Strona 1 z 1

Plan zakupu Montka

PostNapisane: 22 sty 2014, 21:25
przez tonio
Witam. Jestem tu nowy i planuję zakup Opla Monterey lub Isuzu Troopera. Jestem w kropce, ponieważ wziąłem pod uwagę dwie opcje silników, mianowicie w dieslu 3.0 i 3.1. Kolega zakupił wersje 3,0, 159 konną i jest bardzo zadowolony. Twierdzi, że tylko ta wersja warta jest uwagi. Dzisiaj natomiast nasłuchałem się wielu nieciekawych opinii od jednego z wieloletnich użytkowników wersji 3.0 który jednak polecał na 3.1. Mam prośbę o Waszą opinię na ten temat. Co wybrać 3.0 czy 3.1. Auto nie będzie eksploatowane w warunkach ekstremalnych. Po prostu wiejskie piaszczyste lub zaśnieżone drogi. Z góry dziękuję za informację. Pozdrawiam

Re: Plan zakupu Montka

PostNapisane: 22 sty 2014, 22:01
przez danti
3.0 fajny silnik, pod warunkiem że pan mechanik Józek z Wólki nie grzebał w nim w swojej szopie. Jak się coś zacznie sypać to mało kto potrafi go ogarnąć.
3.1 to silnik kowadło: stary prosty i wytrzymały dizel. Pali w wielkie mrozy, pije każdą ciecz jaką wlejesz. Naprawić w w/w szopie się da, każdy mechanik ogarnie. Mocy na standardowe koła mu starcza, choć demonem prędkości nie jest. Nie oczekuj palenia gumy na światłach.

Re: Plan zakupu Montka

PostNapisane: 22 sty 2014, 22:59
przez pocieszny
dłubnie turbo wstawi LPG wyreguluje dawke i osiągnie magiczne 140 kucy przed spektakularnym BUM :)21
choć 3,1 jest całkiem fajnym silnikiem :)2

Re: Plan zakupu Montka

PostNapisane: 22 sty 2014, 23:04
przez danti
Jeszcze malowanie na czerwono, bo czerwone najszybsze :P

Re: Plan zakupu Montka

PostNapisane: 22 sty 2014, 23:39
przez PiotrR
danti napisał(a):Jeszcze malowanie na czerwono, bo czerwone najszybsze :P

Po ścigasz się z białym :?:
3.1 też się psuje :o jego naprawy są znacznie tańsze niż 3,0; :)21
cudów się nie spodziewaj ale będzie ci terkotał wiele lat.

Re: Plan zakupu Montka

PostNapisane: 23 sty 2014, 08:32
przez piotrck
tonio napisał(a): Kolega zakupił wersje 3,0, 159 konną i jest bardzo zadowolony. Twierdzi, że tylko ta wersja warta jest uwagi.

wybitny fachowiec :)21

Re: Plan zakupu Montka

PostNapisane: 23 sty 2014, 08:52
przez pocieszny
wersje godne uwagi są tylko takie jakimi się akurat powozi :)21 reszta jest co najwyżej gorsza jak nie fatalna :)21

Re: Plan zakupu Montka

PostNapisane: 23 sty 2014, 22:17
przez tonio
Dziękuję bardzo za informację choć przyznam, że nadal nie wiem na co się zdecydować. Może całkowicie zmienić opcję i pójść w kierunku Patrola 60 ? Nie a osoby, która jednoznacznie podała rzetelne informację i konkretnie ukierunkowała. Ja nie chcę wpędzić się w koszty i kłopoty na starcie.

Re: Plan zakupu Montka

PostNapisane: 23 sty 2014, 22:37
przez piotrck
poszukaj Montereya 3,1 lub w nowszego w benzynie 3,5

Re: Plan zakupu Montka

PostNapisane: 23 sty 2014, 23:19
przez pocieszny
co chcesz wiedzieć o patrolu i montku
mam jedno i drugie
parchami jeźdże od kilkunastu lat coś tam o nich wiem :)21
montka mam 1 ale też już conieco wiem na ten temat :)21
określ się do czego ma być auto i jakie a coś powiemy aaa no i budżet ;)

