Strona 2 z 10

Re: renowacja troopra 1994 3.1 td

PostNapisane: 01 paź 2010, 18:14
przez BUNNY_PL
Witajcie !

Nareszcie udało się rozebrać ramę do gołych profili. Oczywiście jak zawsze praca nie była łatwa ze względu na stan śrub... ale jakoś poszło. W poniedziałek rama jedzie do piaskowania następnie będę ją konserwował a potem przykręcał wszystko w odwrotnej kolejności. :D Mam zamiar zregenerować zaciski hamulcowe, przekładnie i pompę wspomagania. Uporam się też z wiecznie zapoconą rurką powrotną turbo jak i systemem szybkiego dogrzewania silnika. Teraz muszę zrobić inwentaryzacje i wywalić śruby w stanie agonalnym oraz kupić nowe. Odnośnie kosztów to farba cynkowa, masa antykorozyjna i środek do profili kosztował mnie ok 850 zł dodatkowo części - sworznie, tleje wahaczy, łączniki stabilizatora, krzyżaki, klocki, amortyzatory kosztowały mnie ok 700 zł. Zastanawiam się nad wymianą sprężyn ale jeszcze nie zdecydowałem co z tym zrobić. Tymczasem fotki :P

Obrazek

przedni most zdjęty..

Obrazek

już bez mostu wahaczy i całej reszty :)

Obrazek

tylny most

Obrazek

już wiem czemu nie mogłem zaciągnąć ręcznego....

Obrazek

sprężyny nie wyglądają źle.

Obrazek

z cyklu zrób to sam - Isuzu Trooper

Obrazek

goła rama :)

Re: renowacja troopra 1994 3.1 td

PostNapisane: 01 paź 2010, 21:38
przez Jozef
Pewnie o tym wiesz , ale tak dla pewnosci i dla innych podam ze te sruby z mocowan trzeba sprawdzac ich oznaczenia i po przecieciu zastapic je srubami o takich samych wytrzymalosciach jak orginalne.
Jesli damy nieodpowiednie to moze to sie zle skonczyc. :-)

Re: renowacja troopra 1994 3.1 td

PostNapisane: 01 paź 2010, 21:54
przez BUNNY_PL
oczywiście - wszystkie będą takie jak w oryginalne w niektórych przypadkach dam twardsze ponieważ łatwo się ukręciły . . .

Re: renowacja troopra 1994 3.1 td

PostNapisane: 06 paź 2010, 22:52
przez BUNNY_PL
Witajcie

Dziś rama wróciła z piaskowania - pierwsza i ostania belka będą wymagały dospawania nakładek. Ogólnie rama jest w dobrej kondycji. |Pokryłem ją 1 warstwą farby cynkowej. Jeszce 2 a potem spawanie i pokrywanie "gumą". |Fotki :P

zaraz po piaskowaniu :)

Obrazek

Obrazek

te miejsca wymagają nakładek...

Obrazek

Obrazek

Rama po pierwszej warstwie anty korozji

Obrazek

Re: renowacja troopra 1994 3.1 td

PostNapisane: 06 paź 2010, 23:06
przez croochy
kiedy mogę swojego odstawić?

Re: renowacja troopra 1994 3.1 td

PostNapisane: 06 paź 2010, 23:09
przez Nahen/thor_
Zara zara kolejka obowiazuje ;)

Re: renowacja troopra 1994 3.1 td

PostNapisane: 06 paź 2010, 23:52
przez Serg
Nahen/thor_ napisał(a):Zara zara kolejka obowiazuje ;)

hola hola :)21

Re: renowacja troopra 1994 3.1 td

PostNapisane: 07 paź 2010, 07:52
przez croochy
sie zaczeło :)21

Re: renowacja troopra 1994 3.1 td

PostNapisane: 07 paź 2010, 08:59
przez Wieża30
I kto to wszystko poskłada ? ;)

Re: renowacja troopra 1994 3.1 td

PostNapisane: 07 paź 2010, 13:30
przez hassan
hehe...u mnie są takie same przegnicia, w identycznym miejscu. Ciekawe od czego to :)

ale żeby nie było, ja też chcę do kolejki :lol:

Re: renowacja troopra 1994 3.1 td

PostNapisane: 07 paź 2010, 14:59
przez BUNNY_PL
haha gdzie ja Was wszystkich pomieszczę :D

Re: renowacja troopra 1994 3.1 td

PostNapisane: 07 paź 2010, 15:11
przez croochy
ja Ci udostepnie garaż 120 m, wysoki na 4 metry

Re: renowacja troopra 1994 3.1 td

PostNapisane: 07 paź 2010, 22:06
przez skiczu
Gratuluję samozaparcia... :) Byleby prace montażowe przebiegały mniej problematycznie niż demontaż. Powodzenia.
PS. Na mojego też przyjdzie czas :) tak, że szykuj miejsce w garażu...

Re: renowacja troopra 1994 3.1 td

PostNapisane: 13 paź 2010, 18:43
przez BUNNY_PL
Witajcie !

Rama jest już pospawana i zakonserwowana farbą. Dodatkowo wyczyściłem i zakonserwowałem zwrotnice. Rozebrałem też tylny most, który jedzie w tym tygodniu do piaskowania. Jak tylko przyjdzie mi pistolet do konserwacji nakładam 1 warstwę pasty antykorozyjnej... Jutro mam też mieć zarobione przewody hamulcowe. Okazało się, że muszę wymienić tylne tarcze więc chyba pójdą i przednie :roll:

spawy nie najpiękniejsze przez to, że farba gruntująca ma 90% cynku...

Obrazek

tutaj cała tylna belka została pokryta nakładkami.. Nie ma już też otworów bo to one były powodem takiego stanu.

Obrazek

zwrotnice wyczyszczone i zakonserwowane

Obrazek

Re: renowacja troopra 1994 3.1 td

PostNapisane: 16 paź 2010, 21:49
przez BUNNY_PL
Witajcie

rama jest już po 1 warstwie masy bitumicznej. Pozostały jeszcze dwie do nałożenia. Masa jest ciekawa - nawet po wyschnięciu jest miękka i elastyczna a mimo to bardzo dobrze przylega do farby. Zawiera inhibitory korozji więc powinna na długo powstrzymać rudą :). Dla przypomnienia środek to Noxudol 1600. W poniedziałek/wtorek reszta żelastwa ( bak, wał, most) ma wrócić z piaskowania, po konserwacji tych, że :P zaczynam składanie :D . Fotki z postępu :

Obrazek

tak to wygląda po wyschnięciu

Obrazek

Re: renowacja troopra 1994 3.1 td

PostNapisane: 16 paź 2010, 23:22
przez croochy
dlaczego nie epoksyd?

Re: renowacja troopra 1994 3.1 td

PostNapisane: 17 paź 2010, 00:29
przez BUNNY_PL
bo farba podkładowa jest na bazie żywic epoksydowych i cynku. Ona sama w sobie nie ma prawa pozwolić na rdzewienie stali. Dlatego na powierzchnie dałem "pastę" gumowo-bitumiczną. Ma być odporna na kamienie jakieś krzaki itp. Ona ma w sobie inhibitory korozji to było dla mnie ważne . Skoro volvo i saab daje to na 1 montaż to nie może być lipa :P

Re: renowacja troopra 1994 3.1 td

PostNapisane: 17 paź 2010, 08:25
przez croochy
a co z zabezpieczeniem środka rmy? kupa tam różnych otworków i zapewne w środku ruda szaleje

Re: renowacja troopra 1994 3.1 td

PostNapisane: 17 paź 2010, 10:30
przez BUNNY_PL
dośrodka idzie specjalny olej wtryskiwany pistoletem z rurką. Onw chodzi w reakcje z rdzą- najpierw robi sie fioletowa potem czarnieje. Penetruje głeboko metal i zostawia taką grubą warstwe jakby wosku, nie dopuszczając powietrza.

Re: renowacja troopra 1994 3.1 td

PostNapisane: 17 paź 2010, 12:24
przez Wieża30
to jest brunox zapewne wchodzi w reakcje z rdzą ja mam całą rame i od srodka i na zewnątrz pomalowaną i na to czarny podkład ina to lakier dwie warstwy tak że błotko spływa dosłownie nie okleja ramy

Re: renowacja troopra 1994 3.1 td

PostNapisane: 17 paź 2010, 14:39
przez BUNNY_PL
to jest Nuxodol 700 :) ale działa cos na zasadzie brunoxa. Potej powierzchni woda splywa jak po gumie więc myśle, że się sprawdzi

Re: renowacja troopra 1994 3.1 td

PostNapisane: 18 paź 2010, 21:02
przez BUNNY_PL
Witajcie

Dziś z piaskowania odebrałem kilka świecących się rzeczy :) Są już wstępnie zakonserwowane ale czekają na kolejne warstwy anty-korozji. Jak tylko się z tym uporam na warsztat wskakuje przedni most . Po tym będę składał już co się da do kupy ... Dziś przyszedł mi lakier do zacisków hamulcowych więc w tym tygodniu chce je wypiaskować i zregenerować ... Tymczasem fotki zaraz po piaskowaniu :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: renowacja troopra 1994 3.1 td

PostNapisane: 18 paź 2010, 21:18
przez skiczu
No ładnie. :) A nie bałeś się, że piaskowanie uszkodzi uszczelnienia mostu (na wałku atakującym i zdawczych)?

Re: renowacja troopra 1994 3.1 td

PostNapisane: 18 paź 2010, 21:31
przez BUNNY_PL
To w sumie było szkiełkowanie ... można palca pod tym trzymać :P dodatkowo był owinięty taśma teflonową więc było bezpiecznie ...

Re: renowacja troopra 1994 3.1 td

PostNapisane: 21 paź 2010, 21:48
przez BUNNY_PL
Witajcie

Praca idzie do przodu chociaż pracuje cały czas z tymi samymi elementami. Pozostało mi dokończenie konserwacji ramy, baku i wahaczy. Złożenie tylnego mostu blokują mi linki ręcznego, które będę dorabiał w sobotę. W weekend zawożę moją przekładnie kierowniczą do auto delty we wrocławiu bo ma już za duże luzy i trzeba ją regenerować.. Pomalowałem dużo mniejszych elementów tj - osłony piast, wały, drążki stabilizatorów, drążki tylnego mostu itp... Przysżły tydzień zapowiada się naprawde pracowicie i mam nadzieje, że to będzie tydzień kluczowy :P

drążki stabilizatorów.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

bak wymaga jeszcze 2 warstw..

Obrazek