Nissan Pathfinder R50 3.3v6 - Sadek

Opisy naszych samochodów...

Nissan Pathfinder R50 3.3v6 - Sadek

Postprzez sadzio » 14 lut 2016, 22:48

Witajcie :D
Sam nie wiem od czego zacząć....
Może od tego, że zawsze chciałem mieć jedno miejsce w którym będę w miarę systematycznie opisywał o moim aucie "marzeń".
Niestety nie jest to MONTERY/TROOPER/ chociaż jak część z was wie, miałem tak owego i naprawdę fajnie mi się nim jeździło :)2
Tak się pozmieniało w moim życiu, że po blisko roku wróciłem do 4x4 i już nie chciałbym z tego wychodzić :-)
Montek krótki 3.1 zamienił się w NISSANA PATHFINDER R50 3.3 V6 - i póki co nie żałuje !!

Nissan sprowadzony z zachodniej granicy z przebiegiem 188000 km w roku 2011, w pierwszym miesiącu przez poprzedniego właściciela założony gaz sekwencyjny na naprawdę dobrych podzespołach w warsztacie gdzie specjalizują się w montażu gazu do aut 4x4.
5 marca 2015 w Gdyni z przebiegiem na liczniku 205000 km kupuje go od I właściciela w Polsce ze świadomością, że na "dzień dobry" trzeba będzie poświęcić mu trochę uwagi, ale o tym za chwile.
Info o tym modelu: :arrow:

NISSAN PATHFINDER R 50
Produkowany tylko z silnikiem benzynowym V6 w latach 1997-2000 z silnikiem 3.3 o mocy od 150 KM do 170 KM, po roku 2000 z silnikiem 3.5 V6 z moca 230 KM.
Silnik 3.3 to udana rozwiercona konstrukcja silnika 3.0 V6 znanego i chwalonego z nissana terrano I, która naprawdę bardzo dobrze współpracuje z gazem. POTWIERDZAM !!
Silnik 3.5 to już rozbudowana jednostka, mocy ma pod dostatkiem - ale podobno wrażliwa na gaz i padają głowice.

Ten model NISSANA bardzo popularny jest w USA i AUSTRALII, występowały modele produkowane specjalnie na rynek europejski i taki też mam ja.
W latach kiedy był produkowany bezpośrednia konkurencja TOYOTY 4-runner :-) Co też mi się zdarzyło, że ktoś na parkingu zaczepia i mówi to Toyota-prawda ?? :-)
W aucie tym - użyto ramy szczątkowej, ale podobno konstrukcję karoserii wzmocnili BARDZO, BARDZO MOCNO !! Znalazłem kiedyś opis budowy tego modelu na forum USA, jak znajdę to przytoczę.
Bazą do tego modelu był terrano I,ale podobno konstruktorzy bardzo obawiali się decyzji zabrania ramy, dlatego wzmocnili BUDE.
Model Nissana Pathfinder R50 nie jest zbyt popularny na naszych drogach, mało ich jeżdzi w Polsce, na popularnych serwisach aukcyjnych, jest ich na ogół od 2-óch kilku sztuk.

Ceny naprawdę różne, ale wersje silnikowe z przed liftu "budy" stoją naprawdę w niższych cenach niż inne terenówki. Co cieszy przy kupnie i pewnie smuci przy sprzedaży, ale póki co nie myślę o tym. :lol:
Tak naprawdę w internecie na Onecie jest jeden artykuł o tym modelu, który bardzo nie pochlebnie opisuje ten model, osobiście po przeczytaniu tego tekstu wybiłem sobie go na jakiś czas, ale i tak powrócił. Dość teorii, czas na zdjęcia z dnia zakupu :arrow:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

W pierwszym tygodniu (13/03/2015)standardowo pakiet startowy:
- wszystkie płyny , ale to totalnie wszystkie: w silniku, w skrzyni automatycznej, w moście przód + tył, reduktor, chłodniczy, wspomagania, i hamulcowy,
- kompletny rozrząd - koszt 300 PLN - jeden pasek + 2 rolki
- uszczelnienia na wałkach rozrządu + główny na wale,
- wszystkie możliwe paski alternatora, klimy, wspomagania + wszystkie łożyska pasków PK
- łączniki stabilizatora przód + tył, oraz tuleje stabilizatora przód,

cdn...
Ostatnio edytowano 14 lut 2016, 23:27 przez sadzio, łącznie edytowano 1 raz
MONTEREY 93r 3.1 TD LTD
R50 3.3 V6
MONTEREY 92r 3.1 TD RS
sadzio
 
Posty: 58
Dołączył(a): 04 gru 2012, 10:47
Lokalizacja: Ostróda

Re: Nissan Pathfinder R50 3.3v6 - Sadek

Postprzez MAVV » 14 lut 2016, 22:59

fajny ..... ten niebieski w tle :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
2.5 td5
Avatar użytkownika
MAVV
Moderator
 
Posty: 1573
Dołączył(a): 06 sty 2009, 23:45
Lokalizacja: olsztyn

Re: Nissan Pathfinder R50 3.3v6 - Sadek

Postprzez miras7 » 19 lut 2016, 23:04

Fajna fura :)2 Ciekawe jakie spalanie Ci wyjdzie. Kolega w 4Runner 3.0 po Wrocławiu wyciska 20-25l/100km lpg.
Ma Webasto? To pierwsze po lewej przy kolumnie kierowniczej, co to?
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1779
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: Nissan Pathfinder R50 3.3v6 - Sadek

Postprzez Yuri » 20 lut 2016, 18:07

Bardzo ładnie się ta Twoja gadzina prezentuje... Jednak czarny kolor w terenówkach "robi robotę", nie ma co...
OPEL MONTEREY, 3.2 V6 LTD, 96
Yuri
 
Posty: 31
Dołączył(a): 28 paź 2015, 19:18

Re: Nissan Pathfinder R50 3.3v6 - Sadek

Postprzez sadzio » 23 lut 2016, 22:06

Dzięki Panowie.

Miras7
Tak, to po lewej to webasto, zakładane w Niemczech, ale nie zawsze działa, muszę dać do przejżenia - póki co są inne wydatki.
Z tym spalaniem to jest tak różnie. Na początku jak każdy nowy liczyłem co literka :-) Generalnie:
Przed regulacją gazu - wychodziło około 16-19 litrów
Po regulacji gazu - od 13 litrów w trasie do 120 km/h do 18 przy większych prędkościach
Z ciekawości pewnego razu, zatankowałem na jednej stacji i po mieście na maksa w trybie SPORT, pierwszy z pod świateł i generalnie taka ostra jazda, przez cały czas.
NA 50 km - spalił 11 litrów.:-)
W terenie pewnie jeszcze więcej, ale tragedii naprawdę nie ma, jak na tą pojemność+automat, myślę, że spalanie jest naprawdę bardzo przyzwoite.
MONTEREY 93r 3.1 TD LTD
R50 3.3 V6
MONTEREY 92r 3.1 TD RS
sadzio
 
Posty: 58
Dołączył(a): 04 gru 2012, 10:47
Lokalizacja: Ostróda

Re: Nissan Pathfinder R50 3.3v6 - Sadek

Postprzez s74chu » 04 gru 2019, 22:49

gratuluję zakupu sadzio, czy nadal jesteś w posiadaniu patka? Jak sie trzyma? Sam niedawno stałem się posiadaczem takiego, tzn. jest to terrano r3m-x z 95 ale mechanicznie to samo :P mi niestety na gazie póki co pali 18-19L w trasie przy predkosci do 100km/h, w mieście około 25l i to przy dziadkowej jezdzie. Gaz niby wyregulowany... Jaka masz instalacje i na jakich wtryskach?
s74chu
 
Posty: 1
Dołączył(a): 02 gru 2019, 00:32


Powrót do Nasze samochody

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości