Strona 1 z 1

kolejny - 3,2 V6 RS

PostNapisane: 25 maja 2014, 11:25
przez Legend
Spełniajać swoje chłopięce marzenie nabyłem wczoraj MOnterey 3.2 RS
Żeby było zabawniej ma taki sam kolor jam mój Troopert. Rodzeństwo w kompolecie ;-)

Jedyna słuszła skrzynia - czyli automat ;-)

Przeznaczenie - tylko teren!
2014-05-08-557.jpg
2014-05-08-557.jpg (50.86 KiB) Przeglądane 15249 razy

Re: kolejny - 3,2 V6 RS

PostNapisane: 25 maja 2014, 11:57
przez PiotrR
:)2

Re: kolejny - 3,2 V6 RS

PostNapisane: 25 maja 2014, 13:49
przez pablos
Gratuluje, na pierwszy rzut bardzo ładny egzemplarz, i podejrzewam że reszta Montka również zadbana. Kraj pochodzenia jeśli dobrze się przyjrzałem to Szwajcaria ?? :D Pewnie dlatego taki utrzymany i na wypasie jak sądzę ;)

Re: kolejny - 3,2 V6 RS

PostNapisane: 25 maja 2014, 14:15
przez Legend
dokładnie, baza wyjściowa jest OK. Działa nawet przycisk opuszczania szyby do końca przy jednym naciśnięciu, a zazwyczaj ta zapadka jest wyłamana. Jakieś tam wycieki, padnięte wisko. Zawias bez luzów i generanie jak za 6 tysi (po negocjacjach) nie jest źle ;-)

Ma wszystko....bez klimy :( A szukałem właśnie gólego z klimą. Trudno, to nie salon wiec trza brać co jest !

Na kołach przyjechałem nim 400km i prócz wirów w baku nie stwierdzono większych minusów :P

Re: kolejny - 3,2 V6 RS

PostNapisane: 14 cze 2014, 00:43
przez Legend
Prace trwają, wierzę, że jest w dobry rękach.

krótka lista modyfikacji.

-lift budy, lift zawiasu, nowe tylne amory
-stalowe płyty na spód + zderzaki
-wyciągarka superwinch
-wymiana płynów fraz z filtrami
-uszczelnienie cieknących mechanizów
-drugi, mocniejszy alternator
-uszczelenie silnika, układu zapłonowego przed wodą
-snorkel safari style (nie znalazłem nic lepszego wypuszczonego z podszybia-jeśłi ktoś taki ma -mile widziane fotki)
-koła silverstone 33x9,5x16 zastanawiam się nad 10,5 jeszcze.
-prawdopodobnie podniesienie zbiornika paliwa

I pytanko.
szukam jakiś estetycznych tylnych światełek na ledach, które gabarytami są zbliżóne do oryginalnych. Wiecie gdzie szukać?

Fotki sprzed tygodnia.

Re: kolejny - 3,2 V6 RS

PostNapisane: 15 cze 2014, 09:54
przez miras7
Jakie te Silverstony chcesz? Jeśli MT117 Extreme, to te 33x9.50 mają w rzeczywistości niecałe 32". Mamy je w rajdowym Samuraiu i tam są OK. Ale do Montka bym zakładał 33x10.50 :)2

Re: kolejny - 3,2 V6 RS

PostNapisane: 15 cze 2014, 11:09
przez Legend
dokładnie te.

bo 35' to chyba za dużo jak na możłiwości Montka?

Re: kolejny - 3,2 V6 RS

PostNapisane: 15 cze 2014, 13:14
przez gsxr1100_1980
Ja miałem SILVERSTONE MT 117 33x10,5x15 na felgach 8,5" a w rzeczywistości to było nieco 31", więc te 35" powinny być ok., bo w praktyce będą miały minimalnie ponad 33", a co do obciążeń na elementy napędowe, to SILVERSTON jest oponą lekką, i nie powinna zbytnio ich obciążać. Swego czasu miałem założone MAXXIS CREEPY CRAWLER 35" gdzie opona z felgą ważyła 47-48kg., wiadomo na mocy dosyć stracił, ale napędy dawały radę.

Re: kolejny - 3,2 V6 RS

PostNapisane: 15 cze 2014, 14:47
przez miras7
Tu jest ciekawa fota jak Silverstony trzymają rozmiar :D :
http://samurai.org.pl/viewtopic.php?p=50435
Ale same opony MT117 Xtreme są rewelacyjne. Żadna nalewka im nie dorówna w trakcji i oczyszczaniu.

Re: kolejny - 3,2 V6 RS

PostNapisane: 15 cze 2014, 21:51
przez Legend
a ile waży 35 silverstone? Bo nie bardzo wiem jak sklasyfikować "lekka"...

Re: kolejny - 3,2 V6 RS

PostNapisane: 15 cze 2014, 23:13
przez gsxr1100_1980
Moje SILVERY 33x10.5 jedna sama opona ważyła o ile dobrze pamiętam ok 24kg., to 35" będzie ważyć coś koło 28kg., dla porównania MAXXIS CREEPY 35x12.5 sama opona ważyła 36kg.

