Mączysław 3,1D

Opisy naszych samochodów...

Mączysław 3,1D

Postprzez Bobbie » 17 sty 2016, 23:32

Cześć Wszystkim.
Chciałbym Wam przedstawić historię budowy mojego Mączysława...

Dawno, dawno temu w odległej galaktyce... :)21

Na początku 2014r. idąc za przykładem przyjaciela kupiłem Opla Monterey'a 3,1D z 1994r. Auto kupione od "miłośnika marki" było w stanie takim sobie, ale jedno co najważniejsze, to że rama była jak dzwon. Podobno auto po sprowadzeniu do Polski stało kilka lat w stodole, a Niemiec jak sprzedawał to płakał i później do granicy gonił, bo się rozmyślił ;) .

Tak czy siak, plan na 2014 był prosty - do lata doprowadzić auto do stanu technicznego na poziomie perfekt, pojechać na wyprawkę (była Serbia), a na jesień rozebrać i przeprowadzić gruntowny remont.
Przed remontem autko wyglądało tak jak na zdjęciu i link do wątku zaraz po zakupie i rejestracji na forum viewtopic.php?f=34&t=3663
Załączniki
początek.JPG
początek.JPG (132.64 KiB) Przeglądane 14886 razy
cośtam, cośtam
Avatar użytkownika
Bobbie
 
Posty: 253
Dołączył(a): 21 mar 2013, 21:15
Lokalizacja: Wrocław

Re: Mączysław 3,1D

Postprzez Bobbie » 17 sty 2016, 23:54

No i nadszedł ten dzień kiedy przekazałem Mączysława pod opiekę Mirasa :twisted:
Szast, prast, strzał z torby i auto rozebrane do ostatniej śrubki. W końcu można dokonać pełnych oględzin wszystkich elementów samochodu.
Okazało się, że:
- rama jest w lepszym stanie niż się wydawało przy zakupie - środek ramy zakonserwowany i ani grama rdzy. Na zewnątrz ruda jest, ale w żadnym miejscu nie wyrządziła spustoszenia, tak jak to wielokrotnie widzieliś-my/cie :!: Wychodzi na to, że jakiś Gebels po zakupie auta zadbał o ramę bardziej niż fabryka :)2 .
- karoseria - wydawało się, że jest OK, ale głębsze oględziny śrubokrętem wykazały wiele miejsc w stanie co najmniej wątpliwym. Do tego dochodziła konieczność wymiany w zasadzie całego przodu po tym jak Mączuś napadł na Skodę, więc podjęliśmy decyzję o szukaniu budy w stanie rokującym...
- cała reszta była w gruncie rzeczy OK, bo Miras doprowadził wszystko do ładu przed wyprawą. Powychodziły tylko jakieś duperele nie mające wpływu na całość.
cośtam, cośtam
Avatar użytkownika
Bobbie
 
Posty: 253
Dołączył(a): 21 mar 2013, 21:15
Lokalizacja: Wrocław

Re: Mączysław 3,1D

Postprzez Bobbie » 17 sty 2016, 23:58

No i stało się :P :D jest buda
Trochę to czasu zajęło, ale jest
Załączniki
20150204_162020.jpg
20150204_162020.jpg (50.41 KiB) Przeglądane 14882 razy
cośtam, cośtam
Avatar użytkownika
Bobbie
 
Posty: 253
Dołączył(a): 21 mar 2013, 21:15
Lokalizacja: Wrocław

Re: Mączysław 3,1D

Postprzez Bobbie » 18 sty 2016, 00:07

W czasie poszukiwań budy Miras nie próżnował.
Piaskowanko, spawanko, szlifowanko, malowanko i włala :shock:

Miras, masz dużo więcej zdjęć ode mnie, wiec jak masz ochotę, to wspieraj wątek swoimi fotkami :)2
Załączniki
rama.jpg
rama.jpg (61.36 KiB) Przeglądane 14880 razy
cośtam, cośtam
Avatar użytkownika
Bobbie
 
Posty: 253
Dołączył(a): 21 mar 2013, 21:15
Lokalizacja: Wrocław

Re: Mączysław 3,1D

Postprzez ksenia » 18 sty 2016, 00:34

Zaczyna się ciekawy wątek ,czekam na dalsze relacje .Super :)2
Isuzu Monterey 3.1TD 1992 LTD
Avatar użytkownika
ksenia
 
Posty: 220
Dołączył(a): 01 gru 2014, 22:23

Re: Mączysław 3,1D

Postprzez miras7 » 18 sty 2016, 09:23

Bobbie napisał(a):...
Piaskowanko, spawanko, szlifowanko, malowanko i włala :shock:
....

Spawania praktycznie nie było. Chyba , że liczysz wspawanie tulejek do mocowania progów i dwa elementy bodylift'a ;)
Później dodam fotki.
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1783
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: Mączysław 3,1D

Postprzez Gocu » 18 sty 2016, 12:23

Jakie opony są założone na pierwszym zdjęciu?
Będzie ciekawa lektura :)
Jest: Opel Monterey 3,5v6, 2000r., Yokohama AT 235/85r16
Był: Nissan Patrol GR Y60 2,8td, 1996r., Fedima 285/75r16
Był: Isuzu Trooper 2,6i, 1991r., BFG MT 33x12,5
Był: Uaz 469b, 2,445l, 1990r
Avatar użytkownika
Gocu
 
Posty: 507
Dołączył(a): 12 paź 2011, 19:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mączysław 3,1D

Postprzez miras7 » 18 sty 2016, 14:44

Gocu napisał(a):Jakie opony są założone na pierwszym zdjęciu?
....

Insa Turbo Sahara 235/85R16
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1783
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: Mączysław 3,1D

Postprzez Gocu » 18 sty 2016, 15:09

Czyli alasimex. Dużo ubyło opony po takiej wyprawie do Serbii? I jak wzrosło spalanie w porównaniu do szosówek? :)
Jest: Opel Monterey 3,5v6, 2000r., Yokohama AT 235/85r16
Był: Nissan Patrol GR Y60 2,8td, 1996r., Fedima 285/75r16
Był: Isuzu Trooper 2,6i, 1991r., BFG MT 33x12,5
Był: Uaz 469b, 2,445l, 1990r
Avatar użytkownika
Gocu
 
Posty: 507
Dołączył(a): 12 paź 2011, 19:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mączysław 3,1D

Postprzez miras7 » 18 sty 2016, 15:42

Nie, nie alasimex tylko kopia Yokohama Geolandar MT (czy jakoś tak). Starły się sporo, jak na tak mały przebieg , coś ok 3mm. Spalanie - to niech Bobbie się wypowie.
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1783
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: Mączysław 3,1D

Postprzez Bobbie » 18 sty 2016, 22:14

miras7 napisał(a):Nie, nie alasimex tylko kopia Yokohama Geolandar MT (czy jakoś tak). Starły się sporo, jak na tak mały przebieg , coś ok 3mm. Spalanie - to niech Bobbie się wypowie.

Szału nie było ze spalaniem i Mirasa nie pobiłem, bo cieliśmy po autostradach na Węgrzech i do Belgradu po 110-120 na włączonej klimie. Wynik był jak pamiętam przyzwoity bo jakoś lekko ponad 12 :?: nie pamiętam dokładnie.
cośtam, cośtam
Avatar użytkownika
Bobbie
 
Posty: 253
Dołączył(a): 21 mar 2013, 21:15
Lokalizacja: Wrocław

Re: Mączysław 3,1D

Postprzez Bobbie » 18 sty 2016, 22:53

No ale dobra, wracajmy do rzeczy...
Przywieziona na plac buda była w środku kompletna - poliftowa. Jak dla mnie kupa (ale to jest tylko moje zdanie) nowy środek nigdy mi się nie podobał i ten, mimo że w dobrym stanie, też nie przypadł mi do gustu. Wszystko byłoby OK, tylko zapomniałem o tym powiedzieć Mirkowi, który już zaczął kombinować przekładkę :)2 . Wtedy okazało się, że nie jest to tak 0/1, a nowa instalacja środka nie jest kompatybilna ze starą i lista problemów była długa jak srajtaśma :evil: Koniec końców, byłem przeszczęśliwy, że chociaż jak nie mogę mieć starej budy (która też mi się bardziej podoba od poliftowej) to chociaż mój kanciaty środek będę mógł zatrzymać :)21
No i buda została ogołocona do cna.
Załączniki
20150118_134900.jpg
20150118_134900.jpg (57.7 KiB) Przeglądane 14813 razy
cośtam, cośtam
Avatar użytkownika
Bobbie
 
Posty: 253
Dołączył(a): 21 mar 2013, 21:15
Lokalizacja: Wrocław

Re: Mączysław 3,1D

Postprzez Kangur » 18 sty 2016, 22:55

Czekamy na c.d. foto relacji z metamorfozy Męczysława... :D
Montytroopek 3.1 (3.0 - przeszłość) 1998 LTD
Avatar użytkownika
Kangur
 
Posty: 65
Dołączył(a): 04 lut 2015, 17:39
Lokalizacja: Wrocław/Trzebnica

Re: Mączysław 3,1D

Postprzez Bobbie » 18 sty 2016, 23:03

Jak blacha goła, to trzeba z nią coś zrobić :roll: A najlepiej wyciszyć :)2
Załączniki
20150203_185524.jpg
20150203_185524.jpg (43.84 KiB) Przeglądane 14811 razy
cośtam, cośtam
Avatar użytkownika
Bobbie
 
Posty: 253
Dołączył(a): 21 mar 2013, 21:15
Lokalizacja: Wrocław

Re: Mączysław 3,1D

Postprzez Bobbie » 18 sty 2016, 23:07

Po konsultacjach ze znawcami tematu zapodałem wygłuszenie przedniej grodzi ze świecącego gówna w pierwszej kolejności i .....
Załączniki
20150204_165909.jpg
20150204_165909.jpg (56.97 KiB) Przeglądane 14810 razy
cośtam, cośtam
Avatar użytkownika
Bobbie
 
Posty: 253
Dołączył(a): 21 mar 2013, 21:15
Lokalizacja: Wrocław

Re: Mączysław 3,1D

Postprzez Bobbie » 18 sty 2016, 23:15

... i pianki w drugiej kolejności.
Wytłoczka po wyskubaniu zmurszałego wojłoku spasowała idealnie :roll:
.
W tym czasie okazało się, że stare mosty, pomimo użycia dystansów, są i tak grubo węższe od nowszych, a zdemontowanie poszerzeń nadkoli sprawi, że wyjdzie kondom+ :evil:
Na szczęście w miarę szybko udało się zanabyć kompletne zawieszenie z mostami. Ale o tych sprawach prędzej Mirek może coś powiedzieć, bo ja do końca się nie orientuję.
cośtam, cośtam
Avatar użytkownika
Bobbie
 
Posty: 253
Dołączył(a): 21 mar 2013, 21:15
Lokalizacja: Wrocław

Re: Mączysław 3,1D

Postprzez miras7 » 18 sty 2016, 23:54

Nadwozie od spodu wymagało tylko trochę piasku, po czym zostało zakonserwowane, tak jak rama i wszystko inne, epoksydem i poliuretanem.

Obrazek

Praktycznie każdy drobiazg był wypiaskowany.

Obrazek

Niestety uchwyty w nowej budzie nie pasowały do starej deski i trzeba było zrobić przeszczep. Instalacja elektryczna tylko w tylnych lewych drzwiach bagażnika została. Reszta ze starego.

Obrazek
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1783
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: Mączysław 3,1D

Postprzez pocieszny » 19 sty 2016, 08:37

Bobbie napisał(a):
miras7 napisał(a):Nie, nie alasimex tylko kopia Yokohama Geolandar MT (czy jakoś tak). Starły się sporo, jak na tak mały przebieg , coś ok 3mm. Spalanie - to niech Bobbie się wypowie.

Szału nie było ze spalaniem i Mirasa nie pobiłem, bo cieliśmy po autostradach na Węgrzech i do Belgradu po 110-120 na włączonej klimie. Wynik był jak pamiętam przyzwoity bo jakoś lekko ponad 12 :?: nie pamiętam dokładnie.

geo spala bardzo dużo ze względu na duże opory :)21
przeskok z GEO wielkości 31x10,5 na BFG MT 33x12,5 nie pociągnął żadnych zmian w spalaniu :)21
tak że tak :D
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3892
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Mączysław 3,1D

Postprzez miras7 » 19 sty 2016, 09:17

... i dlatego szybko ustąpiły miejsca Toyo MT i Nokian Rotiiva AT :)2
Poza tym były za wąskie.
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1783
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: Mączysław 3,1D

Postprzez Bobbie » 19 sty 2016, 22:32

miras7 napisał(a):... i dlatego szybko ustąpiły miejsca Toyo MT i Nokian Rotiiva AT :)2
Poza tym były za wąskie.

O hałasie nie wspomnę - dramat :?
cośtam, cośtam
Avatar użytkownika
Bobbie
 
Posty: 253
Dołączył(a): 21 mar 2013, 21:15
Lokalizacja: Wrocław

Re: Mączysław 3,1D

Postprzez Bobbie » 19 sty 2016, 22:46

Realizacja planu w trakcie...
Butyl to fajny materiał :oops:
Załączniki
1.jpg
1.jpg (245.49 KiB) Przeglądane 14752 razy
cośtam, cośtam
Avatar użytkownika
Bobbie
 
Posty: 253
Dołączył(a): 21 mar 2013, 21:15
Lokalizacja: Wrocław

Re: Mączysław 3,1D

Postprzez Bobbie » 19 sty 2016, 22:55

Bo to właśnie o ten hałas chodzi...
Żeby z zewnątrz zbyt wiele odgłosów nie dochodziło i w środku było cicho i przyjemnie...
Bo żeby można było słuchać szumu wiatru we włosach albo coś.... :geek:
Załączniki
2.jpg
2.jpg (199.52 KiB) Przeglądane 14751 razy
cośtam, cośtam
Avatar użytkownika
Bobbie
 
Posty: 253
Dołączył(a): 21 mar 2013, 21:15
Lokalizacja: Wrocław

Re: Mączysław 3,1D

Postprzez Bobbie » 19 sty 2016, 23:03

i żeby gołe blachy nie brzęczały na szutrach...
Załączniki
20150328_125940.jpg
20150328_125940.jpg (205.58 KiB) Przeglądane 14751 razy
cośtam, cośtam
Avatar użytkownika
Bobbie
 
Posty: 253
Dołączył(a): 21 mar 2013, 21:15
Lokalizacja: Wrocław

Re: Mączysław 3,1D

Postprzez Bobbie » 19 sty 2016, 23:06

Mirkoś, wstaw ten złom na ramę... już czas :twisted:
cośtam, cośtam
Avatar użytkownika
Bobbie
 
Posty: 253
Dołączył(a): 21 mar 2013, 21:15
Lokalizacja: Wrocław

Re: Mączysław 3,1D

Postprzez miras7 » 19 sty 2016, 23:12

...a w międzyczasie:

Obrazek

Trochę to wszystko trwało, aż rama zdążyła się przykurzyć.

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1783
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Następna strona

Powrót do Nasze samochody

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości