Strona 1 z 1

Monterey 3.1D irs

PostNapisane: 23 paź 2017, 21:05
przez irs
Witam wszystkich, dzisiaj stałem się (mam nadzieję) szczęśliwym posiadaczem Montka z 1995r z silnikiem 3.1 diesel
Samochód ogólnie w niezłej kondycji, nie zniszczony jakoś szczególnie ale sporooo do zrobienia :)

są chęci jest motywacja, znajdzie się i czas :?

W samochodzie do zrobienia (na pierwszy rzut oka):

1 licznik
Nie działa prędkościomierz, wszystko inne gra :?
2 rdza
Niewiele bo jedynie tylne prawe nadkole, przed zimą się ogarnie
3 wydech
Dziurawy chyba w 3 miejscach - cały do wymiany..
4 wycieraczki
Działają jedynie w trybie szybkim i bardzo szybkim, nie działa regulacja tempa na pierwszym poziomie
5 drążek zmiany biegów
lata jak w starze na boki (na luzie) :? ale to detal
6 leje przekładnia- nie bardzo więc będę obserwował póki co

No i pakiet startowy, ogólnie wyczytałem że viewtopic.php?f=4&t=5932&p=42048&hilit=wymiana+olej%C3%B3w#p42064 jak tutaj:

wymiana oleju w silniku ?
"Tak trzeba wymienić, jakieś 6,5litra mniej więcej 10W40 - wymiana co 7,5kkm albo co rok.
Skrzynia 10W40 a ze 4 litry, reduktor 10W40 jakieś 2,5litra ,
mosty -Przedni i tylny, 80W90, i teraz tak: jeśli masz tzw LSD w moście tylnym to lejesz olej do mostu z LSD, jeśli nie, to olej bez dodatku. W sumie chyba 4l "

Czy wszystko się zgadza ?
I może znajdzie się ktoś kto miał podobne usterki/zna proste rozwiązanie problemów :D

Zdjęcie póki co jedno - brudny trochę, z momentu zakupu (po jeździe testowej :roll: )

Re: Monterey 3.1D irs

PostNapisane: 23 paź 2017, 22:22
przez PiotrR
:)2 Powodzenia :)21
Najpierw dokręć, doczyść dokładnie posprawdzaj. Stary Montek tak ma jak się zadba to działa bez wydawania pieniędzy. Albo weź na przeczekanie czasami działa ;)

Re: Monterey 3.1D irs

PostNapisane: 24 paź 2017, 02:01
przez Jake
Ach! To Ty mi sprzatnąłeś tego Montka z przed nosa ;P
Gratuluje i witam! Fajny egzemplarz i zacne oponki gratis, szkoda ze jest bez klimy. Coś urwales z ceny, czy kupiles za tyle za ile stał?


1) Licznik to musisz obadać impulsator na skrzynce biegów. Bo ABS tam nie masz, prawda?
2) Ze zdjec z ogłoszenia to widze, ze masz jeszcze rdze na lewym tylnym narozniku, tam, tuż nad zderzakiem.
3) No tu nic nie wymodzisz, tylko kupić i pospawać.
4) Z glowy nie wiem co doradzic, sprawdz na pewno czy przelacznik jest sprawny.
5) To trzeba pokochac, ten typ tak ma, plastikowe tulejki i piersciene wyrabiaja sie z czasem i spada precyzja. Mozna oczywiscie wymienic, ale koszty tych detali sa niewspolmierne do wagi problemu, ktory tak w sumie w niczym nie przeszkadza. Jak wyczujesz gdzie sa poszczegolne biegi to bedzie sie dobrze jezdzilo.
6) Standard. Przekladnia do rozebrania, simmering do wymiany. Do posprawdzania czy nie ma wzerow na wałku.
7) Oleje, wszytko sie zgadza, choc jak mnie nie myli pamięć to skrzynia biegów i skrzynka rodzielczo-redukcyjna powinny byc zalane na 5W30.

PS. Gdzie Ci odpadł znaczek z grilla?

Re: Monterey 3.1D irs

PostNapisane: 24 paź 2017, 09:17
przez pocieszny
1 generacja nie miała regulacji tempa wycieraczek (2 chyba też nie) tam jest zwykły przerywacz jedno biegowy, po inszemu na 1 biegu jest stały czas przerwy bez regulacji, 2 i 3 to praca ciągła

Re: Monterey 3.1D irs

PostNapisane: 24 paź 2017, 10:30
przez miras7
Jest regulacja. W starej desce ('92-'95) przycisk spryskiwania przedniej szyby jest jednocześnie pokrętłem tej regulacji.

