Strona 1 z 1

Montek 3.1td RS Dzik

PostNapisane: 29 gru 2017, 23:31
przez MichalJaworzno
Witam wszystkich
Po walkach udało się dodać post :D

Jak niektórzy zapewne pamiętają uporczywie poszukiwałem Montka 3.1td, jednocześnie chciałem sprzedać swojego pięknego Jeepa ZJ 5.2. W końcu udało mi się zakupić Montereya takiego jak chciałem jakoś miesiąc temu, oraz sprzedać wczoraj amerykańca. Znalazłem chwile czasu żeby w końcu go pokazać.
Zakupiłem go od pana z forum na Facebooku( może jest tez tutaj, nie wiem) :)
Nie jest nowy, ma rysy od krzakow, ma trochę rdzy, wgniotka na nadkolu przednim, nie jest tez demonem prędkości, ale właśnie dlatego go uwielbiam :)21 :)21

Krótko o nim:
Opel Monterey 3.1Td, 1994r. Nadwozie RS.
Oponki Wrangler Duratrac, bagażnik wyprawowy na dachu, dwie średniej wielkości listwy ledowe przednie, podgrzewane siedzenia :D oraz wspaniała stara deska :D

Ma trochę rzeczy do zrobienia, szczególnie jeśli chodzi o rdzę.
1. Przednia blaszka poprzeczna przed przednia belka jest zjedzona, automatycznie brak osłony silnika.
2. Na części prawego progu wychodzą purchle, pod spodem to samo wiec do roboty zapewne cały. Nadkole tylnie również odwiedziła ruda koleżanka.
3. Odboje mostu przedniego- brak . Odboje tylniego- brak . Zjedzone są trochę również uchytywy na nie, wiec najlepiej wyciac i zrobić nowe.
4. Lekko poci się spod intercoolera u gory, miska olejowa na silikonie wiec ta sama sytuacja.

Z mniej ważnych rzeczy :
Antena elektryczna zacina się, brak centralki, zrobić przycisk na ledy dachowe, ponieważ są pod zapalniczkę.

Trochę czasu znalazłem wiec zrobiłem podstawy:
Olej w silniku, pełny pakiet filtrów, olej w skrzyni i reduktorze.
Rozrząd i olej w mostach robiony rok temu wiec zostawiłem.
Odboje na tył zamówiłem z UK seryjne, czekają na montaż.
Na święta Montek dostał bardzo ważna rzecz, jako iż miałem dość jedynej działającej stacji radiowej RMF FM, dostał nowe radio :lol: i CB do komunikacji ze swoim starszym bratem, 5 drzwiowym Montkiem kolegi . :D

Jutro wymiana termostatu i płynu chłodniczego. Zaczął świrować pare dni temu.. zagrzał się do poprawnej temperatury, ale wciąż leciało zimne powietrze z nawiewów, nagle temperatura na blacie zaczęła rosnąć, urosła do 3/4 ( dużo przed czerwonym polem ) .. w tej samej sekundzie pojawiło się gorące powietrze z nawiewów i temperatura spadła do poprawnej. Było Ok.. Za 10min ta sama sytuacja na 2-3 sekundy. Oczywiście nie jeżdżę nim, jutro wymiana . Mam nadzieje ze to nic poważnego :roll:

-Pierwsze pytanie, co o tym myślicie ? :)

Po nowym roku przerejestrowanie pojazdu :lol: wycięcie zardzewiałych zaczepów odbojow tylnich i zrobienie takich samych, oraz montaż czekających odbojow. Zakup przednich odbojow i ich montaż. Podciągnąć kable na przycisk do ledow.

- Stad drugie pytanie, gdzie mogę dostać lub z czego pasują przednie odboje mostu?

Na wiosnę naprawa progu i nadkola. Wycięcie tej poprzeczki przedniej, spawanie coś na wzór, oraz montaż osłony silnika.
Montaż centralki i ogarnąć muszę te dwa pocące się miejsca.

Jak będzie i co jeszcze wyjdzie zobaczymy w praniu :)
Aktualnie jestem bardzo zadowolony i mam nadzieje ze gdy wyjdą przebiśniegi, zrobi się cieplej ..uda się wybrać na dluga jedno lub dwu dniowa wycieczkę Szlakiem Orlich Gniazd. :oops:

Tutaj dwa zdjęcia z dnia zakupu, oraz pierwszych testów Dzika wraz ze swoim większym bratem :)21

Pozdrawiam !

Re: Montek 3.1td RS Dzik

PostNapisane: 30 gru 2017, 00:01
przez freefly
Gratulacje. :)

Re: Montek 3.1td RS Dzik

PostNapisane: 30 gru 2017, 00:14
przez PiotrR
Z odbojami przednich wahaczy bardzo uważaj ja podciąłem swoje żeby mieć większy wykrzyż i zaczęły się problemy z przegubami.Jutro zmierzą ile powinny mieć fabryczne. Nie ważne z czego byle twarde i trzymały wymiar. N.P. Fiat 126 przód.

Re: Montek 3.1td RS Dzik

PostNapisane: 30 gru 2017, 02:03
przez MichalJaworzno
Dzięki wielkie, ale nie trzeba :) kolega ma montka długiego, zmierzę u niego.
Z fiata pasuje rozmiarowo ? Wie ktoś z czego jeszcze można dopasować?
I ma ktoś teorie odnośnie tego swirowania ciepła i wskaźnika temperatury ? :) termostacik?

Pozdro

Re: Montek 3.1td RS Dzik

PostNapisane: 30 gru 2017, 02:04
przez pocieszny
to co piszesz to raczej nie jest wina termostatu, termostat puszcza płyn na duży obieg, na małym obiegu (tam gdzie nagrzewnica) masz zawsze na ful
sprawdź czy nie masz przypadkiem walniętej głowicy i nie zapowietrza Ci układu

Re: Montek 3.1td RS Dzik

PostNapisane: 30 gru 2017, 02:08
przez MichalJaworzno
Nawet nie żartuj :o
Płyn chłodniczy zawsze był, nigdy się nie przegrzał.. nie ma żadnych innych objawow. Nie kopci, ani nic .
Kolega miał takie same objawy w Bmw e39, wymienił termostat i jest Ok.
Czytałem tez ze może to być korek i zapowietrza się układ.
Może nagrzewnica ? :)
Jak sprawdzić czy to nie głowica ?

Re: Montek 3.1td RS Dzik

PostNapisane: 30 gru 2017, 04:04
przez Jake
MichalJaworzno napisał(a):Nawet nie żartuj :o
Płyn chłodniczy zawsze był, nigdy się nie przegrzał.. nie ma żadnych innych objawow. Nie kopci, ani nic .
Kolega miał takie same objawy w Bmw e39, wymienił termostat i jest Ok.
Czytałem tez ze może to być korek i zapowietrza się układ.
Może nagrzewnica ? :)
Jak sprawdzić czy to nie głowica ?


Na szczescie bardzo prosto. Sprawdzić czy w płynie chłodniczym nie ma CO2 prostym testerkiem: http://allegro.pl/tester-szczelnosci-us ... 37967.html

Re: Montek 3.1td RS Dzik

PostNapisane: 30 gru 2017, 11:49
przez freefly
MichalJaworzno napisał(a):I ma ktoś teorie odnośnie tego swirowania ciepła i wskaźnika temperatury ? :) termostacik?

Pozdro


Czujnik temperatury wskaźnika lub okablowanie tegoż.
Edit:
Nie doczytałem pierwszego posta.
Te objawy, to zapietrzenie układu chłodzenia. W trakcie napełniania trzeba uruchomić silnik i dać nadmuch na maksa i ogrzewanie również i uzupełniać powoli.

Re: Montek 3.1td RS Dzik

PostNapisane: 30 gru 2017, 18:28
przez MichalJaworzno
Tak jak myślałem padł termostat :) zrobione wszystko śmiga.

Re: Montek 3.1td RS Dzik

PostNapisane: 30 gru 2017, 23:13
przez Silvestr
:)2
Widzę, że kupiony w moich okolicach :)

Re: Montek 3.1td RS Dzik

PostNapisane: 01 sty 2018, 17:16
przez MichalJaworzno
Jeszcze nie przerejestrowany :) zaraz będzie na Jaworznickich blachach :)

Teraz pojawiło się nowe pytanie, wymieniając termostat musiałem naruszyć stare kabelki i podczas jazdy w terenie po wymienie termostatu padł mi czujnik wskaźnika temperatury, na początku zacząć skakać jak sarenka, poszedłem poruszac kabelki i już całkowicie poszedł spać :roll:
Muszę go wymienić lub wyczyscic , czy to którys z tych? :roll:

Re: Montek 3.1td RS Dzik

PostNapisane: 01 sty 2018, 18:13
przez PiotrR
Ten z zielonym i czarnym kablem. Kabelek lubi urwać się tuż przy końcówce zalanej w żywicy. Trzeba wydłubać trochę żywicy (masz 5mm zapasu) i się dolutować.

Re: Montek 3.1td RS Dzik

PostNapisane: 01 sty 2018, 19:02
przez MichalJaworzno
Super , dziękuje bardzo! :)

Re: Montek 3.1td RS Dzik

PostNapisane: 14 sty 2018, 02:54
przez MichalJaworzno
Trochę czasu minęło i tez pare rzeczy ogarnięte.
Odnosnie poprzedniego postu to urwał się kabelek od czujnika temp gdy wymieniałem termostat , naprawiłem jest Ok.
Wymieniłem tez profilaktycznie czujnik temp. :)

Następnie...
Dzik odwiedził blacharza.
Przednia belka wycięta, na wzór wspawany profil zamknięty + 2x oczka pod szekle + konserwacja tego.
Wycięte i wyspawane nowe „podstawki” tylnich odboji mostów + zamontowane nowe oryginalne odboje.
Zrobiony nowy zaczep zderzaka przod bo troszkę wisiał :)
Na koniec po odebraniu montka zdjąłem wielki napis Opel z przedniego grila :lol: