Toyota 4 Runner - chory projekt

Opisy naszych samochodów...

Re: 4 Runner 2gen - chory projekt

Postprzez Jake » 17 lis 2023, 00:34

Legend napisał(a):a te cewko fajki dokładasz z nowszej wersji?

Z Yarisa ;)
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4208
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: 4 Runner 2gen - chory projekt

Postprzez Jake » 01 gru 2023, 03:16

Malo ostatnio spektakularnych nowosci bo mam nieduzo czasu, praca, nauka i jeszcze zaczela sie zima - wiec samochody znajomych po kolei rzucaja palenie i co drugi wolny wieczor spedzam wymianiajac akumulatory, zamarzniete filtry paliwa w dieslu, latajac dziurawe instalacje paliwowe w sprochnialych mercedesach i odpalajac auta z kabli. A i jeszcze spawajac taborety kuchenne... Iscie fascynujace tematy. Ale jednak cos sie dzieje:

Przyjechaly tloki. Sa bardzo ladne, jakosc wykonania wysoka - po wstepnym pomierzeniu tez wyglada ze trzymaja wymiary. Zawiozlem do szlifierni zeby dopasowali do nich blok.
Przyjechaly tez uszczelki z Arabowa. Dosolili mi takie clo - ze jednak nie bylo tanio. Ale przynajmniej jest OEM. W zestawie WSZYSTKICH uszczelek nie ma uszczelek chlodnicy oleju, nie ma uszczelki pompy wody, nie ma uszczelek wtryskiwaczy i ogolnie nie ma duzo usczelek ktore sa potrzebne przy generalce. Meh. Trudno, bedzie dokupowanie.

Przyjechaly szpilki ARP - zapakowane w plastikowy woreczek. Pare metalowych patyczkow w foliowym woreczku za 1000zl xD Wiadomo ze chodzi o jakosc stali, ale wyglada to zabawnie jak sie porowna wyglad do ceny.

Panewki jeszcze nie przyjechaly. Beda moze przed swietami, moze po swietach.

Zakupilem tez przepustnice. Utknela miedzy zachodnim i wschodnim wybrzezem USA i dojechala do hotelu gdzie byl moj przyjaciel dzien po jego wyjezdzie. Moje szczescie... Teraz bedzie wysylana do Polski, nie wiem kiedy bedzie, moze za miesiac.... Meh.

Zorientowalem sie ze zapomnialem zawiezc 1/3 srub do cynkowni - staly w kuwercie pod reflektorami. Dzis na nie trafilem - wiec jutro jedzie kolejna porcja do galwanizerni. Jak dojdzie przepustnica - to trzeba bedzie trzecia transze ocynkowac, liczylem ze elementy z niej pojade razem z tymi.
Wszystko na raty....

Z tematow blacharkskich - przybyl do mnie migomat, zalozylem nowy obwod zasilania gniazd na 16A w garazu i pora powolutku zabrac sie za blacharke. Bede to robil od najlatwiejszych tematow po te najgorsze. Jeszcze musze zakupic arkusz blachy...

Z tematow elektrycznych - znalazlem zamowilem na aliexpress wszystkie (tak myslalem) kostki elektryczne ktore beda mi potrzebne. Niestety zapomnialem o wtyczce czujnika IAT... Moze uda mi sie ja zlowic uzywana, a jak nie to musze zamowic nastepna transze z aliexpress. Oczywiscie - wszystko na raty.

Przyszla tez paczka do handlarza. Dojechalo... wisko. Nie dojechala przeplywka, nie dojechal plywak poziomu paliwa, nie dojechal dekiel sprezarki. Nie mam juz sily do handlarzy. Rozmawialismy o tym trzy razy, czekalem 2 miesiace, potem przez pomylke wyslal paczke na drugi koniec Polski (pod Szczecin) i teraz to....

Bylem tez dzis u tapicera. Odebralem obszyty podlokietnik. Z jednej strony wyszlo super, z drugiej... w porzadku. Odebralem tez skladany na pol materac do spania w bagazniku. Tez wyszedl prawie dobrze. Ogolnie jakos szycia super, ale po jednej stronie krzywo. No zycie. Ale jest wygodny, estetyczny i pasuje jak ulal. Ciekawe kiedy go uzyje w samochodzie. Na razie stanal w domu i czeka na swoja kolej.

