Strona 1 z 3

Silver Edition

PostNapisane: 27 paź 2016, 18:56
przez Stan
Witam wszystkich!!!
Mam na imię Stachu, mam 37 lat i jestem z Gorzowa Wlkp.
Od jakiś 6 miechów jestem tu z wami incognito :) a od lipca jestem szczęśliwym posiadaczem troopera 2002 silver edition 3.0 DOHC
Auto przyjechało na lawecie z Norymbergi z silnikiem w ....bagażniku. Niemiaszkom nie udało się go naprawić po solidnym przegrzaniu (przebita chłodnica). Musiało być parę prób aż się poddali i tym sposobem zakonserwowali bagażnik świeżutkim olejem wyciekającym z silnika.
Z Norymbergi poleciał na lawecie od razu do Wrocławia i tam Pan Andrzej odwalił świetna robotę - wstawił nowy silnik z gwarancja i generalnie zrobił wszystko aby auto dla mnie przygotować (paski, oleje w skrzyni, mostach konserwacja ramy, itp. z przeglądem włącznie).
W przebieg 66 tys. nie wierzyłem i nie miało to dla mnie znaczenia.A jednak to prawda auto jest w środku jak nowe, skóra na fotelu kierowcy jest w stanie idealnym. Ostatni wpis w książce serwisowej jest z 2009 rok z 30,794 km. Z mankamentów jest parę rysek na lakierze, pod zapasem tylne drzwi lekko wgniecione i jeden próg rdzewieje (już jestem umówiony w warsztacie). W aucie jestem zakochany jak i moja lepsza połowa, która to cały czas chciałaby nim jeździć (a chciała żebyśmy kupili grand scenica) :D
Auto kupilem jako duże rodzinne wozidlo do wypraw, na poczatek po polsce (mam dwóch synów 4 lata i 1,5 roku ) moje plany to :

- bagażnik + światła
- lift 2" na zawieszeniu
- zabudowa do spania
- większe kapcie AT (gdy zajeżdżę caloroczne z ktorymi kupilem 245/70 prawie nowe )


pare fotek:

tor motocross
http://images82.fotosik.pl/119/a8ab29dce126d802.jpg
http://images83.fotosik.pl/119/a2b341cb07420ee9.jpg

kanal ulgi
http://images82.fotosik.pl/119/ee751f383aa309e8.jpg

lasy
http://images82.fotosik.pl/119/18c3e7901e5af63b.jpg

pozdrawiam

Re: Silver Edition

PostNapisane: 27 paź 2016, 20:03
przez Maryś2
:)2 ładna sztuka ;)

Re: Silver Edition

PostNapisane: 27 paź 2016, 21:03
przez PiotrR
Witaj :)2 . Jeśli chcesz podróżować z całą rodziną to zabudowa do spania się nie sprawdzi, lepiej porządny namiot (taki w którym obsłużysz dzieci i ugotujesz na stojąco przy złej pogodzie) . Lift zawieszenia to tylko tył, kup sprężyny +2'' nie utwardzane najwyżej 100kg przód wykręcisz na drążkach, seryjne amortyzatory to ogarną w turystyce.
Bagażnik dachowy najlepiej się sprawdza zwykły Box, dużo zmieścisz zamkniesz, nie martwisz się czy zamoknie albo ukradną. Po za tym jest aerodynamiczny znacznie cichszy od innych konstrukcji.
Opony klasy AT 31''-32''
Oświetlenie to kwestia indywidualnych potrzeb , do turystyki światła o rozproszonym spektrum zamontowane tak by oświetlały od auta do 10m boki i tył, ekonomiczne żarówki .Do przodu co kto lubi. Warto mieć porządny szperacz i kilka świetlówek podłączanych pod gniazda zapalniczki.

Re: Silver Edition

PostNapisane: 28 paź 2016, 09:29
przez Nazhir
Bardzo fajny samochód. Moim zdaniem warto byłoby go zachować w oryginale. Takich aut pozostało naprawdę niewiele.

Daj zdjęcia środka.

PS. Bardzo fajny pies :)2

Re: Silver Edition

PostNapisane: 28 paź 2016, 09:42
przez freefly
Gratulacje. Trochę posłuży.

Re: Silver Edition

PostNapisane: 28 paź 2016, 14:32
przez pawel126
:)2 super autko, stan rewelacja, no i pobiłeś mnie z przebiegiem mój miał 95tyś :D
apropo sąsiadów to często trafiają się z uszkodzonym silnikiem 3.0, ale za to w stanie godnym przygarnięcia :)2

Re: Silver Edition

PostNapisane: 28 paź 2016, 16:35
przez pocieszny
my też Cie witamy :)2
mam dal Ciebie dobrą wiadomość to da się leczyć... tylko czy warto :)21

Re: Silver Edition

PostNapisane: 30 paź 2016, 19:39
przez Stan
Dzis robiłem porządki więc cykłem parę fotek wnętrza :

http://images81.fotosik.pl/125/b06f5019ca523653.jpg

http://images81.fotosik.pl/125/130a6a53868760da.jpg

http://images83.fotosik.pl/125/dd7e49bf27eb58d2.jpg

http://images81.fotosik.pl/125/05c5f8208f6e5dc5.jpg

no i najlepsza czesc auta uwielbiam jak do mnie cyka :)21
http://images82.fotosik.pl/125/80f237ebed4b3b16.jpg

Owszem fajnie by było go zachować w tym stanie ale łatwo radzic to komus jak wy już macie bagażniki duże laki i zderzaki, wyciagarki itd ... chcem i JA !
ooo na przyklad o to mi sie podoba + bagaznik i jestem happy

http://images81.fotosik.pl/125/b4860bc4ec20c263.jpg

A tak szczerze to wiem ze trochę go szkoda przerabiać ale to chyba nie uniknione jak wpadnie troche kasy to bede dzwonil do Peterka, dobrze to wyglada co on robi.

pozdrawiam

Re: Silver Edition

PostNapisane: 30 paź 2016, 20:38
przez pocieszny
to z foty ostatniej tylko fajnie wygląda, ale masa makabryczna :)3 :)21

Re: Silver Edition

PostNapisane: 30 paź 2016, 23:23
przez PiotrR
Takie auta fajnie wyglądają ale kiepsko się nimi jeździ. Po kilku latach motania mam Montereya który walczy ze zmotami. Efekt taki że jazda na co dzień jest trudna dalsze wyprawy bardzo męczące. Stalowe zderzaki stają się problemem za granicą,lift i MTki nie są potrzebne do turystyki, wręcz ograniczają możliwości auta. 50 KG wyciągarki robi swoje, nigdy nie była mi potrzebna w trakcie wyjazdów turystycznych a asfaltów unikam.
Porządne progi (te od Peterka są ok)
Zaczepy do holowania i liftowania przód/tył.
Uchwyty na wodę i inne rzeczy których nie chcemy przewozić w kabinie.
Bagażnik co ci tam w duszy gra ( mam taki wielkości lotniska od dwóch lat leży w garażu jeżdżę z dwójka dzieci wystarcza mi bagażnik w wewnątrz auta.)
Pięć lat temu miałem takie same mżenia co ty dzisiaj i je zrealizowałem , teraz muszę kupić drugie auto do turystyki.

Re: Silver Edition

PostNapisane: 31 paź 2016, 14:38
przez pocieszny
do turystyki niewiele trzeba robić :)2
wszytko zależy też co nazywamy turystyką :)21 ale
-leki bodylift
-zawieszenie jeśli oryginał już wątpliwy
- zaczepy porządne
-miejsca do podnoszenia auta
-bagażnik (zwłaszcza w krótkim z LPG :)21 )
-snorkel
-ciut większe opony
i to są w zasadzie rzeczy które wystarczają do dobrej zabawy w wycieczkowanie

Re: Silver Edition

PostNapisane: 31 paź 2016, 14:58
przez Gocu
Dokładnie, ja mam Troopera podniesionego 2", opony AT32", z przodu winda w fabrycznym zderzaku no i snorkel. Uważam, że to są modyfikacje, które bardzo dużo dają w terenie, natomiast na czarnym nie tracimy ani dynamiki ani właściwości samochodu.

Re: Silver Edition

PostNapisane: 31 paź 2016, 19:00
przez Jack
Gocu napisał(a):Dokładnie, ja mam Troopera podniesionego 2", opony AT32", z przodu winda w fabrycznym zderzaku no i snorkel. Uważam, że to są modyfikacje, które bardzo dużo dają w terenie, natomiast na czarnym nie tracimy ani dynamiki ani właściwości samochodu.


Zgadzam się całkowicie, jedyne co zauważyłem u siebie (ale to krótka wersja, więc ma lżejszy tyłek), z założoną wyciągarką trochę bardziej nurkuje przy hamowaniu. Poczekaj na stalowe zderzaki do momentu, kiedy urwiesz oryginalne plastiki. Ja tak czekam i .. cały czas mam oryginalne plastikowe. Piękne auto i jeszcze długo pojeździ :)2

Re: Silver Edition

PostNapisane: 01 lis 2016, 12:35
przez Gocu
Jack napisał(a):
Gocu napisał(a):Dokładnie, ja mam Troopera podniesionego 2", opony AT32", z przodu winda w fabrycznym zderzaku no i snorkel. Uważam, że to są modyfikacje, które bardzo dużo dają w terenie, natomiast na czarnym nie tracimy ani dynamiki ani właściwości samochodu.


Zgadzam się całkowicie, jedyne co zauważyłem u siebie (ale to krótka wersja, więc ma lżejszy tyłek), z założoną wyciągarką trochę bardziej nurkuje przy hamowaniu. Poczekaj na stalowe zderzaki do momentu, kiedy urwiesz oryginalne plastiki. Ja tak czekam i .. cały czas mam oryginalne plastikowe. Piękne auto i jeszcze długo pojeździ :)2


Z tyłu założyłem stalowy :)
Natomiast z przodu zostawiłem fabryczny, pomalowałem go Raptorem oraz wzmocniłem od wewnątrz i zewnątrz rurą.

Re: Silver Edition

PostNapisane: 03 lis 2016, 20:59
przez Stan
Bardzo wam dziekuje za wskazowki i rady z wielu rzeczy sobie nie zdawalem sprawy. Nie sadzilem ze niektore modyfikacje utrudniaja jazde na czarnym .
Wiec zaczne od zawieszenia +2 " poprosze o wskazowke :

1) jakie sprezyny ( +100 kg ) znalazlem wiele +300 heavy duty ale te beda strasznie twarde z tego co rozumiem a tego niechce

2) jakie amortyzatory? Na tych fabrycznych w terenie autem strasznie buja i szybko dobija. Czy moge to wyeliminowac wymieniajac na inne ?

Nie chcialbym tracic komfortu jazdy na czarnym ktory oceniam w troopku bardzo wysoko.
Probowalem znalesc cos samamu ale nie mam kompletnie pojecia jak tego szukac. W Stanach sa gotowe komplety za spora kase ja szukam czegos o optymalnym stosunku ceny do jakosci.
Bede wdzieczny za nazwy konkretnych produktow itd tutaj albo na pw, cos co macie sprawdzone.

Jak ugrysc temat pozadnych zaczepow do holowania / liftowania gdzie to kupic i jak zamontowac ?

aaa chorobe juz mam bo caly czas mysle o modyfikacjach :D nie moge sie doczekac :)2 :)2

Re: Silver Edition

PostNapisane: 03 lis 2016, 21:33
przez Quentil
Ja mam sprężyny Ironmana HOLD008B i seryjne amory KYB, na szutrówkach i lekkim błotku nawet robi, przy w miarę płytkich wklejkach seryjne zaczepy też powinny dawać radę. Najważniejsze w tym wszystkim to opony i umiejętności kierownika ;)

Re: Silver Edition

PostNapisane: 04 lis 2016, 00:06
przez pocieszny
każda modyfikacja zawieszenia będzie pogarszać jazde po czarnym, najmniej inwazyjna rzecz to lift budy 3 cm koła 32 cale (265/75R16) i tyle,
amortyzatory o seryjnej długości powinny spokojnie ogarnąć zawieszenie z lekkim liftem, jeśli dobija to jakieś mocniejsze amortyzatory najlepiej,sprężyny jeśli są nie klapnięte zostaw sobie seryjne na razie :)2 (co do +100 to po co? będzie większa taczka) autem zawsze będze bujać (do sparawdzenia stabilizator i łączniki) taki urok każdej terenówki, jak zawias ma duży skok i ma być komfortowy to i bujać trochę będzie

nie napalaj się na modyfikacje każda modyfikacja odbija się na prowadzeniu i spalaniu

Re: Silver Edition

PostNapisane: 10 lis 2016, 22:58
przez szuwar01
Stan, jestem na podobnym etapie, też po głowie chodziły mi różne modyfikacje. Najpierw zacznij od opon pojedź w teren i sam zobaczysz jak bardzo Ci się spodoba nie kupuj wszystkiego od razu bo okaże się, że nie będzie potrzebne. Jedni zdają sobie sprawę, że możliwości auta seryjnego są duże (ja), natomiast kogoś innego kręci więcej i dalej :) a tutaj trzeba coś tam dołożyć.

|Generalnie ja jestem zaskoczony pozytywnie możliwościami auta, planowałem lift, opony, zderzaki itp. Po kilku wyprawach zostaje na razie przy oponach. Doradzono mi Duratrac 265 75 16 (nie trzeba podnosić) mają dobrą opinię. Jedynie mogę polecić, załóż sobie osłony na progi, bo przy długim aucie przydaje się, po kilku miesiącach sam będziesz wiedział czego potrzeba.

Re: Silver Edition

PostNapisane: 11 lis 2016, 11:10
przez pocieszny
z progów to głównie trzeba plastiki pozdejmować ;)

Re: Silver Edition

PostNapisane: 11 lis 2016, 11:32
przez Stan
No trochę ostygłem z modyfikacjami po waszych wskazowkach narazie zdjąłem trochę plastików z auta + nadkola i będę konserwował bo purchelki tu i tam w miejscach niewidocznych . Kupiłem ładny bagażnik za 35 funtow i muszę go tu teraz sciagnac do kraju juz mam kuriera - za 2 stówki go dostarczy. Wiem ze opony to podstawa i znalazłem fajne fotki jakie opony wchodzą do seryjnego tu link do posta 255 / 85 wymiata :)2

http://forum.planetisuzoo.com/viewtopic.php?t=52207

to wszystko seryjne zawieszenia wiec można poszaleć .
Teraz mnie czeka dorobienie uchwytów do bagażnika tu jest instrukcja krok po kroku bo bagażnik jest od troopa 1

http://forum.planetisuzoo.com/viewtopic ... 750#220750

pod koniec miesiąca będę go miał w Gorzowie.

Teren juz mam zaliczony ( wisialem na tylnim moscie na torze motocross -> ciagnik mi pomogl :D ) i dowiedzialem sie ze migajaca lampka napedu to error bo przod sie nie dolanczal dwa dni i mam doktorat z elektrozaworow podcisnienia i wezykow okazalo sie ze przelacznik w skrzyni biegow odlanczajacy jeden z elektrozaworow sie zawiesil dokladne czyszczenie i plukanie zrobilo robote teraz zalancza i odlancza idealnie polecam ten film byl dlamnie przelomowy .

https://www.youtube.com/watch?v=XfZk-XwNhMI

Re: Silver Edition

PostNapisane: 12 lis 2016, 20:17
przez Quentil
Przeczytałem o tym wiszeniu na moście i coś mi się przypomniało...
ps. kup porządny szpadel :)2 :)21

Re: Silver Edition

PostNapisane: 12 lis 2016, 20:40
przez PiotrR
Lift i trapy :idea:
zrobiłem takie 140 cm za długie najwyżej metr.

Re: Silver Edition

PostNapisane: 12 lis 2016, 20:55
przez Maryś2
Lina kinetyczna i dwie szekle to mi pomogło :)2 i oczywiście ktoś do szarpania :D

Re: Silver Edition

PostNapisane: 12 lis 2016, 21:34
przez Stan
No ja wlasnie mam zdjete miedzy innymi te plastiki z progow teraz do konserwacji czemu zalecasz ich demontaz Pocieszny ??

Re: Silver Edition

PostNapisane: 13 lis 2016, 22:30
przez pocieszny
Stan napisał(a):a 255 / 85 wymiata

małe :)21 305x75R16 :)21 :)2