Re: Monterey 3.1D irs

PostNapisane: 24 paź 2017, 12:42
przez pocieszny
to nie we wszystkich, w takim razie

Re: Monterey 3.1D irs

PostNapisane: 24 paź 2017, 18:39
przez irs
Jake napisał(a):1) Licznik to musisz obadać impulsator na skrzynce biegów. Bo ABS tam nie masz, prawda?
2) Ze zdjec z ogłoszenia to widze, ze masz jeszcze rdze na lewym tylnym narozniku, tam, tuż nad zderzakiem.
3) No tu nic nie wymodzisz, tylko kupić i pospawać.
4) Z glowy nie wiem co doradzic, sprawdz na pewno czy przelacznik jest sprawny.
5) To trzeba pokochac, ten typ tak ma, plastikowe tulejki i piersciene wyrabiaja sie z czasem i spada precyzja. Mozna oczywiscie wymienic, ale koszty tych detali sa niewspolmierne do wagi problemu, ktory tak w sumie w niczym nie przeszkadza. Jak wyczujesz gdzie sa poszczegolne biegi to bedzie sie dobrze jezdzilo.
6) Standard. Przekladnia do rozebrania, simmering do wymiany. Do posprawdzania czy nie ma wzerow na wałku.
7) Oleje, wszytko sie zgadza, choc jak mnie nie myli pamięć to skrzynia biegów i skrzynka rodzielczo-redukcyjna powinny byc zalane na 5W30.

PS. Gdzie Ci odpadł znaczek z grilla?


Niestety pogoda była paskudna więc oględziny były utrudnione ale wydaje się okej - martwię się trochę tylko ramą bo jak to w starych terenówkach.. :?
różnie bywa trzeba to dokładnie pooglądać

1- ABSu brak, 2- ah, chodziło mi o lewe nadkole, nie prawe :)
Dziękuję wszystkim za opinię i odzew :D

A znaczek opla poprzedni właściciel usunął, pomalował grill i tak oto jeździ :?

Regulacja wycieraczek jest na pewno, umarła ale jest !

Re: Monterey 3.1D irs

PostNapisane: 24 paź 2017, 21:48
przez irs
Panowie, a jakie powinno być wzorowe ciśnienie oleju? Co prawda jestem przed wymiana ale...

Dzisiaj zimny silnik po całym dniu, odpalam, ciśnienie 4. Ruszyłem, w miarę grzania spadło do 2 i w tych okolicach stabilnie aż do domu (30km) :?: (na liczniku podziałki 0/2/4/6)

Re: Monterey 3.1D irs

PostNapisane: 24 paź 2017, 21:50
przez PiotrR
No to Jest OK :)2

Re: Monterey 3.1D irs

PostNapisane: 25 paź 2017, 09:20
przez Maryś2
U mnie podobnie :)2 przy wymianie oleju stosowałem płukankę i ciśnienie na desce delikatnie podskoczyło bo było gorzej ;)

Re: Monterey 3.1D irs

PostNapisane: 25 paź 2017, 09:47
przez Nazhir
Jake napisał(a):5) To trzeba pokochac, ten typ tak ma, plastikowe tulejki i piersciene wyrabiaja sie z czasem i spada precyzja. Mozna oczywiscie wymienic, ale koszty tych detali sa niewspolmierne do wagi problemu, ktory tak w sumie w niczym nie przeszkadza. Jak wyczujesz gdzie sa poszczegolne biegi to bedzie sie dobrze jezdzilo.
u mnie też to latało, ale mi facet z Delty coś zrobił i teraz mam drążek zmiany biegów sztywny jak koci ogon, nic nie lata, biegów nie trzeba 'znajdować', same wskakują (precyzja jak na ponad 20-letniego Opla niemal chirurgiczna :)21 ). Nie wiem co dokładnie zrobił, ale to była naprawa "przy okazji", czyli szybko i bez kosztów - podobno typowa usterka Montereyów :D

Re: Monterey 3.1D irs

PostNapisane: 13 gru 2017, 16:28
przez agaska
Nic tylko pozazdrościć. Swoją drogą przydałoby się zrobić reklamę komuś takiemu. Myślę, że moderator nie miałby nic na przeciwko. Odpowiednie usługi trzeba polecać.

Re: Monterey 3.1D irs

PostNapisane: 20 gru 2017, 16:40
przez Nazhir
agaska napisał(a):Nic tylko pozazdrościć. Swoją drogą przydałoby się zrobić reklamę komuś takiemu. Myślę, że moderator nie miałby nic na przeciwko. Odpowiednie usługi trzeba polecać.

akurat ta firma jest dosyć dobrze znana i opisana na forum. Zarówno z dobrej, jak i złej strony - jak każdy mechanik, raz mu się uda, a raz nie :)21