Re: Plan zakupu Montka

PostNapisane: 24 sty 2014, 09:39
przez tonio
Potrzebuję auta na wiejskie piaszczyste i dziurawe drogi. Wiadomo, zimą mocno zasypane. Ponieważ do tej pory jeździłem głównie osobówkami ale nie wytrzymywały one tych terenów i tylko ładowałem pieniądze w remonty ich zawieszenia. Poza tym zimą borykam się z porannymi wyjazdami do pracy. Często drogi są nie odśnieżone i pojawia się problem z dojazdem do drogi asfaltowej. Bazuje obecnie na opinii moich znajomych, którzy zakupili Montka z silnikiem 3,0 i wypowiadają się o nim bardzo chwalebnie. Fakt, że trafił im się bardzo dobrze utrzymany egzemplarz: link - http://tablica.pl/oferta/opel-monterey- ... 2RfZB.html . Ale wiadomo jak to jest. W między czasie trafiłem na osobę, która posiada Opla Monterey 3,1 oraz Isuzu 3,0 i nasłuchałem się tylu złych opinii o silniku 3,0, że już sam nie wiem w którym kierunku mam iść. Człowiek ten od 3 miesięcy nie może uruchomić silnika, który nawiasem mówiąc wyremontował w znanej firmie we Wrocławiu bez rezultatów po czym wymienił w całości na inny również we wspomnianej firmie i nadal ma problemy. Ciągle coś się sypie i nikt nie może tego ogarnąć, nawet wrocławska firma. Szczerze mówiąc trochę to mnie przeraża bo człowiek ten ma duże doświadczenie - sam jest mechanikiem i dłubie przy silnikach a pomimo to nie może dojść do ładu ze swoim Isuzu. Opel 3,1 natomiast pomimo, że już blachy nie są najlepsze, odpala w każdych warunkach i jeździ bez problemów. Podsumowując odbieram same sprzeczne informację. Ilu użytkowników tyle opinii. Wiadomo, każdy chwali swój towar. Dlatego nie chcę opierać się tylko na tych znanych mi opiniach dwóch osób i chciałbym poszerzyć tą wiedzę od innych jeszcze użytkowników. Budżet jaki zakładam to 15000 zł - 18000 zł. Będę wdzięczny za rzeczowe informację. Jeszcze co do Patrola przyszedł mi na myśl jako alternatywa ale tylko dlatego, że się tyle złego nasłuchałem o Montku. Zależy mi jednak na tym aby nie ładować się w skarbonkę, która będzie generowała duże koszty utrzymania, tj. serwis i eksploatacja. Montka wziąłem pod uwagę, ponieważ słyszałem, że ceny części są rozsądne oraz spalanie jak na taki duży samochód również jest do zaakceptowania. Pozdrawiam

Re: Plan zakupu Montka

PostNapisane: 24 sty 2014, 11:34
przez danti

Re: Plan zakupu Montka

PostNapisane: 24 sty 2014, 13:13
przez pocieszny
w dobrym nie bitym montku masz dobrą blache w pełnym ocynku,
jak nie była robiona to będzie w dobrym stanie
silnik 3,1 słaby, szału nei ma ale w miare oszczędny i bezawaryjny :)2
z tego co widze tobie wystarczy seria z dobrą zimówką, raczej bym kupił monciaka niż patrola, będzie taniej i mniej problemowo
w parchu wbrew pozorom jest mniej miejsca, ale jest bardziej pancerny (do szaleństw w terenie lepszy) ale do Twoich potrzeb lepszy rtooper/monterey RS 3,1td
do seryjnego zawiasu wchodzą ci opony 265x75R16 czyli 32 cale co przy IFSie i dość małej gruszce jest całkiem spoko wynikiem :)2 prowadzić na drodze będzie się o wiele lepiej niż patrol, minusem montka będzie gorszy dostęp do wszytkich rzeczy tuningowych (zawieszenia, zderzaki, bagażniki)

Re: Plan zakupu Montka

PostNapisane: 24 sty 2014, 14:04
przez piotrck
ja bym brał model 1992-1998r , dużo częsci bezawaryjne silniki
do 3.0 diesla potrzeba szamana co by ogarnoł auto ale dalej na wschód gdzie paliwo podłe bym się z tym silnikiem nie wybrał
3,1 Td prosty jak konstrukcja cepa i nie ma cos się zepsuć , a w nowszym 3.0 juz jest skomplikowany i wiecej elementów do zapsucia

Re: Plan zakupu Montka

PostNapisane: 24 sty 2014, 14:39
przez tonio
Dziękuję za informację. Chyba będę się dalej oglądał za Montkiem w wersji silnikowej 3.1. Widzę, że opinie na temat 3.0 się powtarzają i nie są zbyt chwalebne. Problem tylko tkwi w tym, że trudno jest znaleźć auto z tym silnikiem w miarę dobrym stanie. Większość jest mocno wyeksploatowana. Nawet na mobile.de nie ma nic wartego uwagi. Trzeba uzbroić się w cierpliwość i szukać dalej. Pozdrawiam

Re: Plan zakupu Montka

PostNapisane: 24 sty 2014, 15:10
przez piotrck
szukaj w Holandyji były popularne , i raczej nie jezdziły w terenie , sporo było 2 osobowych siedzenia i resztę zakupisz u nas na allegro

Re: Plan zakupu Montka

PostNapisane: 24 sty 2014, 15:29
przez LUCYFER
Bierz tego co danti poleca, to jego maszyna i nie będziesz nic dokładał.

Re: Plan zakupu Montka

PostNapisane: 24 sty 2014, 16:04
przez wojtekkk
montek/patrol 4cylindry/6cylindrów - czyli w parchu 2 wiecej do nakarmienia
silnik3.1 - nawet jak ma znaczny przebieg rzedu 300kkm a był przyzwoicie pilnowany powinien wytrzymać drugie tyle, jak wspomniano nie wrażliwy na paliwo

Re: Plan zakupu Montka

PostNapisane: 24 sty 2014, 16:19
przez piotrck
mój 370 000 i Pamir objechał , paliwo każde spalił a było lane z butelek przy drodze ( rózne kolory ON były :)21 )
mechanik ogarnięty większość napraw zrobi , częsci w rozsądnych cenach ,

Re: Plan zakupu Montka

PostNapisane: 24 sty 2014, 16:53
przez pocieszny
ilość cylindrów nie ma wiele do spalania ;)
Y60 TD42 6 cylindrów, większa pojemność, skrzynia 4, cięższe auto niż montek, a spalanie ma w zasadzie takie samo :)21 przebieg milion trzysta km, jak Twój montek osiągnie taki daj znać :)21
RD28 w parchu czyli silnik z osobówki jak zadbany działa jak ten z montku :)2 przebiegi rzędu 700kkm to też nie dziwne

porównując te 2 auta raczej bym się skupił na właściwościach jezdnych montka w "lekkim terenie" i na drodze bo te ma bezsprzecznie lepsze niż parch ;) ale jak idzie o darcie w bagnie to patrol jest o wiele lepszy :)2
miejsce za kierownicą i ogólna przestrzeń lepsza w montku :)2

Re: Plan zakupu Montka

PostNapisane: 24 sty 2014, 17:48
przez danti
Łukasz, o którym parchu mówisz? 60 czy 61?

Re: Plan zakupu Montka

PostNapisane: 24 sty 2014, 20:10
przez wojtekkk
danti ty juz sie nie napalaj

Re: Plan zakupu Montka

PostNapisane: 24 sty 2014, 20:16
przez danti
cicho ;)

Re: Plan zakupu Montka

PostNapisane: 25 sty 2014, 18:53
przez pocieszny
Y60 najlepiej z silnikiem 4.2 ale trudno znaleźć
Y61 jest o 200 kilo cięższy od starszej wersji, ma ciut inne mosty i w zasadzie tyle różnic w napędzie
2.8 w Y61 to zmodyfikowana jednostka z Y60 z vaku w głowicy, zmienioną pompą wtryskową i sterowanym elektronicznie wtryskiem, zmienione jest również grzanie śwec i sterowanie nim (czy na lepsze to sprawa mocno dyskusyjna :D) auto ładne ale problemem jest zmiana zderzaków na stalowe, zwłaszcza z tylnym (kształt dupiaty)

jak bym miał kupować patrola wycieczkowego (krótkiego) to poszukał bym najładniejszego K160 (SD33T) i doprowadził do stanu dobrego, lekko dłubnął żeby 33 cale weszły i tyle :)2 ceny GRów zsilnikiem 4,2 są kosmiczne więc nie ma sensu kombinować

Re: Plan zakupu Montka

PostNapisane: 25 sty 2014, 19:20
przez danti
pocieszny napisał(a):Y60 najlepiej z silnikiem 4.2 ale trudno znaleźć


W garażu u Ciebie łatwo znaleźć :P