Strona 7 z 9

Re: Jest i następca - Montesierra 3,5v6

PostNapisane: 22 kwi 2017, 21:44
przez Gocu
Pisałem o zielonym Trooperze. A nie nazwałbym rurek stalowych zderzakiem, bez przesady. Tak jak w moim, w zielonym też wrzuciliśmy stal na tył. Przód zostaje fabryczny w obu Trooperach dla świętego spokoju w razie W. Rurki od zewnątrz i wewnątrz wzmacniają i chronią plastik, sprawdziły się już kilka razy, więc jestem zadowolony zarówno z funkcjonalności jak i wyglądu.

Re: Jest i następca - Montesierra 3,5v6

PostNapisane: 28 kwi 2017, 17:13
przez Gocu
Dzisiaj byłem na regulacji gazu po remoncie silnika, wszystko w jak najlepszym porządku. Przejechałem 10km na gazie po czym zaświecił się CHECK ENGINE. Po prostu jakaś masakra...

Re: Jest i następca - Montesierra 3,5v6

PostNapisane: 28 kwi 2017, 20:27
przez cherokeexj
Gocu napisał(a):Dzisiaj byłem na regulacji gazu po remoncie silnika, wszystko w jak najlepszym porządku. Przejechałem 10km na gazie po czym zaświecił się CHECK ENGINE. Po prostu jakaś masakra...


Dlatego do terenu zdecydowanie jestem za starym dieslem na mechanicznej pompie. Nie ma się co wysrać i nic nie drażni. Jedynie mocy mogło by być więcej. Za to zawsze działa nawet i pod wodą.

P.S.
Wiem że nie używasz tylko do terenu i jeździsz na codzień swoją drogą trafił Ci się "rewelacyjny" egzemplarz.

Re: Jest i następca - Montesierra 3,5v6

PostNapisane: 28 kwi 2017, 22:24
przez Gocu
Podpięliśmy dzisiaj z kolegą Freefly do komputera, ewidentnie do wymiany jest jedna sonda lambda. Ale racja, liczyłem, że będę zdecydowanie bardziej zadowolony z tego silnika. Powoli zaczynam żałować, że zamiast remontu tego silnika nie zrobiłem swapa na jakiegoś diesla BMW..

Re: Jest i następca - Montesierra 3,5v6

PostNapisane: 30 kwi 2017, 11:59
przez cherokeexj
Gocu napisał(a):Podpięliśmy dzisiaj z kolegą Freefly do komputera, ewidentnie do wymiany jest jedna sonda lambda. Ale racja, liczyłem, że będę zdecydowanie bardziej zadowolony z tego silnika. Powoli zaczynam żałować, że zamiast remontu tego silnika nie zrobiłem swapa na jakiegoś diesla BMW..

r6 bmw raczej nie wejdzie.... zostaje 2.0d a w tym przypadku ciesz się że robiłeś remont ;)

Ja myślę o 1.9tdi i jak dobrze pójdzie wszystko to się szarpnę na taką przekładkę i zacznę swoim gruzem jeździć i na codzień dzięki niższemu spalaniu i większej mocy będzie bardZiej cywilizowany :)2

Re: Jest i następca - Montesierra 3,5v6

PostNapisane: 30 kwi 2017, 14:55
przez FFK
Zastanawiałeś się już nad połączeniem 1.9TDI ze skrzynią?

Re: Jest i następca - Montesierra 3,5v6

PostNapisane: 30 kwi 2017, 16:00
przez cherokeexj
FFK napisał(a):Zastanawiałeś się już nad połączeniem 1.9TDI ze skrzynią?


Trzeba kogoś kto ogarnie flanszę puki co najtaniej wyszło u Cybula ale to i tak 1500zł netto.

Re: Jest i następca - Montesierra 3,5v6

PostNapisane: 30 kwi 2017, 22:12
przez pocieszny
Tylko po co wsadzić gruźlica mniejszej pojemności i z podobną mocą? Jeździł taki jeden i nas w patrolu, wsio ok do póki góry nie widział :D i wcale mniej niż 3,1 palił nie będzie

Re: Jest i następca - Montesierra 3,5v6

PostNapisane: 01 maja 2017, 00:03
przez FFK
Moment obrotowy podobny, a nawet TDI można trochę lepiej skręcić softem i te 150KM będzie i moment ponad 300Nm

Re: Jest i następca - Montesierra 3,5v6

PostNapisane: 01 maja 2017, 10:14
przez cherokeexj
FFK napisał(a):Moment obrotowy podobny, a nawet TDI można trochę lepiej skręcić softem i te 150KM będzie i moment ponad 300Nm


1Z na seryjnej turbinie (1Z to np golf 3) z kompem 16 bit wyciętym katem wgraną mapą (300zł) wałkiem od SDI (300zł) wtryskami 216 (600zł) wypluwa 130 kuca i ponad 300 niutów. Ja chcę AFNa seria 250 niutów i 110km. Na to turbo AWX wtryski 216 program i masz okolice 160 niutów i plus minus 310-330 niutów. Zrobi robotę z pewnością. A czy spali mniej? Tak na 100%

Re: Jest i następca - Montesierra 3,5v6

PostNapisane: 01 maja 2017, 10:25
przez FFK
Ktoś u mnie w okolicy z któregoś 1.9TDI po wymianie walków na te z SDI, wtryski, soft i chyba turbo zmieniał to osiągnął na hamowni 200KM i 400Nm, a spalanie się praktycznie nie zmieniło.

