Cześć,
uwagi dotyczące oleju silnikowego stosowanego w DMAX model 2012 z silnikiem 4JK1:
1. pojemność napełniania 7,3l określona dokumentacją serwisową została zmieniona w lipcu 2013 Notą Serwisową i od tej pory wynosi
5,9l dla samochodów 4WD i 5,4l dla napędu 2WD - pojemność napełniania potwierdzona zapisem w Instrukcji Obsługi DMAX - rozdział 8-2;
2.
należy bezwzględnie stosować oleje 10W-40 o klasach API CJ-4, ACEA E6 E9, JASO DH-2 np. SHELL RIMULA R6 LM - są to oleje przeznaczone do SAMOCHODÓW CIĘŻAROWYCH (z autopsji wiem, że ASO popełniały błąd napełniając układy olejem przeznaczonym do samochodów osobowych, gdzie odpowiednia była tylko klasa lepkości 10W-40...) - obecnie ASO mają ułatwiony dobór poprzez rekomendowanie przez IAP "specjalnie opracowanego" oleju LOTOS QUAZAR ISZ 10W/40 ;
3. pojazdy z rocznika 2012-2013 w ramach Kampanii Serwisowej miały wymieniany bagnet poziomu oleju (załączone foto ilustruje "stary" bagnet, jeszcze przed wymianą);
4. przy intensywnej eksploatacji, duże przebiegi miesięczne, wysokie prędkości eksploatacyjne - zalecenie skrócenia interwału wymiany oleju do co 10 tys. km lub 12 m-cy;
5. bezwzględnie systematycznie kontrolować poziom oleju w celu reagowania w przypadku drastycznego wzrostu poziomu oleju silnikowego - rozcieńczanie oleju paliwem jest zauważalne w wielu pojazdach.
Poza tymi uwagami, uważam, że DMAX jest samochodem w zasadzie bezawaryjnym, w którym incydentalnie zdarzają się poważne awarie.
Przyjemnej eksploatacji!
- BAGNET OLEJU.jpg (149.55 KiB) Przeglądane 17124 razy