Silver Edition

Opisy naszych samochodów...

Re: Silver Edition

Postprzez Gocu » 14 lis 2016, 10:54

255/85 to już 33" wysokości, wg mnie jak ktoś nie upala w terenie, to 32", 265/75r16 to optymalny wybór :)2
Jest: Opel Monterey 3,5v6, 2000r., Yokohama AT 235/85r16
Był: Nissan Patrol GR Y60 2,8td, 1996r., Fedima 285/75r16
Był: Isuzu Trooper 2,6i, 1991r., BFG MT 33x12,5
Był: Uaz 469b, 2,445l, 1990r
Avatar użytkownika
Gocu
 
Posty: 507
Dołączył(a): 12 paź 2011, 19:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: Silver Edition

Postprzez pocieszny » 14 lis 2016, 20:47

zresztą to na seryjny zawias nie wchodzi nawet
a żeby dobrze działało to 3 cale liftu powinno być :)2
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3892
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Silver Edition

Postprzez Jack » 14 lis 2016, 22:32

Tak najprościej i budżetowo żeby podnieść auto wyżej, to możesz założyć podkładki na tylne sprężyny. Jeśli masz dobre sprężyny, to nie stracisz komfortu, koszt nieduży, mało pracy a jest np. 6 cm wyżej. Tylko załóż dłuższe amory, bo seryjne mogą stukać. Ironmany nie są zbyt drogie, wytrzymałe, ale dość miękkie.
Isuzu Trooper 3.0D krótki na 32 calach MT, wyciągarka, osłony.
Kuchnia polowa, grill, dobre jedzenie w terenie :D
www.grill-kuchnia.com
Jack
 
Posty: 29
Dołączył(a): 04 lis 2013, 21:13

Re: Silver Edition

Postprzez pocieszny » 15 lis 2016, 11:42

seria spokojnie ogarnia 2 cale liftu ;)
problemem podkładek jest tylko to że nie zmienia się zakres pracy zawieszenia, a zwiększa się ryzyko wypadnięcia sprężyny, 3-6cm nie jest jeszcze dużo ale gdzieś widziałem w ofercie 15 cm :)21 a to już makabra :)21
nie najprościej to podnieść budę te 3 cm i spokojnie cieszyć się dalej nie zmienionymi nastawami zawieszenia :)2
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3892
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Silver Edition

Postprzez PiotrR » 15 lis 2016, 22:06

Podkładki tylko podnoszą nie pracują.Jak chcesz zwiększyć wykrzyż tyłu daj sprężyny dłuższe o 5cm nie utwardzane i zmień mocowanie pan harda stosownie do liftu, amortyzatory + 2''. Z przodem nie ma sensu walczyć za mocno kończy się to problemami ze zbieżnością. Wystarczy wykręcić drążki tak by dorównać do tyłu,fabryczny amortyzator to ogarnie.
Na fabrycznych szpilkach możesz podnieść budę o 2.5cm, to wystarczy do kół 33''
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Re: Silver Edition

Postprzez Stan » 22 lis 2016, 23:42

Znalazlem podkladki pod sprezyny (nr 77) 5 cm czy z takim frezem na podkladce istnieje mozliwosc wypadniecia sprezyny ?
jak taki lift 5cm (przod krecony tylko ) wplynie na auto ?
http://opony-4x4.pl/osprzet-off-road/po ... enia/#inne
Avatar użytkownika
Stan
 
Posty: 16
Dołączył(a): 27 paź 2016, 15:32
Lokalizacja: Gorzow Wlkp

Re: Silver Edition

Postprzez miras7 » 23 lis 2016, 08:46

Używałem jakiś czas takie podkładki i nic się nie dzieje ze sprężyną. Na pewno nie wypadnie (tylko musisz sprawdzić przy montażu, ale chyba trzeba wyjąć oryginalną podkładkę gumową na górze sprężyny (między sprężyną a ramą). Przód podkręcasz, oryginalne amortyzatory to ogarną. Pozostanie miękko z tyłu. Jeśli nie potrzebujesz większej ładowności to wystarczy to do większych kół i zwiększy prześwit poprzeczny z przodu oraz kąty (rampowy, wejścia i zejścia).
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1782
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: Silver Edition

Postprzez Gocu » 23 lis 2016, 08:54

Stan napisał(a):Znalazlem podkladki pod sprezyny (nr 77) 5 cm czy z takim frezem na podkladce istnieje mozliwosc wypadniecia sprezyny ?
jak taki lift 5cm (przod krecony tylko ) wplynie na auto ?
http://opony-4x4.pl/osprzet-off-road/po ... enia/#inne



Ja mam dokładnie te podkładki. 5cm, a do tego podciągnięcie przodu o 5cm. Sprawność terenowa poszła zdecydowanie w górę. Chociaż nie powiem, seryjny Trooper ma bardzo dobre właściwości terenowe. Seryjnym objechałem Jeepa XJ podniesionego 3" :)2 :)21
Jest: Opel Monterey 3,5v6, 2000r., Yokohama AT 235/85r16
Był: Nissan Patrol GR Y60 2,8td, 1996r., Fedima 285/75r16
Był: Isuzu Trooper 2,6i, 1991r., BFG MT 33x12,5
Był: Uaz 469b, 2,445l, 1990r
Avatar użytkownika
Gocu
 
Posty: 507
Dołączył(a): 12 paź 2011, 19:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: Silver Edition

Postprzez pocieszny » 23 lis 2016, 12:41

5 cm ni jest dużo,
ale przód kręć jak najmniej, im mniej podkręcisz drążki tym mmniej się geometria rozjedzie, tym lepiej się będzie prowadził

na prawde lepszą opcją jest podniesienie budy 3 cm i podkładka sprężyny 3 cm :)2 wiem drożej, ale zyskujesz dużo więcej niż samą podkładką a drążków nawet ruszać nie trzeba, więc zostaje więcej na opadanie koła (zostaje stary zakres pracy przedniego zawieszenia)


@Gocu ale XJ podniesiony 3 cale jeździ na 31 :)21 czyli na mniejszej gumie niż Ty w serii ;) do tego ma 2 wiszące gruchy pod autem nie 1 ;)
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3892
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Silver Edition

Postprzez pawel126 » 23 lis 2016, 17:17

pocieszny napisał(a):5 cm ni jest dużo,
ale przód kręć jak najmniej, im mniej podkręcisz drążki tym mmniej się geometria rozjedzie, tym lepiej się będzie prowadził

na prawde lepszą opcją jest podniesienie budy 3 cm i podkładka sprężyny 3 cm :)2 wiem drożej, ale zyskujesz dużo więcej niż samą podkładką a drążków nawet ruszać nie trzeba, więc zostaje więcej na opadanie koła (zostaje stary zakres pracy przedniego zawieszenia)


@Gocu ale XJ podniesiony 3 cale jeździ na 31 :)21 czyli na mniejszej gumie niż Ty w serii ;) do tego ma 2 wiszące gruchy pod autem nie 1 ;)


w Pajero poprzednik podkręcił tak drążki że w ogóle nie pracowało zawieszenie, ale koła były wielkie :)3

XJ podniesionego mam na dystansach 8,5 cm z aluminium reszta zrobiła spawarka i tyle w kosztach liftu :lol:

Koła 32" i przynajmniej jeszcze nie urwałem żadnego krzyżaka. Gruchy nie przeszkadzają w niczym,
za to prześwit jaki jest pod XJ to nie widziałem poki co lepszego w innym aucie. :)21 a powieszony Parch w połowie sam nie chce zjechać :lol:
Monterey 3.2 V6+LPG 97r. LTD BF AT 265 75 R16
Monterey 3.1 D 97r. LTD - sprzedany.
Jeep XJ 2,5 TD 99r. - Malatesta Kaiman 31x10,50 R15 + T-MAX EW-12500
Avatar użytkownika
pawel126
 