Re: Jest i następca - Montesierra 3,5v6

PostNapisane: 01 maja 2017, 17:17
przez cherokeexj
FFK napisał(a):Ktoś u mnie w okolicy z któregoś 1.9TDI po wymianie walków na te z SDI, wtryski, soft i chyba turbo zmieniał to osiągnął na hamowni 200KM i 400Nm, a spalanie się praktycznie nie zmieniło.


Musiał wymienić jeszcze pompę na 11tkę. Pompa fabryczna ma tłoczek 10mm i wystarcza na 160-170 kuca ;) Spalanie się nie zmienia to jest fakt. Sprawdzone osobiście. Obecnie mam Volvo V70 z 2.5tdi R5 po samej mapie i wyszło 170 kuca i 367 niutów (fabrycznie 140km i 290nm). Też by była to fajna opcja nie mniej ma średnią do terenówki charakterystykę bo moment max ma przy 2500 obrotów trochę wysoko ;) W każdym razie 1.9TDI poradzi sobie z montkiem bez piardnięcia.

P.S.

Proponuję koledze niekasztanić tematu.

Re: Jest i następca - Montesierra 3,5v6

PostNapisane: 02 maja 2017, 20:47
przez pocieszny
spalanie się nie zmianie bo zmienia się styl jazdy i kręcenie silnika, i zapominacie że to w autach o masie 1300 a nei 2300 :)21
miałem kiedyś 1,9 TDI w "rajdówce" no i nie robiło jak benzynowe 2.0 na gaźniku i kompresorze... spalanie porównywalne w granicach 14 przy normalnej jeździe

Re: Jest i następca - Montesierra 3,5v6

PostNapisane: 02 maja 2017, 21:01
przez cherokeexj
pocieszny napisał(a):spalanie się nie zmianie bo zmienia się styl jazdy i kręcenie silnika, i zapominacie że to w autach o masie 1300 a nei 2300 :)21
miałem kiedyś 1,9 TDI w "rajdówce" no i nie robiło jak benzynowe 2.0 na gaźniku i kompresorze... spalanie porównywalne w granicach 14 przy normalnej jeździe


Powiem tak.... Volvo 1550kg masy własnej 5 chłopa subwoofer wzmacniacze dodatkowy aku itp plus bagaż czyli lekko licząc 2100kg.... niech robi zamiast 10sek do setki 15 i już będę zadowolony i zamiast 8-9 w mieście z klimą 11-12 i naprawdę będę przeszczęśliwy (mowa o 2.5tdi R5 popularny AEL po mapie). Na 100% spali dużo mniej jak 3.1. XJ na 33" z 1.9TDI 1Z mapa na 110 kuca spala w mieście 10-11l z tą różnicą że dla XJ koło 33" to bardzo duża przepaść względem oryginalnego kółka 225 70 15 a co za tym idzie przełożenia deko wypadało by zmienić. W montku aż takiej przepaści nie będzie. Wspomniany XJ zadowala się 8-8.5l ON w trasie prędkości 90-110.

Re: Jest i następca - Montesierra 3,5v6

PostNapisane: 04 maja 2017, 07:07
przez pocieszny
seryjna opona w XJcie to takie samo 29 cali jak w trooperze więc nie dramatyzuj, masa tylko o minimum 300 kilo mniejsza w XJcie
tak że tak :)21 BTW taki XJ z 1.9TDI też był i u nas poszedł do ludzi bo żarł tyle co patrol :)21

silnbik 1,9 ma sens do małego autka samurai może vitara do dużych ciężkich kląkrów nie nadaje się zbytnio, parametry silników z kartki bardzo szybko weryfikuje teren ;)

Re: Jest i następca - Montesierra 3,5v6

PostNapisane: 04 maja 2017, 16:33
przez cherokeexj
pocieszny napisał(a):seryjna opona w XJcie to takie samo 29 cali jak w trooperze więc nie dramatyzuj, masa tylko o minimum 300 kilo mniejsza w XJcie
tak że tak :)21 BTW taki XJ z 1.9TDI też był i u nas poszedł do ludzi bo żarł tyle co patrol :)21

silnbik 1,9 ma sens do małego autka samurai może vitara do dużych ciężkich kląkrów nie nadaje się zbytnio, parametry silników z kartki bardzo szybko weryfikuje teren ;)


29" to jest 235 75 15 a nie 225 70 15..... a trooper z tego co wyczytałem ma 245 75 16 lub 265 70 16 wg tego co jakies gdzies mądre źródła podały (dokładniej to monterey żeby nie było)

Re: Jest i następca - Montesierra 3,5v6

PostNapisane: 04 maja 2017, 16:43
przez freefly
cherokeexj napisał(a):
pocieszny napisał(a):seryjna opona w XJcie to takie samo 29 cali jak w trooperze więc nie dramatyzuj, masa tylko o minimum 300 kilo mniejsza w XJcie
tak że tak :)21 BTW taki XJ z 1.9TDI też był i u nas poszedł do ludzi bo żarł tyle co patrol :)21

silnbik 1,9 ma sens do małego autka samurai może vitara do dużych ciężkich kląkrów nie nadaje się zbytnio, parametry silników z kartki bardzo szybko weryfikuje teren ;)


29" to jest 235 75 15 a nie 225 70 15..... a trooper z tego co wyczytałem ma 245 75 16 lub 265 70 16 wg tego co jakies gdzies mądre źródła podały (dokładniej to monterey żeby nie było)


Wg tego co podaje producent, to 245/70r16 lub 215/80r16 jak również 7.00-16-6PR.

Re: Jest i następca - Montesierra 3,5v6

PostNapisane: 04 maja 2017, 16:51
przez cherokeexj
freefly napisał(a):
cherokeexj napisał(a):
pocieszny napisał(a):seryjna opona w XJcie to takie samo 29 cali jak w trooperze więc nie dramatyzuj, masa tylko o minimum 300 kilo mniejsza w XJcie
tak że tak :)21 BTW taki XJ z 1.9TDI też był i u nas poszedł do ludzi bo żarł tyle co patrol :)21

silnbik 1,9 ma sens do małego autka samurai może vitara do dużych ciężkich kląkrów nie nadaje się zbytnio, parametry silników z kartki bardzo szybko weryfikuje teren ;)


29" to jest 235 75 15 a nie 225 70 15..... a trooper z tego co wyczytałem ma 245 75 16 lub 265 70 16 wg tego co jakies gdzies mądre źródła podały (dokładniej to monterey żeby nie było)


Wg tego co podaje producent, to 245/70r16 lub 215/80r16 jak również 7.00-16-6PR.


no to 30" mój błąd. Co nie zmienia faktu że to i tak 2 cale róznicy jeżeli ktoś uważa że to mało.... niech założyć sobie zamiast 32" 34 i zobaczy różnice... A już nawiązując do cyferek mocy itp. XJ 1900kg montek 2320kg moc XJ 80km (2.1TD bez intercoolera) moc montereya 114km. Efekt jest taki że w terenie XJ ma pary pod dostatkiem na szosowych z miejsca jest zrywniejszy i deklasuje montereya szanse są równe od 3go biegu i od 4go monterey delikatnie dynamiczniejszy (o ile w ogóle można o dynamice mówić). Oba auta takie same opony. Tak więc nie interesuje mnie teoria i co o ile lżejsze cięższe itd bo w dalszym ciągu korzystniej wypada mocowo
monterey a rzeczywistość jest brutalna i mocowo co chodzi o teren nie mam do XJ polotu.

P.S.
Jak już tak Maćkowi zrobiliśmy OT to może ktoś się orientuje jakie przełożenie jest na ori reduktorze w montereyu 3.1?

Re: Jest i następca - Montesierra 3,5v6

PostNapisane: 05 maja 2017, 08:39
przez pocieszny
1;1 a reduktor 2;1

Re: Jest i następca - Montesierra 3,5v6

PostNapisane: 05 maja 2017, 16:57
przez cherokeexj
pocieszny napisał(a):1;1 a reduktor 2;1



Z tąd różnica. Jeep 1:1 reduktor 2.78:1

Re: Jest i następca - Montesierra 3,5v6

PostNapisane: 18 maja 2017, 13:42
przez Gocu
Most wymieniony, klocki z przodu oraz płyn hamulcowy. Wreszcie nic nie wyje i wspaniale słychać silnik+wydech :)21
Mam nadzieję, że to koniec wydatków na dłuższy czas. Jeżeli będzie się dobrze spisywał, dostanie za kilka miesięcy felgi 18" :twisted:

Re: Jest i następca - Montesierra 3,5v6

PostNapisane: 18 maja 2017, 16:03
przez Quentil
Niech służy, ale pomysł z felgami trochę niekoszerny :)21

Re: Jest i następca - Montesierra 3,5v6

PostNapisane: 18 maja 2017, 16:48
przez Gocu
Widziałem na żywo długiego Troopera, podniesionego, na kołach 32" z felgami 18". Robi niesamowite wrażenie. Wbrew pozorom profil opony nadal jest wysoki, bo 65 (265/65r18).

Obrazek

;)

Re: Jest i następca - Montesierra 3,5v6

PostNapisane: 18 maja 2017, 17:25
przez Quentil
Dzięki za zdjęcie, faktycznie zacnie wygląda. Sam zastanawiałem się nad większymi felgami, ale to pieśń odległej przyszłości :roll: Jeśli się zdecydujesz to jestem ciekaw efektów.

Re: Jest i następca - Montesierra 3,5v6

PostNapisane: 18 maja 2017, 20:08
przez pocieszny
w KRK chyba najczęściej robiony mod :)21
tyle że częściej do tego idzie 33 cale