Zawiozlem tez kolo zamachowe do stoczenia, bo powierzchnia juz wyglada syfiascie. Krecil nosem ze jak tu wyjac z zamachu koleczki pozycjonujace docisk, ale wierze ze ogarnie temat, to dobry fachowiec. Nigdzie, doslownie nigdzie, nie moglem znalezc informacji ile ma miec schodek pomiedzy plaszczyzna cierna pod tarcze a plaszczyzna osadzenia docisku sprzegla.... W koncu znalazlem na stronie Merlin Crawler ze fabrycznie jest 0.5mm, ale oni polecaja 0.6mm zeby sprzeglo lepiej trzymalo. Zlecilem tokarzowi zrobienie 0.6mm. Ach - wieksza wartosc - bo w 3VZ w przeciwienstwie do wiekszosci zamachow - schodek jest w druga strone, tj plaszczyzna cierna jest bardziej wypukla, a nie wklesla.
Tarcza sprzeglowa idzie nowa LUK, docisk zostaje stary Exedy, bo jest w dobrym stanie. Powinno pare lat wytrzymac, jak sie sprzeglo skonczy - wrzuce set z 5VZ. Zrobilbym to od razu, ale u nas jest u nas ciezko dostac zamach do 5VZ. W USA kosztuje smieszne groszowe pieniadze - ale wazy prawie 10kg wiec ciezko go przewiezc w walizce samolotem.

Dalem tez tokarzowi rysunki tulejek/gniazd dodatkowych czujnikow:
Screenshot_127.png
Screenshot_127.png (169.17 KiB) Przeglądane 4240 razy



Na dolot - z alu, na miske olejowa ze stali a na wydech z nierdzewki - gnijace gniazda lambdy to koszmar.

A i jeszcze odebralem rozrusznik po wymianie stykow elektromagnesu i szczotek. Stanal na polce obok alternatora i innych gratow. Powoli robi sie pelny komplet elementow.

Pozyczylem tez myjke ultradzwiekowa - wtryskiwacze i sondy lambda przeszly 3 cykle po pol godziny w benzynie ekstrakcyjnej. No powiem... jest roznica. Wyplynelo z nich mnostwo nieprzyjemnych cudow a i z zewnatrz nabraly wygladu. Przed montazem musze je jeszce sprawdzic na rozpylanie. Mam te starsze generacyjnie - szare. Solidniejsze ale podobno czasami leja, a tego nie chcemy.

Rozkminiam jeszcze temat anodyzowania elementow aluminiowych - listwy paliwowe, dolot. Juz namierzylem zaklad - pewnie im to zawioze. Tylko wlasnie... dolot. Moja najwieksza zmora. Musze go zrobic od zera lub przerobic - ale to musi poczekac az wloze silnik pod maske.

Musze tez pospawac downpipy wydechu z otworami pod lambdy i termopary EGT. Mysle nad dlugoscia... Z jednej strony nie chce robic wydechu skrecanego z dwudziestu elementow - z drugiej wolalbym zeby czujniki byly na czesci ktora przy wyciaganiu silnika zostawala przy silniku i nie trzeba bylo lamac sobie lokci zeby odkrecic downpipe od kolektorow (przypominam, ze nie bedzie crossover'u miedzy glowicami)...
Nie wiem tez jak najlepiej zabezpieczyc antykorozyjnie? Nierdzewka jest super hiper fancy, ale podobno zle znosi cykle cieplne i ulega utlenianiu od spalin, wiec jestem sceptyczny. Zwykla stal znowu bedzie zaraz ruda. Cynkowanie galwaniczne natychmiast sie wypali od temperatury. Moze ogniowe by wytrzymalo? Ceramika bylaby fajna... ale kosztuje fortune i nie widze sensu placic 400zl za ladny kolor. Slyszlalem ze bywaja proszki odporne na wysoka temp i yankesi niby tak maluja wydechy... ale czy to zdaje egzamin? To samo z kolektorami wydechowymi - zostaja fabryczne, sa kuloodporne i maja relatywnie dobre przeplywy, nie bedzie fancy-smensi headerow, tylko nie podobaja mi sie rdzawe, wypiaskuje je, ale trzeba by czysm to pokryc od zewnatrz.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4208
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: 4 Runner 2gen - chory projekt

