulepszane aby pokonywało coraz to trudniejsze przeszkody, w terenie radzi sobie na 6! Specyfikacja Off-Road'a:
Obrazek
Podstawowe informacje o samochodzie:
-Przebieg: 330000KM
-Rok: 1996
-Wyposażenie standardowe:
-silnik 3,2 V6 170KM
-wspomaganie kierownicy
-elektryczne szyby
-welurowa tapicerka
-szyberdach
-centralny zamek
Obrazek
Specyfikacja techniczna przebudowy:
Zawieszenie:
-Amortyzatory RANCH RS9000 XL (z 9 stopniową regulacją twardości)
-Sprężyny progresywne projektowane pod to auto +3"
-Podkładki pod sprężyny +1"
-Polibusze zawieszenia
-Wzmocnione drążki Pancharda Heavy Duty
-Wzmocnione drążki kierownicze Ironman Heavy Duty
-Wzmocnione drążki Skrętne Heavy Duty
*Zastosowane rozwiązania dają dużo większy wykrzyż oraz nie wpływają negatywnie na jazdę po asfalcie.
Obrazek
Nadwozie:
-100% blokada tylnego mostu ARB
-100% blokada przedniego mostu ARB
-przewód Heavy Duty do tylnej blokady
-kompresor ARB High-output do blokad i pompowania kół
-przełożenie zmienione w reduktorze 3:1 (standardowe 2:1)
-wolniejsze przełożenia w mostach
-nadwozie podniesione nad ramę +1"
-elastyczne i wzmocnione poszerzenia błotników
-zderzak przedni pod wyciągarkę, z miejscem na 2 chalogeny oraz z otworami pod podnośnik HI-LIFT + kiełki
-zderzak tylni pod wyciągarkę z otworem wydechowym
-progi pod podnośnik HI-LIFT wraz z osłonami błotników przednich
-bagażnik wyprawowy wraz z drabinką oraz z 6 halogenami roboczymi i 4 halogenami dalekosiężnymi z przekaźnikami
-Koło zapasowe na bagażniku dachowym
-pełna osłona podwozia
-odciągi do gałęzi
-snorkel - AIR-FLOW
-2 wyciągarki T-Max Ew-12000 ze sterowaniem z wnętrza pojazdu, z osobnym wyłącznikiem prądu, akumulator YELLOW OPTIMA
-manualne sprzęgła piast przednich
-2 akumulatory
-separator akumulatorów WARN
-Hi-Lift T-Max
-felgi DOTZ Dakar ET-30
-opony BF Goodrich MUD TERRAIN 33x12,5 R15
-Przechyłomierz

Wnętrze:
-CB radio Quer 77114
-radio clarion
-metromierz Roadprocessors
-Tapicerki są oryginalne.

Obrazek

Samochód jest traktowany jako hobby, używany do turystyki 4x4. Nie jest wykorzystywany na co dzień, a jedynie na wypady na bezdroże, imprezy zlotowe oraz turystyczno-przeprawowe. Ślad na nich zostaje w postaci zarysowań lakieru i naklejek.

Obrazek

Samochód zbudowany dla siebie. Przygotowany został w teren na podzespołach bardzo wysokiej jakości, co poświadczają takie marki jak: OME, ARB, RANCH, AIR-FLOW, WARN, Roadprocessors czy T-Max
To nie są produkty mające na celu stworzenia samochodu terenowego, takiego aby TYLKO WYGLĄDAŁ i się podobał.
Filmik w którym widać możliwości auta bez przedniej blokady i wolniejszych przełożeń w mostach:
http://www.youtube.com/watch?v=kZVmocvk1Ho
http://www.youtube.com/watch?v=Jk0Byis4QLo
Obrazek

Z przednieą blokadą i wolniejszymi przełożeniami w mostach:
http://www.youtube.com/watch?v=bCyXMbni ... re=channel
Obrazek

Re: uff - Monterey 3,2 92r. Elbląg

PostNapisane: 16 lis 2008, 13:19
przez Silvestr
Ciekawie wygląda...
Powiedz mi jak Ci się spisują wyciągarki? Nie masz z nimi problemów?

PS. Skoro jesteś z Elbląga to pewnie miałeś okazję poznać Michała B. (mieszkał tam przez jakiś czas), jeździł granatowym patrolem a niedawno kupił Upalacza nazwanego również Wolfem (wyrób p. Henryka z Pułtuska) ;)

Re: uff - Monterey 3,2 96r. Elbląg

PostNapisane: 16 lis 2008, 13:39
przez uff
Wygląda świetnie. A wyciągarki po kilku modyfikacjach spisują się super.
Ps. Niestety Michała B. nie znam.

Re: uff - Monterey 3,2 96r. Elbląg

PostNapisane: 28 lut 2010, 19:47
przez uff

Re: uff - Monterey 3,2 92r. Elbląg

PostNapisane: 08 mar 2010, 20:19
przez croochy
Powiedz mi Uff czy lift na sprężynach o 2" wymusił zmianę wahaczy rurowych, czy tez przedłużenie panharda? Zostawiłeś łącznik stabilizatora czy wywaliłeś?

Re: uff - Monterey 3,2 96r. Elbląg

PostNapisane: 09 mar 2010, 17:22
przez uff
Łączniki stabilizatora mam dłuższe, wahacze mam te same, panchardy mam troche dłuższe.
Na samym początku, ze 4 lata temu śmigałem na springach +2" na standardowych amortyzatorach które to wytrzymały ;) .
Praktycznie do takiego liftu nie trzeba nic zmieniać.

Re: uff - Monterey 3,2 92r. Elbląg

PostNapisane: 09 mar 2010, 19:33
przez croochy
zastanawia mnie tylko czy po podniesieniu tyłu o 2" most nie wyjedzie w bok i nie zrobi się 4 ślad

Re: uff - Monterey 3,2 96r. Elbląg

PostNapisane: 09 mar 2010, 20:02
przez uff
Nie, z samymi sprężynami jeździłem przez pół roku na rajdy off-Road i most mi nie wyjechał w bok.

Re: uff - Monterey 3,2 96r. Elbląg

PostNapisane: 10 mar 2010, 00:07
przez croochy
no to troche mi ulżyło :D

chociaż przerobienie panharda to jakiś wyczyn nie jest, ale zawsze to rzeźba

Re: uff - Monterey 3,2 96r. Elbląg

PostNapisane: 10 mar 2010, 08:22
przez wojtek1981
a panhardy to regulowane czy oryginalnie do liftu 2 , i jak to zrobić przeciąć i wydłużyć i na uchwytach przesunąć .
I jeszcze jedno pytanko do " uff" osłony podwozia masz oryginalne czy dorabiane no i z jakiego materiału aluminium czy blacha ?

Re: uff - Monterey 3,2 96r. Elbląg

PostNapisane: 10 mar 2010, 08:23
przez uff
Most mi chciał wyjechać w bok na rajdzie,,Sodomiada" kiedy wyrwał się poprzeczny drążek mocujący most do ramy.
Panchardy to super zmota, wogóle inne, lepsze.
Osłonę podwozia zrobiłem sam, jest to pełna osłona podwozia(zaczyna się z przodu a kończy się gdzieś w połowie) wykonana została z blachy chyba 4mm.

Re: uff - Monterey 3,2 96r. Elbląg

PostNapisane: 10 mar 2010, 08:43
przez croochy
to może dlatego ten Twój Montek wygląda "ociężale"

Re: uff - Monterey 3,2 96r. Elbląg

PostNapisane: 10 mar 2010, 14:20
przez uff
Może, ale za to rewelacyjnie chroni spód auta, dzięki jej wcale nie boję się o spód. Niedługo będą nowe sprężyny wykonane według mojego projektu :)2 , auto będzie miało lepsze kąty, większy wykrzyż oraz będzie o wiele lepiej prezentować się :)21 .

Re: uff - Monterey 3,2 96r. Elbląg

PostNapisane: 10 mar 2010, 17:14
przez croochy
ja się przymieżam do zakupu zawiechy Trail Mastera HD + 2" i drazki Ironmana

Re: uff - Monterey 3,2 96r. Elbląg

PostNapisane: 10 mar 2010, 18:28
przez uff
To super, jak kupisz wrzuć jakieś zdjęcia, sam mam drążki ironmana.
Nie sugeruj się zdjęciami mojego montereya co do liftu bo sprężyny drastycznie siadły z czasem dorzucania szpeju, na nowych sprężynach dopiero buda pójdzie w kosmos :)2
(zdjęcie niżej z przed 3/4 lat)
Obrazek

Re: uff - Monterey 3,2 96r. Elbląg

PostNapisane: 10 mar 2010, 18:34
przez croochy
no ja w dodatku mam RS'2 wiec troche lżejszy i narazie wind nie planuje, a zderzak na przód to raczej zrobie rurowy. No i mam koncepcje na mechanika od stara

Re: uff - Monterey 3,2 96r. Elbląg

PostNapisane: 10 mar 2010, 19:55
przez uff
Też się zastanawiałem czy nie zrobić zderzaka rurowego, ale wyszedł skrzynkowy :)21, jestem także ciekaw jak masz zamiar zrobić PTO bo sam nie miałem koncepcji, byłbyś pierwszym co ma takie cacko :)2, życzę powodzenia oraz wytrwałości.

Re: uff - Monterey 3,2 96r. Elbląg

PostNapisane: 18 mar 2010, 21:15
przez wojtek1981
uff a polibusze to jakie masz super pro czy inne

Re: uff - Monterey 3,2 96r. Elbląg

PostNapisane: 19 mar 2010, 12:41
przez uff
Polibusze mam SuperPro. Zamieszczam jedno poglądowe zdjęcie z telefonu, zdjęcie z serii ,,Szczęśliwi liftu nie liczą" :)21, lepsze zdjęcia Montereya na nowym zawieszeniu wrzucę jutro lub pojutrze :)2
Obrazek

Re: uff - Monterey 3,2 96r. Elbląg

PostNapisane: 19 mar 2010, 15:15
przez wojtek1981
podeślij jeszcze zdjęcia pancharda jak to wydłużyłeś

Re: uff - Monterey 3,2 96r. Elbląg

PostNapisane: 19 mar 2010, 15:43
przez uff
Mówiłem że do liftu +2" nie potrzeba WYDŁUŻAĆ drążków pancharda (nawet żadna firma produkująca zestawy liftujące nic nie pisze o ich zmianie ;))

Re: uff - Monterey 3,2 96r. Elbląg

PostNapisane: 19 mar 2010, 16:47
przez wojtek1981
no to super

Re: uff - Monterey 3,2 96r. Elbląg

PostNapisane: 22 mar 2010, 16:10
przez uff
Tył Montereya :D
Obrazek

Re: uff - Monterey 3,2 96r. Elbląg

PostNapisane: 26 mar 2010, 02:13
przez Wróbel
Hey,
Mam do kolegi UFF dwa no może trzy pytanka bo przyznaje w tej kwestii jestem zielony, mianowicie
1)jak zmieniła się stabilnośĆ (po podniesieniu) auta na czarnym w stosunku do fabryki :?:
2) czy instalacja wyciągarki niesie za sobą konieczność przeróbek elektryki,jeżelit tak to jakich :?:
3) orientujesz się może ile orientacyjnie kosztuje montaż wyciagarki??

Re: uff - Monterey 3,2 96r. Elbląg

PostNapisane: 27 mar 2010, 14:20
przez uff
1) Stabilność auta na czarnym w stosunku do fabryki przy lifcie 2" lekko się zmniejsza powyżej 100km/h
2) Raczej nie niesie przeróbek elektryki.
3) Nie orientuje się ile może to kosztować.

Wieczorem albo jutro będzie nowy dłuuugi filmik :)21