Re: kolejny - 3,2 V6 RS

PostNapisane: 16 cze 2014, 07:50
przez pocieszny
taka opona z ostrym bieżnikiem na co dzień to będzie masakra, pomijając hałas i spalanie, to montek ledwie ciągnie 33x12 w starym BFG MT, długie ostre podjazdy to już z deka masakra, w terenie w zasadzie cały czas reduktor
dobra rada zanim wsadzisz te opony to wcześniej sobie pożycz i pojeździj, żebyś za chwile nie sprzedawał,
co do snorkela przy przerobieniu puszki filtra na ten z 2.8TD/3,1TD (mam pospawany dół z 2,8 i góre z 3,1 jest w miare mały a przepływ wystarczający na potrzeby 3,2) spokojnie pasuje safari od 3,1 i już nie zabija cenowo :)2 wywalić pochłaniacz par paliwa (zostawić przewód z zaworkiem) i masz miejsce na 2 akumulator :)2

co do stalowych płyt pod spód, nie ma sensu zbytnio obciążać i tak już ciężkiego montka, dobrze się nad nimi zastanów, bo czasem bardziej przeszkadzają niż pomagają
co do tylnich świateł to najlepiej przenieść wszytko w bude (przystosować te co masz lub kupić nowe, gotowe), przy ledach problem z migaczami będzie, za małe obciążenie na przerywacz

Re: kolejny - 3,2 V6 RS

PostNapisane: 16 cze 2014, 17:35
przez Legend
wiecie jak utrudnić wybór :P

nie chcę aby był to czołg co przejedzie każda dziurę, ale chciałbbym móc nawiązać walkę z innymi autami ;-)

33x10,5x16 - ma ktoś z Was może fotkę montka natakich włąśnie kołach?

Celowo nie chcę przekładąc świateł do góry-mają zostać w zderzaku. Kwestia gutu, owszem jest to mniej praktyczne.

Re: kolejny - 3,2 V6 RS

PostNapisane: 16 cze 2014, 18:10
przez miras7
Legend napisał(a):wiecie jak utrudnić wybór :P

... ale chciałbbym móc nawiązać walkę z innymi autami ;-)

....

Aaaa... to musisz sprzedać Montka i kupić Samuraia :twisted:

Re: kolejny - 3,2 V6 RS

PostNapisane: 16 cze 2014, 22:12
przez pocieszny
jeśli chcesz zostawiać zderzaki i światła w nich. to nie ma większego sensu zakładanie dużych opon, i tak będziesz kasował tylny zderzak i światła, druga sprawa to to że żeby wsadzić 33 i żeby to robiło to lift 3-4 cale musi być :)2

Re: kolejny - 3,2 V6 RS

PostNapisane: 16 cze 2014, 22:40
przez Legend
Montka uwielbiam i nie ma mowy o innym aucie.

Lif będzie buda + zawias, łącznie ok 4 cale.

Zderzaki się robią, oryginały zwolniły swoje miejsce na rzecz stalowych więc mam nadzieję, że nic nie będę zostawiać ;-)


zdecydowałem się na 33x10,5

i jeszcze pytanie o automat.

zasady ogólne znam, pytanie dotyczy jak się można lub nie można przełączać między trybami pracy?
jeśłi chcę uzyskać efekt jedynki z reduktorem na zjeździe to L ? + power ? czy jak ? :)21

Re: kolejny - 3,2 V6 RS

PostNapisane: 17 cze 2014, 11:09
przez pocieszny
na automacie masz oznaczenia P,D,R,N 123?
włączasz reduktor na L, automat na 1 i puszczasz hamulec :)21
jeśli ma być max 2 to automat na 2 i tyle, tylko D obsługuje wszystkie biegi, power pozwala się silnikowi kręcić do wyższych obrotów zanim pzrełączy skrzynie na następny bieg, przy ograniczeniu do 1 czy 2 będzie się kręcił do odcięcia na maksymalnym ustawionym biegu

Re: kolejny - 3,2 V6 RS

PostNapisane: 17 cze 2014, 17:40
przez Legend
tyle to wiem bo tak było w plaskatych ;-)

jest tam jeszcze L

i pytanie czy można np podczas jazdy wajchować z 1 na L? L na 1?

Re: kolejny - 3,2 V6 RS

PostNapisane: 04 gru 2014, 19:28
przez szabla
Ja mam PRND32L i jak jeżdżę w terenie to wachluje sobie jak chce , przy zjazdach daje na L i mnie wyhamowuje , pałer używa się podczas ciągnięcia ciężkich przyczep i skrzenia wybiera tylko do 3 biegu .

Re: kolejny - 3,2 V6 RS

PostNapisane: 21 cze 2015, 10:38
przez Legend
jakiś czas temu Monti sprzedany do Krakowa... i wyleczyć się z tego auta nie mogę....chyba szukam kolejnego......