Mój pół-zrewitalizowany Trooper
Napisane: 07 lut 2015, 16:59
Witam wszystkich bardzo serdecznie.
Dotychczas nie wypowiadałem się wiele na forum przede wszystkim z uwagi na brak czasu spowodowany pracą, jednak teraz zamierzam przedstawić jej efekty.
Na wstępie chcę zaznaczyć iż pracuję w serwisie terenówek, przede wszystkim Isuzu (Kraków, Mokra 2) i pragnę najszczerzej podziękować mojemu szefowi Rafałowi "Lolkowi" Walnikowi i koledze z pracy Piotrkowi 'Zuźkowi' za wszelką pomoc, udostępnianie warsztatu, narzędzi, samochodów, lawety a przede wszystkim ogromenj wiedzy na temat mechaniki - z naciskiem na 4x4 - przez równe STO DNI, bo dokładnie tyle trwała operacja...
Pewnego piątkowego wieczoru pożyczyłem Lolkowi na weekend swojego świeżo kupionego Montka 3.2, u Niego padło łożysko oporowe - dzień później zadzwonił z informacją iż w moim uległ pęknięciu przewód paliwowy...
Aczkolwiek przewody hamulcowe też nie są zbyt piękne, ramę można by odświeżyć - czemu by więc nie zdjąć budy?
I tak to się zaczęło...
To mój drugi Trooper, poprzedni był identyczny, tylko że 3.1, poniżej opisana operacja trwająca ponad trzy miesiące rozpoczęła się około miesiąc po zakupie
Pozwolę sobie wymienić tutaj listę prac i wymienionych elementów, a poniżej wstawić zdjęcia - dla zachowania harmonii i porządku tego postu.
Rama:
rozebrana do zera, wypiaskowana, wypalone i wybite tuleje, ocynkowana, zagruntowana, pomalowana, zakonserwowana.
Nadwozie:
wycięte progi i zwisy, wypiaskowane, zagruntowane, zakonserwowane, zaspawane zwisy, dospawane progi, miejsca spawów i nowe elementy zagruntowane i zakonserwowane, nowe poduszki
Zawieszenie:
amortyzatory są w dobrej kondycji (ponad 70%), sprężyny nieruszone, cała reszta wypiaskowana, pomalowana, wymienione wszystkie sworznie, tuleje, łączniki
Silnik:
zmienione panewki, olej, filtry
wyczyszczona i uszczelniona miska olejowa
uszczelnione dekle zaworowe i tuleje świec
zdemontowana instalacja LPG
wymienione świece i kable
Hamulce:
wypiaskowane i pomalowane zaciski
nowe tłoczki, reperaturki, prowadnice z gumkami, miedziane przewody, płyn hamulcowy, klocki hamulcowe
Inne:
nowe przewody paliwowe - miedziane i gumowe, oparów zbiornika także
filtr paliwa zamontowany w komorze silnika
zmieniony płyn wspomagający układ kierowniczy
mieszki przegubów
simering mostu przedniego
nowa chłodnica
odpowietrzenia mostów zamontowane w komorze silnika
Modyfikacje:
tuleje ertalonowe między karoserią a ramą o grubości 52mm, poduszki nowe z Mitsubishi Pajero, oczywiście nowe bardzo twarde śruby i nakrętki
tuleje nad sprężynami tylnymi 60mm
odboje wahaczy przednich z Troopera pierwszej generacji
opony Cooper Discoverer STT 285/75 R16, oczyszczone felgi i zmienione wentylki
progi z profilu 150x100x4mm
wycięte zwisy narożne tylne
manualne sprzęgiełka Aisin - na zdjęciach jeszcze Superwinch, których wadę - szybka utrata napędu przedniego - widać na przedostatnim zdjęciu
Wnętrze:
wszystkie żarówki oświetlenia kabiny wymienione na led (12 SMD w każdej żarówce)
CB radio w miejscu radia FM
nowe kable głośnikowe, zamontowane oryginalne głośniki w idealnym stanie - razem z sopranowymi przy lusterkach
W sumie samochód, wliczając różnicę rozmiaru opon poszedł 17cm do góry, oczywiście przód podniesiony został na drążkach skrętnych, o czym nie wspomniałem gdyż nie jest to żadna modyfikacja lub wymiana
Dotychczas nie wypowiadałem się wiele na forum przede wszystkim z uwagi na brak czasu spowodowany pracą, jednak teraz zamierzam przedstawić jej efekty.
Na wstępie chcę zaznaczyć iż pracuję w serwisie terenówek, przede wszystkim Isuzu (Kraków, Mokra 2) i pragnę najszczerzej podziękować mojemu szefowi Rafałowi "Lolkowi" Walnikowi i koledze z pracy Piotrkowi 'Zuźkowi' za wszelką pomoc, udostępnianie warsztatu, narzędzi, samochodów, lawety a przede wszystkim ogromenj wiedzy na temat mechaniki - z naciskiem na 4x4 - przez równe STO DNI, bo dokładnie tyle trwała operacja...
Pewnego piątkowego wieczoru pożyczyłem Lolkowi na weekend swojego świeżo kupionego Montka 3.2, u Niego padło łożysko oporowe - dzień później zadzwonił z informacją iż w moim uległ pęknięciu przewód paliwowy...
Aczkolwiek przewody hamulcowe też nie są zbyt piękne, ramę można by odświeżyć - czemu by więc nie zdjąć budy?
I tak to się zaczęło...
To mój drugi Trooper, poprzedni był identyczny, tylko że 3.1, poniżej opisana operacja trwająca ponad trzy miesiące rozpoczęła się około miesiąc po zakupie
Pozwolę sobie wymienić tutaj listę prac i wymienionych elementów, a poniżej wstawić zdjęcia - dla zachowania harmonii i porządku tego postu.
Rama:
rozebrana do zera, wypiaskowana, wypalone i wybite tuleje, ocynkowana, zagruntowana, pomalowana, zakonserwowana.
Nadwozie:
wycięte progi i zwisy, wypiaskowane, zagruntowane, zakonserwowane, zaspawane zwisy, dospawane progi, miejsca spawów i nowe elementy zagruntowane i zakonserwowane, nowe poduszki
Zawieszenie:
amortyzatory są w dobrej kondycji (ponad 70%), sprężyny nieruszone, cała reszta wypiaskowana, pomalowana, wymienione wszystkie sworznie, tuleje, łączniki
Silnik:
zmienione panewki, olej, filtry
wyczyszczona i uszczelniona miska olejowa
uszczelnione dekle zaworowe i tuleje świec
zdemontowana instalacja LPG
wymienione świece i kable
Hamulce:
wypiaskowane i pomalowane zaciski
nowe tłoczki, reperaturki, prowadnice z gumkami, miedziane przewody, płyn hamulcowy, klocki hamulcowe
Inne:
nowe przewody paliwowe - miedziane i gumowe, oparów zbiornika także
filtr paliwa zamontowany w komorze silnika
zmieniony płyn wspomagający układ kierowniczy
mieszki przegubów
simering mostu przedniego
nowa chłodnica
odpowietrzenia mostów zamontowane w komorze silnika
Modyfikacje:
tuleje ertalonowe między karoserią a ramą o grubości 52mm, poduszki nowe z Mitsubishi Pajero, oczywiście nowe bardzo twarde śruby i nakrętki
tuleje nad sprężynami tylnymi 60mm
odboje wahaczy przednich z Troopera pierwszej generacji
opony Cooper Discoverer STT 285/75 R16, oczyszczone felgi i zmienione wentylki
progi z profilu 150x100x4mm
wycięte zwisy narożne tylne
manualne sprzęgiełka Aisin - na zdjęciach jeszcze Superwinch, których wadę - szybka utrata napędu przedniego - widać na przedostatnim zdjęciu
Wnętrze:
wszystkie żarówki oświetlenia kabiny wymienione na led (12 SMD w każdej żarówce)
CB radio w miejscu radia FM
nowe kable głośnikowe, zamontowane oryginalne głośniki w idealnym stanie - razem z sopranowymi przy lusterkach
W sumie samochód, wliczając różnicę rozmiaru opon poszedł 17cm do góry, oczywiście przód podniesiony został na drążkach skrętnych, o czym nie wspomniałem gdyż nie jest to żadna modyfikacja lub wymiana