Strona 1 z 2

Kolejny Monterey_Wrocław

PostNapisane: 27 wrz 2016, 22:30
przez szuwar01
Cześć,

Witam wszystkich posiadaczy, szczególnie tych z Wrocławia i dolnego śląska. Od 4 miesięcy jestem właścicielem Montereya 98D. Auto z przeznaczeniem do turystyki 4x4, bez wjeżdżania w błoto po klamki. Do tej pory widzę że całkiem nieźle daje sobie radę w terenie mimo ciężaru i rozmiarów (wcześniej miałem krótką vitarkę), także moje modyfikacje uległy zmianie.

Inwestycje jakie planuje to:
- Opony AT: max 275 x 70 lub 245 75, nie zdecydowałem się. Na razie sprawdzam 235 75 AT, ale trochę za nisko.
- Sprężyny na tył twarde - te które mam przy załadowanym aucie (5 osob i bagaże) na wybojach dobija tył.
- Bagażnik dachowy - tutaj potrzebuje wskazówek jak zaprojektować ? Na co zwrócić uwagę? Sam będę robił
- Zderzak stalowy przód - gdzie można zamówić ŁADNY i funkcjonalny? nic ciekawego jeszcze nie znalazłem
- Konserwacja ramy i spód budy - POLECACIE kogoś?
- Zabudowa bagażnika, szuflady + łóżko
- + inne drobiazgi szkoda rozpisywać się

Kilka słów o samym aucie. Do tej pory zrobione:
- oleje, filtry, rozrząd itp
- wymienione amortyzatory na AMADA Extreme
- sworznie tuleje w zawieszeniu
- dwa nowe akumulatory
- regeneracja rozrusznika

Jeśli ktoś z Wrocławia chciałby się spotkać, podzielić się doświadczeniami, zapraszam.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: Kolejny Monterey_Wrocław

PostNapisane: 27 wrz 2016, 22:35
przez szuwar01
Coś te zdjęcia nie zapisały się jak chciałem. Poniżej po ponownym załadunku
Obrazek
Obrazek

Re: Kolejny Monterey_Wrocław

PostNapisane: 27 wrz 2016, 23:26
przez ksenia
Zarąbiste felgi :)2
Motaj kolego i dawaj fotki jak Ci idzie :)2

Re: Kolejny Monterey_Wrocław

PostNapisane: 28 wrz 2016, 09:01
przez miras7
Cześć. Widzę , że taka sama ewolucja jak u mnie - od Vitary do Troopera :)21
Foty z poligonu i ... :?:

Re: Kolejny Monterey_Wrocław

PostNapisane: 28 wrz 2016, 17:53
przez szuwar01
Ostatnia fota to okolice Dusznik Zdój, łąki nad wioską Łężyce.

Co do motania to przede mną opony i nie wiem co wybrać do turystyki. Na razie zastanawiam się nad AT Wrangler 265 x 70 16. Może macie inne propozycje?

No i szukam kogoś do konserwacji budy od spodu i ramy. Proszę o kontakt.

pzdr

Re: Kolejny Monterey_Wrocław

PostNapisane: 28 wrz 2016, 21:21
przez pocieszny
265x75R16
nie ma sensu mniejszych

Re: Kolejny Monterey_Wrocław

PostNapisane: 28 wrz 2016, 22:54
przez miras7
To ja świadomie polecam Nokian Rotiiva AT Plus 265/75R16 (ewentualnie bez "Plus", podobno oszczędniejsze, ale gorsza przyczepność na mokrym). Jedne z niewielu AT ze śnieżynką, czyli jeździsz cały rok i nawet poza krajem, gdzie musisz mieć zimą zimówkę.

Re: Kolejny Monterey_Wrocław

PostNapisane: 29 wrz 2016, 08:55
przez gus
Ja polecam wrangler duratrac, tez maja sniezynka i daja rade w zimie. Rozmiar 265/75/16 jest wedlug mnie idealny do tego auta. Foty na tych oponach masz temat nizej.

Re: Kolejny Monterey_Wrocław

PostNapisane: 29 wrz 2016, 09:18
przez freefly
miras7 napisał(a):To ja świadomie polecam Nokian Rotiiva AT Plus 265/75R16 (ewentualnie bez "Plus", podobno oszczędniejsze, ale gorsza przyczepność na mokrym). Jedne z niewielu AT ze śnieżynką, czyli jeździsz cały rok i nawet poza krajem, gdzie musisz mieć zimą zimówkę.


Np. w Austrii gdzie są surowe restrykcje wg. obowiązujących tam przepisów za zimowe uznawana są opony z oznaczeniami M+S, MS. Całoroczne opony uznawana są za zimowe jeśli mają takie oznaczenie. O symbolu śnieżynki nie ma wzmianki.
https://www.help.gv.at/Portal.Node/hlpd ... 31001.html
https://www.help.gv.at/Portal.Node/hlpd ... 63320.html

Re: Kolejny Monterey_Wrocław

PostNapisane: 29 wrz 2016, 10:17
przez miras7
To by oznaczało, że każda opona z oznaczeniem M+S będzie ok na zimę. W sensie przepisowym. To by było dobre :)2

Re: Kolejny Monterey_Wrocław

PostNapisane: 29 wrz 2016, 11:55
przez freefly
Zgadza się. To jest dobre, skoro tak jest.
W Niemczech jedynie pojazdy ratownicze i przewożące towary niebezpieczne nie mogą korzystać zimą z opon całorocznych z oznaczeniem M+S ( w zasadzie to nie można również użytkować ich zimą w rolnictwie i leśnictwie). Pozostali użytkownicy w zgodzie z przepisami.

Re: Kolejny Monterey_Wrocław

PostNapisane: 29 wrz 2016, 15:59
przez Michał4x4
gus napisał(a):Ja polecam wrangler duratrac, tez maja sniezynka i daja rade w zimie. Rozmiar 265/75/16 jest wedlug mnie idealny do tego auta. Foty na tych oponach masz temat nizej.


Dla mnie najlepsza opona całoroczna. Jeżdżę na takich już 4 lata i kolejny komplet też będzie Duratrac.

Re: Kolejny Monterey_Wrocław

PostNapisane: 29 wrz 2016, 20:31
przez Maryś2
Miód na moje uszy :D wczoraj założyłem Duratrac :)21 wyglądają super i bardzo ciche :)2 Mogę polecić też Grabbery AT2 mają śnieżynkę i w zimie robią ;) Monciak super , fele też tylko uważaj na te dekle plastikowe :)3

Re: Kolejny Monterey_Wrocław

PostNapisane: 29 wrz 2016, 21:31
przez PiotrR
To ja wam polecę llegro.pl/cooper-discoverer-m-s-265-75-16-265-75r16-zima-i6472068510.html drugi komplet dojeżdżam,jak bym miał kolce na lodzie. W kopnym śniegu dają radę pięknie się oczyszczają, w terenie do przody jak wszystkie AT trochę słabiej z bocznym trzymaniem. Najlepsze jest to że przez trzy lata używałem ich w Freelanderze jako opon całorocznych i nic się nie działo,nie znikały dobrze trzymały w wysokich temperaturach. W Montereyu trzeci sezon zaczęły używam w zimie i do dalekiej turystyki.

Re: Kolejny Monterey_Wrocław

PostNapisane: 30 wrz 2016, 20:53
przez Michał4x4
Maryś2 napisał(a):Miód na moje uszy :D wczoraj założyłem Duratrac :)21 wyglądają super i bardzo ciche :)2 Mogę polecić też Grabbery AT2 mają śnieżynkę i w zimie robią ;) Monciak super , fele też tylko uważaj na te dekle plastikowe :)3


Będzie Pan zadowolony :)2
Opona wygląda jak mocno terenowa, a jest cicha jak osobowa i to m.in. w niej lubię.
Oczywiście zalet ma znacznie więcej.

Re: Kolejny Monterey_Wrocław

PostNapisane: 30 wrz 2016, 22:08
przez pocieszny
M+S to oznaczenie hamerykanckie i w UE nie obowiązuje, do Austrii nie dojedziesz bo cie w Czechach odcholują ;) zresztą oznaczenie M+Snie oznacza opony zimowej tylko odpowiednio luźny bieżnik (każda opona MT ma oznaczenie M+S) w EU obowiązuje oznaczenie góry ze śnieżynką a przy tym w 90% będzie M+S
Obrazek

pomijając już śnieżynkę w niektórych krajach UE na oponie musi być homologacja europejska (oznaczenie E4) któej większość naszych opon nie ma

Re: Kolejny Monterey_Wrocław

PostNapisane: 01 paź 2016, 21:40
przez freefly
pocieszny napisał(a):M+S to oznaczenie hamerykanckie i w UE nie obowiązuje, do Austrii nie dojedziesz bo cie w Czechach odcholują ;) zresztą oznaczenie M+Snie oznacza opony zimowej tylko odpowiednio luźny bieżnik (każda opona MT ma oznaczenie M+S) w EU obowiązuje oznaczenie góry ze śnieżynką a przy tym w 90% będzie M+S
Obrazek

pomijając już śnieżynkę w niektórych krajach UE na oponie musi być homologacja europejska (oznaczenie E4) któej większość naszych opon nie ma


Czeskie Ministerstwo Transportu. Raczej wiedza jakie mają przepisy.
http://www.ibesip.cz/cz/ridic/zasady-be ... jen-v-lete



A zresztą, żeby rozwiać wątpliwości:
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH |

Bruksela, dnia 23.5.2008

KOM(2008) 316 wersja ostateczna

2008/0100 (COD)

Wniosek

ROZPORZĄDZENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY

w sprawie wymogów technicznych w zakresie homologacji typu pojazdów silnikowych dotyczących ich bezpieczeństwa ogólnego

7. „opona zimowa” oznacza oponę noszącą oznaczenie M+S lub M.S lub M&S, której wzór bieżnika, jego mieszanka lub struktura zostały zaprojektowane przede wszystkim w celu uzyskania podczas jazdy po śniegu osiągów lepszych niż osiągi zwykłej opony w odniesieniu do jej zdolności wprawiania pojazdu w ruch lub utrzymywania jego ruchu;

Re: Kolejny Monterey_Wrocław

PostNapisane: 02 paź 2016, 18:01
przez Michał4x4
Ja też słyszałem (nigdy nie byłem) że w Austrii wymagana jest śnieżynka na oponie przynajmniej w górach.
To samo dotyczy łańcuchów, że muszą mieć homologację, a u nas w kraju raczej nikt takich nie produkuje.
Tak więc przepisy przepisami a rzeczywistość i indywidualna interpretacja przez policjanta może być inna.

Re: Kolejny Monterey_Wrocław

PostNapisane: 02 paź 2016, 21:54
przez freefly
Michał4x4 napisał(a):Ja też słyszałem (nigdy nie byłem) że w Austrii wymagana jest śnieżynka na oponie przynajmniej w górach.
To samo dotyczy łańcuchów, że muszą mieć homologację, a u nas w kraju raczej nikt takich nie produkuje.
Tak więc przepisy przepisami a rzeczywistość i indywidualna interpretacja przez policjanta może być inna.


Strona Ministerstwa Transportu Austrii:
https://www.bmvit.gv.at/verkehr/strasse ... eifen.html

Opony z oznaczeniami M + S, MS lub M & S są prawnie uznawanym oponami zimowymi.
Natomiast pojazdy powyżej 3,5 t i autobusy muszą mieć typowe opony sezonowe zimowe. Do 3,5 t wystarczą opony zimowe sezonowe lub m+S na napędzanej osi.

Re: Kolejny Monterey_Wrocław

PostNapisane: 03 paź 2016, 22:46
przez szuwar01
Jeździł ktoś na oponach AT toyo open country?

Rozmiar 265 x 75 x 16 nie jest za duzy do montka? Jak zachowuje się podczas jazdy w mieście w terenie?

Re: Kolejny Monterey_Wrocław

PostNapisane: 04 paź 2016, 01:50
przez Gocu
265/75r16 to rozmiar, który bez problemu wchodzi do fabrycznych Trooperów (o ile zawieszenie nie opadło). Praktycznie nieodczuwalne pogorszenie osiągów i nieco wyższe spalanie.

Re: Kolejny Monterey_Wrocław

PostNapisane: 04 paź 2016, 09:51
przez pocieszny
tylko dziwne jest że czeska policja nie respektuje M+S tylko właśnie śnieżynkę to samo austria i niemcy
a jeśli tak to czemu nikt tam nie jeździ na MTkach w zimie przeca wszytkie mają M+S

ogólnie jak chcecie to jeździjcie sobie na M+S ja jestem w czechach czy na słowacji co najmniej raz w tygodniu i jakoś zostane przy swoim :)21

@ szuwar01 265x75R16 to najlepszy rozmiar opony do montka :)2 na ATku nawet nie poczujesz różnicy

Re: Kolejny Monterey_Wrocław

PostNapisane: 04 paź 2016, 09:59
przez piotrck
Michał4x4 napisał(a):
gus napisał(a):Ja polecam wrangler duratrac, tez maja sniezynka i daja rade w zimie. Rozmiar 265/75/16 jest wedlug mnie idealny do tego auta. Foty na tych oponach masz temat nizej.


Dla mnie najlepsza opona całoroczna. Jeżdżę na takich już 4 lata i kolejny komplet też będzie Duratrac.


Zrobiłem już 45 tys km na Duratrackach i jak dla mnie Ok , ciche , w zimie Ok, nie scierają się szybko ( nowe 15 mm bieznik po 45tys około 11-12 mm )
wady : po deszczu w lecie lekka spinka na parującym asfalcie

Re: Kolejny Monterey_Wrocław

PostNapisane: 04 paź 2016, 10:59
przez korf
Też jestem zadowolony z Duratracków, mam na dwóch autach. Chętnie jednak pojeździłbym na BFG KO2.

Re: Kolejny Monterey_Wrocław

PostNapisane: 04 paź 2016, 16:03
przez freefly
pocieszny napisał(a):tylko dziwne jest że czeska policja nie respektuje M+S tylko właśnie śnieżynkę to samo austria i niemcy
a jeśli tak to czemu nikt tam nie jeździ na MTkach w zimie przeca wszytkie mają M+S

ogólnie jak chcecie to jeździjcie sobie na M+S ja jestem w czechach czy na słowacji co najmniej raz w tygodniu i jakoś zostane przy swoim :)21



Jak ich spotkasz, to uświadom ich, że ich ustawodawca jest innego zdania.

Betreff: Erlass Winterreifenpflicht; 29. KFG-Novelle
Mit der 29. KFG-Novelle, BGBl. I Nr. 6/2008, wird

für Schwerfahrzeuge (Lkw und Busse) der Zeitraum für die Winterreifenpflicht und
die Pflicht, Schneeketten mitzuführen, im unterschiedlichen Ausmaß ausgedehnt,
und

eine Winterreifenpflicht auch für Fahrzeuge mit einem höchsten zulässigen
Gesamtgewicht von nicht mehr als 3.500 kg eingeführt.
Diese Änderungen treten gemäß § 135 Abs. 19 Z 1 KFG mit 1. Jänner 2008 in Kraft.


3.2.2.
Liegen winterliche Fahrbahnverhältnisse vor, so müssen Winterreifen an allen
Rädern angebracht sein.
Als
Winterreifen
können nur solche Reifen anerkannt werden, die zur Verwendung als
Schnee- und Matschreifen oder als Schnee-, Matsch und Eisreifen bestimmt sind. Diese
Reifen müssen die Aufschrift „M + S“ oder „M.S.“ oder „M & S“ aufweisen. Auch
Spikesreifen fallen darunter.
Sog. „Ganzjahresreifen“ oder „Allwetterreifen“ kommen als Winterreifen in Betracht, sofern
sie diese „M und S“ Kennzeichnung aufweisen.



A symbol śnieżynki oznacza jedynie, że producent oddał do testów oponę do The European Tyre and Rim Technical Organisation i może sobie taki znaczek umieścić, bo za niego zapłacił. Dyrektywy UE nie zobowiązują producentów do takich testów i takich znaczków.
Jakbyś się wybierał do Włoch, to tam opona M+S nie może mieć indeksu prędkości mniejszego niż maksymalna prędkość pojazdu.
.