Posty: 564
Dołączył(a): 17 wrz 2009, 08:46
Lokalizacja: Toruń

Re: Silver Edition

Postprzez Gocu » 23 lis 2016, 17:46

pocieszny napisał(a):5 cm ni jest dużo,
ale przód kręć jak najmniej, im mniej podkręcisz drążki tym mmniej się geometria rozjedzie, tym lepiej się będzie prowadził
na prawde lepszą opcją jest podniesienie budy 3 cm i podkładka sprężyny 3 cm :)2 wiem drożej, ale zyskujesz dużo więcej niż samą podkładką a drążków nawet ruszać nie trzeba, więc zostaje więcej na opadanie koła (zostaje stary zakres pracy przedniego zawieszenia)


Właśnie dlatego tak zrobię jak będę musiał wymieniać sprężyny i amorki. :)2 ;)
Jest: Opel Monterey 3,5v6, 2000r., Yokohama AT 235/85r16
Był: Nissan Patrol GR Y60 2,8td, 1996r., Fedima 285/75r16
Był: Isuzu Trooper 2,6i, 1991r., BFG MT 33x12,5
Był: Uaz 469b, 2,445l, 1990r
Avatar użytkownika
Gocu
 
Posty: 507
Dołączył(a): 12 paź 2011, 19:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: Silver Edition

Postprzez pocieszny » 23 lis 2016, 20:44

pawel126 napisał(a):
pocieszny napisał(a):5 cm ni jest dużo,
ale przód kręć jak najmniej, im mniej podkręcisz drążki tym mmniej się geometria rozjedzie, tym lepiej się będzie prowadził

na prawde lepszą opcją jest podniesienie budy 3 cm i podkładka sprężyny 3 cm :)2 wiem drożej, ale zyskujesz dużo więcej niż samą podkładką a drążków nawet ruszać nie trzeba, więc zostaje więcej na opadanie koła (zostaje stary zakres pracy przedniego zawieszenia)


@Gocu ale XJ podniesiony 3 cale jeździ na 31 :)21 czyli na mniejszej gumie niż Ty w serii ;) do tego ma 2 wiszące gruchy pod autem nie 1 ;)


w Pajero poprzednik podkręcił tak drążki że w ogóle nie pracowało zawieszenie, ale koła były wielkie :)3

XJ podniesionego mam na dystansach 8,5 cm z aluminium reszta zrobiła spawarka i tyle w kosztach liftu :lol:

Koła 32" i przynajmniej jeszcze nie urwałem żadnego krzyżaka. Gruchy nie przeszkadzają w niczym,
za to prześwit jaki jest pod XJ to nie widziałem poki co lepszego w innym aucie. :)21 a powieszony Parch w połowie sam nie chce zjechać :lol:

ja powiem tak parch na kołąch większych o cal od serii objeżdża XJ na kołąch 3-4 cale większych od serii ;) więc albo kierownik parcha sierota albo zepsute auto :)21

parch na kołach 35 cali to tylko o 3 cale więcej niż seryjna opona, to to samo co XJ na 30/31 calach :)21 zakres przeróbek podobny w obydwu autach :)21 a z doświadczenia wiem że do patrola żeby fajnie na prawde jeździł w terenie wystarczy opona 33 cale :)2
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3892
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Silver Edition

Postprzez Stan » 23 lis 2016, 21:46

pocieszny napisał(a):5 cm ni jest dużo,
ale przód kręć jak najmniej, im mniej podkręcisz drążki tym mmniej się geometria rozjedzie, tym lepiej się będzie prowadził

na prawde lepszą opcją jest podniesienie budy 3 cm i podkładka sprężyny 3 cm :)2 wiem drożej, ale zyskujesz dużo więcej niż samą podkładką a drążków nawet ruszać nie trzeba, więc zostaje więcej na opadanie koła (zostaje stary zakres pracy przedniego zawieszenia)


@Gocu ale XJ podniesiony 3 cale jeździ na 31 :)21 czyli na mniejszej gumie niż Ty w serii ;) do tego ma 2 wiszące gruchy pod autem nie 1 ;)


No rozumiem ze przod musze tyle podkrecic zeby auto " stalo rowno " przod i tyl na tej samej wysokosci ?
Zastanawiam sie co z zderzakami przy podniesieniu budy ?
Avatar użytkownika
Stan
 
Posty: 16
Dołączył(a): 27 paź 2016, 15:32
Lokalizacja: Gorzow Wlkp

Re: Silver Edition

Postprzez pocieszny » 23 lis 2016, 21:57

włąściwie to nie musi stać równo ;) u mnie jest przód 2-3 cm niżej niż tył "prawie" nie widać
Obrazek

w tym wypadku przy dźwignięciu auta dość wysoko przód podkręcony jest na tyle mało że nie trzeba obniżać mostu przedniego :)2
co do zderzaków niestety trzeba przerobić mocowania jeśli zostajesz przy oryginalnych :)2
przód musisz podkręcić tyle żeby opony miały gdzie pracować ;) przód wyżej niż odbój i tak nie pójdzie :)2

ogólnie zależy jakie opony chcesz wkładać czasem dźwignięcie przodu o 2cm spokojnie wystarcza :)2
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3892
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Silver Edition

Postprzez pawel126 » 23 lis 2016, 23:07

ja powiem tak parch na kołąch większych o cal od serii objeżdża XJ na kołąch 3-4 cale większych od serii ;) więc albo kiero yuwnik parcha sierota albo zepsute auto :)21

parch na kołach 35 cali to tylko o 3 cale więcej niż seryjna opona, to to samo co XJ na 30/31 calach :)21 zakres przeróbek podobny w obydwu autach :)21 a z doświadczenia wiem że do patrola żeby fajnie na prawde jeździł w terenie wystarczy opona 33 cale :)2[/quote]

Ok 35 cali szacun ;) niestety nie ta liga.
Tez bym wolał 33 ale to juz za dużo na seryjnego xj 2,5d.
Monterey 3.2 V6+LPG 97r. LTD BF AT 265 75 R16
Monterey 3.1 D 97r. LTD - sprzedany.
Jeep XJ 2,5 TD 99r. - Malatesta Kaiman 31x10,50 R15 + T-MAX EW-12500
Avatar użytkownika
pawel126
 
Posty: 564
Dołączył(a): 17 wrz 2009, 08:46
Lokalizacja: Toruń

Re: Silver Edition

Postprzez pocieszny » 23 lis 2016, 23:13

seryjny patrol ma 265x75R16 czyli 32 setyjny xj 27? więc star z innego pułapu
mam znajomych co XJtami powożą na 33 calach w simexie ale z seryjnych mostów niewiele tam zostało ;)
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3892
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Silver Edition

Postprzez miras7 » 23 lis 2016, 23:55

Stan napisał(a):
pocieszny napisał(a):5 cm ni jest dużo,
ale przód kręć jak najmniej, im mniej podkręcisz drążki tym mmniej się geometria rozjedzie, tym lepiej się będzie prowadził

na prawde lepszą opcją jest podniesienie budy 3 cm i podkładka sprężyny 3 cm :)2 wiem drożej, ale zyskujesz dużo więcej niż samą podkładką a drążków nawet ruszać nie trzeba, więc zostaje więcej na opadanie koła (zostaje stary zakres pracy przedniego zawieszenia)


@Gocu ale XJ podniesiony 3 cale jeździ na 31 :)21 czyli na mniejszej gumie niż Ty w serii ;) do tego ma 2 wiszące gruchy pod autem nie 1 ;)


No rozumiem ze przod musze tyle podkrecic zeby auto " stalo rowno " przod i tyl na tej samej wysokosci ?
Zastanawiam sie co z zderzakami przy podniesieniu budy ?

Tu masz trochę info o bodylift:
viewtopic.php?f=39&t=5628&p=40144&hilit=bodylift#p40144
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1782
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: Silver Edition

Postprzez Stan » 22 gru 2016, 00:53

Przyszedl czas zmiany opon na AT 265 / 75 / 16 mam dylemat miedzy:

-COOPER DISCOVERER A/T3
-GOODYEAR WRANGLER DURATRAC

Czy te goodyery to sa AT bo bieznik wyglada agresywnie ?
Czy ktos je uzywa chetnie uslysze opinie.
Avatar użytkownika
Stan
 
Posty: 16
Dołączył(a): 27 paź 2016, 15:32
Lokalizacja: Gorzow Wlkp

Re: Silver Edition

Postprzez korf » 22 gru 2016, 10:44

Mam dwa komplety Duratracków i zamierzam kupić trzeci. Używane całorocznie.
2.6 LWB, 2.6 RS, 3.1 RS, 3.1 LWB, 3.5 LWB, 3.2 RS, 2.8 LWB, 3.5 RS | Trooper 4WD
Avatar użytkownika
korf
 
Posty: 551
Dołączył(a): 31 mar 2009, 11:29
Lokalizacja: Katowice | SBL

Re: Silver Edition

Postprzez Maryś2 » 23 gru 2016, 05:19

Mam Duratrac i mogę śmiało polecić ciche, dobrze trzymają no i fajny wygląd :lol: Czekam na śnieg ;)
RS '98 3,1
LTD '93 3,1
Maryś2
 
Posty: 142
Dołączył(a): 31 sty 2016, 21:09
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Silver Edition

Postprzez Stan » 28 gru 2016, 18:29

Opony zalozone wygladaja oblednie ale zeby nie bylo tak różowo fachowiec powiedzial ze nie ma szans ich wywazyc na aluminiowych felgach a jedna z opon "pobila rekord maszyny" ktora pokazala 380 czy mam szukac innego gumiarza ? co to za rozwiazanie jakis specjalny proszek czy kulki ktore sie wsypuje do opony w celu wywazenia?
Przy 100 kmh pojawily sie lekkie drgania kierownicy.
Avatar użytkownika
Stan
 
Posty: 16
Dołączył(a): 27 paź 2016, 15:32
Lokalizacja: Gorzow Wlkp

Re: Silver Edition

Postprzez FFK » 28 gru 2016, 18:57

Popytaj po warsztatach może gdzieś w pobliżu robią optymalizacje opony względem felgi. Niech też jakiś kumaty człowiek sprawdzi, czy felga nie walnięta. Może wyważanie dynamiczne się sprawdzi.
Tu masz o wyważaniu elektrostatycznym za pomocą kulek:
http://www.trooper4x4.pl/forum/viewtopic.php?p=46859#p46859
Isuzu Trooper 2000r 4JG2 :)

Był:
Opel Monterey 3,2 V6 1993r. - zepsuty w AB Servis :(
Avatar użytkownika
FFK
 
Posty: 729
Dołączył(a): 02 paź 2012, 20:12
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Re: Silver Edition

Postprzez Quentil » 28 gru 2016, 19:08

Możliwe, że opona długo leżała i się odkształciła, po paru przejażdżkach powinna wrócić do poprzedniego kształtu. Optymalizacja dość ważna rzecz, a niewiele warsztatów chcę się w to bawić - kij im...mniejsza z tym :)21
6VE1...
Quentil
 
Posty: 992
Dołączył(a): 26 paź 2012, 22:07
Lokalizacja: Puławy / Lublin

Re: Silver Edition

Postprzez Maryś2 » 28 gru 2016, 21:28

Mam podobne felgi 7.5 x 16 z oponami 265/70/16 Grabbery at2 et 10 i mam podobnie naje....... ciężarków :)3 drugi komplet Duratrac 265/75/16 felgi 7x16 et 38 ciężarków połowę mniej gumiarz oponki obracał ale miny były i fochy ciężko o fachowców :)3 Też myślałem o kólkach.
RS '98 3,1
LTD '93 3,1
Maryś2
 
Posty: 142
Dołączył(a): 31 sty 2016, 21:09
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Silver Edition

Postprzez pocieszny » 28 gru 2016, 22:16

macie dziwnych gumiarzy, jedźd=cie tam gdzie robią ciężarówki i maszyny budowlane, zapłaci się więcej ale zrobią na cacy :)2
w rajdówce miałem nalewki 36 cali "simexxy" wyważone do 70g max na feldze :)2
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3892
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Nasze samochody

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości