kolejny - 3,2 V6 RS

Opisy naszych samochodów...

kolejny - 3,2 V6 RS

Postprzez Legend » 25 maja 2014, 11:25

Spełniajać swoje chłopięce marzenie nabyłem wczoraj MOnterey 3.2 RS
Żeby było zabawniej ma taki sam kolor jam mój Troopert. Rodzeństwo w kompolecie ;-)

Jedyna słuszła skrzynia - czyli automat ;-)

Przeznaczenie - tylko teren!
2014-05-08-557.jpg
2014-05-08-557.jpg (50.86 KiB) Przeglądane 12371 razy
Załączniki
2014-05-08-560.jpg
2014-05-08-560.jpg (51.56 KiB) Przeglądane 12371 razy
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1389
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: kolejny - 3,2 V6 RS

Postprzez PiotrR » 25 maja 2014, 11:57

:)2
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Re: kolejny - 3,2 V6 RS

Postprzez pablos » 25 maja 2014, 13:49

Gratuluje, na pierwszy rzut bardzo ładny egzemplarz, i podejrzewam że reszta Montka również zadbana. Kraj pochodzenia jeśli dobrze się przyjrzałem to Szwajcaria ?? :D Pewnie dlatego taki utrzymany i na wypasie jak sądzę ;)
'89 Trooper LONG 2,6i LPG
Avatar użytkownika
pablos
 
Posty: 168
Dołączył(a): 03 sty 2010, 14:29
Lokalizacja: Krosno woj. Podkarpackie

Re: kolejny - 3,2 V6 RS

Postprzez Legend » 25 maja 2014, 14:15

dokładnie, baza wyjściowa jest OK. Działa nawet przycisk opuszczania szyby do końca przy jednym naciśnięciu, a zazwyczaj ta zapadka jest wyłamana. Jakieś tam wycieki, padnięte wisko. Zawias bez luzów i generanie jak za 6 tysi (po negocjacjach) nie jest źle ;-)

Ma wszystko....bez klimy :( A szukałem właśnie gólego z klimą. Trudno, to nie salon wiec trza brać co jest !

Na kołach przyjechałem nim 400km i prócz wirów w baku nie stwierdzono większych minusów :P
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1389
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: kolejny - 3,2 V6 RS

Postprzez Legend » 14 cze 2014, 00:43

Prace trwają, wierzę, że jest w dobry rękach.

krótka lista modyfikacji.

-lift budy, lift zawiasu, nowe tylne amory
-stalowe płyty na spód + zderzaki
-wyciągarka superwinch
-wymiana płynów fraz z filtrami
-uszczelnienie cieknących mechanizów
-drugi, mocniejszy alternator
-uszczelenie silnika, układu zapłonowego przed wodą
-snorkel safari style (nie znalazłem nic lepszego wypuszczonego z podszybia-jeśłi ktoś taki ma -mile widziane fotki)
-koła silverstone 33x9,5x16 zastanawiam się nad 10,5 jeszcze.
-prawdopodobnie podniesienie zbiornika paliwa

I pytanko.
szukam jakiś estetycznych tylnych światełek na ledach, które gabarytami są zbliżóne do oryginalnych. Wiecie gdzie szukać?

Fotki sprzed tygodnia.
Załączniki
DSC_7049.JPG
DSC_7049.JPG (110.29 KiB) Przeglądane 12305 razy
DSC_7048.JPG
DSC_7048.JPG (94.73 KiB) Przeglądane 12305 razy
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1389
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: kolejny - 3,2 V6 RS

Postprzez miras7 » 15 cze 2014, 09:54

Jakie te Silverstony chcesz? Jeśli MT117 Extreme, to te 33x9.50 mają w rzeczywistości niecałe 32". Mamy je w rajdowym Samuraiu i tam są OK. Ale do Montka bym zakładał 33x10.50 :)2
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1783
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: kolejny - 3,2 V6 RS

Postprzez Legend » 15 cze 2014, 11:09

dokładnie te.

bo 35' to chyba za dużo jak na możłiwości Montka?
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1389
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: kolejny - 3,2 V6 RS

Postprzez gsxr1100_1980 » 15 cze 2014, 13:14

Ja miałem SILVERSTONE MT 117 33x10,5x15 na felgach 8,5" a w rzeczywistości to było nieco 31", więc te 35" powinny być ok., bo w praktyce będą miały minimalnie ponad 33", a co do obciążeń na elementy napędowe, to SILVERSTON jest oponą lekką, i nie powinna zbytnio ich obciążać. Swego czasu miałem założone MAXXIS CREEPY CRAWLER 35" gdzie opona z felgą ważyła 47-48kg., wiadomo na mocy dosyć stracił, ale napędy dawały radę.
Opel Monterey 3.1 92r. Lift: jakieś 5", 35x12.5x15 , DWM-13500lbs, led: OSRAM-OPTIC 230w. Blokada 100%.
Dwa koła:-do podnoszenia adrenaliny ZX-10R 200KM.
- do turystyki ZRX 1200R.
gsxr1100_1980
 
Posty: 245
Dołączył(a): 30 gru 2012, 21:53
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: kolejny - 3,2 V6 RS

Postprzez miras7 » 15 cze 2014, 14:47

Tu jest ciekawa fota jak Silverstony trzymają rozmiar :D :
http://samurai.org.pl/viewtopic.php?p=50435
Ale same opony MT117 Xtreme są rewelacyjne. Żadna nalewka im nie dorówna w trakcji i oczyszczaniu.
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1783
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: kolejny - 3,2 V6 RS

Postprzez Legend » 15 cze 2014, 21:51

a ile waży 35 silverstone? Bo nie bardzo wiem jak sklasyfikować "lekka"...
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1389
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: kolejny - 3,2 V6 RS