Postprzez miras7 » 01 gru 2023, 13:20

Podziwiam za zapał, cierpliwość, energię do działania. Gdybyś potrzebował coś spawać z aluminium, nierdzewki lub coś bardzo precyzyjnego i cienkościennego to wiesz gdzie mnie znaleźć. Jakieś precyzyjne toczenie też mogę załatwić.
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1783
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: 4 Runner 2gen - chory projekt

Postprzez Jake » 07 gru 2023, 01:20

Heheh zapalu i cierpliwosci nie brakuje, ja uwielbiam sie takimi pierdolami zajmowac. Gorzej z duzymi, pracochlonnymi i podlymi pracami - jak chocby ta blacharka nieszczesna xD Migomat stoi, ale buda nie tknieta poki co.

Dzieki za checi pomocy, poki co nie mam na horyzoncie niczego do spawania oprocz kolektora dolotowego - to bedzie zadanie wymagajace i sprytu i pomyslu. Musi sie zmiescic pod maske i pasowac do silnika i przepustnicy. Flansze dotne na CNC, ale co dalej...
Zaklad tokarski akurat mam 10 krokow od garazu, z goscmi sie juz troche znamy i zawsze jak cos potrzeba to im nosze.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4208
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: 4 Runner 2gen - chory projekt

Postprzez Jake » 13 gru 2023, 23:55

Dzis przyszly wszystkie panewki - japonskie Taiho, nominaly.
Zamowilem przedwczoraj stojak na silnik. Bedzie jutro.
Po nowym roku dlugo wyczekiwane skladanie.

Poki co nadal nie wiem czym zabezpieczyc kolektory wydechowe i downpipe przed gniciem a to juz ten czas gdzie trzeba sie tym zainteresowac...
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4208
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: 4 Runner 2gen - chory projekt

Postprzez Jake » 21 gru 2023, 22:05

Z nowosci:
Przyjechal stojak na silnik, rozpakowalem, wyrzucilem wszystkie sruby z zestawu na zlom (4.8 czyli z plasteliny), kupilem normalne, poskrecalem i mysle ze bedzie trzymac, nie wyglada zle, choc kosztowal nieduzo.

Korby poddane inspekcji wykazaly ze sruby mocujace stopki maja pekniecia. Podobno typowy problem w 5VZ i jesli juz korba wychodzi bokiem to wlasnie z tego powodu. W sumie chcialem je i tak wymienic prewencyjnie wiec nie ma problemu, gorzej ze ARP takich nie robi, nie wiem czemu, zwlaszcza jesli sa z nimi problemy. Zamowilem poki co u Belniaka set nowych OEMowych, 220zl - niezla cena, chcociaz i tak wolalbym ARP...
Debatuje teraz nad glownymi srubami mocujacymi stope (podpory glowne walu). Tu pekniec nie widac, ale moze by je zmienic, skoro wymieniam juz chyba niemal wszystko co sie wymienic da. Niestety u Belniaka nie ma, nie wiem czy sa w ASO i po ile. Te istnieja od ARP ale maja je tylko w jednym sklepie w USA i za 8 sztuk chca wiecej niz za szpilki glowic ARP (24 sztuki) szalenstwo jakies....

Dzis dostalem info ze kolo zamachowe gotowe (bylo toczone), jutro podjade do zakladu zobaczyc jak im to wyszlo. I poki co skladam na fabrycznym secie, czyli komplet od 3.0 - tarcza LUK, docisk Exedy. Jesli bedzie sie slizgac albo szybko zuzyje to wtedy bede robic customa - i rodzi mi sie w glowie bardziej chory pomysl niz tylko wieksza tarcza - sprzeglo dwutarczowe. Bardzo mnie ta idea intryguje i mysle ze dzwon jest dosc gleboki zeby to sie moglo udac. Nie lubie rajdowych okladzin dzialajacych zero-jedynkowo, a dwie organiczne tarcze mniejszej srednicy spokojnie przeniosa dosc momentu. Plus dodatkowy fun w postaci projektowanie i rysowanie tego, ciekawa idea, trudna ale mysle ze osiagalna i dajaca duzo fanu i satysfkacji. Ale to piesn przyszlosci. Jak silnik zawisnie na stojaku to z ciekawosci doloze do niego dzwon skrzyni i zrobie pomiary ile tam jest fizycznie miejsca w kazda strone - zeby bylo do przyszlych rozmyslan.

Naczytalem sie tez ze headery zamiast kolektorow jednak podobno robia robote i odmulaja ten silnik. I to juz powoduje ze mam lekki dylemat. Optymisci twierdza ze mozna tak uwolnic 15 do 20 KM. Mysle ze samo pozbycie sie crossover pipe'u i zrobienie dwoch rur schodzacych w dol i laczacych sie za skrzynia uwolni kilka koniowatych i chyba nie chce na tym etapie dokladac sobie kosztow.
Kupilem za to komplet nowych szpilek do kolektorow i miedziowane nakretki.

Ach, odebralem tez druga transze ocynku, w tym kola rozrzadu.. i wyszly tragicznie. srebrno-czarne, z zaciekami, syfiaste ogolnie. Galwanizer mowi ze to kwestia stopu i gazuje w kapieli i lepiej sie nie da. Troche sie zawiodlem.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4208
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: 4 Runner 2gen - chory projekt

Postprzez Jake » 22 gru 2023, 13:45

Stoczone kolo zamachowe. Schodek 0.6mm - zgodnie z sugestia Marlyn Crawlers. IMHO wyszlo ladnie:
20231222_120605.jpg
20231222_120605.jpg (189.01 KiB) Przeglądane 3688 razy


Tulejki czujnikow i krazki dystansowe do cewek:
20231222_120748.jpg
20231222_120748.jpg (284.77 KiB) Przeglądane 3688 razy
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4208
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: 4 Runner 2gen - chory projekt

Postprzez Jake » 03 sty 2024, 03:32

Przymiarka dystansow cewek:
20240102_190320.jpg
20240102_190320.jpg (260.8 KiB) Przeglądane 3463 razy

Nastepny krok - przyspawanie ich na miejscu TIGiem. Pozniej piaskowanie i malowanie proszkowe. Mysle ze w kolorze srebrnym.
Wykonalem tez otwor na czujnik temp oleju w misce, siedzialem 30min i rozkmianialem - zeby czujnik sie od zewnatrz mijal z mostem / stabi / drazkami kierowniczymi / rama a od srodka miski ze smokiem pompy ale jednak zeby byl dosc nisko, tak by byl caly zanurzony w oleju. Wyszlo tak:
photo_2024-01-03_01-10-02.jpg
photo_2024-01-03_01-10-02.jpg (199.01 KiB) Przeglądane 3463 razy

photo_2024-01-03_01-07-59.jpg
photo_2024-01-03_01-07-59.jpg (122.51 KiB) Przeglądane 3463 razy

Oczywiscie to poki co zwykla sruba zeby bylo latwiej poprawnie przyspawac tulejke.
Mam nadzieje ze bedzie dobrze. No i rozkmina... malowac srodek miski? Niby nie ma po co, ale fabrycznie byla malowana..
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4208
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: 4 Runner 2gen - chory projekt

Postprzez miras7 » 03 sty 2024, 09:03

A miske do proszku dajesz czy sam czymś malujesz? Chyba najlepiej całą malować.
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1783
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: 4 Runner 2gen - chory projekt

Postprzez Jake » 03 sty 2024, 14:34

Proszek.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4208
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: 4 Runner 2gen - chory projekt

Postprzez Jake » 04 sty 2024, 04:45

Zajalem sie w miedzyczasie strona elektroniczno-software'owa. Na tworzenie mapy jeszcze przyjdzie pora, choc optymalnie byloby miec jakis gotowy punkt wyjscia... Moze uda sie z na YotaTech albo gdzies pozyskac screenshoty wystrojonych map - jako punkt wyjsciowy do tworzenia wlasnej.
Poki co zajmuje sie prostszymi tematami. Wejscia/Wyjscia, strategie, wyjscia parametryczne.
Tak to wyglada:
photo_2024-01-04_02-43-01.jpg
photo_2024-01-04_02-43-01.jpg (239.37 KiB) Przeglądane 3425 razy

Jeszcze nie mam pojecia jak rozwiaze kwestie LPG ale nie spiesze sie z tym, poki co zajmuje sie benzyna.
Udalo sie wszystko pzyporzadkowac do wejsc i wyjsc, wiem juz jakiego typu czujniki mam, jakie maja pinouty i jakie charakterystyki. Zaczalem je wprowadzac do programu od EMU.
I tak mamy wyjscia glowne jak cewki i wtryski; wyjscia dodatkowe - jak dwucewkowy PWM od wolnych obrotow, obrotomierz (oczywiscie konfigurowalne, zadnego lutowania dodatkowych opornikow ;) ), wyjscie kontrolki CHECK (wraz ze sparametryzowaniem kiedy ma sie zaswiecic), lampka "Wysokie EGT" wedlug algorytmu "jesli odczyt z lewej lub prawej glowicy wyzszy niz xxx°F przez dluzje niz xxx sekund, to zalacz migajaca lampke. itp.
Kolejne wyjscie to EVAP - latwe do skonfigruowania, ale zastanawiam sie nad strategia? Przy jakich parametrach najlepiej otwierac zawor oprozniajacy kanister do dolotu? Cieply silnik i nie-zerowa predkosc, i TPS > ~20%?

Nie wiem tez jak skonfigurowac tempomat bez DBW, tzn nie moge w programie znalezc sposobu wysterowania zewnetrznym aktuatorem - martwie sie tez ze zabraknie mi wyjsc, troche ich potrzeba i niespecjalnie mam z czego zrezygnowac.
Screenshot_10.png
Screenshot_10.png (13.7 KiB) Przeglądane 3425 razy
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4208
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: 4 Runner 2gen - chory projekt

Postprzez Jake » 06 sty 2024, 16:12

Dzis taki maly ale wazny zakup:
Załączniki
a9b6d01e446e8e4a25cd5b41030a.jpg
a9b6d01e446e8e4a25cd5b41030a.jpg (52.4 KiB) Przeglądane 3366 razy
636467524e4a9841078f73cc92e1.jpg
636467524e4a9841078f73cc92e1.jpg (31.28 KiB) Przeglądane 3366 razy
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4208
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: 4 Runner 2gen - chory projekt

Postprzez Jake » 12 sty 2024, 05:37

Zrobilem dzis zestawienie wszystkich czujnikow. Numery czesci, typy czujnikow, pinouty, spodziewane sygnaly wyjscia. Takie usystematyzowane kompendium wiedzy do tworzenia wiazki, szukania dodatkowych informacji i pozniejszej kalibracji i cechowania czujnikow:
Screenshot_205.png
Screenshot_205.png (98.56 KiB) Przeglądane 3136 razy

Czujniki STOP i 4WD oczywiscie nie stanowia elementu sterowania silnikiem ale ida w glownej wiazce skrzyni, ktora jest czescia wiazki silnikowej, dlatego sa na liscie.

Pozostaly mi dwie zagadki:
1)Pinout MAP sensora... nie ma jednej zasady - sa takie gdzie jest GND-Signal-VCC i takie gdzie dwa z nich sa zamienione miejscami. Trzeba dowiedziec sie jak moge eksperymentalnie pomierzyc i ustalic ktory pin jest czym
2)Typ czujnika cisnienia oleju - OEM z 3VZ... czy to jest czujnik bimetaliczny tak jak w J80? czy zwykly rezystancyjny? Nie chce otwierac puszki zeby sie dowiedziec.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4208
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: 4 Runner 2gen - chory projekt

Postprzez Legend » 12 sty 2024, 15:40

ja Ci pewnie nie pomogę, ale fajnie, że to piszesz bo to spora dawka wiedzy :) ah no i czytam na bieżąco :)
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1389
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: 4 Runner 2gen - chory projekt

Postprzez Jake » 12 sty 2024, 18:56

Dzieki, fajnie ze ktos to czyta, znaczy warto pisac :)
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4208
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: 4 Runner 2gen - chory projekt

Postprzez Quentil » 12 sty 2024, 22:09

Czyta czyta, a że projektów mało na forum to tym bardziej podwójnie ciekawy temat.
Tylko się nikt nie wtrąca żeby nie przerywać narracji ;)
6VE1...
Quentil
 
Posty: 992
Dołączył(a): 26 paź 2012, 22:07
Lokalizacja: Puławy / Lublin

Re: 4 Runner 2gen - chory projekt

Postprzez Jake » 16 sty 2024, 17:57

Poki co zadnych rewelacji, dekle zaworow pospawane, wyszlo sporo brzydziej niz sie spodziewalem, ale na dobra sprawe tego nie bedzie za bardzo widac, wiec nie ma co przesadzac. Tak wygladaja zabezpieczone do piaskowania i potem do malowania proszkowego:
20240116_142830.jpg
20240116_142830.jpg (371.61 KiB) Przeglądane 2994 razy

Przyszly tez nowe fanty, szerokopasmowa sonda λ Bosch LSU 4.9 i czujnik Flex, czyli zawartosci Etanolu - auto bedzie moglo jezdzic na dowolnym paliwie E5, E10, E85 czy nawet E100 i zachowac poprawna, stechiometryczna mieszanke. Nie chodzi oczywiscie o to zeby dokrecac niewiadomo jakie doladowanie czy scigac sie na torze na paliwie rajdowym, tylko o poszerzenie zakresu tego co mozna bezpiecznie wlac do baku w dowolnym miejscu swiata, np. E85 jest bardzo popularna w Skandynawii i sporo tansza niz zwykla benzyna.
20240116_163904.jpg
20240116_163904.jpg (148.88 KiB) Przeglądane 2994 razy

Brakuje mi juz tylko jednego czujniczka, tak to mam juz wszystko. Ogolnie jest wszystko do silnika, poza kompresorem i dolotem pod niego. Zaczalem pracowac nad tematem i jestem troche w kropce. W Polsce jest bardzo ciezko o jakiekolwiek kompresory z wtornego rynku bo w zasadzie tylko mercedes na nich jezdzi, na allegro/olx zdarzaja sie 3 wersje Eatona M62. Dwie sa w fikusnych obudowac wiec odpadaja, jedna jest rokujaca ale ma krotki snoot (nie znam polskiego terminu) wiec trzeba by kombinowac i dotarczac jakis custom... Nie maja tez zaworu bypasowego - a takowy chyba warto miec? I nie wiem czy czy M62 wydoli do 3.4 litra. Alternatywa to sciaganie czegos z USA, ale to gabaryt wiec nietania przesylka + cla, VATy i inne cuda... I jak sie okaze ze nie pasuje albo jest w marnym stanie to pieniadze w bloto bo zwrot niemozliwy.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4208
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Toyota 4 Runner - chory projekt

Postprzez Jake » 13 lut 2024, 01:58

W tematach technicznych poki co cisza, ale za to kupilem nowe halogeny. Czailem sie konkretnie na ten model i te wersje juz jakis czas, az w koncu sie pojawial okazja i kupilem 2 sztuki, farbycznie nowe w pudelkach z kompletem akcesoriow po 300zl/sztuka. Zwykle ceny oscyluja miedzy 500 a 600zl za sztuke, wiec jestem zadowolony.
Model to Hella Luminator zwana tez Hella Rallye 4000. Wersja z gladkim odblysnikiem i ryflowanym kloszem (starszy wyglad - pasuje stylistycznie do glownych lamp w 4R).
Jako alternatywa kusila mnie nowsza LEDowa wersja tych samych lamp, ale cenowo dla mnie nie do zaakceptowania.
Do kompletu na dachu bedzie waski Lightbar Hella Black, ale to dopiero do kupienia pozniej.
Załączniki
Rallye_4000_Black_02.jpg
Rallye_4000_Black_02.jpg (63.8 KiB) Przeglądane 2070 razy
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4208
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Toyota 4 Runner - chory projekt

Postprzez miras7 » 13 lut 2024, 09:16

Ja bym chętnie jakieś robocze na zderzaku zainstalował. Ale coś niedużego. Ledowe fajne, bo w prąd oszczędne, jednak te tanie bez homologacji, a jak się skończy to najlepiej całą lampę wymienić. Rzadko, ale czasem by się przydały. Na drodze wystarczy mi to co mam, a w terenie szybko nie jeżdżę wiec dalekosiężne mi nie potrzebne.
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1783
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: Toyota 4 Runner - chory projekt

Postprzez pocieszny » 13 lut 2024, 11:33

wesem odpowiedzią na twe troski ;)
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3892
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Toyota 4 Runner - chory projekt

Postprzez Legend » 13 lut 2024, 15:11

no ja tak polowałem na hella micro FF takie małe kwadratowe, ustrzelenie 4szt zajęło mi 2 lata... tez nowe w pudełkach :)

takie helle przygarnąłbym w chromie, natknałeś się gdzies?
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1389
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: Toyota 4 Runner - chory projekt

Postprzez Jake » 13 lut 2024, 15:42

miras7 napisał(a):Ja bym chętnie jakieś robocze na zderzaku zainstalował. Ale coś niedużego. Ledowe fajne, bo w prąd oszczędne, jednak te tanie bez homologacji, a jak się skończy to najlepiej całą lampę wymienić. Rzadko, ale czasem by się przydały. Na drodze wystarczy mi to co mam, a w terenie szybko nie jeżdżę wiec dalekosiężne mi nie potrzebne.

Ja nie wyobrazam sobie jazdy bez dalekosieznych lamp. 70% wzystkich tras robie po zmierzchu i 30 letnie lampy na H4 vs dalekosiezne halogeny to jest przepasc w widzialnosci. Fakt - do 4R zregenerowalem odblysniki wiec beda swiecic jak nowe, ale nadal dodatkowe reflektory robia swietna robote.

pocieszny napisał(a):wesem odpowiedzią na twe troski ;)

Potwierdzam, wesem to niska cena i dobra dostepnosc.

Legend napisał(a):no ja tak polowałem na hella micro FF takie małe kwadratowe, ustrzelenie 4szt zajęło mi 2 lata... tez nowe w pudełkach :)

takie helle przygarnąłbym w chromie, natknałeś się gdzies?

Jasne, to jedna z wersji tych lamp, normalnie dostepne... tylko "regularna cena" to 600-1000zl za SZTUKE (nie pare)
https://allegro.pl/listing?string=hella%20luminator
Wiec trzeba lowic okazje. np. teraz jest jeden chromowany tani ale tylko jeden:
https://allegrolokalnie.pl/oferta/halog ... -luminator
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4208
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Toyota 4 Runner - chory projekt

Postprzez Legend » 14 lut 2024, 00:53

hehe jak wpadne nap pomysł zrobienia cyklopa to może może.... :)

Przypuszczam, że jeśli by były dwie to kosztowałyby 500-660 conajmniej.
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1389
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: Toyota 4 Runner - chory projekt

Postprzez Jake » 14 lut 2024, 14:03

Ktos kiedys robil tu cyklopa bo kupil ode mnie pojedyncza lampe hella 3000 xD nie wiem czy nie korf czasem?
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4208
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Toyota 4 Runner - chory projekt

Postprzez korf » 14 lut 2024, 15:34

Jak chyba brałem bo miałem trzy, a teraz mam gdzieś w piwnicy dwa komplety.
Teraz mam u siebie ledowe dwie sztuki w wersji "rzepak dojrzewa", mam jeszcze trzy takie,
bo ktoś w Skandynawii maiła pięć na audi quattro (chyba topił tym śnieg).
Załączniki
MontiRumunia2.jpg
MontiRumunia2.jpg (147.75 KiB) Przeglądane 1878 razy
2.6 LWB, 2.6 RS, 3.1 RS, 3.1 LWB, 3.5 LWB, 3.2 RS, 2.8 LWB, 3.5 RS | Trooper 4WD
Avatar użytkownika
korf
 
Posty: 551
Dołączył(a): 31 mar 2009, 11:29
Lokalizacja: Katowice | SBL

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Nasze samochody

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości