Strona 1 z 2

Mój pół-zrewitalizowany Trooper

PostNapisane: 07 lut 2015, 16:59
przez Loku
Witam wszystkich bardzo serdecznie.
Dotychczas nie wypowiadałem się wiele na forum przede wszystkim z uwagi na brak czasu spowodowany pracą, jednak teraz zamierzam przedstawić jej efekty.
Na wstępie chcę zaznaczyć iż pracuję w serwisie terenówek, przede wszystkim Isuzu (Kraków, Mokra 2) i pragnę najszczerzej podziękować mojemu szefowi Rafałowi "Lolkowi" Walnikowi i koledze z pracy Piotrkowi 'Zuźkowi' za wszelką pomoc, udostępnianie warsztatu, narzędzi, samochodów, lawety a przede wszystkim ogromenj wiedzy na temat mechaniki - z naciskiem na 4x4 - przez równe STO DNI, bo dokładnie tyle trwała operacja...
Pewnego piątkowego wieczoru pożyczyłem Lolkowi na weekend swojego świeżo kupionego Montka 3.2, u Niego padło łożysko oporowe - dzień później zadzwonił z informacją iż w moim uległ pęknięciu przewód paliwowy...
Aczkolwiek przewody hamulcowe też nie są zbyt piękne, ramę można by odświeżyć - czemu by więc nie zdjąć budy?
I tak to się zaczęło...
To mój drugi Trooper, poprzedni był identyczny, tylko że 3.1, poniżej opisana operacja trwająca ponad trzy miesiące rozpoczęła się około miesiąc po zakupie :)
Pozwolę sobie wymienić tutaj listę prac i wymienionych elementów, a poniżej wstawić zdjęcia - dla zachowania harmonii i porządku tego postu.
Rama:
rozebrana do zera, wypiaskowana, wypalone i wybite tuleje, ocynkowana, zagruntowana, pomalowana, zakonserwowana.
Nadwozie:
wycięte progi i zwisy, wypiaskowane, zagruntowane, zakonserwowane, zaspawane zwisy, dospawane progi, miejsca spawów i nowe elementy zagruntowane i zakonserwowane, nowe poduszki
Zawieszenie:
amortyzatory są w dobrej kondycji (ponad 70%), sprężyny nieruszone, cała reszta wypiaskowana, pomalowana, wymienione wszystkie sworznie, tuleje, łączniki
Silnik:
zmienione panewki, olej, filtry
wyczyszczona i uszczelniona miska olejowa
uszczelnione dekle zaworowe i tuleje świec
zdemontowana instalacja LPG
wymienione świece i kable
Hamulce:
wypiaskowane i pomalowane zaciski
nowe tłoczki, reperaturki, prowadnice z gumkami, miedziane przewody, płyn hamulcowy, klocki hamulcowe
Inne:
nowe przewody paliwowe - miedziane i gumowe, oparów zbiornika także
filtr paliwa zamontowany w komorze silnika
zmieniony płyn wspomagający układ kierowniczy
mieszki przegubów
simering mostu przedniego
nowa chłodnica
odpowietrzenia mostów zamontowane w komorze silnika
Modyfikacje:
tuleje ertalonowe między karoserią a ramą o grubości 52mm, poduszki nowe z Mitsubishi Pajero, oczywiście nowe bardzo twarde śruby i nakrętki
tuleje nad sprężynami tylnymi 60mm
odboje wahaczy przednich z Troopera pierwszej generacji
opony Cooper Discoverer STT 285/75 R16, oczyszczone felgi i zmienione wentylki
progi z profilu 150x100x4mm
wycięte zwisy narożne tylne
manualne sprzęgiełka Aisin - na zdjęciach jeszcze Superwinch, których wadę - szybka utrata napędu przedniego - widać na przedostatnim zdjęciu
Wnętrze:
wszystkie żarówki oświetlenia kabiny wymienione na led (12 SMD w każdej żarówce)
CB radio w miejscu radia FM
nowe kable głośnikowe, zamontowane oryginalne głośniki w idealnym stanie - razem z sopranowymi przy lusterkach

W sumie samochód, wliczając różnicę rozmiaru opon poszedł 17cm do góry, oczywiście przód podniesiony został na drążkach skrętnych, o czym nie wspomniałem gdyż nie jest to żadna modyfikacja lub wymiana :)

Re: Mój pół-zrewitalizowany Trooper

PostNapisane: 07 lut 2015, 17:00
przez Loku
Zdjęcia:

Re: Mój pół-zrewitalizowany Trooper

PostNapisane: 07 lut 2015, 17:01
przez Loku
Zdjęcia:

Re: Mój pół-zrewitalizowany Trooper

PostNapisane: 07 lut 2015, 17:02
przez Loku
Zdjęcia:

Re: Mój pół-zrewitalizowany Trooper

PostNapisane: 07 lut 2015, 17:03
przez Loku
Zdjęcia:

Re: Mój pół-zrewitalizowany Trooper

PostNapisane: 07 lut 2015, 17:04
przez Loku
Zdjęcia:

Re: Mój pół-zrewitalizowany Trooper

PostNapisane: 07 lut 2015, 17:05
przez Loku
Zdjęcia:

Re: Mój pół-zrewitalizowany Trooper

PostNapisane: 07 lut 2015, 17:06
przez Loku
Zdjęcia:

Re: Mój pół-zrewitalizowany Trooper

PostNapisane: 07 lut 2015, 17:07
przez Loku
Zdjęcia:

Re: Mój pół-zrewitalizowany Trooper

PostNapisane: 07 lut 2015, 17:09
przez Loku
Zdjęcia:

Re: Mój pół-zrewitalizowany Trooper

PostNapisane: 07 lut 2015, 17:10
przez Loku
Zdjęcia:

Re: Mój pół-zrewitalizowany Trooper

PostNapisane: 07 lut 2015, 17:11
przez Loku
Zdjęcia:

Re: Mój pół-zrewitalizowany Trooper

PostNapisane: 07 lut 2015, 17:12
przez Loku
Zdjęcia:

Re: Mój pół-zrewitalizowany Trooper

PostNapisane: 07 lut 2015, 17:13
przez Loku
Zdjęcia:

Re: Mój pół-zrewitalizowany Trooper

PostNapisane: 07 lut 2015, 17:15
przez Loku
Zdjęcia:

Re: Mój pół-zrewitalizowany Trooper

PostNapisane: 07 lut 2015, 17:16
przez Loku
Zdjęcia:

Re: Mój pół-zrewitalizowany Trooper

PostNapisane: 07 lut 2015, 17:17
przez Loku
Zdjęcia:

Re: Mój pół-zrewitalizowany Trooper

PostNapisane: 07 lut 2015, 17:21
przez Loku
Zdjęcia:

Re: Mój pół-zrewitalizowany Trooper

PostNapisane: 07 lut 2015, 17:22
przez Loku
Zdjęcia:

Re: Mój pół-zrewitalizowany Trooper

PostNapisane: 07 lut 2015, 21:06
przez pocieszny
ostatnio już miałem Cie pytać gdzie cynkowałeś rame :?:
druga sprawa nie musiałeś się męczyć z wymazywaniem numeru rej z mojego trupa :)21 :)2

Re: Mój pół-zrewitalizowany Trooper

PostNapisane: 07 lut 2015, 21:22
przez FFK
To ładnie kolego Pocieszny zajechałeś auto, że renowacja była potrzebna hehehe :)
Ładny trooper, ale to w tej toyocie się zakochałem hehehe :)

Re: Mój pół-zrewitalizowany Trooper

PostNapisane: 07 lut 2015, 21:44
przez pocieszny
remontowany nie jest mój :)21
mój stoi na jednym zdjęciu razem z podwoziem kolegi, po prostu serwisuje się w tym samym warsztacie :)21 :)2

Re: Mój pół-zrewitalizowany Trooper

PostNapisane: 07 lut 2015, 22:15
przez PiotrR
Podziwiam wkład pracy :)2 Właśnie szykuję się do wymiany ramy w swoim.
Powiedz czym malowałeś na ocynk, ile kg cynku wyszło ci na ramę.
Widzę że górne sworznie wrzuciłaś pod wahacz ile zdystansowałeś dolne .

Re: Mój pół-zrewitalizowany Trooper

PostNapisane: 07 lut 2015, 23:45
przez miras7
Porządnie zrobiony, to czemu sprzedajesz?

Re: Mój pół-zrewitalizowany Trooper

PostNapisane: 08 lut 2015, 12:40
przez Loku
pocieszny napisał(a):ostatnio już miałem Cie pytać gdzie cynkowałeś rame :?:
druga sprawa nie musiałeś się męczyć z wymazywaniem numeru rej z mojego trupa :)21 :)2


Cynkownia Niepołomice, firma STAKO :)
A co do numerów - z uwagi na wariactwo panujące w naszych realiach i nagonkę na anonimowość, wolałem uniewidocznić wszystkie :)