Postprzez gsxr1100_1980 » 15 cze 2014, 23:13

Moje SILVERY 33x10.5 jedna sama opona ważyła o ile dobrze pamiętam ok 24kg., to 35" będzie ważyć coś koło 28kg., dla porównania MAXXIS CREEPY 35x12.5 sama opona ważyła 36kg.
Opel Monterey 3.1 92r. Lift: jakieś 5", 35x12.5x15 , DWM-13500lbs, led: OSRAM-OPTIC 230w. Blokada 100%.
Dwa koła:-do podnoszenia adrenaliny ZX-10R 200KM.
- do turystyki ZRX 1200R.
gsxr1100_1980
 
Posty: 245
Dołączył(a): 30 gru 2012, 21:53
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: kolejny - 3,2 V6 RS

Postprzez pocieszny » 16 cze 2014, 07:50

taka opona z ostrym bieżnikiem na co dzień to będzie masakra, pomijając hałas i spalanie, to montek ledwie ciągnie 33x12 w starym BFG MT, długie ostre podjazdy to już z deka masakra, w terenie w zasadzie cały czas reduktor
dobra rada zanim wsadzisz te opony to wcześniej sobie pożycz i pojeździj, żebyś za chwile nie sprzedawał,
co do snorkela przy przerobieniu puszki filtra na ten z 2.8TD/3,1TD (mam pospawany dół z 2,8 i góre z 3,1 jest w miare mały a przepływ wystarczający na potrzeby 3,2) spokojnie pasuje safari od 3,1 i już nie zabija cenowo :)2 wywalić pochłaniacz par paliwa (zostawić przewód z zaworkiem) i masz miejsce na 2 akumulator :)2

co do stalowych płyt pod spód, nie ma sensu zbytnio obciążać i tak już ciężkiego montka, dobrze się nad nimi zastanów, bo czasem bardziej przeszkadzają niż pomagają
co do tylnich świateł to najlepiej przenieść wszytko w bude (przystosować te co masz lub kupić nowe, gotowe), przy ledach problem z migaczami będzie, za małe obciążenie na przerywacz
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3892
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: kolejny - 3,2 V6 RS

Postprzez Legend » 16 cze 2014, 17:35

wiecie jak utrudnić wybór :P

nie chcę aby był to czołg co przejedzie każda dziurę, ale chciałbbym móc nawiązać walkę z innymi autami ;-)

33x10,5x16 - ma ktoś z Was może fotkę montka natakich włąśnie kołach?

Celowo nie chcę przekładąc świateł do góry-mają zostać w zderzaku. Kwestia gutu, owszem jest to mniej praktyczne.
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1389
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: kolejny - 3,2 V6 RS

Postprzez miras7 » 16 cze 2014, 18:10

Legend napisał(a):wiecie jak utrudnić wybór :P

... ale chciałbbym móc nawiązać walkę z innymi autami ;-)

....

Aaaa... to musisz sprzedać Montka i kupić Samuraia :twisted:
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1783
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: kolejny - 3,2 V6 RS

Postprzez pocieszny » 16 cze 2014, 22:12

jeśli chcesz zostawiać zderzaki i światła w nich. to nie ma większego sensu zakładanie dużych opon, i tak będziesz kasował tylny zderzak i światła, druga sprawa to to że żeby wsadzić 33 i żeby to robiło to lift 3-4 cale musi być :)2
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3892
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: kolejny - 3,2 V6 RS

Postprzez Legend » 16 cze 2014, 22:40

Montka uwielbiam i nie ma mowy o innym aucie.

Lif będzie buda + zawias, łącznie ok 4 cale.

Zderzaki się robią, oryginały zwolniły swoje miejsce na rzecz stalowych więc mam nadzieję, że nic nie będę zostawiać ;-)


zdecydowałem się na 33x10,5

i jeszcze pytanie o automat.

zasady ogólne znam, pytanie dotyczy jak się można lub nie można przełączać między trybami pracy?
jeśłi chcę uzyskać efekt jedynki z reduktorem na zjeździe to L ? + power ? czy jak ? :)21
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1389
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: kolejny - 3,2 V6 RS

Postprzez pocieszny » 17 cze 2014, 11:09

na automacie masz oznaczenia P,D,R,N 123?
włączasz reduktor na L, automat na 1 i puszczasz hamulec :)21
jeśli ma być max 2 to automat na 2 i tyle, tylko D obsługuje wszystkie biegi, power pozwala się silnikowi kręcić do wyższych obrotów zanim pzrełączy skrzynie na następny bieg, przy ograniczeniu do 1 czy 2 będzie się kręcił do odcięcia na maksymalnym ustawionym biegu
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3892
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: kolejny - 3,2 V6 RS

Postprzez Legend » 17 cze 2014, 17:40

tyle to wiem bo tak było w plaskatych ;-)

jest tam jeszcze L

i pytanie czy można np podczas jazdy wajchować z 1 na L? L na 1?
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1389
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: kolejny - 3,2 V6 RS

Postprzez szabla » 04 gru 2014, 19:28

Ja mam PRND32L i jak jeżdżę w terenie to wachluje sobie jak chce , przy zjazdach daje na L i mnie wyhamowuje , pałer używa się podczas ciągnięcia ciężkich przyczep i skrzenia wybiera tylko do 3 biegu .
MONTEREY 94r 3.2 V6 LTD LONG automat
Avatar użytkownika
szabla
 
Posty: 135
Dołączył(a): 09 lut 2011, 15:24

Re: kolejny - 3,2 V6 RS

Postprzez Legend » 21 cze 2015, 10:38

jakiś czas temu Monti sprzedany do Krakowa... i wyleczyć się z tego auta nie mogę....chyba szukam kolejnego......
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1389
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47


Powrót do Nasze samochody

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości